Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

de édesek
vigyázz zimmedli, lassan letúrnak a motorodról a csajok, aztán magadnak meg nézhetsz másikat
nem tudom sajnos, er-5 váltót nem szereltem még.
3 hónap téli álom után életre keltettem a gépet. Azonnal beindult, nem rossz ez egy 30 éves motortól.
Visszatettem a csomagtartó rendszert is. Szezonra kész, mivel az ősszel megkapta a friss olajat, olajszűrőt.
Na TKB, már nem kell mögöttem cammogni!
Előkerült a csirkeszárnyas, de jellemző módon ki ül rá először?
Egyértelmű, hogy egy jól karbantartott motornál, (ami egyébként nagyon kevés szükséges művelet) még több 100.000 felett sem fordul elő.

Kérdésem csupán arra irányul, hogy melyik alkatrész lehet a szűk keresztmetszet.
Ricsi mint szerelő talán hallott már ilyesmiről.
Hullik a lófasz az! Ez is ilyen szutyukis grimm mese mint a visitó hátsó fék, meg a berohadó szivató bowden...
Nem tudod véletlenül, hogy mi az a hiba az ER-5-nél amiről azt állítják, hogy széthullik a váltó?
Tudom, hogy ez csak a külföldről behozott 35.000 km-rel eladott, de valójában rosszul karbantartott 135.000 km-t futott gépeken jöhet csak elő, de akkor mi szokott meghibásodni?
Ahhoz, hogy megállapítsd, hogy váltóhiba, vagy besült, elegendő behúznod a kuplungot.
Középsztender, kuplung behúz, és ha végig tudod léptetni a sebességeket, és forog a kerék, akkor nem váltóhiba. Persze erre nem látok sok esélyt.
Viszont arra igen, hogy valamelyik sebességnél bentmaradt a kapcsolóköröm gyanús, hogy 1-ben. Mondjuk akkor nem menne 2-be, mert azt 1 villa csinálja... Mindegy, ezt már jobban át kell gondolni, és legalább annyira megbontani, hogy látsszon a fokozatválasztó tengely.
Ember!

Ne az oldalt nézegesd, hanem hívd fel őket! Bontottak Er5- két is, tuti van Gpz- hez is cucc!
Megelőzték.Én is ezt akartam beírni
Jah, fisi megnéztem az oldalt amit mondtál nem találtam értelmes alkatrészt, önindító relét vagy akármi hasonlót. Csak oldal deklit. De azért hálás köszönetem érte!
Nem az a probléma, sebességből ki lehet venni, 1-es-be is be lehet tenni az volt a baj hogy 2-esbe már nem lehetett bele tenni de ma próbálkoztunk vele és már be lehetett tenni. De viszont úgyanúgy a kerék nem forog meg toláskor se 3-asba se 4-esbe se 5 és 6-ba se. Mondom, holnap azaz ma megnézzük ha 1-esbe előre hátra toljuk a motort, gyertya nélkül és nem mozog a dugattyú akkor az ha nem akkor bizonyára az lesz amit mondtál. Köszönöm szépen a jó tanácsokat! A témát ne haggyátok el légyszi mert lehet hogy még kellene majd a segítség.
Kész...
Hát apukám nekem már akkora a karom hogy segget törölni nem tudok!
szerintem bicepsz-átmérőről van szó!


izé, akkor most hányan vagytok kint hány motorral?
Várjál, az ujjaimon számolok...1,2,3...
Hát, ha olaj is volt, víz is volt, lámpák nem világítottak, akkor sztem nincs sok esélye, hogy besült volna. Nincs miért.
Sztem a váltónál össze akadhatott vmi. Ha megállt, mint a cövek még nem biztos, hogy nagy a baj, akkor van baj, ha nagy recsegés után megindul.
Középsztenderen hátsó kerék oda vissza mozgatása közben sem lehet kivenni sebességből?
Bakker, Te hogy tudsz ilyen karokkal élni? Én kíváncsiságból lemértem az enyémet, kb. 80-as! És ez csak a bal! Eléred egyáltalán a kormányt?!

40 nap...

Naná, hogy kivittük! Én eleve a kisninján mentem ki, többiek a tizensokéves Suzuki Swift csodaautóban! (Imádom azt a kocsit, nincs még egy, ami ennyi mindent kibír, minden szempontból felülteljesíti az elvárásaimat!) A kocsi persze halálra pakolva, a hátsó kerék fölé már nem fért be a kezem... A német autópályán ki is hívták a rendőröket, hogy ellenőrizzenek már le; hát a rendőr is igen fogta fejét... De azért nagy kő esett le a szívéről, amikor megnyugtattuk, hogy én nem a kocsiban utazok. (Még 1 ember is alig fért volna el, nemhogy 3!) Szerencsére jó fej fiatal srác volt, úgyhogy mondta, hogy ha megígérjük, hogy ott maradunk Belgiumban, és Németországba be nem tesszük a lábunkat többé ezzel a tragaccsal így megpakolva, akkor most az egyszer elenged.

Aztán nemrég voltunk itthon pár napra, és utánfutóval még kivittük a maradék 2 motort, úgyhogy most már kint van a teljes ménes.
Egyik se.Emilem van max.Öreg vagyok én már ezekhez.
Fütyült! Blokkból ha jól hallottam, volt és most is van benne víz!
Az akkori modellek úgyis olyan egyformák voltak, akár Kawa is lehetne!
Fütyűlt?
Honnan?

Hengerfej rendben? Víz volt benne? Nem lehet, hogy lenyomta a hengerfejet, és víz/hűtés nélkül furikáztál?
Mert akkor aztán beállhatott mint a gerely.
Jelöltelek!
Épp a Komárom lenne az érdekes majd többek közt!
namégegyszer:
vargacsabi@gmail.com, fészbúkon ha keresnél, talán ebből kibogarászod a nevem :) komáromból vagyok...