Ezt utálom a motoros világban!
Azért mert neked van motorod (mindegy milyen) már gazdag ráadásul hülyének néznek rögtön.
Szaros acélkarika az alján gondolom vmi hót egyszerű rögzítő, benne egy 1600Ft-os kínai szerkezet 11.500-ért.
Egyébként sokkal kultúráltabb. mint a régi. Ebben a megoldásban jó vétel volt.
Persze így már tegnap szóltál be utoljára Gadusnak az ülése miatt, 11500 forintos órát cipelsz egy csavaron... pfff
Tényleg, hogy rögzül a csavarra, nem fogják lelopni?
sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy hol találok magyar nyelvű szerelési kézikönyvet er 5 höz? Német nyelvű megvan csak nemértem:)
Elöre is köszi!
Jó motorozást!
Zoli32: Én nem mondtam hogy "hótthülyék"! Sőt még azt is tudom mi a helyzet a márkakereskedések szervizében legyen az autó vagy motor bár lehet ez hihetetlen számodra. Erre Én most csak rákérdeztem ennyi az egész mert erről még nem hallottam,de ezúton mélyen elnézést szeretnék kérni tőled tudatlanságom miatt. :DD
Nem úgy gondoltam,csak most olvastam erről! egyébként mindent kicserélek rajta időben igen! most volt hűtőviz,gyertya,olaj,szűrők stb
Csak erről még nem hallottam!
Más téma: annak idején az ER-5-re is raktam fel egy digitális órát.
Nem tudom, hogy vagytok vele, de én szeretem túrázás közben látni, mennyi ideje megyek stb.
Most szereztem egy vízálló mutatós órát, amit a 30-as kormánycsavarra kell rátenni. Új ára pl. a www.bembomotor.hu oldalon 11.550 Ft. Ennyiért biztosan nem vettem volna meg, de találtam a Vaterán 2.500 Ft-ért. Nem jóként árulták, de gondoltam, megkockáztatom. Elvittem óráshoz és tényleg nem lehet javítani, de 1.690 Ft-ért kicserélik a komplett óraszerkezetet.
Így összesen, postaköltséggel együtt 4.680 Ft-ban van.
Lehet, hogy felesleges luxus, de nekem tetszik így, és nem kell a kormányra pluszban semmit rátenni.
4-6 évente illik telóolajat cserélni, hiszen az is elhasználódik, fekete kocsonyás anyag keletkezik belőle egy idő után ami már nem látja el a feladatát. (A folyadékot szelepeken keresztül folyamatosan egyik térből a másikba préseli át.) Feltöltheted a tetején is, de az alján is van csavar, ott is megoldható a művelet. Szervízkönyvben benne van hogy milyen és mennyi olaj megy bele, fejből nem tudom. Tisztításhoz pl féktisztító vagy benzin persze ha nincs szétszedve akkor körülményes.
Hát..............végülis srácok...............a végfelhasználó motoros lényegesen többet tud,érez és tervez mint gyakorlatilag a teljes motorgyártásban dolgozó mérnökgárda akik a gyáraknál a fejlesztéseket és szervíz direktívákat kidolgozzák.
Egy sima motorosnak 1 motoron 30-40e Km alatt sokkal több tapasztalata gyűlik össze ilyen téren mint mondjuk a kawasakinak 60 év alatt 3 millió motorral.
Azok hótthülyék és csak a kapzsiság mondatja belőlük a szervízintervallumokat.
Had hízzanak degeszre a márkakereskedők az indokolatlanul rövid telóolajcserék horribilis drága árain.
Szerintem ez teljesen baromság! ha valami rendeltetésszerűen működik akkor minek hozzányúlni! Az enyém 2002 es 22.000 km van benne de semmi baja a telónak! Soha nem volt hozzányúlva,ezért is tartom érdekesnek a dolgot!
Az ETZ nekem meg magától cserélte! akár mit csináltunk vele egy hónap és már szivárgott is! :D De az ETZ-t ezért is szerettem! :)
Ezen gondolkodok én is, hogy azért a telóban nincs az olaj hőnek kitéve, mint a blokkban, és a mechanikai terhelése is minimális, persze nem azt mondom, hogy időként ne kellene cserélni, de az előírt intervallum szerintem elég szűk
Az enyémbe eddig (25e. km)még nem volt cserélve, de nem érzek semmi hibás működést, mondjuk szívesen kipróbálnék egy olyat amibe új az olaj, hogy legyen összehasonlítási alapom
Anno az ETZ-be cseréltem kicsit sűrűbbre a folyadékot, de ott rugóval együtt történt a csere, úgy meg persze sokkal érezhetőbb volt a különbség
Ezt magyarázza el nekem valaki hogy minek kell kicserélni a telóolajat 2 évente! Lehet én vagyok teljesen tudatlan,de szerintem teljesen felesleges---hibátlanul működik akkor meg minek!? ezt nem értem...
Amúgy Neked milyen idős az ER-5-öd? Kötelező szervizeken nem cserélik a telóolajat? Ha jól emlékszem, nálam az előírás szerint 24 (v. 36?) ezrenként cserélik a szervízben, úgyhogy nem jutott még eszembe otthon cserélni.
Én nemsokára viszem cserélni, mert a baloldali szimering ereszti egy kicsit az olajat. Házilag fogjuk csinálni és nem Kawasaki, de azért majd beszámolok!
:)
No, új téma. Ki cserélt már az első teloban olajat!? Mert tegnap- joggal- kaptam s pofamra a Cb 500 topicban, hogy még új kora óta nem lett a teloban olaj cserelve... Tapasztalatok!?
Bár mhmax már leírta, én is elmondom. Tarcsa gyariban nagyon drága, nekem 80 ezret mondtak rá...
Van Ebc, Ferodo, NG, Goldfren, stb. márkában utángyartott. Én Goldfrent tettem fel. Ehhez a saját Goldfren 104 szamu S3 racing betetet használom. Eddig nagyon meg vagyok elégedve, a tartósságrol majd az idő fog dönteni. A tarcsa olyan 25 e körüli áron van. A betét meg 7 körül. A kettőt illik együtt cserélni, sőt kötelező. A tarcsa száma a Goldfren- é, 202-503F. Idén ehhez a tarcsahoz már 6 féle keverékű betétet gyártanak a csehek. Használtat végső esetben vegyél csak, de mivel nem tudhatod mennyire üt stb. inkább ne gondolkozz ebben!
Van egy srác itt a Sportmotoron, aki gyárt tárcsákat. Fotók között megtalálod a műveit. Kopaszkak a neve.
Bár még messze állok a cserétől engem is érdekelne mennyiért csinál egy tárcsát a Kawára.
A Goldfren-t, amit Fisi vett azóta már a nagyvas.hu is forgalmazza. Ár szempontjából érdemes Őket is megkérdezni.
Még annyit, hogy 2002 előtti-utáni tárcsaméret ugyanaz.
Elkezdek nyelvet tanulni:D
széles utat kívánok!
üdv:Balázs