Ha jó állapotút veszel, semmelyikkel nem baszol rá... ha krehácsot, mindegyikkel...
Viszonta a TDM850-ről olvasgass egy csöppet, nem kezdő motor. http://www.sportmotor.hu/teszt...
Igazából a GS 500 f volt az első kiszemelt motor de elkezdtem vezetni Pécsen és ott egy Honda CB500-assal tanultam és vizsgáztam. Igazából nem tudom még milyen motort vegyek majd de ami szóba jöhet GS500F Honda CB500 Kawasaki ER5 esetleg YAMAHA XJ600... illetve amiről le akarnak beszélni a TDM 850 bár az álomszerűnek tűnik, mert 700 ezer körül vannak a normálisabb egyedek...
No kerestem egy képet- az Er5 képe szinte ugyan ilyen..
Oda írtam Neked a fő részek neveit.
Ha szét szeded, és kiöntötted belőle a rengeteg fékport- és jól kipucoltad- akkor a fékpofákat közepes csiszoló papírral kicsit frissítsd fel a fékgyűrűre (a kerék "belseje- amiben eddig a fék szerkezet volt) pedig rajzolj X- eket a papírral, úgymond.
A fékpofákat két nagyobb csavarhúzóval feszítsd le óvatosan a féktányérról, és jól pucold ki a fékportól!
A fékkulcs felületét, ahol szét feszíti a fékpofákat jól le kell mosni benzinnel- és friss kenőanyaggal- hőálló zsírral NAGYON VÉKONYAN be kell kenni- ugyanígy járj el a fékpofák tengelyével is!
Ezután össze rakhatod de előtte jól pucold le a kezed, zsír- olaj nem kerülhet a fékpofákra és a fékdob belsejébe- mert utána ugyé lesz élmény túra!
Köszi tényleg nem leszólásnak irányult Isten mentsen. Örülök hogy végre én is levizsgáztam "A"-ból most igazából egy fontosabb dologra készülünk a párommal! Augusztusban lesz a lakodalmunk és a motorvásárlás csak utána következhet! Addig nézegetem az árakat és keresgélem a legjobb megoldást mind fent tarthatóságra mind kielégítő/megbízhatóságra illetve számunkra túrázgatásra...
Szuperál, van aki szerint nyikorog, én nem találkoztam az enyémen ilyennel, de ha nincs kitakarítva időnként (ez kb elég annyiszor ahányszor gumit cserélsz, vagy valami miatt szét kel szedned) akkor nem lehet vele gond.
Egyszerű mint a faék, túl nagy fékerőt azért nem kell várni túlzottan- egy tárcsafékkel összehasonlítva.
Amire szánták- kiegészítő fékezésre, arra szerintem teszi a dolgát.
Az a nem olyan sok olyan motor van című szöveggel vitatkoznék, mert pl. pár chopperen stb. azért igenis van. Bár a mai világban eléggé túl haladott megoldásnak tűnik.
Tény- hogy össze szedhette volna a Kawa jobban is magát, mert pl. az középső- és utolsó széria GPZ 500 S -ken biza már tárcsa fék volt hátul is. Nem hinném, hogy túlzottan megemelte volna az árat a végére ha hátra is tárcsát kap az Er5...
Szabályoztatásra természetesen van lehetőség, ha jól emlékszem esztergályos tudja a fékpofákat befogva a dobhoz szabályozni. Régi gépeken (MZ, SIMSON, JAWA, CZ) elő fordulhatott, hogy ha nem szabályoztattad a dobhoz a fékpofát, akkor kissé tojásra koptatta a fékgyűrűt- és akkor azt érzékelhette a USER hogy hullámzóan fogott a fék- de ehhez nagyon sok bénázás kellett...
Hali kérdésem a követező volna hogy szuperál a dob fék az ER-5 ön? :D hülye kérdés de még is... nem sok olyan motor van újabbak közül amin ilyen dolgozik. illetve a kategórián belül is az 500-asoknál sem... a leszabályozása pl: lehetséges olyan hogy az végett tönkre megy a kerék vagy valamiféle módon lehet cserélni benne a belsejében valamit? nem láttam még sok ilyen dobféket szétszedve bocs a hülyeségek miatt
Ez egyértelmű, én is csak fagyállót használok nem csak a kenés miatt hanem a korózióvédelem miatt is... a gyerek a hiányzó (elszivárgott) mennyiséget pótolta desztillált vízzel amivel nem is lett vola akkora baj ha tudtam volna róla, mert akkor rámérek mielőtt beáll a tél
Az idei szezont a nagyobbik fiam Apriliája is hengerfej repedéssel kezdte. Nem értettem a dolgot... kétütemű 50-es vízhűtéses blokk, egyszerű mint a faék, tavaly cseréltem benne dugattyút, fagyálló folyadékot is cseréltem amit magam kevertem készre. Végigmotorozta a szezont gond nélkül, majd az idei első indítás után szép kis tócsa lett alatta...
Mint kiderült még tavaly az egyik vízcső hibája miatt sima desztilált vízzel pótolta a kifolyt mennyiséget amiről elfelejtett szólni nekem. Tulajdonképpen a hengerfej fagykár áldozata lett, de óriási szerencséje volt, hogy ott engedett a víztér és nem máshol... néhány ezresért meghegesztették szakműhelyben. Mondjuk egy bonyolultabb 4T hengerfejnél a vékony gátak miatt nem biztos, hogy összejött volna!
