Remek ötlet.Drágább,több fogyi lesz tőle és jó eséllyel árt a technikának.Egyáltalán hogy lehet,hogy ez nem Mo.-n lett kitalálva?Máshol is vannak idióták döntéshelyzetben?
Ezt a cikket most olvastam E10-es benzin-ről.
Ha az unió tényleg be akarja vezetni a 95-ös helyett pár éven belül akkor nagyon sokan szomorúak lesznek akiknek öreg gépük van. Mert ha az autóknak rossz akkor a motoroknak is.
Remélem azért nem így akarják az elöregedett gépparkot frissíteni, cselesen.
Kérdezd meg Lacit, elmondja szívesen. Nyáron mikor együtt motoroztunk, Ő ment elől, de nem úsztunk mögötte az olajban, sőt mikor néztük egy pihenő alkalmával, alig volt egy-két apró, alig látható csepp a felnin (az is csak azért látszott mert poros lett), miközben a láncot megsímítva az olajos volt. Szerintem nem lehet kérdéses a haszna.
Mi az értelme sok költséggel,macerával meghosszabbítani a lánc életét ha úgyis csak pár tízezer km megy a motorba nálad,És ez még egy magas eredmény.Negyvennél lánc csere nyolcvanat meg nem sokan tesznek ugyanabba a motorba.
én is thil félszintetikusat használok hozzá meg azt is fogom.
eleinte én is 3-ason használtam a görgők meg a lánckerék is olajos volt majd feltekertem 5-re kicsit jobban volt olajos de szórni még nemigazán szórta esőben 9-esre nyomtam fel tökéletesen olajos a görgő sajna a lánc oldala nem igy meg is jelent rajta a vakrozsda. egyébként szerintem ha leveszem a kanócot és átálok a lánckerék olajozására akkor tuti hogy újra kell állitani mert a kanócból ritkán csöppen el olaj mert megszivja magát ellentétbe a lánckeréknél mert ott mindig cseppent egyet
Igen, tök ugyanaz a pumpa, árban is teljesen ugyanaz a két verzió. Tényleg csak annyi, hogy külön van a tartály, meg átlátszó. A Minit könnyebb elrejteni, az alap verziót meg könnyebb rögzíteni, mert kevesebb alkatrészből áll.
Ilyetén formán csakis a mini verzió fog játszani, de remélem a kiviteltől nem fog hamarabb meghóni, bár gondolom a pumpa ugyanaz, csak egyik össze van építve a tartállyal, a másik meg nincs..
Szerintem gyakorlatilag mindegy, hogy első vagy hátsó, meg hogy mennyit forog, meg mozog-e a lánc. Elvileg pont az a lényeg a lánckeréknél történő olajzásnál, hogy ott a lánc fix pályán mozog (a lánckerék kerületén), ezért lehet a fejet fixen beépíteni. Ellentétben pl. azzal az ecsetelős fejjel, ami most nekem van, ott figyelembe kell venni a lánc mozgását.
Vagy attól tartasz, hogy a csapkodó lánc leveri a fejet? Nekem mondjuk oldalról kanyarodna be a fej, és nem a lengőkarhoz rögzíteném, hanem a lánckerék burkolatához, tehát nem lenne a két láncág közt semmi, és a lánckerékhez képest teljesen fixen lenne. De ahogy a Zoli által linkelt képen is látszik, szerintem olyan konfigban sem kell tartani a lánc csapkodásától, nincs az az isten hogy úgy onnan leverné. Szerintem...
Poti nekem egyelőre az ülés alatt van, de majd azt is átrakom, hogy menet közben is tudjam tekergetni, ha elered az eső. Hogy hova pontosan még nem tudom...
Elnézve a Zét, annak már sokkal zártabb a fedele elől, meg ott a sebmérő szenzor stb, de ha oda kerülök mindenképp oda próbálom majd betoszogatni. De arrébb van ez még, most másra akarok költeni a motorral kapcsolatban.
