Majd a tapasztalat megmutatja, az is lehet minden második olajcserénél kap újra gélt... sőt még az is lehet, hogy majd valamikor csak később alkalomszerüen.
Nyugi! Te fogsz tudni róla!
Anyukád nem fog csuklani ettől ne félj magam döntöttem így és mivel "hithű" motulos vagyok így számomra megnyugtatóbb a történet. Nem véletlen, hogy személyesen mentem el és kérdeztem meg a hozzáértőket, bízok annyira a dologban, hogy tegyek egy próbát. A két tubust viszont nem akarom erőltetni, ideje van beépülni és 6ezer hamar belemegy a gépbe... és ha jó a cucc olajcserekor lehet ismételni.
A másik ami miatt az olajos témát ajánlottam, hogy így folyamatosan viszed be az újabb adalék adagokat- viszont amit most belenyomsz az egyszer felépül és kész- onnantól elméletileg kopik majd...
Vagy minden olaj csere előtt akarsz rakni bele egy egy tubussal? Az meg hosszú távon drága.
Nem volt az parázs vita, Neked ez volt a tapasztalatod- nekem az. Viszont volt Cb 500 tulaj tesómat, Sly-t azóta is sűrűn kérdezem erről a Motulos témáról, és lehet a 10w-50 viszkozitás miatt, de teljesen megegyezik a véleménye az enyémmel...
Így is jó ahogy gondolkodsz- majd kiderül mi lesz a vége. Én azért megkínálnám kettővbel a gépest- legyen már akkor se sok, se kevés.
Én az olajba kevert dolgot azért választottam, mert én a Castrol Magnateccel annyira nem voltam hanyatt esve, meg nem volt kedvem pancsolni. Mondjuk ezt a 11x erősebb dolgot lehet azért sütögetik, mert azért a gél arányában sokkal drágább mint a 4 liter bekevert olaj.
Na mindegy is- én nagyon kíváncsi leszek a tapasztalatokra- de azt azért hozzá teszem, hogy a békét megőrizendő, meg az esetleges kuplung dolgokat, ajánlottam Neked a direkte motorba való olajat! Ha kevesebb is benne az adalék, mivel a motorod úgy is jó- szerintem lassabban is ráért volna felépülni a CERMET.
Remélem hasnos volt a segítségünk, és két hét múlva nem a kedves Édes Anyám fog itthon ezerrel csuklani?!?
Üdv!
Köszönöm Er-a tapasztalatait is. Ma bementem a boltba ahol mindegyik Xado termék megtalálható és kifaggattam az eladót is aki készséges volt. Gondolom látta rajtam, hogy az érdeklődésemet elég sok olvasás előzte meg így nem is próbált zöldségekkel megetetni Olyan kérdéseket tettem fel amelyekkel a leírásokban nem találkoztam, ilyen pl. az olaj "töménysége" a kerámia gélhez képest. Azt a választ kaptam, hogy bár a 4T-s Xado olaj is tartalmazza a fémkerámia képző anyagot de a gél 11-szer koncentráltabb Mivel nekem van jól bevált 4T-s olajom mindjárt azon morfondíroztam mi lenne ha én önteném bele a kegyszert ahhoz az olajhoz amivel elégedett vagyok Előzőleg azt olvastam, hogy az anyag nem lép reakcióba az olajjal és annak tulajdonságait sem változtatja meg... most erről szóban is megerősítettek és azt a választ kaptam ha az alapolaj megfelelő minősítésű (Api, JasoMa...stb) akkor mehet hozzá a kerámia-gél is mert abban változást nem csinál. Külön kitértem az olajos kuplungra is és az eladó srác telefonon rá is kérdezett... hiszen ott nincs szükség surlódáscsökkentésre mert pontosan a surlódás elvén működik és még akár kárt is tehetne benne...
A válasz az volt, hogy kimondottan fémmel kerül kölcsönhatásba és a hő segítségével épül be abba így a kuplunban nem eshet kár.
Az adagolás még egy érdekes dolog, ha kopott lenne a motor akkor 3-szor kellene megismételni a kezelést 100-250km megtétele után. 1 tubus (9 ml) 3-10literes olajmennyiséghez adagolandó, mondjuk ez meglepett mert 3liter és 10liter között azért van némi különbség... viszont elmondtam azt is, hogy nekem a motorral nincs bajom mindössze az állapotmegóvás lenne a fő cél. Mint megtudtam sokan viszik új autókhoz is és 1 tubust raknak a motorolajhoz... ezt a variációt választottam én is végül, hiszen ha a gél koncentráltsága nagyobb mint az alap Xado olajé akkor beleöntve a jól bevált Motulba simán elérem (vagy még túl is teljesítem) a Xado olajjal elérhető hatást. Volt ezzel kapcsolatban Fisivel egy kis parázs vitánk de mivel nekem jó tapasztalataim vannak a Motullal így sokkal megnyugtatóbb ha nem kell motorolajat váltanom és úgy is beépíthető a kerámia réteg Most még olajat ugyse cseréltem volna mert azzal kezdtem a szezont, viszont ha beválik a dolog akkor ezután azt fogom csinálni, hogy motorolajcsere során veszek bele 1 tubus gélt... persze csak ha jó tapasztalatok lesznek, vagy egyáltalán észre veszek-e valami pozitív változást.
