Kössz a felajánlást, de szerencsére van 3 akkum, 1 a motorban, egy a kocsiban, meg egy tartalék ;), elég komoly multiméterem van, de igazad lehet valahol van itthon egy analóg is megnézem majd azzal is ha megtalálom. :D
Most már tudjuk, hogy esetleg erre is érdemes odafigyelni, köszi a leírást.
Akartam is írni az előző hsz.-omban, hogy ne ijedj meg, hogy ha 15V körüli értékeket mérsz az ukkusarukon.
Valahogy a motorok töltésrendszerének lehet a jellegzetessége, hogy digitmultiméterrel mérve 15-16V a töltőfeszültség. Mondjuk analóggal még nem próbáltam.
Szerintem arról lehet szó, hogy a lüktető feszültség valahogy átveri a multimétert, de ez már inkább a te szakmádba vág.
Ha túltölt, akkor azt inkább a fényszóró kiégéséből fogjuk megtudni.
Persze, ha megcsinálod a tesztet érdekel az eredménye. 3 akkumulátor kell hozzá, ha gondolod tudok adni egyet.
A hiba pont ott volt ahol a gumis záró rész van a dekni tetején, szerintem már valaki szerelhette (mert a dekni csavarjai közül az egyik már nem volt eredeti) belső oldalon tőben volt megtörve a szigetelés 2 vezetéken egyet meg csak a lélek tartott egyben, és szerintem ahogy a motor rezgett hol átadott hol pedig nem ezért ugrálhatott, még majd ha lesz egy kis időm akkor megcsinálom a szervízkönyvben lévő fesszabályzó tesztet is mert amikor felpörgetem akkor még 16 voltot is elérte, de a gyári 4000-es fordulaton tartja a 14,5 voltot.
Válaszolva az előző kérdésedre is, én nem engedem le a karbit, mert 4-5 hetente ahogy az idő engedi szoktam kerülni a géppel .
Kb.3-4-es imbusz környéke lehet, de hosszú szárú legyen, mert röviddel nem fogsz beerni !
Megtaláltuk a közös hangot.
Gratulálok a javításhoz. A hol van, hol nincs jellemző alapján nekem is először a testhiba jutott eszembe, de hogy ezt vmelyik vezetéken keressem, az nekem is csak az utolsó lett volna. Igen cumizós hiba.
Tedd meg légyszives, hogy leírod, a vezeték mely szakaszán adott át, és miért. Kidörzsölődött a vezeték, korábbi kókányolás, vezetékvédő kifelejtése?
Nem találkoztunk még ezzel a problémával.
Jawa-nál, ETZ-nél nincs a generátor oldalon semmilyen alkatrész, amit kenni kéne, itt viszont van önindító. Ezért tud átfolyni az olaj, ahogy korábban DRBigMac is írta.
A Spuri nevû adalék szuper régóta használom, ajánlom!
A karbi úszó házbòl a benzint az úszóház alján lévô kis imbusz csavarok kitekeresevel tudod leengedni !
Én igen és még sosem volt gond. Persze a karbikból leengedem a benzint.
Egyszer leszedtem az ernő tankját, kiszereltem belőle a szűrőket, kinyitottam a sapkát, szóval teljesen kiszárítottam és úgy tároltam.
De nekem a tank belső korrodáltságából komoly gondom volt az elején (behozott olasz motor volt), gondoltam, kipróbálom így is a téli tárolást.
Én is bocsánatot kérek, csak nem szeretem ha valaki elöbb okos és csak utána kérdez. leírom pontosan mi és hogy volt... kirándultam és amikor indultam volna haza az akksim le volt merülve, sikerült belökni és hazajutni (2hónapos akksi), itthon előkerestem a töltőt feltöltöttem, pöcc röff műszer elő, fesz nem volt meg a 14 volt feletti érték, biztitábla átnéz, semmi, fesszabályzó leszed kontaktok jók, 2500fordulatos járatás mellett, néha lámpa fénye erősödőtt, na mondom valamelyik vezeték megtört... saruk le ellenállás mérés minden oké... már odáig jutottam hogy generátorrol kijövő 3 ér maradt amin sajnos a gyári érték nem volt meg ami asszem 41-56 volt AC sőt a fázisok között sem volt egyforma és még ugrált is nem volt stabil... ezért végűl levettem a degnit hogy megnézzem mi is lehet probléma, és kicsit megiedtem hogy a generátor dekni aljában állt az olaj (számomra szokatlan, etz-ben, jawaban ilyet nem láttam) és erre kérdeztem hogy ez normális-e, amúgy a generátortól jövő vezetékek szigetelése nem volt jó, nem volt egyszerü de bezsugorcsöveztem, összeraktam és ma már töltésem is volt. remélem így is marad mert itthon nem nagyon találtam alaktrészeket... még építek rá egy töltésfigyelőt mert azt sajna tervezők elfelejtették... úgyhogy mégegyszer bocsánat hogy felkaptam a vizet, nem jó időket élek éppen meg :(:(:(:(
Igazad van, most néztem, az fc-moto-nál is egységesen 7.90 euro a csomagszállítás Magyarországra, mérethatár nélkül. Hát ezen tényleg nem sokat lehet spórolni! :) Na mindegy, azért tartsátok észben, ha valakinek kell valami innen, vagy bármi Belgiumból, és esetleg nincs kivel megossza a postaköltséget, és ráér akkor átvenni ha megyünk haza, akkor nyugodtan keressetek!
Nekem erről meg a fordítottja jut eszembe, amikor apámat akarta meggyőzni a rendőr, hogy várakozik, nem csak megállt, szóval büntet. Kevésbé vicces. :(
Én is a Heidenaut ajánlanám, ha olcsón akarsz jó gumit, a BT45 hibái engem is elbizonytalanítottak, most meg hogy drágább is, szinte biztos hogy nekem is K80 lesz a következő. A többi bizonyítottan jó gumi (pl. Micehelin Pilot Activ) ennél csak drágább.
A supermoto gumit meg szerintem kizárólag a méret miatt írják, a 17"-es kerekek 130-as hátsóval nagyon elterjedtek a supermotoknál, a kisebb köbcentis SM-ek szinte mind ilyenek. Más nagymotoron meg már elvétve találsz 130-as gumit, mind 150-től kezdödnek. Nekem Ninja 250R-em van, de ugyanez a gumiméret, ami gyárilag rajta van, arra is azt írja a gumigyár honlapja, hogy supermoto-ra ajánlják, pedig az enyém nyilván nem az. :) Ez olyan, minthogy a 21"-18" gumipárra kapásból mondják, hogy krosszmotorgumi, pedig aszfaltabroncs is van ilyen kerekekre.
Ha esetleg arra gondolsz, hogy a K80 pályagumi-e, biztos hogy nem, van utcai minősítése.
Mi lehet a gond?