A duplát is hátra akarod rakni?
Én meg attól viszolygok hogy annyira béna, meg látható a hátsó lánckeréknél a fej, hogy az már zavaró. Elől, gyakorlatilag, kisebbet mozog le, fel a lánc nem?
Kísérletezd ki a fejet Miki minél előbb addig még van két flaska láncsprém, és meggondolom , lehet én is rakok a Zére ilyet, mert sajna középtámasz az nuku, tologatni meg sok kedvem nincs a z út szélén...
A faridom elég széles, és van benne elég hely ahová eldughatnám a mechanikát. A potit hová rejtette? Kormányra helyezés nálam szóba se jöhet, el nem rontom a kinézetét a cockpitnak, oda nem illő dolgokkal...
Hátsó.
Jobb lenne az első de egy egyszerű,könnyen kivitelezhető nem házibarkács cuccot szeretnék.
Annyi ott a szűk helyen nagy fordulaton pörgő cucc hogy viszolygok oda betenni nem gyárilag tervezett cuccot.
Nem akarom a forró vizet ujra kitalálni.
Pár csavar egy pici laposvas a lengőkarvédő helyére,beállítom oszt jóvan.
A szopást az elektronika bekötésére tartalékolom.
Amúgy egyesre már találtam konkrétan a motoromra bekötési képet.itt.
De áttanulmányozva a scottoiler árlistás ennyiért mint a szimpla fej kijön egy dupla is.
Akkormeg miért ne?
Még annyit az ideális beállításhoz amúgy, hogy olyan NINCS, legalábbis nem érdemes hajkurászni. Van egy elég széles tól-ig tartomány, ahol jó, ha azt ez ember nagyjából eltalálja, akkor nem lehet gond. Lényeg, hogy ne legyen a lánc száraz, meg ne ússzon az olajban, a kettő közt meg minden jó.
Ha nem lenne kedvem játszani a beállításokkal, akkor csak egyszer feltekerném 4-re vagy 5-re, és elfelejteném az egészet.
Sok sikert hozzá! Ha végre eljutok odáig, szerintem én is dupla olajzófejet építek, mert valahogy csak jobban esik, akárki akármit mond... De ha nem sikerül, akkor is ott a vigasz, hogy igazából az egy ágú is ugyanúgy működik. De ezt amúgy az első vagy hátsó lánckerékre rakod?
Olajnak előbb elhasználtam azt a PTLube-ot amit gyárilag adtak. Az jó volt, de nehézkes a beszerzése, úgyhogy váltottam a Stihl félszintetikus láncfűrészhez való láncolajára. Olcsó és nagyon jó, az egyik legjobb. Egyesek szerint a Scottoil is ugyanez, csak át van címkézve. :) Ez mondjuk inkább vicc, de tényleg jó, én maradok ennél.
Én némi kísérletezés után arra jutottam, hogy a 3-as állás általában mindenre elég, a legtöbbet azon volt (városi használat). Nyáron, amikor heteken keresztül száraz idő volt, levettem 2-esre, még úgy is jó volt. Most hogy hideg van, párás a levegő, az utak szinte mindig sárosak, nedvesek, még ha nem is esőben megyek, most felvettem 4-esre, hogy jobban pótolja az olajat. Ha tartósan megyek nagy sebességgel, pl. autópályázok órákon át, akkor is fel szoktam venni 5-re, mert ugye időegység alatt nagyobb utat tesz meg a lánc, mint városban. Ha meg szakad az eső, és bokáig ér a víz, akkor nyomom maxra, hadd szóljon! :) Úgyis lemosódik. De legalább ha egy kis száraz részre érek akkor egyből megint lesz kenés (ellentétben a láncspray-vel).
Ha az unió tényleg be akarja vezetni a 95-ös helyett pár éven belül akkor nagyon sokan szomorúak lesznek akiknek öreg gépük van. Mert ha az autóknak rossz akkor a motoroknak is.
