Korábban felmerült, hogy az Er5 kikopott tűszelepe nem javítható- és esetleg komplett karbi sor kell hozzá. Nos talán van lehetőség mégis a javításra- íme, egy repair kit, az oldalamról Szalai Anti hathatós segítségével, sikerült találni valamit:
Köszi a linket Fisi!
Én arra gondoltam első körben, hogy csináltatok egy másik tartó rudat, ami ugyanúgy a platni végét támasztaná, de a teleszkóp felső pontja helyett a faridom alatt hosszában végigmenő csőhöz rögzülne. (Ebbe a csőbe lehet a gumihálót is beakasztani, ha a hátsó ülésen viszek pl egy táskát.) Úgy már jóval kisebb az erőkar, merevebben tartaná a platni végét.
De majd megkérdem a szoboszlói srácot is, mennyiért tudná megoldani.
Pofára kellett egyszer esnem, hogy rájöjjek még nem nőtt be. Azóta finomabban nyomom, de ha van alkalom, és szabad út, nem tudom megállni, hogy ne csavarjam koppanásig a markolatot .
Hát nem csodálom hogy elrepedt. Nagyon gáz ahogy ez össze van krehálva.
Ha a későbbiekben jó rendszert akarsz, Akkor vidd el Hajdúszoboszlóra Laca barátomhoz! null
Én egyszer kaptam defekt 67 ezer km alatt. Pont nem volt nálam spray, de sikerült szerezni. Belenyomtam, betömte a lyukat, hazajöttem vele Ausztriából, aztán azt a hátsót lejártam minden komplikáció nélkül. 9000+ km-t tettem meg a sprayvel javított gumival. Eleinte paráztam, hogy jaj, esetleg nem tartós, és egyszer leereszt, ez aztán elmúlt
Szia, nekem '97-es volt. Én belefúrtam a fém sárvédőbe hátul, az index alatt és ahhoz volt a tartó rögzítve egy csavarral.
De nekem Givi és másfajta volt.
Szerintem a platnim rögzítése van szarul megoldva, attól repedhetett el.
A platni eleje van ahhoz a keresztirányú csőhöz (ami elrepedt) rögzítve az ülés alatt, ahogy azt a gyártó megálmodta. A platni végéből is kiindul egy tartó cső, ami viszont a lengéscsillapító felső rögzítési pontjához van fogatva. Namost ez olyan hosszú, hogy a platni hátulján nem sokat tart, tehát a platni gyakorlatilag picit mocorog, libeg, aminek a forgáspontja az a leghátsó keresztirányú cső. Túl nagy csavaró erő hat rá, mivel a platni végét túl gyengén támasztja meg a másik rögzítő cső. Ezért elrepedt.
Nekem még a 98-as, régebbi típusom van. Van egyébként valakinek ugyanilyen? Hogyan van megoldva a platni felfogatása?
Akkor most örülünk
A dobfék, ezt tudja, ezért sem szeretem.
Mintha lett volna itt mostanában egy váztörés/repedéas javítás... ez a vázrepedés, ez mitől van, el volt dobva?
No, úgy néz ki, hogy azok a tömítések lesznek, amik itt néhányótoknak már ismerősek :-) Csak még amíg megérkezik, meg egyéb dolgokat is rendberak, kb 2 hét. A hátsó fékemet kell valszeg kitakarítani mert nagyon halvány, karbipucera, és egy kereszt irányú cső van elrepedve, leghátul a nyereg alatt, amihez a doboztartó platni van hozzácsavarozva. Az lesz még meghegesztve.
Na igen, ezért nem fogok defektjavító készletre költeni, ami van, az elég vészhelyzetre, ami meg tényleg nem túl gyakori. A Suzuki Swiftünk, ami közelít a 200e km-hez, egyszer sem kapott defektet még, ha jól emlékszem...
Amúgy egy másik motoros oldalon is elővették a gumitémát, egy szakértő motoros gumis írt cikket, ezt mondja: "Semmilyen körülmények között sem engedjük kívülről megjavítani (behúzószállal). Nagy sebességénél torzulhat az alakja, ami hirtelen nyomásvesztést, ezáltal balesetet okozhat. Sajnos azt kell mondanunk, ha egy ilyen abroncs megsérül, azt cserélni kell, ez a legbiztonságosabb megoldás magunkkal és a többi közlekedővel szemben is."
