Pont ma cseréltettem olajat a telókban, 10,5 éves volt (elvileg) és teljesen tiszta jött le. A gyrái szimeringek is jók voltak még, de ettől függetlenül az újakkal lett összerakva.
Jah, ez már kezd őrölet lenni, mennyire megegtetik a kereskedőkl, meg a boltosok a népet, lásd gumi, és olaj hisztéria. Én soha nem néztem még gumi évjáratot, köszönik szépen eddig mind jó volt, fater ladáján kezd repedezni a 10 éves gumi, de még minta van rajta - na és ez KIFEJEZETTEN inkább a telekre jár, szóval jó lesz még. Úgyse lehetne rávenni az öreget az újra. Tavaly nagy nehezen le bírtam cseréltetni vele az 5 éves motorolajat- igaz nem ment 5 ezernél többet, szal idézzem" minek azt cserélni, jó az még vagy 5 évig". No ki lett cserélve azt csá- a Skodában is elmúlt egy éves az olaj ha nem több, de folyamatosan használom, szal majd ha lefutotta a 10 ezer km- ét ki lesz cserélve. Mostanában én sme sokat megyek vele, inkább csak melóba igaz oda minden nap, de az csak 18 km. Így is a 15 ezres intervallum helyett 10 ezrenként borítom ki belőle az olajat.
Szal ez már kezd átmenni hülyeségbe, amit itt művelnek- vagy műveltetnek egyesek, hogy ne rakd el régi olajjal, ne kezdd a szezont tavalyi olajjal , meg juj 3 éves a gumi stb.
Anno sokat szidott Mz- ken a Pneumantok volt hogy 15 évesek voltak, mire az emberhez került a motor megvételre, mégis el lehetett menni vele még egy szezont legalább, mire ki lett cserélve.
Telo olaj cserével is mi viták voltak én az Er5- ben 8 év után cseréltettem a gyárit, teljesen tiszta volt, de azt elismerem hogy a rugózás kezdett kissé puhulni, de ennyi idő alatt el is fáradhatott már a szentem benne..
Kissé túl van lihegve ez a dolog szerintem..
Kíváncsi vagyok a Pilot Street gumikra, várom a visszajelzéseket róla itt a fórumon, mert ha cserére kerül majd a sor, akkor olyat szeretnék felrakni.
1 hónapja hívtam fel a Mofát, ott azt mondta a hátsóra, hogy 2011. januári DOT számú a K80-as. De igazad lehet, akkor tudtommal még nem is gyártottak ilyet, szóval lehet elnézett valamit a srác.
De még ha ebből lesz is valami, szerintem már nem cserélem le a Suzukimat. Jobban tetszik a Kawa kocsi, de szerintem családi autónak nem biztos hogy ideális lenne.
Az meg hogy kemény keverék nem hinném hogy igaz lenne, a hátsó rendszeresen elkopott 8- 10 ezer km- ként, míg a gyári Dunlop 18 ezernél kopott el- szal jó kis gumák azok is!
Tény, hogy a Michelin most nagyot alkotott evvel a Pilot Streettel!
Hát nem tudom- én anno mindig ott vettem a gumikat, soha nem volt gond vele, azzal az első keréken adtam el- igaz, én a K 63 K 64 fajtát használtam, mondjuk a K 80 tudtommal tavaly jött be a palettára, szóval nem tudom mennyire lehet 3 éves kemény. Mea culpa sose néztem az évjáratot mikor náluk vásároltam, új volt pincében tárolták, sose repedt meg, sose csúszott meg. A többi meg le van sz.. a
Diagonál gumik, kemény keverékek.
Mofakerrel vigyázni kell, mert 3 éves gumik vannak náluk K80-ból készleten. Tudom, hogy csak mintaként linkelted, ezért a többieknek írom figyelmeztetésként.
Hátra teljesen felesleges a 130- tól szélesebb guma, de ha jampizni akarsz akkor a 140- et bele rakhatod még ha akarod, azzal nem lsz rosszabb talán kanyarban sem számottevően...
Nekem Ignis volt, 6,5 éves koráig semmi baja nem volt annak sem.