Legközelebb vasárnap leszek szabad és a leírás szerint fogom beleönteni a gélt és 150-200km-t menni is szeretnék vele, hogy a leírásnak eleget tegyek. A későbbiekben majd beszámolok a tapasztalatokról.
akkor sztem nem hó helyen jársz
a bendixet -ami ugye el szokott kopni ezáltal megcsúszni- jellemzően az önindító végére szokták tenni a fogaskerék mögé, persze én még csak autónál javítottam ilyet, de gondolom motor esetében se lehet ez másképp...
A tartóssága még tapasztalat kérdése, eddig jó. Azért már ők is 21 éve léteznek, ha olyan szar lenne akkor igen hamar eltűnt volna már ez a cég, de nem dicsérem őket, majd ha bizonyítottak.
köszönöm a segitséget! Eddig mindenki akit kérdeztem csak leszolta a gold frem tárcsát,hogy hamar lekopik meg ilyenek:)
sztem is ez hülyeség ,ugyhogy mostmá megmerem venni!:)
további szép napot!
Valakinek nincs egy ilyen alkatrésze elfekvőben?
KLE 500-hoz kéne de a blokk az u.a mint az ER-5ben!
Illetve valakinek volt már problémája h néha hidegindításnál csak kattog és nem teker? Arra gondoltam h mivel kis berágódásokat látok a képen látható alkatrészen úgy gondolom h a görgők megakadnak a berágódásba és ezért nem indít csak kattog!
Úgy gondoltam h veszek egyel nagyobb görgőket és az már nem akadna meg!
Szerintetek?
Még annyit a témához, hogy még objektívabb legyen a kép, hideg indításkor de vettem észre semmit, hogy rosszabbul indult volna. Igaz én nyáron próbáltam ki. Egyik jó ismerősnek, itt Kalocsa mellett évek óta van a Z 1000- be, mondjuk ott több értelmét látom, de ott az injektor után is állít a keveréken, illetve az Ecu a lambda szenzor alapján.
Egy Er5 ettől nem lesz combosabb már, én csak azért próbáltam ki, hogy nem kellett volna több szűrőt venni, meg kevesebb fogyi stb.
A cérna akkor szakadt el, mikor kiderült, hogy egy Dyno jet kittel adná ki ez az egész legjobban magát, na akkor meg ugrik s fogyi, vagy ugyanannyi lesz mint előtte.
Kérdem én, most minek akkor egy jol működő motorra rákolteni 80 ezret, ha nem pályázik úgymond vele az ember!?
A szűrő megvan alig 2000 km- et használtam, ha kell vkinek akkor eladó!
Nyugi! Te fogsz tudni róla!
Vagy minden olaj csere előtt akarsz rakni bele egy egy tubussal? Az meg hosszú távon drága.
Nem vita indítónak szánom ezt, csak megjegyeztem!
Így is jó ahogy gondolkodsz- majd kiderül mi lesz a vége. Én azért megkínálnám kettővbel a gépest- legyen már akkor se sok, se kevés.
Én az olajba kevert dolgot azért választottam, mert én a Castrol Magnateccel annyira nem voltam hanyatt esve, meg nem volt kedvem pancsolni. Mondjuk ezt a 11x erősebb dolgot lehet azért sütögetik, mert azért a gél arányában sokkal drágább mint a 4 liter bekevert olaj.
Na mindegy is- én nagyon kíváncsi leszek a tapasztalatokra- de azt azért hozzá teszem, hogy a békét megőrizendő, meg az esetleges kuplung dolgokat, ajánlottam Neked a direkte motorba való olajat! Ha kevesebb is benne az adalék, mivel a motorod úgy is jó- szerintem lassabban is ráért volna felépülni a CERMET.
Remélem hasnos volt a segítségünk, és két hét múlva nem a kedves Édes Anyám fog itthon ezerrel csuklani?!?
