Nekem is sikerült belépni ilyenbe.Én voltam a kis motoros.Annyi balfaszt ami előttem ment csak pénzért láthatsz.
Jó túrához két dolog kell.
Jawa 250-el tudtam túrázni 2,400km-t Körbe az ország határa mentén.
Nekem sikerült belecsöppenni egy 1000ccm feletti motorokkal túrázó társaságba a 250-esemmel. Végsebesség nem gond, mivel nem autópályán megyünk, így nem is nagyon haladunk 100 felett. A dinamika viszont nagyon hiányzik, ez szivat egyedül. Pl. beérünk egy kocsit, a többiek egy csuklómozdulattal megelőzik és mennek tovább. Amikor én mögé érek, már amúgy is csúcsnyomaték közelében pörgök, és még ha vissza is váltok 3-at, akkor is egyszerűen nincs elég helyem, hogy nekifussak, hogy kellő sebességkülönbséget összeszedjek egy előzéshez, mindezt egy jó kanyargós úton, ahol sose látod be a szembesávot... halál. És olyankor szenvedek a kocsi mögött kilómétereken át, feltartva a társaságot, akiknek az első fele már rég elhúzott...
És akkor nem egy térdelős-sportos társaságról beszélünk, hanem kifejezetten túrás csapatról, annyira, hogy kanyarokban nekem kell fékezni, nehogy rájuk fussak, simán gyorsabb vagyok náluk.
Na ezért nem jó a nagy köbcentikülönbség. Egyébként ha forgalommentes az út akkor nincs gond, simán tartom a tempót.
Az is jó megoldás ahogy Zoliék mennek, hogy mindenki menjen ahogy tud, aztán majd a szakasz végén összevárjuk egymást; csak mivel mi mindig idegen helyekre mentünk, csak a túravezető tudja, hol vannak pl. pihenők, vagy hogy meddig tart pl. egy szakasz... Így szigorú lánc van, nem szakadunk el.
Voltam már egy pár horvát kempingben, a tapasztalatom az, hogy főszezonban alig van hely, viszont a vizes blokkokra jellemző, hogy az utóbbi pár évben rendbe hozták, vagy újat építettek.
Hiába, az idegenforgalomból dől hozzájuk a lóvé.
Zadarnál sógoromék ismernek egy kis, családi vállalkozásban működő kempinget. Az ilyenek nem annyira extrák, cserébe nem zsúfoltak annyira.
Inkább a dinamizmus.Végsebesség nem akkora de azért egyenesben lehet kilonegyvennel tépni.
A csapat meg mehet simán nem homogént társulatként is.
Mi mindíg úgy szoktuk hogy egy kupacban többnyire kresz szabályok szerint elérünk a cél útszakaszokig és ott mindenki amit bir/tud/vállal.
És a szakasz végén megvárjuk egymást.
Ez igen élvezetes szakasz volt.
A kamera elég gagyi de talán kivehető.
A végsebesség,a gyorsulási képesség vagy a kanyarképesség az ok?(Am nem sértesz.)Térdkoptatós kanyargászás nem csapat tevékenység szerintem.Oda elég max 4-5 hasonló kvalitásu motor.Annál több már sok.Egy húsz gépes csapatban ha az első csak krúzol az utolsó akkor is teker már mint a nyavalya.
Mentem úgy is és nem volt akkor motoros élvezet.Volt már autós forgalom.Sok motoros baktatott a kocsik mögött.Elkezdtem előzgetni akkor jöttek utánam.Annyira örültek nekem hogy mikor leváltam senjnél a szállás felé integettek.
Szóval a szezonban annyira sok az autós az úton hogy nincs értelme.
De pl szeptember végén még igen jót pancsoltunk a Rab szigeten és már nem volt forgalom.
Motorral vagy szezon előtt vagy utána.Szezon közben meg más a cél.Inkább a hegyek.Ausztria,olaszoszág,erdély,magas tátra.
A 8-ason sec-perc alatt lemaradnál.Nem sértegetésből mondom.
Annyira tempósan használható az út hogy a sportgépeseken kívül mindenki lemaradt.Talán egy KTM 990-essel olyan jól tolta egy ipse 2011-ben hogy öröm volt loholnom utána.
És nem vagyok nagyon penge csak átlagos.
Már szállatam meg 10 euros apartmanban Senjben szezonon kívül ez 15 euro szezonban.
9 éjszaka is kijön 25-30e-ből a többi költség pont mint itthon kajában és benzinben.
Csak a megtett táv ami korlátoz.
Ha 3 éjszakára mész 2000Km-t szezonon kívül akkor 9 rugó a szállás.KB 45e a benzin.
Egy éttermi kaja mondjuk 2 rugó meg a reggeli.
Ezt boltiból szerintem leszoríthatod napi 2e-re.