El kellett adni, mert nem fértünk el benne.
Visszatérve a garanciára: Kia 5 évet ad, Dacia 3-at!
Persze fôdarabokra, meg a "vagy 100 ezer km" korlátozás azért ott van a feltételek között.
Én biztos a Michelin Pilot Street-et venném gyári méretben, az kiváló sport-túra abroncs, annál lágyabb/sportosabb gumi szerintem fölösleges. A futómű egyébként rendben? Biztos hogy a gumi miatt ráz? Légnyomás?
Ha már autó téma, nekem az is japán. Persze németet is elfogadnék, de a japán sem rosszabb. Korábban egy (régi fajta) Suzuki Swifttel jártam, amit sok-sok éve még újonnan vettünk, jóval 200.000 km fölött járt amikor TK lett, és addig még minden lényeges része hibátlanul működött (váltó, motor, fék, kormánymű, felfüggesztés...); most az hogy egy ajtózár vagy ablakfelhúzó tönkrement ez alatt nem egy nagy tétel...
Pedig amit az kapott nem köszönné meg egy autó sem, igazi nyúzós családi autó volt, napi városi használat mellett volt ott túra Isztambulba, betonelemhordás építkezésre (nem utánfutóval! ülések kiszedve és azok helyett, eléggé túlterhelve...), nem beszélve a Belgiumba való kiköltözésről, ahol kb. az autó önsúlyát rápakoltuk... Német rendőrök meg is állítottak, aztán miután a hátsó kerék és kerékjárati ív közti ujjnyi távolságot meglátták, el is küldtek, hogy most nem büntetnek meg, de húzzunk a francba a belgákhoz, és többet ilyen kocsival vissza ne jöjjünk...
Szóval mindent túlélt, soha nem hagyott cserben, agyonüthetetlen volt, illetve csak egy frontális ütközés egy busszal tudta megölni... :( Amellett abszolút gazdaságos volt, a kényelméről lehet vitatkozni, de én Trabantban nőttem fel, soha nem vártam az autótól 5*-os wellness szállót...
Úgyhogy nekem ez elég érv a japán autó mellett, a következő is Suzuki lett, kiforrott 1.6-os motorral. De ha valaki nagyobb presztízsre vágyik, ismerősi körben (és azon túl) áradoznak pl. a Mazda és a Toyota megbízhatóságáról is, Honda is jó, azokat is szívesen venném. Szóval a japánok tudják, hogy kell jó műszaki cikkeket csinálni, na.
Már régen jártam itt sajnos, de szeretnék mos új gumikat vásárolni és szükségem lenne a tapasztalatotokra, hogy mégis milyet vegyek. Jelenleg Bridgestone BT45-ös van rajta. Nem tudom, hogy ez az átlaghoz képest milyen keménységű, de szerintem eléggé kemény. Nagyon ráz, bár az is lehet, hogy már kissé öreg és kikeményedett.
A lényeg, hogy új gumira lenne szükségem. Nézegettem milyen lehetőségek vannak...ugye van a Bt45, vagy michlen pilot street radial stb.
Ha a motorozási stílusomat nézzük, akkor ritka az ha 140 fölé megyek. Gyorsulni sem szoktam, igaz ez a gép nem is arra való. :)
Valami puhára gondoltam, ami jól tapad és nem rázza szét a motort.
Mit ajánlotok? Milyen méretben?(ugye olvashattunk már itt a fórumon is olyat, hogy nagyobb volt fenn, pláne hátul.)
Szerintem az az általános, mindenki annyit ad. A Toyota azért reklámozza magát az 5 év garanciával amit pl. a Prius-ra ad, mert kb. ő az egyetlen a piacon aki ilyen sokat bevállal.
Szal ez már kezd átmenni hülyeségbe, amit itt művelnek- vagy műveltetnek egyesek, hogy ne rakd el régi olajjal, ne kezdd a szezont tavalyi olajjal , meg juj 3 éves a gumi stb.
Anno sokat szidott Mz- ken a Pneumantok volt hogy 15 évesek voltak, mire az emberhez került a motor megvételre, mégis el lehetett menni vele még egy szezont legalább, mire ki lett cserélve.
