Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát nem tudom, én már lassan fél 100ezer km környékén járok, ahol nagyon sok kétszemélyestúraval, de nem mondom egy nagyobb tuti jó, de hogy honnan veszitek ezt a 100az utazó meg100felett nem megy dolgot?
Tegnap néztem a Cb500 fórumot, ott is ilyenek, hogy én 80al,meg100-110-el járok a Hondaval szöveg, hát én csak lesek ilyenkor. ..
Szerintem szépen megy a vas, full csomaggal két személlyel no ott már tényleg nem verseny autó de ott is kimegy120-130-al a világból, a vége 160 körül ...
Most nekem csinált csak a Kawa külön kiadást Er 5-,ből, vagy ti nem jartatok végig a rangletrat ?

Ja, a full csomagos túra- én 95kiló voltam, az utas 67-plusz tantaska meg a két hátsó doboz 9-9kilóval, a hátsó platnin meg sátor és egyéb ...
Köszi!
Hááát, igazából egy ideje gondolkodom egy kicsivel nagyobb motorra cserén. Az ER-5-el tök elégedett vagyok, csak két személlyel túrázgatni jobb lenne egy kicsivel nagyobb méretű, és erősebb motor. 100-ig teljesen jó a gyorsulása, nyomatékos, nem kell nagyon visszaváltogatni ha előzni akarok, de 100 fölött már kevésnek érzem két személlyel, jobb lenne, ha nagyobb tartalék lenne benne egy-egy előzéshez, gyorsításhoz, akár emelkedőn is.
Igazából egy Versys-féle motor lenne szimpatikus, de az ER-6N blokjával...
De gondolom, nem új a problémám, hogy olyan motor kellene, ami mindenre jó :-) Nyomatékos, elég nagy a túrázgatáshoz, de sportosabbra is lehet venni a figurát. 500-600-as köbcentiben a sornégyesek elég nyomatékszegények, a nagyobbak pedig jóval többet fogyasztanak úgyhogy inkább két hengerben gondolkodom.
A 600as Fazer-ek is tetszenek, de hétköznapi, emberi fordulatszámon használva az sem erősebb vagy nyomatékosabb, mint az ER-5..
Igazából egy ER-6N majdnem ideális lenne, leszámítva, hogy két személlyel túrázgatáshoz lehetne egy kicsit nagyobb :-/
Na látom sikerült megint hosszú litániát kreálni....

Amihez még van 1 gondolatom. Akik az mondják : "Ha nem saját motorral mész a tréningre akkor nem fogod tudni a tudást a saját gépre átültetni.. " Ez butaság. Aki tud biciklizni az bármilyen biciklivel tud...
Én az idén márciusban voltam egy vezetéstechnikai képzésen... (http://safety-hungary.hu/hu) Ez talán az egyik legdrágább....
DE miért is döntöttem-e mellett:
- 2 napos a tréning. (9:00-15:00-ig)
- A motort + üzemenyagot adják. (szinte új 1000-1500 km-et futott vasakat)
- A motorok megfelelően fel vannak készítve (nagyon komoly bukócsövekkel)
- max 10 fős a létszám és 2 oktató figyel mit csinálsz.
- Védőfelszerelést biztosítanak. (nem kell cipelni, bukót, protekrorokat) Mivel én vonattal utaztam fel pestre ez fontos volt.
- Minden nap ebédet biztosítanak.
- Így utólag elmondhatom nem bántam meg. Nagyon jól kitalált és felépített a tréningjük és szinte mindenre kiterjed. (nem csak kanyarodás, fékezés ) Sok olyan ismeretet osztanak meg a jelentkezőkkel amiket a mindennapi életben lehet kamatoztatni.

Ha saját motorral mentem volna egy ilyen tréningre akkor biztos nem lettem volna olyan bátor mint itt. Bátran mertem a gáz, fék aránnyal kísérletezni. Aminek bizony elég sokszor motor fektetés lett a vége. (5-6 alkalommal biztos letettem a vasat ). Lehet mondani mert béna vagyok. Ezt nem titkolom, ezért mentem tréningre. De így bátrabban is mertem a határokat feszegetni.
Így nem csoda.
Saját géppel, valljuk be őszintén, nem annyira bátor az ember.
Azt pedig tudni kell, hogy bármilyen tréningre is megy el az ember ott csak az alapokat mutatják meg. Használható, reflekx szerű tudás csak sok gyakorlással alakul ki. Minél korábban megy el valaki 1 tréningre annál könnyebb a helyes motor kezelési alapokat elsajátítani. Sok év motorozás után már a rosszul rögzült mozdulatokat nehéz levetkőzni... és sokszor ezen múlhat egy baleset...