Kicsit én is hibásnak éreztem magam mert rámérhettem volna amikor a kocsiét ellenőríztem, mentségemül szolgáljon, hogy az Inazuma lég-olaj hűtésű így ha vízhűtésről esik szó nem egyből a motorra gondolok, Laca meg most ebből okulva megtanulta egy életre...
vagy a termosztátház o gyűrűje, vagy a hf-be menő fém vízcsövek o gyűrűje szállt el, ez típushiba az er-5nél. Érdemes az összeset kicserélni ha már szétszeditek.
Nem forraltam. Először csak nagyon minimálisan kezdett szivárogni, aztán egyre jobban. Persze, a szerelő fogja látni, hogy repedt-e, vagy honnan jön a víz. Én attól tartok, hogy HF repedés :-( A HF tömítés lentebb van, valszeg nem onnan szivárog. De ha megvan a mumus, elmesélem!
Annyi, hogy szivárog? Ne ess kétségbe, várd meg, mit mond a szerelő. Az ott a HF tömítés? Lehet sima síkolás és új tömítés és hajrá, ha meg lekerül, lehet érdemes szelepeket illeszteni, szelepszár szimering és jobb lesz, mint új korában!
Mondjuk a kérdés, hogy miért szopta el magát... forraltad, termosztátod meghalt valaha?
Már a szerelőnél van, valamikor a napokban tud nekilátni.
A hűtőfolyadék szivárog, annyit látni, hogy a hengerfej oldalán, a gyertyapipánál végződő vízkivezető furaton keresztül folyik ki. A gyertya fölött levő gumicsövek, bilincsek, termosztát pedig száraznak tűnik, szóval esélyes, hogy a HF-ből jön :-/
Vili. Azért kérdezem, mert lehet, hogy hengerfejes szegény ERnő, most a napokban fog kiderülni. Én meg parázok és már elkezdtem bontott HF-eket keresni. Szóval ha a GPZ-é rámegy, akkor bele lehet rakni az ER vezérműtengelyeit, és marad ugyanaz a nyomaték és teljesítmény. Ha jól gondolom...
Én is biztos nehezen hagynám magam.
Viszonta a TDM850-ről olvasgass egy csöppet, nem kezdő motor.
http://www.sportmotor.hu/teszt...
Hát mit látok itt a fórum felett "Negyven éve kezdődött"- címmel?
Kawa rulzz!
Kölce!
Te nem a GS 500 fórumon pörögtél idáig? Azt hittem van motorod már..
Oda írtam Neked a fő részek neveit.
Ha szét szeded, és kiöntötted belőle a rengeteg fékport- és jól kipucoltad- akkor a fékpofákat közepes csiszoló papírral kicsit frissítsd fel a fékgyűrűre (a kerék "belseje- amiben eddig a fék szerkezet volt) pedig rajzolj X- eket a papírral, úgymond.
A fékpofákat két nagyobb csavarhúzóval feszítsd le óvatosan a féktányérról, és jól pucold ki a fékportól!
A fékkulcs felületét, ahol szét feszíti a fékpofákat jól le kell mosni benzinnel- és friss kenőanyaggal- hőálló zsírral NAGYON VÉKONYAN be kell kenni- ugyanígy járj el a fékpofák tengelyével is!
Ezután össze rakhatod de előtte jól pucold le a kezed, zsír- olaj nem kerülhet a fékpofákra és a fékdob belsejébe- mert utána ugyé lesz élmény túra!
Egyszerű mint a faék, túl nagy fékerőt azért nem kell várni túlzottan- egy tárcsafékkel összehasonlítva.
Amire szánták- kiegészítő fékezésre, arra szerintem teszi a dolgát.
Az a nem olyan sok olyan motor van című szöveggel vitatkoznék, mert pl. pár chopperen stb. azért igenis van. Bár a mai világban eléggé túl haladott megoldásnak tűnik.
Tény- hogy össze szedhette volna a Kawa jobban is magát, mert pl. az középső- és utolsó széria GPZ 500 S -ken biza már tárcsa fék volt hátul is. Nem hinném, hogy túlzottan megemelte volna az árat a végére ha hátra is tárcsát kap az Er5...
Szabályoztatásra természetesen van lehetőség, ha jól emlékszem esztergályos tudja a fékpofákat befogva a dobhoz szabályozni. Régi gépeken (MZ, SIMSON, JAWA, CZ) elő fordulhatott, hogy ha nem szabályoztattad a dobhoz a fékpofát, akkor kissé tojásra koptatta a fékgyűrűt- és akkor azt érzékelhette a USER hogy hullámzóan fogott a fék- de ehhez nagyon sok bénázás kellett...
Desztillált víz simán, számomra nem létezik...
Mint kiderült még tavaly az egyik vízcső hibája miatt sima desztilált vízzel pótolta a kifolyt mennyiséget amiről elfelejtett szólni nekem. Tulajdonképpen a hengerfej fagykár áldozata lett, de óriási szerencséje volt, hogy ott engedett a víztér és nem máshol... néhány ezresért meghegesztették szakműhelyben. Mondjuk egy bonyolultabb 4T hengerfejnél a vékony gátak miatt nem biztos, hogy összejött volna!
Kicsit én is hibásnak éreztem magam mert rámérhettem volna amikor a kocsiét ellenőríztem, mentségemül szolgáljon, hogy az Inazuma lég-olaj hűtésű így ha vízhűtésről esik szó nem egyből a motorra gondolok, Laca meg most ebből okulva megtanulta egy életre...
Mondjuk a kérdés, hogy miért szopta el magát... forraltad, termosztátod meghalt valaha?
A hűtőfolyadék szivárog, annyit látni, hogy a hengerfej oldalán, a gyertyapipánál végződő vízkivezető furaton keresztül folyik ki. A gyertya fölött levő gumicsövek, bilincsek, termosztát pedig száraznak tűnik, szóval esélyes, hogy a HF-ből jön :-/