Ha majd annyira nem találok megoldást, akkor lehet hogy zaklatni fogom valamelyiküket egy kis összehasonlítósdival, de azért nem akkora probléma ez, csak piszkálja a fantáziámat. Nyilván egy 14 éves motor nem új, és az, hogy 180 helyett 160-al megy, nem olyan tragédia.
Csak úgy vagyok vele, ha már az 50 ló után fizetem a dolgokat, akkor jelenjenek meg mind az 50-en azzal a pár alkalommal, amikor hívom őket.
Vagy derüljön ki, hogy megvannak, csak én nem veszem észre.
Most látom, hogy komáromi vagy!
Ott összefuthatsz Japuval, Yargával, vagy a csapat fénykép nélküli rozzant lovagjával- Rosinantéval- izé- délceg daliánkkal- Parabellummal- igaz Ő győri....
Köszi az invitálást mindkettőtöknek, szívesen mennék/mennénk a találkozóra, ha nem ütné két vizsgámat is...
Hát ha a problémámra (ami nem is túl nagy) nem találok megoldást, akkor vagy hagyom a fenébe, mert így is teljesen jó, vagy majd a 2000km múlva esedékes 24 000-es szervizen megérdeklődöm a dolgot. Meg addig úgyse bírom ki, és leszedem majd az egész karbit, és kipucolom/átnézem, meg megnézem a fúvókák méretét, hátha.
Nekem egyszer volt ilyen, illetve hasonló, mint Neked, gondoltam bejáratás után fél évvel, kipróbálom a mi a vége a masinának!
No kaptam egy akkora szembe szelet az m9- en, hogy nem hogy végseb- hanem mint Neked 150- 160- as kínlódás lett a dologból..
No pár hétre rá- teljesen csendes időben, megfutotta azért az előírt 180- as végsebességét. Azóta sem mentem annyival- néha elhúzom 160- 170- ig, azt röhögve kell tudja a gép!
De volt ellen példa is!
Anno Tshybe haverom Er5- én a kis plekót próbálgattam, változatos sebességeknél, és addig addig tépkedtem a motor fülét, míg 9 ezer alá nem nagyon engedve a fordulatot gyorsításoknál- szintén elég erős HÁTszéllel, óra szerint 194 körül állt meg a mutató.
Na persze utána ment az ugratás- hogy mondtam én hogy feketét vegyél mert azok jobban mennek!
Természetesen- ez a végsebesség KIZÁRÓLAG a véletlenek szerencsés egybe esésének tudható be- gyárilag kb. a 180- at kell tudja egy Er5..
Itt lesz a lehetőség- két hét múlva május 25- 28 lözt bükkzsércen találkozhatsz egy párral!
Vissza térve- ehhez már nem túlzottan értek, már amit leírsz, de elképzelhető valamiféle karburálási gond.
Maj' minnyá gyön a frissen sült gépészmérnökünk mhmax- oszt, megosztja a gondolatait velünk erről!
Hát azért nem orkán erejű szélre gondoltam, hanem amilyen most épp van itt nálunk. Érezhető, de nem olyan természetfeletti.
A gázállásnál nem a motor karakterisztika miatti teljesítménycsökkenésre értettem, hanem ténylegesen, adott fordulaton (mondjuk induljunk 6000-től) tehát itt megtekerem a nyakát, elérek a max húzóerőig, a fordulat legyen most 6500, és ha tovább tekerem, akkor érezhetően, bár nem durván, de kigyengül kicsit, és ha visszább engedem, akkor megint nő a leadott nyomaték. De ez nem zavaró, meg amúgy se nyélgázon közlekedem, csak észrevettem, és azóta ezen pörög az agyam.
Persze lehet, hogy túl nagyok az elvárásaim, vagy már megszoktam a motort.
Majd talán egyszer találkozok egy ER5-ös kollégával, és akkor kiderül az igazság.
