Pont most olvasom a Kawasaki hírlevelét: kedvezményes átvizsgálás, olajcsere akció, alkatrész/kiegészítő kiárusítás, Kawa-kanyar, tesztnap a Kakucs ringen... Á, fa..om, el vagytok ti otthon kényeztetve.
Bocs ha esetleg úgy tűnt, én nem akartalak leoltani, sem lebeszélni az új motor vásárlásáról: mindenki pontosan tudja, mik a saját igényei. Inkább csak hangosan gondolkoztam, én mit vennék a helyedben... De nyilván nem vagyok a helyedben. Tény. :)
(Amúgy ha már itt tartunk, szerintem a GS 650 sem jó választás. Jelzem nem próbáltam, de amiket olvastam róla, az alapján abszolút nem sportos, inkább kényelmes pöfögős mindenes/túramotor, puha futóművel, ami pl. nem kedvez a sportos kanyarvadászatnak, és pont az egy henger miatt nem fog nagy sebességről/fordulatról ugrani, megkockáztatom még annyira se, mint az ER-5. Visszaváltás nélkül a GS-sel sem lehet nagyon előzgetni. Alacsony fordulaton viszont kimegy a világból, terepen meg biztos jobb, mint a Versys, bár ezt is inkább aszfaltra/földutakra tervezték.)
Erre spec tartója van a Givinek.Emlékeim szerint nem is volt horror ára.Beszerzési helynek a Net is szóba jöhet.Pölö ezen az oldalon az Apró rovatot böngészd.A dobozaimat itt találtam.
Keresek 2000 utáni ER-5 -höz hátsó csomagtartó kart, platnit, dobozt. Ha valaki tud eladót kérem szóljon. Újat be tudnék szerezni, de több kedvem lenne megvenni használtan.
Nem lettem pizzafutár, de most már nagy hasznát venném egy zárható hátsó doboznak.
Ha valakinek van tapasztalata, hol lehet legolcsóbban újként megvenni, esetleg legyártatni, az is érdekel.
Nem kovezlek meg tesó, de maradjunk annyiban, hogy az 500-as kategória legjobbja nekünk Er tulajoknak !
Aki tud, és akar az valtson ha lenne rá én is megtennem de amint írtam, mivel nekem a kategória elsô (igaz, a szívem mélyén inkább a Gpz 500S-nek adnam ezt a címet ) és nincs kedvem motorra pénzt költeni, így marad ez!
Még egy ideig, tuti .
Csak ahogy Laci is írta ne higgyuk már el a sajtónak hogy ez egy nôi motor stb.
Szerintem igenis teljesítő képes az500-as kategória de legalább is ártó attól sokkal mint amit itt páran leirnak !
Ha én80-100-as utazót akartam volna menni, akkor soha nem adom el az Mz-t!
Nem szeretnék leoltani senkit. Amit írtam kicsit általánosítva is írtam. Nem vagyok fanatikus ER-5 rajongó. Hiszen itt a forumon is többen vannak akiknek már nincs meg az ER-5-jük. Ami mai mércével nézve 1 átlagos közép kategóriás gép. (fisi eretnek kijelentésemért meg fog kövezni :D , és sok sörbe fog kerülni, hogy kiengeszteljem...
Vannak előnyei és hátrányai. Vannak nála jobbak és sok rosszab motorok is. Viszont egy igen csak szerethető , aránylag igénytelen, könnyen kezelhető darab. Divatosan mondva jó az ár/érték aránya.
Viszont nem mindenkinek válik be. Lakva ismerszik meg az ember... használva derül ki a motorról is mi az ami hiányzik belőle nekünk. Van amit lehet könnyen orvosolni és van amit csak tipusváltással lehet megoldani.
Vancsi mester: Te rájöttél mi az ami neked hiányzik és ezeket a hiányokat bizony csak váltással lehet orvosolni. Ha van hozzá "tehetséged" akkor váltani kell! Amit írtuk azért is írtuk mert te is olyan kijelentéseket tettél amik nem teljesen fedik meglátásunk szerint az igazságot. Ezt pontosítottuk úriemberek módjára és már értjük mit akar a másik valójában.
Ha válátsi alternatívának szóba került a Versys... Az igényeidnek megfelelhet még a BMW GS 650-is. (jó szélvédelem, alacsony fogyasztás, kényelmes ülés, az egyhengeres mivoltának köszönhetően nyomatékos amit kigyorsításnál előnyös de 160-170-nél ez sem bír többet, valamint használtan aránylag nincs horror ára) Persze sok tipus van még a piacon. A választást igazán csak a pénztárca szabja meg...
