Sziasztok,
nem tudjátok véletnelül, hogy ER-5 hengerfejjel kompatibilis-e a GPZ 500, vagy más típus hengerfeje átalakítás nélkül? Valahol azt olvastam, hogy a GPZ-é egyben rámegy, abban csak a vezérműtengelyek hegyesebbek. Tudja ezt valaki megerősíteni vagy cáfolni?
Köszi!
Vancsi
Nekem is a harmadik volt a mostani.Szemüveget is vettem.Van a műtermemben és az autóban is.Csak éppen nem nagyon használtam mert zavar a térlátásomban.Vagy miben.Azért majd próbálkozok.
Én is utáltam a szemcsiket, de amikor már harmadszor szedtem ki a szememből srapneleket, meg begyulladt, tele lett a hócipőm, azóta ha lehet használom, 850-2500 forintos uvex és noname szemcsijeim vannak.
Én is leszarnám, ha annyi szemem lenne, mint egy póknak, de ebből sajna csak kettő van és hát a térlátásomra meg a távolságérzékelésre is elég nagy az igényem... azért gondold meg, nagyon hamar megszokod.
Annyira azért nem, összesen kb.2000km eddig idénről, a xado teszt előtt volt egy román túra, egy Tisza környéke és néhány félnapos... időm sincs túl sok és zsebpénzem se...
Még csak az ezerhez közelítek, a kuplung ugyanúgy teszi a dolgát mint előtte, rakéta nem lesz belőle és örökmozgó sem, de nem is várom el tőle... csak még vigyen el jó néhány szép helyre
Ezt anno én is elmondtam, hogy egy jó motorból nem lesz rakéta- de mivel én is így gondolkodom mint Te- megelőzés- hát ha tényleg kompenzálni tudja a kopást, akkor már jó a dolog.
Kérdés- hogy lesz- e perpetum mobile a motorból?
A mai nagyobb volumenű túra után Fisi kérésére leírnám az eddigi tapasztalatokat. Az első tubus után először azt tapasztaltam, hogy hidegindításkor szebben járt a motor, majd jöttek a délutáni csapatások és bár a Motulnak köszönhetően eddig is pontos és könnyen kezelhető volt a váltó, ezt mégis tudta fokozni a "csodaszer".
Ahogy gyültek a kilóméterek minden érzékszervemmel a változásokat figyeltem de a hidegen csendesebb motor és a könnyebb váltáson kívűl mást nem igazán tapasztaltam a megadott első kb.200km után töltöttem bele a második tubust, majd újabb délutáni csörték után jött a tankolás ahol majdnem 1literrel többre jött ki a fogyasztás. Nyilván számíthattam erre, hiszen a gél kuplungra gyakorolt hatását figyelve nem ritka volt az olyan kigyorsítás amikor a fordulatszámmérő mutatója átkacsintott a piros mezőbe, ezért az első tankolást nem lehet viszonyításként figyelembe venni a megszokottnál forszírozottabb tempó miatt.
Lóerő többletet én nem éreztem, talán jobbak a gázreakciók de ezt a pozitívumot nem merném egyértelműen a gélnek tulajdonítani, főleg mivel tapasztaltam korábban is eltérő benzinminőséget
Az biztos, hogy az első tubus után a második nem hozott különösebb változást ezért nem is teszek bele többet. Ma a feleségemmel túrázgattunk a szokásos laza max 100-110-es tempóval de ahol látnivaló is volt ott a 70km/h-ás csordogálás is előfordult... a mai tankolásnál 4,4-es átlag jött ki ami nem rossz bár ilyet már produkált gél nélkül is. Nem kérdőjelezem meg a neten olvasható sok sok pozitív tapasztalatot, de valószínűbbnek tartom, hogy intenzívebb hatást kopottabb motoroknál lehet érzékelni és nem olyanoknál amikkel még nincs különösebb baj. A megelőzés (ami miatt én is megvettem) remélhetően beigazolódik, az már pozitívum, hogy hidegen szebben jár vele a motor. Szinte minden motor nyersebben jár hidegen mint üzemmeleg állapotban, mert amikor lehül és lefolyik az olaj a következő indításnál némi késedelmi idővel tud mindenhova eljutni, ezért is mondják a mesterek, hogy ilyenkor kopik a legjobban.
