Na most már az Isten b..meg!
Mondom, megnézem már mitől nyiszog kicsit a műszerfal, erre mi fogad!?
A tartó vas ami a műszerfalat rögzíti a villához, illetve annak egyik füle letört.
Na ilyet se láttam még..
Tibikém, köszi a bontottat abból is, addig meghegesztettük..
Bassza meg a k..va Isten, motorosnak párja nincsen!
Annyit variáltam még, hogy elől a kifliket 1,5cm-el lejjebb engedtem a telószáron, no meg a tanktáska is segítette a súlyelosztást... apróságok ezek de sokat jelentenek!
A kompromisszumokhoz hozzászoktam a CB 400-nál, sok mindent azon tanultam meg az alkalmazkodást illetően, arra pl. nem lehetett oldaldobozokat rakni olyan rövid hátulja volt... nem maradt volna hely az utasnak így oldaltáskákkal kinlódtam... ha kicsit hosszabb a hátsó része talán azóta is azzal járok
Igen- az oldalsók itt is kb. 10 körül lesznek- de a grillre csak a sátrat rakom meg egy kis apróságot- ott tartani fogom az 5-8 kilót max!
Én most 93 kiló vok elől- majd nyomom az elejét- utas meg max 50-60 kilós jöhet!
Amikor Szlovákiába mentünk a 42literes oldalsók egyenként 11kg-ot nyomtak... a középső 52literes majdnem 15kg-ot nyomott, szerencsére mi ketten nem vagyunk összesen 120 kg... de mivel a hátuljára jutott a legtöbb súly így is teljesen ki kellett spanolni a telókat. Próbáltam visszább csavarni.... úgy sem ütközött fel, viszont libegősebbnek éreztem...
Majd kitapasztalod mi a legjobb neked
Hát majd meglátjuk- az Er5 hátsó rúgója- az újabbaké- szerintem elég kemény, nekem eddig még az egyes legpuhább állástól nem kellet csak egyszer egyel keményebbre állítani. Sajna olyan szarul lesz kész ideileg a cucc- hogy szinte szűzfelszállás lesz a Bükki tali- arra fogok először menni vele- utassal csomagokkal..
Majd kiderül ,és remélem nem borul be...
Nekem is csak a középdoboz konzolja Givi, a többi a sufni szülöttje ami úgy lett ráépítve. Pakold meg rendesen aztán tesztelgesd, ne egy hosszabb túrán derüljön ki ha van gyenge pontja. Nagyon nem könnyű eltalálni azt a helyzetet amikor megfelelő az utasnak és nem akadályozza nagyban a fel és leszállást.
Nekem a feleségem állandóan összerugdosta a vadiúj dobozokat mire végre megszokta.... de legalább menetközben nem zavarja
Majd meglátod milyen jó lesz vele kanyarogni.... amikor megpakoltuk én ettől féltem a legjobban... aztán meglepődtem milyen szépen lehet vele borogatni... persze a hátsó telót koccra ki kellett spanolni
Azt pedig nem feledjük, hogy feketére festve az egész sokkal gyáribbnak, és kisebbnek fog tűnni, nem fog ennyire kiríni a környezetből mint most nyersen hegesztve- a kész felszerelt cuccról is fogok képeket felrakni majd!
Ezen a képen látszik jól.
No most ha rákerül a két doboz az majd lefelé akarja hajtani a keretet- de ezt megakadályozza az alsó összekötő. Húzó erő lép fel lefelé, ezt az öszekötőn kívül még a képen látható kis oldalsó kikötések is meggátolják...
A két doboz meg az egészet hátra felé és lefelé akarja nyomni- ezt oldalról nézve értem- ott meg húzóra a telóhoz kikötött felső- és nyomóra meg a lábtartóhoz vezetett alsó cső gátolja meg.
Először még hozzá akartuk vinni egy kis össze kötővel a kapaszkodó lelógó kis füléhez, de ott már a grillplatni kis merevítése van rakva. Nem bíztunk annyira ebben a kis nyúlványban, hogy még oda is rögzítsünk .