Mz-vel a kimegy a világból az 90-de a 100-tól sem ijed meg! 8évig volt, már csak tudom. Az Er-nél pedig 120-130-nál szoktam "aludni",rohogve megy annyit!
Süvölvény koromban pénteken 4-kor befejeztem a melót majd 3 haverommal falkába verődtünk (nem 500! és nem japán! csak "rongyos" 250-es emzékkel) és 7kor már szigethalmon voltunk az ismerős hétvégi házában... lepakoltunk aztán az volt a világ legjobb hétvégéje... még hajnal 3-kor Pesten galoppéroztunk fel alá egy negyedliteres szocimotor nyergében amit úgy éreztünk akkor, hogy az a világon a legjobb, leggyorsabb és a legszebb... Igaz elcsesztem az összes fizumat benzinre, meg már Anyám se adott mert megunta... de szerencsére Apám kőműves volt így a következő hétvégén összetalicskáztam a következő őrült menet benzinköltségeit... éltünk gyerekek és nem azzal foglalkoztunk hogy a motor mennyit pörög! Most meg vakarózunk egy jóval modernebb és erősebb motoron is? Nagyot fordult a világ
Városi forgalomban, haladás közben váltót elhagyni és azt azonnal nem észrevenni eléggé ciki. 3. sebességben maradva körforgalmakon, kereszteződéseken áthaladni, vasat otthon leállítani, biciklire pattanni és végigmenni az előzőleg megtett útvonalon, majd az útszélén az elvesztett alkatrészt megtalálni csudijó érzés :) De nem kívánom senkinek.
Ezelőtt is nulla volt az oktatáson nyújtott és megkövetelt tudás.Ha láttad volna mi hogyan vizsgáztunk.És akkor mindjárt Gizikétől gőzekéig mindenre adták a papírt.Mondjuk a fokozatok nem voltak annyira érdekesek mint most.Nem sűrűn találkoztunk 100-200 pacis motorokkal.A 25 LE már rakéta fokozat volt.Ma meg segédmotor szint.
Nem erről volt szó ha nagyobbat akarsz persze rajtad áll vegyél , biztos hogy nagyon jó lesz!
De. ..
Azt se mondja senki hogy nem lehet full terhelessel előzni vele, mert azt nem hiszem el!
És ebben van tapasztalatom...
Én csak erről beszélek ,mert itt és a Cb500 fórumon jönnek ilyen napos csibek -elôre is elnézést ezért -de szerintem aki azt mondja hogy egy500-as 50lovas motor csak 80-110-es vanszorgasra való az ne vegyen nagyobbat, mert az ezt a motort sem motorozta ki. Senkit nem akarok megbántani ezzel, de ez így van.
Én is vennek nagyobbat de nincs rá pénz és ez új kora óta megvan, ráadásul teljesen megfelel az igenyeimnek egyenlőre. De utána is nehéz szívvel valnek meg tőle !
Srácok, köszi a tippeket.
A magas lóról leoltás előtt javaslom akkor mégegyszer elolvasni amit írtam. Nem célom 160-al száguldozni, sem plexivel, sem anélkül, mindössze azt hiányolom a jelenlegi motoromból, hogy a 100-120-as utazósebességen több tartalék legyen benne egy-egy előzéshez. És el tudnék viselni egy kicsivel nagyobb méretet is. Ha ezt valaki a típus nevében személyes sértésnek veszi, sorry. Az pedig, hogy létezik ember, aki Simsonnal megy el Debrecenbe és elégedett vele, hát oké, derék dolog, de ez engem nem motivál abban, hogy lentebb adjam az igényeimet :-) És az igényeimről nem is szeretnék sem tanácsot kérni, sem vitatkozni.
Az "ER-5-nél nagyobb és erősebb motort venni, általánosan nem csak hülyeség, de felelőtlenség is" című vitába pedig szintén nem szeretnék belemenni.
Szerintem is jó a ER-5 túrázni 2 személlyel.. Ha gyorsulni akarsz ilyenkor akkor pedig vissza kell váltani akár 2-őt is... Persze ettől sem lesz rakéta Ernő. De 2 személlyel ne akarj 160-al menni. Én ha utasom van még óvatosabban megyek. Hiszen az ő élete is az én kezemben van. Elég ha egy nagy sebességű manővernél az utas nem úgy helyezi a súlypontját ahogy te azt várnád, kicsit megindul a fara a gépnek, te meg fáradtabb vagy, nem reagálsz gyorsan és már csúsztok, estek is. Az utas nem tud olyan keményen kapaszkodni mint te a kormányba.... Hamarabb lepottyan ami vagy szerencse vagy nem...