Telo olaj cserével is mi viták voltak én az Er5- ben 8 év után cseréltettem a gyárit, teljesen tiszta volt, de azt elismerem hogy a rugózás kezdett kissé puhulni, de ennyi idő alatt el is fáradhatott már a szentem benne..
Kissé túl van lihegve ez a dolog szerintem..
1 hónapja hívtam fel a Mofát, ott azt mondta a hátsóra, hogy 2011. januári DOT számú a K80-as. De igazad lehet, akkor tudtommal még nem is gyártottak ilyet, szóval lehet elnézett valamit a srác.
http://www.carbuzz.com/news/20...
De még ha ebből lesz is valami, szerintem már nem cserélem le a Suzukimat. Jobban tetszik a Kawa kocsi, de szerintem családi autónak nem biztos hogy ideális lenne.
Tény, hogy a Michelin most nagyot alkotott evvel a Pilot Streettel!
Mofakerrel vigyázni kell, mert 3 éves gumik vannak náluk K80-ból készleten. Tudom, hogy csak mintaként linkelted, ezért a többieknek írom figyelmeztetésként.
It van az a gumi amire tavaly még várni kellett- kifejezetten ez is az Er-5 re való méretekkel!
K80 hátsó
K80 első
Árban ez sem rossz! Viszont a pék fasza se tudja hogy radiál- vagy diagonál e?
El kellett adni, mert nem fértünk el benne.
Visszatérve a garanciára: Kia 5 évet ad, Dacia 3-at!
Persze fôdarabokra, meg a "vagy 100 ezer km" korlátozás azért ott van a feltételek között.
Pedig amit az kapott nem köszönné meg egy autó sem, igazi nyúzós családi autó volt, napi városi használat mellett volt ott túra Isztambulba, betonelemhordás építkezésre (nem utánfutóval! ülések kiszedve és azok helyett, eléggé túlterhelve...), nem beszélve a Belgiumba való kiköltözésről, ahol kb. az autó önsúlyát rápakoltuk... Német rendőrök meg is állítottak, aztán miután a hátsó kerék és kerékjárati ív közti ujjnyi távolságot meglátták, el is küldtek, hogy most nem büntetnek meg, de húzzunk a francba a belgákhoz, és többet ilyen kocsival vissza ne jöjjünk...
Szóval mindent túlélt, soha nem hagyott cserben, agyonüthetetlen volt, illetve csak egy frontális ütközés egy busszal tudta megölni... :( Amellett abszolút gazdaságos volt, a kényelméről lehet vitatkozni, de én Trabantban nőttem fel, soha nem vártam az autótól 5*-os wellness szállót...
Úgyhogy nekem ez elég érv a japán autó mellett, a következő is Suzuki lett, kiforrott 1.6-os motorral. De ha valaki nagyobb presztízsre vágyik, ismerősi körben (és azon túl) áradoznak pl. a Mazda és a Toyota megbízhatóságáról is, Honda is jó, azokat is szívesen venném. Szóval a japánok tudják, hogy kell jó műszaki cikkeket csinálni, na.
Már régen jártam itt sajnos, de szeretnék mos új gumikat vásárolni és szükségem lenne a tapasztalatotokra, hogy mégis milyet vegyek. Jelenleg Bridgestone BT45-ös van rajta. Nem tudom, hogy ez az átlaghoz képest milyen keménységű, de szerintem eléggé kemény. Nagyon ráz, bár az is lehet, hogy már kissé öreg és kikeményedett.
A lényeg, hogy új gumira lenne szükségem. Nézegettem milyen lehetőségek vannak...ugye van a Bt45, vagy michlen pilot street radial stb.
Ha a motorozási stílusomat nézzük, akkor ritka az ha 140 fölé megyek. Gyorsulni sem szoktam, igaz ez a gép nem is arra való. :)
Valami puhára gondoltam, ami jól tapad és nem rázza szét a motort.
Mit ajánlotok? Milyen méretben?(ugye olvashattunk már itt a fórumon is olyat, hogy nagyobb volt fenn, pláne hátul.)
Előre is köszönöm a válaszokat!