Remélem azért nem így akarják az elöregedett gépparkot frissíteni, cselesen.
eleinte én is 3-ason használtam a görgők meg a lánckerék is olajos volt majd feltekertem 5-re kicsit jobban volt olajos de szórni még nemigazán szórta esőben 9-esre nyomtam fel tökéletesen olajos a görgő sajna a lánc oldala nem igy meg is jelent rajta a vakrozsda. egyébként szerintem ha leveszem a kanócot és átálok a lánckerék olajozására akkor tuti hogy újra kell állitani mert a kanócból ritkán csöppen el olaj mert megszivja magát ellentétbe a lánckeréknél mert ott mindig cseppent egyet
Vagy attól tartasz, hogy a csapkodó lánc leveri a fejet? Nekem mondjuk oldalról kanyarodna be a fej, és nem a lengőkarhoz rögzíteném, hanem a lánckerék burkolatához, tehát nem lenne a két láncág közt semmi, és a lánckerékhez képest teljesen fixen lenne. De ahogy a Zoli által linkelt képen is látszik, szerintem olyan konfigban sem kell tartani a lánc csapkodásától, nincs az az isten hogy úgy onnan leverné. Szerintem...
Apránként.
Viszont kábelek,csövek,fedél,váz,lengőlar,távtartók vannak ott mindenfelé.
Brrr...........nem akarom zsúfolni.
A csövek a lengőkar belső oldalán lesznek.
A fej meg alatta beljebb.
Nem feltűnő sehonnan.
Én meg attól viszolygok hogy annyira béna, meg látható a hátsó lánckeréknél a fej, hogy az már zavaró. Elől, gyakorlatilag, kisebbet mozog le, fel a lánc nem?
A faridom elég széles, és van benne elég hely ahová eldughatnám a mechanikát. A potit hová rejtette? Kormányra helyezés nálam szóba se jöhet, el nem rontom a kinézetét a cockpitnak, oda nem illő dolgokkal...
Jobb lenne az első de egy egyszerű,könnyen kivitelezhető nem házibarkács cuccot szeretnék.
Annyi ott a szűk helyen nagy fordulaton pörgő cucc hogy viszolygok oda betenni nem gyárilag tervezett cuccot.
Nem akarom a forró vizet ujra kitalálni.
Pár csavar egy pici laposvas a lengőkarvédő helyére,beállítom oszt jóvan.
A szopást az elektronika bekötésére tartalékolom.
Amúgy egyesre már találtam konkrétan a motoromra bekötési képet.itt.
De áttanulmányozva a scottoiler árlistás ennyiért mint a szimpla fej kijön egy dupla is.
Akkormeg miért ne?
Ha nem lenne kedvem játszani a beállításokkal, akkor csak egyszer feltekerném 4-re vagy 5-re, és elfelejteném az egészet.
Itt egy alapos teszt, ebben is a Stihl lett a nyerő láncolaj:
http://www.ta-deti.de/ta/chain...
Én némi kísérletezés után arra jutottam, hogy a 3-as állás általában mindenre elég, a legtöbbet azon volt (városi használat). Nyáron, amikor heteken keresztül száraz idő volt, levettem 2-esre, még úgy is jó volt. Most hogy hideg van, párás a levegő, az utak szinte mindig sárosak, nedvesek, még ha nem is esőben megyek, most felvettem 4-esre, hogy jobban pótolja az olajat. Ha tartósan megyek nagy sebességgel, pl. autópályázok órákon át, akkor is fel szoktam venni 5-re, mert ugye időegység alatt nagyobb utat tesz meg a lánc, mint városban. Ha meg szakad az eső, és bokáig ér a víz, akkor nyomom maxra, hadd szóljon! :) Úgyis lemosódik. De legalább ha egy kis száraz részre érek akkor egyből megint lesz kenés (ellentétben a láncspray-vel).