Van olyan aki 125-ös géppel + pici csomag + utassal lement görögbe meg vissza... (nem én!)
Próbáld azt ki és utána újra leülhetünk ezt megbeszélni.
Persze mentem már utassal 2005-ös Z1000-es kawával... Ott nem kell váltogatni 100-nál ha előzni akarsz..
Nem akarok lebeszélni senkit a nagyobb vasról mert sokszor jó a több ló, de nem feltétlenül szükséges. DE minek a 160 ló ha alig mész 130-nál gyorsabban (autópályán ). Van aki persze ezért kiröhög. Röhögjön. Én még 80 évesen is akarok motorozni, és te? Azzal, hogy te vagy a leggyorsabb nem biztos hogy a legjobb motoros is.
Na szinte ugyanazt írtuk le. De akkor neked nem feltétlen egy erősebb gép kell, hanem egy szélvédettebb. ER-6f? Nekem az lenne az ideális sport-túra motor.
Engem egyedül a szélvédelem hiánya zavar, az ER-5-ön ezért nem mennék tartósan (=több órán keresztül) 120 felett. De ez nem az ER-5 hiánya, hanem minden csupasz motoré. Mondhatjuk úgy is, az én erőm hamarabb elfogy, mint a gépé... :) Nekem a túrához kellenek az idomok.
Vancsinak én is a Versys-t ajánlanám (nagyon másképp van hangolva az ER-6-hoz képest a blokk?), vagy az 1000-es Versys-t, szerintem az hibátlan a céljaidra (nagy, erős, kényelmes, pakolható, sportosan is lehet használni, egyenes a testhelyzet, nem kell félni a nyomatékszegénységtől - és a fogyasztás sem annyira vészes). Persze csak ha új motort akarsz venni, mert használt V1000 nemigen van még...
Igen, alapvetően teljesen használható motor, és nem is azzal van bajom, hogy nem lehetne 120-as tempóval kényelmesen tartósan menni vele. 120 fölött sem a motor ereje korlátoz, hanem ott már kényelmetlenné kezd válni a szél miatt (hosszú távon!) 170 fölötti végsebességet volt türelmem kivárni, de ahhoz azért már nagy türelem kell :)
Viszont nekem hiányzik, hogy pl. 120-al utazva utassal, fürgébben ugorjon, ha rá kell gyorsítani egy-egy előzésnél.
(Amúgy ha már itt tartunk, szerintem a GS 650 sem jó választás. Jelzem nem próbáltam, de amiket olvastam róla, az alapján abszolút nem sportos, inkább kényelmes pöfögős mindenes/túramotor, puha futóművel, ami pl. nem kedvez a sportos kanyarvadászatnak, és pont az egy henger miatt nem fog nagy sebességről/fordulatról ugrani, megkockáztatom még annyira se, mint az ER-5. Visszaváltás nélkül a GS-sel sem lehet nagyon előzgetni. Alacsony fordulaton viszont kimegy a világból, terepen meg biztos jobb, mint a Versys, bár ezt is inkább aszfaltra/földutakra tervezték.)
Keresek 2000 utáni ER-5 -höz hátsó csomagtartó kart, platnit, dobozt. Ha valaki tud eladót kérem szóljon. Újat be tudnék szerezni, de több kedvem lenne megvenni használtan.
Nem lettem pizzafutár, de most már nagy hasznát venném egy zárható hátsó doboznak.
Ha valakinek van tapasztalata, hol lehet legolcsóbban újként megvenni, esetleg legyártatni, az is érdekel.
Köszönöm!
Aki tud, és akar az valtson ha lenne rá én is megtennem de amint írtam, mivel nekem a kategória elsô (igaz, a szívem mélyén inkább a Gpz 500S-nek adnam ezt a címet ) és nincs kedvem motorra pénzt költeni, így marad ez!
Még egy ideig, tuti .
Csak ahogy Laci is írta ne higgyuk már el a sajtónak hogy ez egy nôi motor stb.
Szerintem igenis teljesítő képes az500-as kategória de legalább is ártó attól sokkal mint amit itt páran leirnak !
Ha én80-100-as utazót akartam volna menni, akkor soha nem adom el az Mz-t!
Vannak előnyei és hátrányai. Vannak nála jobbak és sok rosszab motorok is. Viszont egy igen csak szerethető , aránylag igénytelen, könnyen kezelhető darab. Divatosan mondva jó az ár/érték aránya.