Ha ügyes vagy 60-ból megvan a 3 nap 2000Km.
De függ a motor fogyasztástól a te fogyasztásodtól és szállásigényedből.Én egy fia pályát nem mentem legutóbb az élvezetesebb de hosszabb.
Pálya valami 35 kuna volt karlovac-ig.Csak addig szabad.Utána tilos pályán menni ha úgy is döntesz.
Tökéletesen egyetértünk.Magányosan vagy kisebb baráti társasággal sokkal jobb a túra mint sok tök idegen Kawasakissal.Meg ugye a szervezők legalább 500-as motort ajánlanak,hogy bírjon a páciens lépést tartani. Közutakon hol a brébe nem lehet lépést tartani még egy 250-el is?A szállás csillagai meg spec nem jelentenek nekem vonzerőt.Ha motorozni megyek akkor a szállás alap: tiszta ágy+fürdőszoba.(Esetleg sátor de az nem jó mindig)
Meg szerintem már akkor 150- ből egy jó baráti társasággal, kempingben sátorral, vagy apartmant bérelve sokkal töb időre el lehet menni. Nyilvéán nem 3 csillagos hotelben. Tényleg- mennyiből jönne ki kb 10 nap két személynek így?
Személy szerint többre értékelném a saját szervezésű kalandot.
Az interneten már egyszerű előre foglalni szállást, akár Plitvicénél is, vagy Zadarnál is, de kemping is sok van.
Jó túrához két dolog kell.
Jawa 250-el tudtam túrázni 2,400km-t Körbe az ország határa mentén.
Valaki mindig motorzhat, majd váltjuk egymást.
Símán válóok!
És akkor nem egy térdelős-sportos társaságról beszélünk, hanem kifejezetten túrás csapatról, annyira, hogy kanyarokban nekem kell fékezni, nehogy rájuk fussak, simán gyorsabb vagyok náluk.
Na ezért nem jó a nagy köbcentikülönbség. Egyébként ha forgalommentes az út akkor nincs gond, simán tartom a tempót.
Az is jó megoldás ahogy Zoliék mennek, hogy mindenki menjen ahogy tud, aztán majd a szakasz végén összevárjuk egymást; csak mivel mi mindig idegen helyekre mentünk, csak a túravezető tudja, hol vannak pl. pihenők, vagy hogy meddig tart pl. egy szakasz... Így szigorú lánc van, nem szakadunk el.
Majd összeszedjük aki jönni akar. Zimi te elindulsz egy nappal hamarabb a kis rotyogóddal! Jó?
No allergia, no szipogás, no orrviszketés...
Nekem gyógykezelés a horvát tengerpart.
Hiába, az idegenforgalomból dől hozzájuk a lóvé.
Zadarnál sógoromék ismernek egy kis, családi vállalkozásban működő kempinget. Az ilyenek nem annyira extrák, cserébe nem zsúfoltak annyira.
A csapat meg mehet simán nem homogént társulatként is.
Mi mindíg úgy szoktuk hogy egy kupacban többnyire kresz szabályok szerint elérünk a cél útszakaszokig és ott mindenki amit bir/tud/vállal.
És a szakasz végén megvárjuk egymást.
Ez igen élvezetes szakasz volt.
A kamera elég gagyi de talán kivehető.
Szóval a szezonban annyira sok az autós az úton hogy nincs értelme.
De pl szeptember végén még igen jót pancsoltunk a Rab szigeten és már nem volt forgalom.
Motorral vagy szezon előtt vagy utána.Szezon közben meg más a cél.Inkább a hegyek.Ausztria,olaszoszág,erdély,magas tátra.
Annyira tempósan használható az út hogy a sportgépeseken kívül mindenki lemaradt.Talán egy KTM 990-essel olyan jól tolta egy ipse 2011-ben hogy öröm volt loholnom utána.
És nem vagyok nagyon penge csak átlagos.
9 éjszaka is kijön 25-30e-ből a többi költség pont mint itthon kajában és benzinben.
Csak a megtett táv ami korlátoz.
Ha 3 éjszakára mész 2000Km-t szezonon kívül akkor 9 rugó a szállás.KB 45e a benzin.
Egy éttermi kaja mondjuk 2 rugó meg a reggeli.
Ezt boltiból szerintem leszoríthatod napi 2e-re.
Ha ügyes vagy 60-ból megvan a 3 nap 2000Km.
De függ a motor fogyasztástól a te fogyasztásodtól és szállásigényedből.Én egy fia pályát nem mentem legutóbb az élvezetesebb de hosszabb.
Pálya valami 35 kuna volt karlovac-ig.Csak addig szabad.Utána tilos pályán menni ha úgy is döntesz.
Az interneten már egyszerű előre foglalni szállást, akár Plitvicénél is, vagy Zadarnál is, de kemping is sok van.