3 hónap téli álom után életre keltettem a gépet. Azonnal beindult, nem rossz ez egy 30 éves motortól.
Visszatettem a csomagtartó rendszert is. Szezonra kész, mivel az ősszel megkapta a friss olajat, olajszűrőt.
Na TKB, már nem kell mögöttem cammogni!
Nem tudod véletlenül, hogy mi az a hiba az ER-5-nél amiről azt állítják, hogy széthullik a váltó?
Tudom, hogy ez csak a külföldről behozott 35.000 km-rel eladott, de valójában rosszul karbantartott 135.000 km-t futott gépeken jöhet csak elő, de akkor mi szokott meghibásodni?
Ahhoz, hogy megállapítsd, hogy váltóhiba, vagy besült, elegendő behúznod a kuplungot.
Középsztender, kuplung behúz, és ha végig tudod léptetni a sebességeket, és forog a kerék, akkor nem váltóhiba. Persze erre nem látok sok esélyt.
Viszont arra igen, hogy valamelyik sebességnél bentmaradt a kapcsolóköröm gyanús, hogy 1-ben. Mondjuk akkor nem menne 2-be, mert azt 1 villa csinálja... Mindegy, ezt már jobban át kell gondolni, és legalább annyira megbontani, hogy látsszon a fokozatválasztó tengely.
Jah, fisi megnéztem az oldalt amit mondtál nem találtam értelmes alkatrészt, önindító relét vagy akármi hasonlót. Csak oldal deklit. De azért hálás köszönetem érte!
Nem az a probléma, sebességből ki lehet venni, 1-es-be is be lehet tenni az volt a baj hogy 2-esbe már nem lehetett bele tenni de ma próbálkoztunk vele és már be lehetett tenni. De viszont úgyanúgy a kerék nem forog meg toláskor se 3-asba se 4-esbe se 5 és 6-ba se. Mondom, holnap azaz ma megnézzük ha 1-esbe előre hátra toljuk a motort, gyertya nélkül és nem mozog a dugattyú akkor az ha nem akkor bizonyára az lesz amit mondtál. Köszönöm szépen a jó tanácsokat! A témát ne haggyátok el légyszi mert lehet hogy még kellene majd a segítség.
Hát, ha olaj is volt, víz is volt, lámpák nem világítottak, akkor sztem nincs sok esélye, hogy besült volna. Nincs miért.
Sztem a váltónál össze akadhatott vmi. Ha megállt, mint a cövek még nem biztos, hogy nagy a baj, akkor van baj, ha nagy recsegés után megindul.
Középsztenderen hátsó kerék oda vissza mozgatása közben sem lehet kivenni sebességből?
Naná, hogy kivittük! Én eleve a kisninján mentem ki, többiek a tizensokéves Suzuki Swift csodaautóban! (Imádom azt a kocsit, nincs még egy, ami ennyi mindent kibír, minden szempontból felülteljesíti az elvárásaimat!) A kocsi persze halálra pakolva, a hátsó kerék fölé már nem fért be a kezem... A német autópályán ki is hívták a rendőröket, hogy ellenőrizzenek már le; hát a rendőr is igen fogta fejét... De azért nagy kő esett le a szívéről, amikor megnyugtattuk, hogy én nem a kocsiban utazok. (Még 1 ember is alig fért volna el, nemhogy 3!) Szerencsére jó fej fiatal srác volt, úgyhogy mondta, hogy ha megígérjük, hogy ott maradunk Belgiumban, és Németországba be nem tesszük a lábunkat többé ezzel a tragaccsal így megpakolva, akkor most az egyszer elenged.
Aztán nemrég voltunk itthon pár napra, és utánfutóval még kivittük a maradék 2 motort, úgyhogy most már kint van a teljes ménes.
vigyázz zimmedli, lassan letúrnak a motorodról a csajok, aztán magadnak meg nézhetsz másikat