Viszont nem mindenkinek válik be. Lakva ismerszik meg az ember... használva derül ki a motorról is mi az ami hiányzik belőle nekünk. Van amit lehet könnyen orvosolni és van amit csak tipusváltással lehet megoldani.
Vancsi mester: Te rájöttél mi az ami neked hiányzik és ezeket a hiányokat bizony csak váltással lehet orvosolni. Ha van hozzá "tehetséged" akkor váltani kell! Amit írtuk azért is írtuk mert te is olyan kijelentéseket tettél amik nem teljesen fedik meglátásunk szerint az igazságot. Ezt pontosítottuk úriemberek módjára és már értjük mit akar a másik valójában.
Ha válátsi alternatívának szóba került a Versys... Az igényeidnek megfelelhet még a BMW GS 650-is. (jó szélvédelem, alacsony fogyasztás, kényelmes ülés, az egyhengeres mivoltának köszönhetően nyomatékos amit kigyorsításnál előnyös de 160-170-nél ez sem bír többet, valamint használtan aránylag nincs horror ára) Persze sok tipus van még a piacon. A választást igazán csak a pénztárca szabja meg...
Mz-vel a kimegy a világból az 90-de a 100-tól sem ijed meg! 8évig volt, már csak tudom. Az Er-nél pedig 120-130-nál szoktam "aludni",rohogve megy annyit!
De. ..
Azt se mondja senki hogy nem lehet full terhelessel előzni vele, mert azt nem hiszem el!
És ebben van tapasztalatom...
Én csak erről beszélek ,mert itt és a Cb500 fórumon jönnek ilyen napos csibek -elôre is elnézést ezért -de szerintem aki azt mondja hogy egy500-as 50lovas motor csak 80-110-es vanszorgasra való az ne vegyen nagyobbat, mert az ezt a motort sem motorozta ki. Senkit nem akarok megbántani ezzel, de ez így van.
Én is vennek nagyobbat de nincs rá pénz és ez új kora óta megvan, ráadásul teljesen megfelel az igenyeimnek egyenlőre. De utána is nehéz szívvel valnek meg tőle !
A magas lóról leoltás előtt javaslom akkor mégegyszer elolvasni amit írtam. Nem célom 160-al száguldozni, sem plexivel, sem anélkül, mindössze azt hiányolom a jelenlegi motoromból, hogy a 100-120-as utazósebességen több tartalék legyen benne egy-egy előzéshez. És el tudnék viselni egy kicsivel nagyobb méretet is. Ha ezt valaki a típus nevében személyes sértésnek veszi, sorry. Az pedig, hogy létezik ember, aki Simsonnal megy el Debrecenbe és elégedett vele, hát oké, derék dolog, de ez engem nem motivál abban, hogy lentebb adjam az igényeimet :-) És az igényeimről nem is szeretnék sem tanácsot kérni, sem vitatkozni.
Az "ER-5-nél nagyobb és erősebb motort venni, általánosan nem csak hülyeség, de felelőtlenség is" című vitába pedig szintén nem szeretnék belemenni.
Van olyan aki 125-ös géppel + pici csomag + utassal lement görögbe meg vissza... (nem én!)
Próbáld azt ki és utána újra leülhetünk ezt megbeszélni.
Persze mentem már utassal 2005-ös Z1000-es kawával... Ott nem kell váltogatni 100-nál ha előzni akarsz..
Nem akarok lebeszélni senkit a nagyobb vasról mert sokszor jó a több ló, de nem feltétlenül szükséges. DE minek a 160 ló ha alig mész 130-nál gyorsabban (autópályán ). Van aki persze ezért kiröhög. Röhögjön. Én még 80 évesen is akarok motorozni, és te? Azzal, hogy te vagy a leggyorsabb nem biztos hogy a legjobb motoros is.
Vancsinak én is a Versys-t ajánlanám (nagyon másképp van hangolva az ER-6-hoz képest a blokk?), vagy az 1000-es Versys-t, szerintem az hibátlan a céljaidra (nagy, erős, kényelmes, pakolható, sportosan is lehet használni, egyenes a testhelyzet, nem kell félni a nyomatékszegénységtől - és a fogyasztás sem annyira vészes). Persze csak ha új motort akarsz venni, mert használt V1000 nemigen van még...
Viszont nekem hiányzik, hogy pl. 120-al utazva utassal, fürgébben ugorjon, ha rá kell gyorsítani egy-egy előzésnél.