A másik meg gumis meg azt mondta, ezzel tartós javítást is csinálhatunk. Na, legyen okos az ember...
Hát igen... Nagyon nagy valószínűséggel ebből a 4 felsorolt motorból fogok választani ha odáig eljutok de azért nem tudom nem félnék a TDM től sem elvégre motoroztam már régebben is sőt volt Endurom is egy darabig, persze csak földes úton... Azért néha úgy érzem benőtt már a fejem lágya. vagy nem ?!
Mindenkinek ismerős ez a GS-ER-CB-XJ dilemma.
A végeredmény az, hogy nincs rossz választás. Vannak előnyök-hátrányok ár, fék, nyomaték, hengerek száma, stb. ,de a legfontosabb, hogy neked tetszen!
ER5 karbi repearáló szett
Május vége, Bükkzsèrc, Er5, és TKB találkozó!
Aki tud, jöjjön.
Hivatkozz rám nyugodtan! Nagyon jó haverom a srác!
Én arra gondoltam első körben, hogy csináltatok egy másik tartó rudat, ami ugyanúgy a platni végét támasztaná, de a teleszkóp felső pontja helyett a faridom alatt hosszában végigmenő csőhöz rögzülne. (Ebbe a csőbe lehet a gumihálót is beakasztani, ha a hátsó ülésen viszek pl egy táskát.) Úgy már jóval kisebb az erőkar, merevebben tartaná a platni végét.
De majd megkérdem a szoboszlói srácot is, mennyiért tudná megoldani.
Pofára kellett egyszer esnem, hogy rájöjjek még nem nőtt be. Azóta finomabban nyomom, de ha van alkalom, és szabad út, nem tudom megállni, hogy ne csavarjam koppanásig a markolatot .
Ha a későbbiekben jó rendszert akarsz, Akkor vidd el Hajdúszoboszlóra Laca barátomhoz!
null
De nekem Givi és másfajta volt.
A platni eleje van ahhoz a keresztirányú csőhöz (ami elrepedt) rögzítve az ülés alatt, ahogy azt a gyártó megálmodta. A platni végéből is kiindul egy tartó cső, ami viszont a lengéscsillapító felső rögzítési pontjához van fogatva. Namost ez olyan hosszú, hogy a platni hátulján nem sokat tart, tehát a platni gyakorlatilag picit mocorog, libeg, aminek a forgáspontja az a leghátsó keresztirányú cső. Túl nagy csavaró erő hat rá, mivel a platni végét túl gyengén támasztja meg a másik rögzítő cső. Ezért elrepedt.
Nekem még a 98-as, régebbi típusom van. Van egyébként valakinek ugyanilyen? Hogyan van megoldva a platni felfogatása?
A dobfék, ezt tudja, ezért sem szeretem.
Mintha lett volna itt mostanában egy váztörés/repedéas javítás... ez a vázrepedés, ez mitől van, el volt dobva?
Ha gumis lennék, én is azt mondanám, ha élni akarsz cseréled.
Amúgy egy másik motoros oldalon is elővették a gumitémát, egy szakértő motoros gumis írt cikket, ezt mondja: "Semmilyen körülmények között sem engedjük kívülről megjavítani (behúzószállal). Nagy sebességénél torzulhat az alakja, ami hirtelen nyomásvesztést, ezáltal balesetet okozhat. Sajnos azt kell mondanunk, ha egy ilyen abroncs megsérül, azt cserélni kell, ez a legbiztonságosabb megoldás magunkkal és a többi közlekedővel szemben is."
A másik meg gumis meg azt mondta, ezzel tartós javítást is csinálhatunk. Na, legyen okos az ember...
A végeredmény az, hogy nincs rossz választás. Vannak előnyök-hátrányok ár, fék, nyomaték, hengerek száma, stb. ,de a legfontosabb, hogy neked tetszen!
Kawa rulez...