Aha.Nálatok.200ezer vagy több km-ert a honda goldwing(1600-1800cm2) a k100 BMW (1000cm2) megy el egyik sem sportmotor.Igaz a múltkor Fisi írt cb 500-asról ami elment ugyanennyit,de az azért nem általános.De neked nem kell izgulnod,a tieddel nem lesz ilyen probléma (több 100ezer km-er)az már megette a kenyere javát
Egyébként épp pár lappal korábban áradoztam, mennyire bejön a Fuchs láncgél, Fisinek meg pont ellentétes a tapasztalata. Szóval ez egy ilyen játék, attól még mindketten igazat mondunk, egyszerűen nem lehet elvárni, hogy egy adott dolog minden körülmények között ugyanúgy viselkedjen.
Egyébként közben rájöttem, hogy Fisinek azért nem maradt fenn a gél, mert olcsó kínai Enuma lánca van, csak itt lehet a hiba. (Bocs de ezt nem tudtam kihagyni! )
Na ezzel maximálisan egyetértek; a rendőrnek sem mondhatja az ember, hogy azért mentem át a piroson, mert az utasok azt mondták, hogy zöld. Nem mentség. Aki vezeti az autót, az hozza a döntéseket, az számoljon a következményekkel, azé a felelősség. Szóval amíg nem kényszerítesz valakit, hogy vegyen meg egy terméket, addig a vétel az illető saját döntése, és nincs joga haragudni senkire, ha nem jön be.
Mindazonáltal tiszteletben tartom az elveid, cblaci, ha nem akarod, ne írd le, de azért szívesen olvasnám a tapasztalataidat, akár privát e-mail-ben is. Én is az a fajta vagyok, aki nem cseréli havonta a motorjait; megvettem a szerelmem, és ezzel tervezek hosszú távra. És hosszú távon megtérül a gondos karbantartás. Na ezért érdekel ez a Xado is.
Tudod,volt egy GPZ 500-asom ,valahogy nem jött be nekem! Igaz, majdnem 200-al ment, de az er5-ben azt szerettem igazán, ha valaki megelőzött egy nagyobb motorral és 200 körül utolértem, bizony jó volt látni a meglepetést (döbbenetet) az arcán!Na ez került nekem sok ezer forintomba! Ja,egyébként kicsit szégyellem magam amiért eladtam!
Eladni is könnyebb ha látszik a küllemén és hallatszik a hangján a megbecsülés, nem nagyképűségből mondom de eddig még mindegyik motoromat az első megnéző el is vitte!
Nekem egy CB 1300-as lenne az álmom, persze a nagyfiam is szeretne nagyobb motort a kis 50-es Aprilia helyett, tavaly óta A1 jogosítványa van, a kicsinek meg idén lesz meg... szóval egy darabig az enyém biztosan nem lesz lecserélve
Tankokról tudnék mesélni.De nem kell.Meg ilyen viagrát sem kell beléjük önteni.Ami folyékony és gyúlékony azzal megyünk.A seregben láttam ilyet párat.Sajnos.Bár most már szép emlék.
Én is a Te nézetedet osztom inkább, és Gadusnak is igazat adok. Én jelenleg, úgy állok mint cblaci, ha lehet minél tovább maradjon meg jó állapotban, az anno újonnan vett motorom.
Nagyon kedvelem, tényleg jó gép..
DE!
HA anyagilag úgy állnék, mint ahogy nem, akkor erősen váltanék egy ZRX 1200 DAGEG- re , de mostanában- főleg mióta ücsörögtem rajta- még jobban bejön a GTR 1400!
Ha lenne keret rá tuti váltanék- ha lehetne megtartanám az Er5- öt, de tudom, hogy akkor már lehet nem vágynék vele annyit motorozni, mert ott lenne a nagy!
Na de kiveszem a kezem a biliből- és marad az 5- ös....
Persze ez is igaz és aki megteheti, hogy időben lecseréli a járgányait annak valóban felesleges pénzköltés lehet Mondjuk más dolog a ragaszkodás, pl.az elavult jelző az én motoromra már bőven igaz, lég-olaj hűtésű blokk, klasszikus vagy ha úgy tetszik régies forma, körlámpa, nyugodt sor4-es erőforrás amiben 750-es létére csekély 86ló dolgozik... de mégis imádom úgy ahogy van és bár vannak sokkal szebbek jobbak én ezzel tervezek hosszú távra. Nem véletlenül dobozoltam fel, vagy igyekeztem úgy szervizelni, hogy akár hosszabb túrára is bátran vállalkozhassak vele mert megállja a helyét komolyabb motorok mellett is
Végülis ez a dolog nem olyan nagy költség, hiszen eddig alig több mint 3ezer Ft, ha meg sikerül bizonyítania akkor még az is lehet, hogy az olaj is Xado lesz... az meg árban hasonló mint amit amúgy is megvennék. Most hallottam nemrég, hogy egy olyan bontatlan motorblokk mint az enyém 190ezret futott eredeti vezérműláncal eddig 160ezres futásteljesítményről tudtam bontatlanul... ha ez nekem is sikerülne akkor még gondtalanul motorozhatnék 6-8 évet vele úgy, hogy a szelepfedélen kívűl mást nem kellene megbontani. Ehhez hasonló gondolatok mentén jutottam el a Xado-hoz, a többi meg majd kiderül!
"..er-5 ös meg a 6-os is elmegy 100ezer km körül.(odafigyelve)"
Most akkor miről is szoktatok beszélni? Egy jó, nem sportcélú motor elmegy bőven 200ezer kilométert, de inkább többet.. egy nagyon jó meg inkább 300-400at, különösebb odafigyelés nélkül.
