Betegeskedik a gépezetem, ugyanis legutóbbi elindításakor vettem észre, hogy a bal henger nem megy, és gázfröccs adásakor egy kis fehéres füst jön a kipufogóból. (Nem Trabant és gyárkémény módjára ontotta a füstöt, csak pamacsokat pöfögött.) Nem is nyüstöltem tovább, leállítottam. Gondoltam gyertyát kell cserélni. (Természetesen nem tartok itthon tartalékba gyertyákat ) Később ránéztem a motorra, mert hát azért nem tudok nyugodni, és észrevettem, hogy benzincseppek vannak a karburátor alatt (szintén a bal oldalon). Gondolom ez nem túl biztató, bár lehet csak túltelítődött a karbi. Mindez azok után érdekes, hogy szerelőnél volt a motor, aki szelephézagot ellenőrzött - állított. Bár mikor elhoztam tőle, akkor még rendesen dohogott, és a következő indításnál kezdődött a probléma. Remélhetőleg tényleg csak a gyertya mekkent meg. (én legalábbis ebben bízom, hogy a gyertyák cseréje után minden rendben lesz.)
Vagy mi lehet még a probléma forrása, ami szóba jöhet. Vagy ne is nyúljak én a gyertyákhoz sem, hanem vigyem szervizbe és nézessem át az egészet?
XADO
Laci- Te hol vetted a gélt? Mert én mindig netről rendelek, olajat, esetleg Bács megyében találni e Kalocsa közelében viszonteladót? Google nem sokat dobott ki eddig...
Üdv!
Mivel tőletek pontosabban Fisitől jött az ötlet nem hallgatom el a tapasztalatokat, főleg mivel többen is jeleztétek, hogy kíváncsiak vagytok rá
Kezdeném azzal, hogy miután a gyártó leírásait elolvastam nagyjából kirajzolódott hogyan is működik és mi az amiben eltér az eddigi adalékokkal szemben. Persze voltak félelmeim néhány dolog miatt, ami abból is adódott, hogy olyanok mint az "olajdoktor" vagy a "motordoki" nem igazán merik ajánlani amikor ezzel kapcsolatos nyilvános kérdésekre válaszolnak.
Aztán beleástam magam az autós-motoros fórumokba is amelyekben tapasztalatokat keresgéltem, de ha találtam is azokat elnyomták a hitetlenkedő reakciók amik engem is elbizonytalanítottak pedig sokszor olyanoktól származott akik hallomás alapján és nem tapasztalatból beszéltek. Sokan félnek attól, hogy az olaj gyárilag pontosan beállított adalékanyagainak egyensúlyát borítja fel a hozzáadott "idegen" anyag vagy olyan fémfelületet is megmunkál amit nem kellene mert pl. az olajszálításban lehet annak fontos szerepe. Persze volt olyan vélemény is miszerint túl olcsó ahhoz, hogy igaz legyen, mert ami jó annak ára van. Igazából engem a kuplungra gyakorolt hatása érdekelt főleg, mert igaz a JasoMa minősítést is megszerezte az olaj de még nem olvastam olyat aki a gélt használta olajos kuplungnál... mindezt ilyen előzményekkel vállaltam be és bíztam abban amit írnak róla azaz, hogy az alapolaj tulajdonságait nem változtatja meg és csak "szállításra" használja azt. A gélt mint korábban írtam a leírásnak megfelelően öntöttem az üzemmeleg motorhoz amit még 5percig járattam alapjáraton. A motor hangja nem változott mindössze az alapjárat emelkedett egy picit, ezután folyamatosan motoroztam vele 120km-t. Mivel a fordulatszámmérő 6ezer feletti tartományát eddig ritkán látogatta a mutató nem vettem észre a teljesítményben különösebb változást, persze most azért egy egy sprint erejéig elforgattam a max.fordulat közeléig, ami azon kívűl, hogy jó kis adrenalin növelőként hatott nem volt szokatlan a nyugodt de ha akarom fickós sor4-es blokktól
Szóval az első 120km a kissé megemelkedett alapjárati fordulaton kívűl nem hozott különösebb változást, de már az megnyugtató volt, hogy negatívumot sem. Aztán jött a másnap amikor indítottam a motort, a szokásos rövid indítózás után egyből életre kelt de szokatlan volt a hangja, olyan volt mintha valaki előttem már üzemmelegre járatta volna Köztudott a lég-olajos blokkokról, hogy közel sem járnak olyan szépen mint a vízhűtéses társaik és hidegen ez méginkább nyersen hat. A Inazumák szelepvezérlése ráadásul olyan, hogy a vezértengely bütykei egy himbán keresztül nyomkodják a szelepeket, így mozgó alkatrészekből is több van mint pl. az ezelőtti CB-mnek ami lapkás volt és ott a vezértengely közvetlenül a lapkákon keresztül nyomkodta a szelepszárakat...
