Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

*vélemény*
Amúgy a régi Uralok nem semmik voltak, nem hiába járja az a szó játék a motoros találkozókon, hogy ha látsz olyan embert, akinek olajos a keze, annak vagy Harley- a van, vagy Ural/ Dnyeperje van.
Az a gép is új kora óta volt a sracnal, ami fel merült még Akkor a vegsebesseg, ami gyarilag kb. 140. A wolf klubban meg váltig állították, hogy 160- al megy.
No, az alap Ural, meg jó ha a 130- ba bele vert, de azt se szerette igazán. Mondjuk ez csak egy vwlwmwnu volt, több emberrel nem beszéltem a dologról, mivel új motorrol és szava hihető emberről volt szó.
De Neked Zimi hiszek természetesen!
Ezeket a kis fogyikat nem vagom különben! Elkezdtem dumálni Akkor mailben egy emberrel, aki a sima egyszerű alap változatot vette. A blokk teljesen ugyan az,ha jól tudom.
Na ő aztán járatta így, járatta úgy és egyszer volt 6- körüli fogyasztása. Amúgy masszívan 7 körül evett a masina.
Aztán hol ez romlott el rajta, hol az.
Ebből gondoltam, hogy a Wolf se lehet más...
Bírom, amikor a Kawasaki Istenének kisugárzása elhomályosítja tisztán látásodat!


Az Ural esetében sem a folytonos szerelés, sem a benzin temetés nem fedi a valóságot! Lehet, hogy azért, mert szinte új volt akkor, amikor nálam volt.

Egy olyan Ural, amelyik balesetes volt, megperdült a levegőben stb. az kapott. Igen, az öcsém kínlódik a kardántengelyen lévő csuklók csapágyaival, meg a hátsó kerékaggyal, de ennek valószínűleg az az oka, hogy az a 240 kiló a földhöz csapódott rendesen.

A fogyasztással is vannak közeli tapasztalataim: a 750-es Ural nem fogyaszt többet, mint egy ER5. 5 liter fölé csak 2 személlyel ment. 4,4 körül jártam meg Várpalotát. Már egészen alacsony fordulattól nyomatékos.
Szerelni nem kellett, én 2 szezont motoroztam vele, csak olajat cseréltünk, de akkor még csak kb. 8 ezer km volt benne. Most már vagy 25-el több.
A nyújtott villát szokni kell, főleg kanyarodáskor.
A súlypontja alacsonyan van, nem nehéz elboldogulni vele.

Abban igazad van, hogy drága volt. Semmiképpen nem ért akkor másfél milliót, de hát a feeling-nek ára van.
Na de Zimi remélem mesélsz arról a két év Uralozásról- végül is Te élesben tesztelhetted a gépest!
Azért nem is rossz ez a hivatalos kamu szöveg!

"
Az URAL motorkerékpárok gyártásának története:

Az 1930-as években a szovjet katonai vezetők elhatározták, hogy a német hadsereg BMW R-71 típusú oldalkocsis motorkerékpárját tekintik alapmodellnek a hadseregük felszereléséhez. Ezért közvetítőiken keresztül Svédországból öt darab BMW motorkerékpárt vásároltak. Szakembereik segítségével szétszedték és elemezték a motorkerékpárok összes darabját. Az alkatrészek kémiai összetételét, a felületek kidolgozását, a megmunkálás pontosságát. Az eredmények birtokában úgy döntöttek, hogy ezt a motorkerékpárt fogják gyártani az elektronikus rendszer kivételével. (Az elektronikai iparban azóta japán és amerikai cégek is előszeretettel alkalmazzák ezt az azóta benchmarkingnak nevezett legális termékfejlesztési eljárást.)
A világ elsõ URAL motorkerékpár típusa az M-72 nevet kapta és a tömeggyártás dokumentációjának elkészülte után 1941. év tavaszán megkezdõdött a tömeggyártás. A moszkvai gyár háborús fenyegetettsége miatt 1941. novemberében 30 fokos hidegben a motorgyárat a védett URAL hegységbe IRBIT városba helyezték át. Irbitben egy sörfőzdébe került a motorkerékpár gyártás, ahol kettő lánctalpas traktoron kívül és mindössze hat darab szerszámgépen kívül más eszköz nem állt rendelkezésre. A második világháború alatt összesen „csupán” 9 799 darab motorkerékpár készült, de 1950-ben már évi harmincezret gyártottak."

