A Picassoba tettem tavaly 3 db gélt. Biztosan jót tett neki. A motor hangján, vagy a fogyasztáson nem vettem észre különbséget, mert jó hangja van és finoman jár (alap 1.6-os), de a városi használat amúgy sem mérvadó.
Most olajcserekor Xado olajat kellett volna venni, mégis a gyári Total Quartz 9000-est tettem bele, mert azt ajánlotta nagyon a Citroen szaki, meg az volt kéznél 8 ezerért.
Majd megint nyomok bele gélt.
A Hondába is tettem, csak 1500 km-t el is kellene menni az idén.
Most pl. mindjárt tolom ki és megyek vele dolgozni.
Nem gondolnám, hogy az olaj miatt van a harley effektus, hiszen akkor már elég durva dolgok történnének belül ha annak rezonanciái ennyire megjelennének a külső pl.műanyag alkatrészeken. A blokk felfüggesztésének csavarjait nézd át, esetleg gumi torzulás (pl.dudor valahol) vagy bárhol lazulás.
Nekem egyszer a kipofogó miatt jött elő ilyesmi olyan 100-110 körül, de csak ott! Az volt a baj, hogy a felfogatást kicsit húzósra hagytam és a bilincsnél feszült... miután 1,5cm-el lejjebb engedtem megszünt a rezonancia.
A fuchs os geles olajat tavaly cseréltem le, szezon végén. Akkor raktam bele a Xadomotorokba ajánlott bekevert olajat .
De most a Balcsi túrán úgy éreztem magam, mintha egy Harley -n ültem volna. ..
Minden más jó volt, fogyi két személy elég porgosen 4,4,váltó perfekt. Egyedüli 130 körül morfondíroztam azon, hogy ezek után nem csoda ha valamelyik mûanyag mindíg megadja magát.
Szal, ha nem jön be, akkor marad a Fuchs ,amibe majd olaj cserekor gelt teszek, de ott is csak minden masodikba hisz a gél hatása elég sokáig megmarad .
Azt hittem még most van elsőnek benne géles olaj, nem tudtam hogy már a Fuchs-hoz is keverted.
A szelepbeállítás is lényeges, nekem már akkor "megszólalt" amikor a felső tűrésen volt, ellenőrzöm is a megadott időszakonként, ha meg kell akkor állítok Nem nagy kaland mert csavaros.
A bizalmatlansági részen már túl vagyok, magától az olajtól sem féltem hiszen megkapta a JasoMa minősítést. A gél volt neccesebb mert nem igazán találtam motoros tapasztalatokat, viszont annál több autóst aminél viszont nem olajfürdős a kuplung...
Mivel a forgalmazó nagyjából eloszletta a félelmeimet először a Motult adalékoltam a géllel, majd váltottam az olajat is Xado-ra, már a második Xados olajciklusnál tartok. Nekem továbbra is jó véleményem van róla.
Fisi is kipróbálta, ezért kérdezném a tapasztalatairól, no meg azért is mert eléggé kritikus az olajokkal kapcsolatban ami persze érthető hiszen ő is szereti a motorját.
Mint írt, az nagyon jó olaj. Mégis a Fuchs Xado adalekkal nekem selymesebb jarast eredményezett, mint a bekevert Xado. Legalább is így érzem. ..
Mostani Balaton turan valahogy nagyon erosnek éreztem a motor rezgeseit.
Gondolom.mivel az új olajjal raktam el télire, és csak most volt alkalmam tesztelni csak a bekevert olaj a más .
Vagy ezzel jelezne a blokk hogy itt az ideje a szelep hézag allitasnak?
Nem hinnem. Viszont a váltó ugyanolyan finom vele, mint a Fuchssal.És megmaradt a hidegen hallgató finom siros hang, ami nagyon tetszik.
Szal most egyenlőre várok, mielôtt egyértelmûen kijelentem hogy van olyan jó, vagy jobb mint a Fuchs!
Viszont a Skodaban eszméletlen bejött az anyag!
A castrol szar.A motul nem rossz, de közel sem annyira jó mint ahogy mondják.A fuchs jó,én most nipponnal járok már sokadszorra, na az sem rossz.(francia cég csak motoroknak fejleszt olajat)Habár elgondolkodtam az elfen is, de csak azért mert a kawának az a gyári beszállítója.