OK.De ha a motor jó minek piszkállni?Elvileg az er-5 ös meg a 6-os is elmegy 100ezer km körül.(odafigyelve)Ez legalább 10év egy motorosnak vagy inkább több.Ennyi idő alatt meg úgyis elavul a moci mind kinézetbe mind technikailag.Arról nem is beszélve hogy nem csak a motor pusztul a km-ek során hanem minden más alkatrész ami ugyis pénzbe kerül,és a csodacucc a közelébe sincs.Sajnos az a megoldás hogy minnél kevesebb km-es motort kéne venni aztán csak az olajat cserélni benne:(
Az olyan motornak amelynek hengerei "hordósra" koptak gépműhely kell és nem revitalizáló csodaszer... Viszont az olyan motorok élettartama amelyeknek a gyári paraméterei még nem változtak számottevően előnyére válhat a kopófelületek nemesítése.
Nem véletlenül öntik új motorokba is, hiszen nem a "sebek" begyógyulását várjuk el, hanem hogy azok ne alakuljanak ki, legalábbis az én esetemben erről van szó. Szelepeket mindig én állítottam az eddigi motorjaimon és legyen használva a legjobb olaj akkor is megjelennek idővel a vezérlőtengely bütykein a mikrobarázdák, ha már csak ezt orvosolja vagy nem engedi kialakulni akkor már megérné! Idővel ez is kiderül persze az is lehet, hogy nem ér semmit az egész... olvasok én is sok mesét aminek a felét sem hiszem el, ezt most úgy döntöttem kipróbálom.
Azért az megnyugtató, hogy olyan cégóriásoktól szerzett tanusítványokat mint a Daimler Chryisler, Volvo, Man, GM...stb.
Ja eredeti japánban felrakott kínai Enuma láncom van, hogy szakadna Rád!
Egyébként közben rájöttem, hogy Fisinek azért nem maradt fenn a gél, mert olcsó kínai Enuma lánca van, csak itt lehet a hiba. (Bocs de ezt nem tudtam kihagyni! )
Mindazonáltal tiszteletben tartom az elveid, cblaci, ha nem akarod, ne írd le, de azért szívesen olvasnám a tapasztalataidat, akár privát e-mail-ben is. Én is az a fajta vagyok, aki nem cseréli havonta a motorjait; megvettem a szerelmem, és ezzel tervezek hosszú távra. És hosszú távon megtérül a gondos karbantartás. Na ezért érdekel ez a Xado is.
Úgysincs időm motorozni.
De vannak azok a "kicsi a faszom, megtoldom egy motorral" típusú emberek, akiknek csak azért kell, mert az a legnagyobb, meg a legerősebb.
Na, ilyen!
Nekem egy CB 1300-as lenne az álmom, persze a nagyfiam is szeretne nagyobb motort a kis 50-es Aprilia helyett, tavaly óta A1 jogosítványa van, a kicsinek meg idén lesz meg... szóval egy darabig az enyém biztosan nem lesz lecserélve
Én is a Te nézetedet osztom inkább, és Gadusnak is igazat adok. Én jelenleg, úgy állok mint cblaci, ha lehet minél tovább maradjon meg jó állapotban, az anno újonnan vett motorom.
Nagyon kedvelem, tényleg jó gép..
DE!
HA anyagilag úgy állnék, mint ahogy nem, akkor erősen váltanék egy ZRX 1200 DAGEG- re , de mostanában- főleg mióta ücsörögtem rajta- még jobban bejön a GTR 1400!
Ha lenne keret rá tuti váltanék- ha lehetne megtartanám az Er5- öt, de tudom, hogy akkor már lehet nem vágynék vele annyit motorozni, mert ott lenne a nagy!
Na de kiveszem a kezem a biliből- és marad az 5- ös....
Ez komoly? De jó Neked!
Végülis ez a dolog nem olyan nagy költség, hiszen eddig alig több mint 3ezer Ft, ha meg sikerül bizonyítania akkor még az is lehet, hogy az olaj is Xado lesz... az meg árban hasonló mint amit amúgy is megvennék. Most hallottam nemrég, hogy egy olyan bontatlan motorblokk mint az enyém 190ezret futott eredeti vezérműláncal eddig 160ezres futásteljesítményről tudtam bontatlanul... ha ez nekem is sikerülne akkor még gondtalanul motorozhatnék 6-8 évet vele úgy, hogy a szelepfedélen kívűl mást nem kellene megbontani. Ehhez hasonló gondolatok mentén jutottam el a Xado-hoz, a többi meg majd kiderül!
Most akkor miről is szoktatok beszélni? Egy jó, nem sportcélú motor elmegy bőven 200ezer kilométert, de inkább többet.. egy nagyon jó meg inkább 300-400at, különösebb odafigyelés nélkül.
Vagy ez most csak a Kawákra vonatkozik?
Nem véletlenül öntik új motorokba is, hiszen nem a "sebek" begyógyulását várjuk el, hanem hogy azok ne alakuljanak ki, legalábbis az én esetemben erről van szó. Szelepeket mindig én állítottam az eddigi motorjaimon és legyen használva a legjobb olaj akkor is megjelennek idővel a vezérlőtengely bütykein a mikrobarázdák, ha már csak ezt orvosolja vagy nem engedi kialakulni akkor már megérné! Idővel ez is kiderül persze az is lehet, hogy nem ér semmit az egész... olvasok én is sok mesét aminek a felét sem hiszem el, ezt most úgy döntöttem kipróbálom.
Azért az megnyugtató, hogy olyan cégóriásoktól szerzett tanusítványokat mint a Daimler Chryisler, Volvo, Man, GM...stb.
Ha azt Te, vagy mi tudnánk, már rég elvitt volna minket a Specnaz, vagy a KGB!