Köszönöm Er-a tapasztalatait is. Ma bementem a boltba ahol mindegyik Xado termék megtalálható és kifaggattam az eladót is aki készséges volt. Gondolom látta rajtam, hogy az érdeklődésemet elég sok olvasás előzte meg így nem is próbált zöldségekkel megetetni Olyan kérdéseket tettem fel amelyekkel a leírásokban nem találkoztam, ilyen pl. az olaj "töménysége" a kerámia gélhez képest. Azt a választ kaptam, hogy bár a 4T-s Xado olaj is tartalmazza a fémkerámia képző anyagot de a gél 11-szer koncentráltabb Mivel nekem van jól bevált 4T-s olajom mindjárt azon morfondíroztam mi lenne ha én önteném bele a kegyszert ahhoz az olajhoz amivel elégedett vagyok Előzőleg azt olvastam, hogy az anyag nem lép reakcióba az olajjal és annak tulajdonságait sem változtatja meg... most erről szóban is megerősítettek és azt a választ kaptam ha az alapolaj megfelelő minősítésű (Api, JasoMa...stb) akkor mehet hozzá a kerámia-gél is mert abban változást nem csinál. Külön kitértem az olajos kuplungra is és az eladó srác telefonon rá is kérdezett... hiszen ott nincs szükség surlódáscsökkentésre mert pontosan a surlódás elvén működik és még akár kárt is tehetne benne...
A válasz az volt, hogy kimondottan fémmel kerül kölcsönhatásba és a hő segítségével épül be abba így a kuplunban nem eshet kár.
Az adagolás még egy érdekes dolog, ha kopott lenne a motor akkor 3-szor kellene megismételni a kezelést 100-250km megtétele után. 1 tubus (9 ml) 3-10literes olajmennyiséghez adagolandó, mondjuk ez meglepett mert 3liter és 10liter között azért van némi különbség... viszont elmondtam azt is, hogy nekem a motorral nincs bajom mindössze az állapotmegóvás lenne a fő cél. Mint megtudtam sokan viszik új autókhoz is és 1 tubust raknak a motorolajhoz... ezt a variációt választottam én is végül, hiszen ha a gél koncentráltsága nagyobb mint az alap Xado olajé akkor beleöntve a jól bevált Motulba simán elérem (vagy még túl is teljesítem) a Xado olajjal elérhető hatást. Volt ezzel kapcsolatban Fisivel egy kis parázs vitánk de mivel nekem jó tapasztalataim vannak a Motullal így sokkal megnyugtatóbb ha nem kell motorolajat váltanom és úgy is beépíthető a kerámia réteg Most még olajat ugyse cseréltem volna mert azzal kezdtem a szezont, viszont ha beválik a dolog akkor ezután azt fogom csinálni, hogy motorolajcsere során veszek bele 1 tubus gélt... persze csak ha jó tapasztalatok lesznek, vagy egyáltalán észre veszek-e valami pozitív változást.
Legközelebb vasárnap leszek szabad és a leírás szerint fogom beleönteni a gélt és 150-200km-t menni is szeretnék vele, hogy a leírásnak eleget tegyek. A későbbiekben majd beszámolok a tapasztalatokról.
a bendixet -ami ugye el szokott kopni ezáltal megcsúszni- jellemzően az önindító végére szokták tenni a fogaskerék mögé, persze én még csak autónál javítottam ilyet, de gondolom motor esetében se lehet ez másképp...
de javítson ki valaki ha rosszul gondolom
autóban már futottam bele ilyenbe, de ott egybe van építve a fogaskerékkel, és egy teljesen zár egységet képez.
amit a képen látok alkatrészt nem nagyon tudom beazonosítani, honnan vetted ki?
Hengerfejtömítést és egyéb tömítéseket ER-5-höz hol lehet jó áron beszerezni?
sztem is ez hülyeség ,ugyhogy mostmá megmerem venni!:)
további szép napot!
Valakinek nincs egy ilyen alkatrésze elfekvőben?
KLE 500-hoz kéne de a blokk az u.a mint az ER-5ben!
Illetve valakinek volt már problémája h néha hidegindításnál csak kattog és nem teker? Arra gondoltam h mivel kis berágódásokat látok a képen látható alkatrészen úgy gondolom h a görgők megakadnak a berágódásba és ezért nem indít csak kattog!
Úgy gondoltam h veszek egyel nagyobb görgőket és az már nem akadna meg!
Szerintetek?
Ha nem figyelek eléggé, vagy sietek, akkor be is írja a nyavalyás.
Egy Er5 ettől nem lesz combosabb már, én csak azért próbáltam ki, hogy nem kellett volna több szűrőt venni, meg kevesebb fogyi stb.
A cérna akkor szakadt el, mikor kiderült, hogy egy Dyno jet kittel adná ki ez az egész legjobban magát, na akkor meg ugrik s fogyi, vagy ugyanannyi lesz mint előtte.
Kérdem én, most minek akkor egy jol működő motorra rákolteni 80 ezret, ha nem pályázik úgymond vele az ember!?
A szűrő megvan alig 2000 km- et használtam, ha kell vkinek akkor eladó!