Itt a forumon már páran kipróbálták velem együtt. Nekünk bevált. Valamit csinál a motor belsejével mert finomabban jár és a rémhírekkel ellentétbe a kuplungot nem bántaj
Ebben igazat kell hogy adjak neked. Sokszor nem lehet tudni hogy a drágább tényleg jobb-e. Vagy csak a jobban csengő név miatt fizetsz olykor 2x anyit szinte ugyan azért. Nekem egy öreg szaki azt mondta a friss olaj a jó olaj. Sok új autó motorra manapság már 20-30ezres olajcsere ciklust ír a gyártó. De akki hosszu távra tervez az cseréli ennél sűrűbben. Hiába szuper az olaj, hibá olyan a motor mint az óramű de az oljban lebegő mikro szemcsékkel, lerakódással nem lehet mit kezdeni. (korom és egyébb égéstermék amit a henger faláról húz le a dugatyú gyűrű) A szűrő nem fog meg mindent. Mert különben hamar megszünne szűrőként funkcionálni.
Láttam szétszedve 1-2 motort és bizony elég csunyán tud festeni a sok lerakódás azokon a részeken amiken meg tud tapadni. (öntvénynél márpedig sok ilyen zeg-zug van) Ezek pedig egy bizonyos vastagság után leválhatnak vagy finom olaj járatokat eltömíthetnek. Nem ragozom a következményeket.
Ha gyengébb is az olaj ( és nem a tesco gazdaságos-ra gondolok ) de sűrűn (akár ciklus felénél) van cserélve jobb mint a szuper olajat hajtani jó sokáig.
Ha pedig az új olaj érezhetően rosszabban muzsikál mint az előző. (recsegősebb a váltó, hangosabb a motor.. stb ) Le kell cserélni minél hamarabb! Mert lehet, hogy valami nagyon silány minőségű, hamisított stb. Nagyobb bajt okozhat. max bukik az ember 6-7ezret. De még mindig jobb mint egy idő előtti váltó csere....
UFff. Beszéltem. Egy hétig megin nem szólalok meg
Nem röhejes, teljesen logikus. A dolgoknak egy adott árszint felett már nem nő annyival az értéke, mint az ára. Én is ezért vettem nem csúcskategóriás olajzót, vagy bukót stb., egyszerűen mert felesleges pénzkidobás a drágább, ha az olcsóbb is ugyanazt tudja.
Hogy olajnál maradjunk, én pl. a Motul-tól sem zárkóznék el, de bakker, 2x annyi mint a Fuchs, és nem jobb - akkor meg nem veszem meg csak a neve miatt.
Őszintén nekem semmi bajom a Castrollal. Viszont egyedül az ára miatt használok ilyet.Tudom,hogy röhejes de ha ez is jó akkor minek a drágább.Meg minden olajcsere után marad meg több kevesebb olaj amit viszont nem karok másikkal keverni.Meg kiönteni-meginni sem.Annyi nyikorgó ajtó meg nincs nálunk,hogy kenőolajkén elfogyjon.
Ennyi az indok semmi több.De legközelebb talán kipróbálok mást.
Én Motul olajat egyszer tetem bele de soha többet! Úgy recsegett vele a váltó mint egy UAZ-ban! Viszont a MOL fulsszint 10w-50 et nagyon szereti a gép! A váltó olyan vele mint a vaj! Castrollal még nem volt dolgom,bár a kocsimban az van és teljesen jó vele! A Hiflo szűrő teljesen oké szerintem meg a TRW fékbetét is.
Az nem lehet hogy azért csinálja a fenti dolgot a motorod mert még nem igazán melegedett be? A szivató meg nincs rajta aztán nagyon visszahül?
Parabellum szerint is pl. De én találtam jobbat, ez a Fuchs, és nincs az az isten, hogy visszapártoljak a Castrol-hoz. A Motullal sem volt bajom, Fisi meg azt nem szereti. Ilyen ez, mint korábban írtam, a tapasztalatok szubjektívek, sok tényező befolyásolja, nem abszolút érvényűek.
