Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

JT lánckerék (első) nekem bevált.Bírja a gyűrődést.Én még a Nagyvas-tól rendeltem.
Ó a fa..mat..- no még egyszer..
No kedves mindenki- ma beszéltem a be linkelt Ek Enuma lánc fő forgalmazójáavl- ahol is megrendelte ma cuccost.
Közben kiderült pár érdekesség.
Szóval:
- Amit a weboldal hoz-- láncot ez az Ek 520 SRXL- kiderült hogy természetesen jó az Er-5-re, de igazából ami nekem a motoron van az Ek 520 MVXL típusú Enuma lánc, a forgalmazó szerint ez egy erősebb kategóriájú lánc tehát árban nem 19 500.- mint az SRXL- hanem 22.500- ft a síma acél színezésű, az arany színezetű az 25 ropi körül van... Itt ahogy nézem a szakító szilárdság nagyobb mint az olcsóbb láncnál- nekünk meg ez kll ugye a hosszabb élettartamhoz.

Nos, miután ezen túl jutottunk, kiderült, hogy ha jól vettem ki az Úriember szavaiból, hogy a lánc nem sajtolós kivitelben jön ki gyárilag, hanem zéger- gyűrűs rögzítéssel, tehát itt meg lehet úszni a nitteléssel való veszkődést. Mivel ez nekem azért kicsit gyengécske megoldásnak hatott bedobta az eladó az Enuma újítását- ez pedig a csavarozással rögzíthető patent szem!
A lényege, hogy kb 1.500- ft- os összegért kapok egy olyna patent szemet amihez egy sima 8- as kulccsal csak rá kell csavarnom a patent szemet a láncra- adnak a készletben távtartókat is, hogy nem lehessen jobban meghúzni a szemet a kelleténél- majd miután rá lett csavarva- letörhető vagy mi a maradék, és el is nitteli a csavar véget, hogy ne csavarodjon ki többé a rögzítése.. Legalább is remélem, hogy vhogy így működik...

Lehet náluk JT lánckereket is rendelni, a két lánkerék kb. 9 ezer ft.
Előre a JTf 512- 17 számú kell, hátra pedig a JTr 486- 42 számú.
Aki jampizni akar- még rendelhet hátra alumíniumból készült lánckereket is, ennek a száma JTa 486-42- ennek viszont sokkal barokkosabb a küllőzete.

Nos így cakk pakk az egész postaköltséggel stb együtt 35 e ft- szerintem ez elég korrekt ár a fentiek tükrében, persze meg lehet amint tegnap írtam olcsóbban is úszni a kissé gyengébb szakító szilárdságú lánccal, sima a készletben lévő patent szemmel, és Sunstar márkájú első- hátsó fogaskerékkel.
Pestieknek előny, de végül is a cidékieknek is, hogy 20-25 ezer ft felett adnak kis kedvezményt, ez annyiban nyilvánul meg, hogy aki pl. személyesen át tudja venni Pesten a cuccost, az a csavaros patentszemet megkapja grátiszba- vagy cserélik a zégeres helyett, vidékieknek meg a postaköltség ingyenes.
Nekem meg annyi volt az engedmény, elméletileg, hogy z erősebb láncból nem volt a síma acél színű- csak arany- így megkaptam az acél színű árában az arany színű láncot....

Nos a folytatásról is fel fogok tenni majd élménybeszámolót- eddig itt tartunk. Remélem nem untatok senkit ezzel.
Persze, ami most unalmas- nagyon jól fog jönni majd ha valakinek eljön a lánccsere ideje.

És akkor íme- néhány kép:
Először a csavarozható láncszem- utána a JT lánckerekek...
Mivel fektetve van így nem áll meg benne a víz.Ez előny.Már többször nyitva hagytam a takaró sapkáját az enyémnek és az szépen megtelt.
Egyébként se zárlat se más nem történt de biztos,hogy víz azért nem kéne bele.
a képet persze kifelejtettem
hali,

Az én megoldásom azaz, hogy a h.jelzővel párhuzamosan kötöm a cuccot, csak a mobil ill. GPS töltésre ajánlom, azoknak ugyanis a max. áramfelvétele nem szokta meghaladni a 0,8-1A-et.
A h. jelző rendszer pedig tudomásom szerint 10A-es biztosítékkal van védve, most fejből nem vágom mi van még ezen a körön de csak ha az első meg a hátsó égőt nézzük azok áramfelvétele (P=U*I alapján) max 1 amper, ha ehhez hozzávesszük a gps/mobil 1A-ét akkor még bőven benne vagyunk biztonsági határba tehát nincs gond. Egy pumpát/víz forralót én már nem kötnék rá mert szerintem ott durvábbak az áramfelvételi paraméterek.
A rögzítés pedig szubjektív dolog, nekem a villaszár index alá való része jött be, mert szinte nem is látszik, és semmit se kellett megbontani a felszereléshez. Egyébként a cuccot egy szezonon keresztül használtam, és nem volt vele gond, pedig volt benne masszív több órás alpoki eső is. Ilyenkor a csati szép zacsiba volt, a gps pedig egy mágneses kis tanktáskába.
Na jó, de a JT- az meg japán- ha meg kifejezetten az Er5höz ajánlják a lánckereket- akkor ugyanúgy jó lehet a lánchoz, mint a Sunstar. Arról hirtelen nézve, nem sok jót olvastam itt ott...
"Sunstar gyári beszállitója több Japan illetve Europai valamint Amerikai motorkerékpár gyárnak. Széles választékban kinálja OEM minősitésű lánckerekeit."