Mostanság hidegen is azt tapasztaltam, mintha amikor meleg motort indítok pl. 4napos állás után is. Nem tudom mit csinál belül a gél (most a marketing szöveget hagyjuk) de az biztos, hogy hagyott maga után valami filmréteget ami keni a kopó felületeket akkor is amikor hidegen az első pillanatokban még nincs meg a megfelelő olajnyomás, vagy ténylegesen felületkezelte volna a surlódó alkatrészeket...!?
Most azon az állásponton vagyok ha leketyeg a mostani olaj ideje átállok a Xado olajra, de akkor már gél nélkül. Kárt nem csinál ebben biztos vagyok, a minősítése (JasoMa) is rendben van és negatívumokat se lehet róla hallani csak esetleg olyanoktól akik nem próbálták ki de a kenéstechnikai ismeretükbe nem tud beleilleszkedni ez a fajta technológia ezért elutasítják azt.
Mindenki döntsön saját belátása szerint, aki megteheti, hogy új motort vesz és azt 2-3 évente ki is tudja cserélni annak szinte tök mindegy milyen olajat használ, viszont azoknak akik 10-15 évre is terveznek lehet ez új fejezetet fog nyitni, persze ezt majd a többéves gyakorlat fogja megmutatni. Az ára nem magasabb mint az átlagnak és remélem ha esetleg sokan rákapnának sem fog jelentősen megemelkedni.
Egyelőre engem meggyőzött!
I.- Használati utasítás az új Pasidhoz
Mennyivel könnyebb lenne egy párkapcsolat, ha mindenkihez lenne egy használati utasítás, ami megmondja mikor, mit kell tenni, mit nem szabad csinálni, hogyan kell az esetleges hibákat kiküszöbölni. Íme, a miénk:
HASZNÁLATI UTASÍTÁS
Gratulálunk az új Pasidhoz! Tartsd be a kezelési útmutatót, és a férfi meghálálja!
FONTOS FIGYELMEZTETÉS:
Mielőtt üzembe helyeznéd az új férfit, fel kell tölteni!
Legalább 3 órán át csatlakoztatni kell a konyhaasztalhoz: adj neki töltött káposztát és újságot. A feltöltés közben ne zavard! Utána üzemképes és bármikor újratölthető.
KEZELÉSI ÚTMUTATÓ
A férfi leírása:
A férfi érzékeny, vigyázz rá. Különösen focinéző és internetező modell. Ott kell hagyni a világbajnokság alatt és számítógép közelében. A férfi hiszékeny, azt hiszi, hogy mindenkinél okosabb. A kopasz, szőrös modell szereti a szexet; a szakállas, szemüveges irodalmi beszélgetésre alkalmas. A férfi legfontosabb része a gyomor, hírolvasó központ és nemi szerv. Ezek mindegyike külön-külön is képes elterelni a figyelmét mindenről.
A férfi üzemeltetése:
A Férfi üzemeltetése egyszerű. Reggel kávéval kapcsoljuk be, ha mégsem élénk, kérdezzünk sporteseményt, vagy politikai híreket. Ha azt akarod, hogy jól funkcionáljon, nézz rá érdeklődve, dicsérd az eszét, bátorságát. Hideg sörért, meleg ételért hálás. Ne felejts időnként ágyba bújni vele. Közben mondd neki; oroszlán.
A Férfi karbantartása:
A Férfi folyamatos karbantartásra szorul. Kell ápolni a testét, balzsamozni a lelkét, másként könnyen elromlik. Küldd edzőterembe, focizni, teniszezni. Lelkének sok elismerés kell, hogy ne veszítse el az önbizalmát. Új ruhára ne költs, úgysem veszi fel.