A 155 erős szembe szélben ( ha igazán erős) akkor teljesen normális- akkor lenne fojtott a gép ha szélcsendben- sík úton menne ennyit.
A gyári végsebességet is így mérik a gyárak sík út átlag súlyú pilóta szélcsend- hibátlanul bejáratott, műszakilag teljesen toppon levő bringa!
A gáz kar állásra meg csak annyit, nem full gázon- fordulaton érik el a motorok a maximális teljesítményt- hanem a hasznos fordszám 3/4- nél.
Lásd Er5 max lóerő 50 LE/ 9000 fordulat, a max nyomaték meg még hamarabb jelentkezik- 45NM/ 7200 fordulat.
Ehhez képest a blokkot kihuzathatos 11 500- ig is mielőtt letilt.
HA tehát pl. 9000- től tovább húzod, max. jobban pörög, de már nem nő egyenes arányban a teljesítmény- szerintem ezt érezheted?!
Eddig nem írtam a fórumra, csak nyomon követtem az eseményeket, de most lenne egy érdekes kérdésem.
Egy '98-as ER-5-öst hajtok (képek róla a profilomban), és egyre nagyobb lett bennem a gyanú, hogy bár a papírjain 50 Le van jelölve, de lehet hogy fojtott változatot bitorlok. Ma végre "rászántam" magam, és kipróbáltam mit bír végsebességre. 155 km/h lett erős szembeszélben, ami nem éppen bíztató, de igazából nem is zavar, nem vagyok az a száguldozós fajta.
Viszont van egy érdekesebb tünete, mégpedig: a gázkar elforgatásával van egy olyan pont, ahol a legnagyobb húzóerőt produkálja, de ez nem a végállás. A teljes elforgatás előtt valamivel van a maximuma, és utána ha tekerem, akkor elgyengül (persze azért nem olyan durván, csak érezni kicsit).
Ebből arra gondoltam, hogy elszegényedik a keverék, szóval a tolattyú lehet meghekkelve, de nem. Szétszedtem, ép membránok, fúratlan tolattyúk, nincs akadálya a teljes nyitásnak. A légszűrő is újszerű, a fogyasztása statikus 4L (tehát beállítási gondokra se gyanakszom), hidegen-melegen gond nélkül indul, és szedi is a lábát.
Ha esetleg valakinek van valami tippje, amire még nem gondoltam, vagy találkozott ilyesmivel, az légyszi ossza meg az információit.
Az idojaras elorejelzest megtekintve lehet, h tenyleg jobb lenne masik idopontra atteni habar minden erre az idopontra szol.
Szabim, foglalas.
BUZI IDOOOOOOOOOOO
Jelenleg lementem a terkeprol holnap este erkezem meg Magyarorszagra.
Ha otthon leszek feltetlen keresni foglak.
Nem hiaba nem veszem fel a telefont. BOCSESZ
Nemtudom hogy kire-mire vonatkozik, de nálunk a Lukoil-on (Budapest, Hamzsabégi út) csütörtökönként jelentősen olcsóbb az üzemanyag! Ha jól tudom csak májusban van ez Múlt csütörtökön 418 volt asszem.
Na akkor én is hozzászólok! Szerintem 3 napra előre tudnak jósolni. A többi mind bizonytalan! Így a szállásfoglalástól függően, én minél később fújnám le a helyetekben. De ha mentek én ott leszek! Bár még bizonytalan hogy melyik napokon, mert dolgoznom is kell! De mindenképp megyek!
Én haláli nyugodt voltam és alig készültem, mert azt akartam, hogy kirúgjanak. Erre belehúztam valami könnyűbe, és kénytelen voltam augusztus 20-án, a tisztavatáson a vigyázz-t verni a Kossuth-téren.
Csak úgy vagyok vele, ha már az 50 ló után fizetem a dolgokat, akkor jelenjenek meg mind az 50-en azzal a pár alkalommal, amikor hívom őket.
Vagy derüljön ki, hogy megvannak, csak én nem veszem észre.
MrM