Evvel meg viszont az lett így, hogy hopp két csavar, és mehet vissza az eredeti kapaszkodó- illetve hopp a telónál és a lábtartónál két csavar, meg a kis karokat a segédvázról leszedem, index széthúz és visszarak az eredeti hátsó- szerintem max fél óra, és vissza állítom az eredeti állapotot.
A grilles kapaszkodó az nem az eredetije- tehát a gyári kapaszkodó megvan!
Nos a két keret alul össze van kötve- egy összekötővel- ez tartja a kettőt együtt- amint látod a telóhoz, és a keretet még egy oldalsó összekötő van az ülés alatti kis csőhöz rakva. Amikor néztem természetesen mozog a keret kicsit dobozostól, de hát az Er csövei nem annyira merevek ott már- tehát az egész farát szinte lehetett úgymond mozgatni. A spanis összekötést meggondolom, én egyenlőre a kerethez gumipókozni akaom majd cska a dobozokat, én is úgy vok mint Te- biztos ami niztos. Elméletileg egyenlőre nem akarom leszedni a keretet- próbálok megbarátkozni vele, sajna abban igazad van, hogy oda a karcsú segge így- majd meglátjuk. De mivel mint látod, a kapaszkodó- és a rajta levő kis platni külön egységet képez elméletileg semeddig nem tart majd le fel szerelni az egész cuccost...
Index a kapaszkodón levő grillrács oldalán lesz a dobozok felett- veszek hátra is első indexet- annak rövid a szára...
A keret és az oldal idom közt, épp csak egy ujjnyi hely van, azért is mondtam, hogy csalós a kép! Ettől nem szerettem volna közelebb, mert azért vigyázok az idomra is..
Totál semmi tapsztalat nincs még hogy fog vislekedni, ez az egész, úgyhogy rendesen tartok is tőle. Mivel a dobozok Z- tech márkájúak, nem lehet akkora szilárdséágot várni tőle, mint az eredti GIVIn...
Parabellumnak, Bitunak is ilyenek vannak, nekik jók a tapasztalataik velük, remélem én sem csalódom majd...
Szép munka!
Néhány kérdést azonban feltennék mert a képekből nem egyértelmű. A feldobozolt túramotoroknál (típustól függetlenül) nincs szebb, viszont nem kell mindig az oldaldoboz... akkor viszont engem zavar a felesleges konzol. Te leszeded a konzolt amikor nem használod az oldaldobozt?
Az ER-5 hátsó traktusa nagyon jól eltalált, ha doboz van rajta az nem olyan idegen mint magában a konzol doboz nélkül... az Inazumán ugyanezt éreztem ezért úgy terveztem meg, hogy a konzol is hamar oldható legyen ha rövidebb túrákra indulok és nem kell az oldaldoboz (sajnos az ilyen túrákból van több ).
A másik dolog, a konzolodon nem látok felső merevítést persze ettől még nem biztos, hogy remeg... nekem se remegett de amikor hosszabb útra indultunk és dobozonként több mint 10kg-ot mértem nem bíztam a véletlenre a stabilságát pedig nekem "hidas" rendszerű a két oldal. A biztonság kedvéért a két oldaldobozt összefogtam a nyergen keresztül egy vékony de erős spanival (egy régi tanktáskával kaptam) aminek külön csináltam vezetőket a dobozok tetejére. A két doboz így egy plussz biztosítással is ellentart egymásnak és abszolut jól bírják a rosszabb minőségű utakat is, javaslok Neked is egy ehhez hasonló megoldást
Úgy látom a két konzol kerülhetett volna közelebb a faridomhoz... de lehet csak optikai csalódás mint ahogy írtad is, nekem ott nincs egy centi távolság sem, de így is nagy batár amikor a teljes dobozrendszerem fent van. Annak idején csináltam erről egy videót, lehet láttad is már, sőt már azóta azt az állapotot is "átszabtam" mert hosszabb túrán derültek ki a gyerekbetegségei link
Egy a lényeg, abból nem engedtem, hogy 10 perc alatt le tudjam szedni az oldalkonzolt ha nem kell az oldaldboz, felesleges katrancot nem viselek el a motoron... csak ha arra szükség van, persze ez az én bajom
Az index helye sem egyértelmű, azt hova tervezted?
Persze a jelenlévők mindig kivételek