Sajnos manapság (tapasztalatom szerint) a motoros iskolák csak annyi tudást adnak a jogosítványra vágyóknak hogy a átmenjenek a vizsgán és jogsit kapjanak. Mert nincs idő mindenre. Tisztelet a kivételnek. A korlátlan jogosítvány megszerzéséhez én kötelezővé tennék egy komoly több órás gyakorlati oktatást. Valószínűleg kevesebb ámokfutó lenne az utakon.

Mert nem a sebesség öl, hanem az adott sebességhez hiányzó tudás és a felelőtlen gondolkodás.
[45] 2012. május 30. 07:18
Ebben a hszben találod norberto nevével fém jelezve, amúgy mire készülsz vele? Ez az újabb Er5-e, nem tudom régebbimennyivel más a gyújtás miatt?
Norberto valami lengyel tesztbol szerzett egyszer..
Sziasztok!
Van valakinek nyomaték- és teljesítmény görbéje ER-5-höz? Böngésztem a netet, de nem nagyon találom..
Köszi! :)
Ja, akartam is kérdezni, melyikre mentél el végül és milyen volt, de akkor még nem váltottad be a "tréningcsekket". Szerintem nincs olyan tréning ahol ne lehetne tanulni, én elmennék mindegyikre, amelyikre tudnék. (Persze ha szabadságot kell kivenni, hogy az ember utazzon fél napot, aztán ott tolongjon a tumultusban, hát meggondolnám...)
Komolyan? Kérem! De természetesen én fizetek mindent (postaköltséget is)!
tavaly én is voltam egy ingyenes vezetés technikai tréningen, nagyon hasznos volt, viszont -igaza van Robinak- nagyon sokan voltunk...5 csoportra osztottak minket és egy csoportban vagy 15-en voltunk...
az szerintem sok...
de hasznos volt
szerintem, ha időd engedi, feltétlenül menj el
Nem biztos, hogy elmegyek: nyakamon a kerti munka.
Az már elég sok.Remélem lesz pár oktató mert kettő-három az nem győzi.
Akkor ezen a télen papír vau voltam.Még a régen bevált havonkénti garázs füstölést is kihagytam.De ezt is kibírta.
Ja és nekem is 120 km.
56.-nak regisztráltam.
Én vagy 4 hónapra állítottam le a gépet, de csak azért nem indult be, mert beszart az akksi.
Viszont az utcán betoltam, pár méter után beindult.
Semmi baja nem lett az állásban.
Jaj tudom hogy Fisi tesónak a kedvence a spuri de szerintem nem kéne túlragozni.Én télire nem tankolok tele nem rakok semmi adalékot aztmégis indul első pöccre.OK.Tényleg járok télen 2-3 hetente egy kanyart.De aki nem az meg papír vau.
Valószínűleg hasznodra válik az ingyenes oktatás is.A dolog buktatója pont az ingyenesség miatti nagy jelentkező szám szokott lenni.Nem jut sok ideje a trénernek egy pácienssel foglalkozni.De ha figyelsz ott is tanulhatsz.Én mennék h közelebb lenne.
A MOTaMOT ingyenes vezetéstechnikai tréning sorozatot kezdett, a következő most 20-án a kunmadarasi reptéren lesz.
"A tréning során útmutatást és gyakorlási lehetőséget biztosítunk
számotokra kanyarodási, elkerülési és fékezési manőverek magabiztos alkalmazásához. Tréningen saját motorkerékpárral lehet részt venni, de emellett az alapítvány biztosít két gyakorló motorkerékpárt is."

Van valakinek tapasztalata, érdemes elmenni rá?

Tavaly a feleségemtől szülinapra egy vezetéstechnikai tréninget kaptam azzal, hogy válasszam ki mikor és hová megyek elvégezni, 20 ezer Ft értékben. Szinte nem is tudtam motorozni, ezért az is kimaradt.
Az idén pótolnám, csak nem tudom, mennyire alaposak egy ilyen ingyenesen az oktatással.
Küldök én neked egy csomagban, ha kéred!
Autós bolt!
Amúgy ha már itt tartunk, Ti honnan szerzitek be a Spurit? Webshop, vagy lehet kapni benzinkúton, Praktikerben, motorosboltban stb.?
+1 szavazat a spurira... Most tavasszal nekem is minden rendben ment volna ha az aksim nem adja meg magát. De mikor megjött az új aksi elsőre beröffent a gép. Pedig nem is jár 4 hónapja! Olyan volt minhta 2 napja raktam volna le. Pedig nem fiatal a vas.
Szintén-