Gyakori működési problémák és megoldási javaslatok:
1. A Férfi nem törődik veled, nem hallgat meg - Mondd neki, hogy találkoztál a diákkori szerelmeddel
2. A Férfi túl sokat néz focit, híradót - Aludj külön ágyban, ettől pár nap alatt megjavul
3. A Férfi ápolatlan, káromkodik, durva - Szerezz újabb modellt, a selejteset dobd kiA nő egy igazi csoda. Szeszélyes, kiszámíthatatlan, döntéseit váratlanul hozza meg. Nehezen lehet rajta kiigazodni. Ebben nyújt némi segítséget ez a használati útmutató, mely kiutat mutat az elveszett férfiak számára a nő bonyolult labirintusából.
II.- HASZNÁLATI UTASÍTÁS
Gratulálunk az új nődhöz! Olvasd el a kezelési útmutatót alaposan! Sok figyelem kell a helyes működtetéséhez, különösen beszédes modell estén. Ha meghallgatod, a modell kedveskedik.
FONTOS FIGYELMEZTETÉS:
Üzembe helyezés előtt az új nőt vidd fodrászhoz, adj rá csinos ruhát! A Nő csak akkor garanciális, ha bekapcsoláskor tükörbe nézve nem éri megrázkódtatás.
KEZELÉSI ÚTMUTATÓ
A nő leírása
A nő törékeny, ám roppant veszélyes. A figyelmességet meghálálja, ilyenkor dorombol. A különösen beszédes modellhez sok türelem kell. A vásárló modell inkább a magányt szereti, jól elvan egyedül egy bevásáróközpontban. Csak a barátnő tudja kicsalogatni onnan. A nő szeret versenyezni, szerinte a többi nő hülye liba. Ahhoz, hogy vidám legyen, meg kell hagyni ebben a hitében. A nő legfontosabb részei a haj, szem, köröm és ruha.
A nő üzemeltetése
A nő szakszerű üzemeltetéséhez folyamatosan ismételgesd a következő szavakat: intelligens, szép, sovány, jól vezetsz, csinos, új szoknya. Fontos figyelmes arccal kérdezgetni, mit gondol. Szereti a simogatást, de nem kizárt, hogy éjszaka megvadul. Szereti a szexet. Ha ezt a kívánságát kifejezi, akkor mindenképpen meg kell neki adni. Mindegy, hogy az ágyban vagy a háztetőn. Egyébként könnyen megfájdul feje.
A nő karbantartása
Nő hamar elveszíti önbizalmát, ilyenkor könnyen sírva fakad. Ilyenkor dicsérni kell, és hagyni, hogy órákig beszéljen telefonon a barátnőjével. Ettől visszanyeri jókedvét. Nagyon szereti a meglepetéseket, a romantikus helyzeteket. Vegyél neki gyakorta virágot, vidd el egy szárnyashajóra vacsorázni. Öltözz Zorrónak!
Gyakori működési problémák:
1. A Nő minden nap hoz egy szép, új holmit, kosarat, gyertyát a lakásba - Minden alkalommal dobj ki egy régit, hátha akkor elférnek az újak is.
2. A Nő egész nap telefonál - Kapcsoljuk a tévét sportadóra, így nem unatkozunk!
3. A Nőnek már megint fáj feje - Hívjunk pszichológust vagy keressünk az áruházban új szexmodellt!
már sajnálom, hogy nem fényképeztem le, hogy szerszám boltban megmutathassam.
23-as dugó kulcs kellene. A csavar közepén pedig van egy négyzet alakú...minek hívják?
egyébként szerintem nem érdemes az ER-nőt tuningolni, mert az eredeti nyomaték karakterisztikája messze a legjobb a piacon
Ha elkezded felhúzni a mocit a lóerő magasabb fordulaton ugyan több lesz, de cserébe lent veszít a nyomatékából
És ugye a normál használatba(legalább is nálam) az utóbbira van inkább szükség