Hidegindításnál az olaj folyósságának mértékétől függően egy rövid ideig eltart amíg az olajjáratokon a megfelelő mennyiségű olaj feljut a szelepmechanizmusig és ott kialakul a megfelelő olajnyomás, de addig viszont igen nyersen szólnak az illesztések Ezt most alig hallottam ami azt sejteti, hogy maradhatott ott valami ami miatt kevésbé hallhatóak a hidegindításnál már megszokott mechanikus zajok. Azóta már belement egy újabb 100-as a motorba és a kuplungal sincs gond, viszont az a hidegindítási változás kifejezetten tetszik sőt talán mintha melegen is kellemesebb a hangja lenne. Általában mindent dokumentálok és a legutóbbi szelepbeállításnál is csináltam fotókat a vezértengelyről és alkatrészeiről, bár idén valószínű nem fog még következni a szelepállítás de jövőre biztosan, így majd ha igaz a felületkezelésről szóló marketing szöveg akkor talán szemmel látható változásokról is megbizonyosodhatok Most azon az állásponton vagyok, hogy veszek még egy 9ml-es gélt és ha letelik az olajcsere ciklus (még ~3ezerkm) váltok a Motulról... persze csak akkor ha továbbra is csak pozitív tapasztalataim lesznek a használat során.
További kellemes húsvét délutánt!
Én is egyenruhás vagyok, nem tudnék kibújni a bőrömből.
Senki más nem kéri a rendszámot, tuti, hogy lecsokkolják a BM adatbázisban.
Ezt én nem kockázatom meg. Keresek másik céget.
sziasztok srácok, köszönjük szépen a nyulakat
tibi és zimi, boldog szülinapot, ha jól olvasom, mindketten a párotoktól egy vezetéstechnikai tréninget kaptatok ajándékba?
az tök jó, mindenképpen írjatok majd beszámolót
Kivéve, ha ismeri a típust, és feltűnik neki, hogy 400-as van a 250-esben. Akkor eltudom képzelni hogy rákérdez, de sztem ilyenkor a rendőr sem rendőr. Ők is emberek ám.
Nekem csak egy gondom van: a jelentkezéshez kérik a motor típusát és a rendszámot is.
Az oktatók rendőrök is, nem lenne szerencsés, ha észrevennék a motorszámot a gépezetben...
Egyetértek Krissalal. Már hallottam erről a képzésről is, ugyan nem személyes tapasztalatot, csak vlmi interjúban, de engem meggyőzött. És a rendőröknek tényleg vannak jó mozdulataik! Már láttam többször. Jó választásnak tűnik!
Betegeskedik a gépezetem, ugyanis legutóbbi elindításakor vettem észre, hogy a bal henger nem megy, és gázfröccs adásakor egy kis fehéres füst jön a kipufogóból. (Nem Trabant és gyárkémény módjára ontotta a füstöt, csak pamacsokat pöfögött.) Nem is nyüstöltem tovább, leállítottam. Gondoltam gyertyát kell cserélni. (Természetesen nem tartok itthon tartalékba gyertyákat ) Később ránéztem a motorra, mert hát azért nem tudok nyugodni, és észrevettem, hogy benzincseppek vannak a karburátor alatt (szintén a bal oldalon). Gondolom ez nem túl biztató, bár lehet csak túltelítődött a karbi. Mindez azok után érdekes, hogy szerelőnél volt a motor, aki szelephézagot ellenőrzött - állított. Bár mikor elhoztam tőle, akkor még rendesen dohogott, és a következő indításnál kezdődött a probléma. Remélhetőleg tényleg csak a gyertya mekkent meg. (én legalábbis ebben bízom, hogy a gyertyák cseréje után minden rendben lesz.)
Vagy mi lehet még a probléma forrása, ami szóba jöhet. Vagy ne is nyúljak én a gyertyákhoz sem, hanem vigyem szervizbe és nézessem át az egészet?