Ha pedig EK lánc mellett árulják, akkor nem lehet szar, szerintem nyugodtan vedd azt, amit ők adnak a lánchoz.
Nézegettem a hátsó lánckereket- semmilyen márka jelzés nincs rajta- tudnám milyen márkájú lehet?
Ahogy nézem az Enuma csak láncokat gyárt?
Megoldás- a láncot innen 19 ropiért a lánckerekek meg ahogy nézem a JT márkában az igazi jó minőségek- azt pedig a Pink motorsnál lehet rendelni- kb. ugyanilyen áron!
Mondjuk ahogy nézem a lánckerék az Sunstar márkájú nem a gyári- ennek milyen lehet a minősége?
Hát igen- azért nem semmi- kísért a féktárcsa sztori....
A 28,5-ben benn van a lán és a két lánckerék?Jól hangzik.
Kurva Internet!

Hogy miut nem találtam!

Mivel lánc csere előtt állok agyalgattam mindenféle láncon- DiD, RK stb. Erre a keresgélés közben ráakadtam egy hsz.-re ahol is a juzer épp nem akarta reklámozni hogy ők kizárólag Ek (gyárilag ez van az Er5- ön) lánccal foglalkoznak- erre írtam neki üzit, de egyből be is ütöttem hogy Ek láncok a gugliba...

Na erre mit dob ki?

HÁT EZT! EK- LÁNC BOLT

Múlt héten hívtam a Kawát- no mit mondtak? Á ők a DID- et ajánlják, mert az csak 40 ropi (szerelőmnél 26), a gyárit nm ajánlják, az 80 ezer ft!

Egy másik kereskedő a gyárira 49- et mondott....

No ha rámentek a linkre, akkor láthatjátok, hogy az ER5- re a szett 28515 ft- ha zöld láncot akarsz akkor egy 3 ezerrel drágább..

Hogy vennék be a tö....et a nyerészkedők...
Még fel is tetted anno ide.Szenilis e vagy e?
Egyiket sem igazán...
Holnap csinálok képet és este tolom.Diszelben nem fotóztad le véletlenül?Vagy csak a doboz tartókat?
No- lementem a garagéba, azt oda is fagytam- hát tényleg nem lesz nehéz közvetlen az akkura rögzíteni a sarukat- meg bele toldani a biztit- ami el is fog férni a jobb oldali dekli alatt. Tankot le hozzárögzíteni a vezetéket a már futó vezetékekhez- de megvallom nagyon meg vok akadva hogy hová rakjam a csatit magát!
Parabellum- küldj már akár ide, akár mélben fotót a Te rögzítésedről!
De ahogy nézem Norbertoé is jó lesz csak nem az index alá, hanem fel a villa felső végéhez valahová a kuplung kar alá fekve!
Teljesen tanácstalan lettem...
Ha a tied lenn van akkor az enyém nagyon lenn van és mégis látom.Fotó sajnos asszem nincs róla de majd csinálok.Legjobb ha mindenki maga kísérletezi ki a neki legszerencsésebbet.
Valamennyire benne van a látóterem aljában és mivel már jól ismerem a kütyüt így könnyen boldogulok vele, amúgyis az órákkal van egy magasságban és azt sem nézegetjük állandóan Arról nem is beszélve, hogy előző este mindig megtervezem az utat, így nagyjából képben vagyok az útvonalat illetően. Az viszont biztosan kényelmesebb lenne ha a műszeregység felett lenne, viszont akkor hosszabb tartókonzolra lenne szükség ami miatt a remegéssel kellene szembenézni Sok variáció van, szerintem mindenkinek magának kell kitapasztalni a megfelelőt. Csak simán egy aljzat is nagyon hasznos, az enyémmel is volt már töltve a mobiltól kezdve az MP3-as lejátszóig minden, arról nem is beszélve mekkora segítség egy 3m-es kábel végén egy 10W-os irányfény pl.sátorépítéskor egy vadregényes táborhelyen, vagy ha neadj Isten a sötétben kell pl.defektet javítani.
Bükkzsércig megdumáljuk.
visszatérve a múltkori kérdésedre:
a vadi new csajkát és kulacsot szívesen neked adom, ha gyűjtöd az ilyesmit és viszonozni tudom a nekem szánt dekopírt!
A Louisos SAITO márkájú kitben benne van ez a kis doboz is meg egy 10A- s bizti is.
Szal már csak ki kell találni hol fér el ez a sok szar- de szerintem ebből tank levétel lesz hogy húzná a csődör a fa..ra... Grrr
Nem tudom mennyi a helyzetjelző biztosítéka de nem 2A azt sejtem.Az elektromos hűtődoboz simán megy róla.Egyetértek,hogy a legjobb megoldás a külön tápvezeték biztosítékkal.Ha unatkozok majd lehet átkötöm.(Ritkán unatkozok)
Mekkora lehet egy ilyen matrac pumpa áramfelvétele? Sajna az enyémen semmi utalás nincs ha jól látom, erre...