Most olajcserekor Xado olajat kellett volna venni, mégis a gyári Total Quartz 9000-est tettem bele, mert azt ajánlotta nagyon a Citroen szaki, meg az volt kéznél 8 ezerért.
Majd megint nyomok bele gélt.
A Hondába is tettem, csak 1500 km-t el is kellene menni az idén.
Most pl. mindjárt tolom ki és megyek vele dolgozni.
Nekem egyszer a kipofogó miatt jött elő ilyesmi olyan 100-110 körül, de csak ott! Az volt a baj, hogy a felfogatást kicsit húzósra hagytam és a bilincsnél feszült... miután 1,5cm-el lejjebb engedtem megszünt a rezonancia.
De most a Balcsi túrán úgy éreztem magam, mintha egy Harley -n ültem volna. ..
Minden más jó volt, fogyi két személy elég porgosen 4,4,váltó perfekt. Egyedüli 130 körül morfondíroztam azon, hogy ezek után nem csoda ha valamelyik mûanyag mindíg megadja magát.
Szal, ha nem jön be, akkor marad a Fuchs ,amibe majd olaj cserekor gelt teszek, de ott is csak minden masodikba hisz a gél hatása elég sokáig megmarad .
A szelepbeállítás is lényeges, nekem már akkor "megszólalt" amikor a felső tűrésen volt, ellenőrzöm is a megadott időszakonként, ha meg kell akkor állítok Nem nagy kaland mert csavaros.
Mivel a forgalmazó nagyjából eloszletta a félelmeimet először a Motult adalékoltam a géllel, majd váltottam az olajat is Xado-ra, már a második Xados olajciklusnál tartok. Nekem továbbra is jó véleményem van róla.
Fisi is kipróbálta, ezért kérdezném a tapasztalatairól, no meg azért is mert eléggé kritikus az olajokkal kapcsolatban ami persze érthető hiszen ő is szereti a motorját.
Mostani Balaton turan valahogy nagyon erosnek éreztem a motor rezgeseit.
Gondolom.mivel az új olajjal raktam el télire, és csak most volt alkalmam tesztelni csak a bekevert olaj a más .
Vagy ezzel jelezne a blokk hogy itt az ideje a szelep hézag allitasnak?
Nem hinnem. Viszont a váltó ugyanolyan finom vele, mint a Fuchssal.És megmaradt a hidegen hallgató finom siros hang, ami nagyon tetszik.
Szal most egyenlőre várok, mielôtt egyértelmûen kijelentem hogy van olyan jó, vagy jobb mint a Fuchs!
Viszont a Skodaban eszméletlen bejött az anyag!
Láttam szétszedve 1-2 motort és bizony elég csunyán tud festeni a sok lerakódás azokon a részeken amiken meg tud tapadni. (öntvénynél márpedig sok ilyen zeg-zug van) Ezek pedig egy bizonyos vastagság után leválhatnak vagy finom olaj járatokat eltömíthetnek. Nem ragozom a következményeket.
Ha gyengébb is az olaj ( és nem a tesco gazdaságos-ra gondolok ) de sűrűn (akár ciklus felénél) van cserélve jobb mint a szuper olajat hajtani jó sokáig.
Ha pedig az új olaj érezhetően rosszabban muzsikál mint az előző. (recsegősebb a váltó, hangosabb a motor.. stb ) Le kell cserélni minél hamarabb! Mert lehet, hogy valami nagyon silány minőségű, hamisított stb. Nagyobb bajt okozhat. max bukik az ember 6-7ezret. De még mindig jobb mint egy idő előtti váltó csere....
UFff. Beszéltem. Egy hétig megin nem szólalok meg
Hogy olajnál maradjunk, én pl. a Motul-tól sem zárkóznék el, de bakker, 2x annyi mint a Fuchs, és nem jobb - akkor meg nem veszem meg csak a neve miatt.
Ennyi az indok semmi több.De legközelebb talán kipróbálok mást.
szal jó a Xado is! Motul szar!
Az nem lehet hogy azért csinálja a fenti dolgot a motorod mert még nem igazán melegedett be? A szivató meg nincs rajta aztán nagyon visszahül?