Arról persze mélyen hallgatnak, hogy hol a picsában voltak ezek az állítólagos már 41- ben gyártott motorok a harctérről- és miért is tünt el az egész Bömös motor gyártó sor bajor országból a háború után...

Á ők megvették a minta darabokat- peeerszeee...
Meg a Dnyepernél is természetesen!

Ruszkik haza!
Annak idején én is lementem az Mz-vel tesztvezetésre Székesfehérvárra- tetszett is a Wolf- de hát akkor került 1 milla 450- be- a Kawa meg 1 milla 210- be- egyértelmű volt, hogy ennyi pénzért MOTORT veszek nem orosz benzin temetőt- amit folyton szerelni kell...
Azzal kezdődött hogy elfosta magát......A 2 szár kuka volt,és valami elbaxott méretű teflongyűrű tömitett(volna).Na olyan sehol sem volt,gyártatni kellett.Tulképp kapott uj belsőt,természetesen olajat.Ja,és ki kellett találják hogy töltik fel gázzal.Mert ez még nem külső patronos,hanem egybe......
Kivéve az Uralt! 2006-ban még biztosan gyártottak oldalkocsist.
A modellek megtekinthetők itt:
http://www.uralmotor.hu/

Sajnos a cég itthon befuccsolt, nincs bemutatótermük.
Összességében mit csenáltak vele? Olaj csere gondolom, mi volt elhalva még?
Mert összeperemezett/hegesztett/olvasztott,a bánat tudja mivel,de összerakták a vágottszeműek 30 éve....Na azt a peremet szépen le kellett szedni.És annyival lejjebb lett ujraperemezve.
Mitől lett rövidebb?
Úgy tűnik ért hozzá a srác- jó tudni hogy van ilyen is- mondjuk sejtettem, hogy lehet ilyen elvetemült ember is kicsiny országunkban!

THX!
Ja,nekem is a Kárászéknál történt a felujitás.
Szia!Nekem az Xj-be most lett felujitva.K..va nagy hátszéllel volt 20e a 2 hátsó teló.Hivatalosan ez nem szétszedhető,kb 2-3mm-t vesztettem így a rugóútból.Máshol 40e-t mondtak....Az új pedig..........a motor ára
Na jó így túlzás,de egy pár minőségi teló simán belenyal a 300ájróba(inkább többe).Most patent Ed öröm,ed bódottá.
Szervízkönyvben nincs róla rajz hogy kellene, gyanítom hogy nem lehet.. Mocskos rozsdás ,meg akartam takarítani..
mintha ilyen esetre a GS topicban anno a Kárászyt ajánlották volna. karaszy.hu
Bontó- vagy Nagyvas.hu, kormányból jó az Etz- é is bele- és sokkal olcsóbb...
Nem igazán- bár lehet van egy két specialista, aki ezzel foglalkozik. Tulajdonképp- miért is ne? Ha csak nincs szét szedhetetlenül össze sajtolva- akkor valahogy szét is lehetne szedni.
A hivatalos verzió- az hogy nem- cserés- mondjuk bele sem merek gondolni, mennyibe kerülhet egy új....
Szevasztok!

GYári hátsó telót szét lehet szedni valahogy?

köszi
Ez atomkirály! Nekem is kell ilyen!
Anno mekkora csalódás volt már, mikor rájöttem, hogy bár a mai időkben motorokból sokkal nagyobb a választék, oldalkocsira esélyed sincs. Kivéve ha egyedi műhellyel készíttetsz motorátalakítással egybekötve, a motor árának 3x-osáért. Aztán meg tudd levizsgáztatni. Luxuscikk lett, pedig milyen egyszerű... És itt kútba is estek a motorozásnak és a gyerekek sulibahordásának összekötéséről szőtt álmaim.
sziasztok nincs valakinek véletlenül elfekvőbe egy két kawa alkatrész ? konkrétan kormány , index , hátsó lábtartó keresek.
Te jó Isten, nekem nagyon nem jön be...
Meg azért, ha már ennyit rákoltott, Akkor igazán megcsináltathatta volna azt a tücsökzenekart is!
Ez allatjol nez ki