Hat én nem agyalok semmi féle tarton...
Bé van ba..va a tanktaska tetejébe, azt kész. Eddig itthon így működött, esőben is. Max marad a zacskós megoldás. Persze hosszú külföldi túrán, folyamatos esőben lehet cumi lenne...
Tibi!
Ebben lehet igazad van, de a helyzetjelzore kötött verzió is csak1-2 ampert bír..
Hát igen, a profi autós gps tud ilyet.
Nekem egy androidon futó IGO van, 240X320-as kijelzőn.
Az autóban tökéletes, nem kell jobb, de motoron nem fogom látni a kijelzőt, főleg, hogy nem tud semmi extra láthatóságot.
Ezért eddig úgy használtam, hogy a kabát belső zsebébe tettem és a fülest betettem a fülembe.
Ki fogom próbálni valami tartóval először, hogyan látom motoron.
Egy 6-os szem, egy kábel, plusz egy lengő zárt biztialjzat is bőven elfér az akksi mellett, és nyugodtan beletehetsz egy 6,vagy 10A biztit merülőforraló, laptop-fényképezőtöltő, akármi. Ha gyárilag van is riasztónak hely akkor az arra az áramfelvételre van méretezve, max. 1-2A, tehát amint valami komolyabb dologra akarod használni a szivargyújtó aljzatodat, (egy életmentő kávé, vagy egy égő cigi) nem fogja tolerálni a rendszer.
Én arra gondoltam, hogy lentről csinálok neki szárat, ami előről jön fel, és a két óraegység fölé/plexi elé helyezem el a ketyerét. Így talán kevesebbet kéne lepillantani.
Téged nem zavar, hogy le kell nézni a kormányra?
Tavaly két monszunos utat hajtottam végig vele (500Km/db).egy szendvicses nylon zacskót tekertem rá.Nem ázott be de idén valami tutibb megoldást kell kitalálnom.
A kormány kiflik közé szereltem a tartót és így nem takar semmit.A gyújtás kapcsolóhoz is hozzá lehet férni rendesen tőle.Tanktáska természetesen eltakarja de akkor átteszem annak a térképtartójába.Ott viszont alig látom.Akkor marad a hang fülesen.
Szivesen!
Nagyon könnyen megszoktam, jó nagy a kijelző sőt annyira, hogy a legtöbb gondot magát a GPS felszerelése okozta. Visszajelző lámpákat takart.. kulcsot körülményes volt elfordítani... meg hasonló problémák. Aztán úgy döntöttem, hogy a km-órát fogja takarni, mivel a GPS mutatja a sebességet így át tudja venni a km-óra szerepét is és még a kamerát is fel tudom szerelni középre ha túravideón agyalok Fülest nem használok, nekem kényelmetlen hosszútávon. A hangot is kikapcsolon és élénkzöld navigációs nyíl van beállítva ami erős napsütésben is látszik, kis ablakok mutatják a letérőket előre, így elég csak néha rápillantani a kijelzőre Újabban az energiatakarékos üzemmódot használom ami úgy működik, hogy sötét képernyő van alapesetben és akkor kezd élni a kijelző ha le kell térni valahol, ekkor a letérő előtt 900 m-re bekapcsol automatikusan a kijelző és látod előre milyen változás lesz. Útvonalat úgy tervezek, hogy előre beírom a helységneveket és az "előzmény" funkciót használom, ez azért is jó mert ha menetközben úgy döntök, hogy változtatok az útvonalon akkor három bökéssel az érintős kijelzőn tudom módosítani, itt viszont jól jön a nagy kijelző mert ez működik kesztyűben is
No de most basszus, ha azt a csatlakozót direkt ezért hagyták ki a gyárban, hogy pl., mint mondtam, riasztót stb. rakj rá utólag, akkor minek feszegessem be az akku szorító fedél alá még pluszban!?
Épp úgy van az megcsinálva, hogy a két saru elfér alatta, és kész. Ennek kell majd utána néznem, hogy most tényleg mire jó ez a szabad csati.
Kamion shop-ban is lehet kapni, 1200 Ft volt két éve, fedeles ez is. Egy bilincsszerű pántal raktam fel a bal telószár felső részére a GPS tartó mellé. A GPS töltő csatiját a kuplung bovden mellett tudom csatlakoztatni kényelmesen és nincs útban semminek Az akkumulátortól külön hoztam vezetéket és egy lengőaljzatú biztosítékkal van megbiztosítva közvetlen az akksinál.
Egyszer elfelejtettem a tetejét visszarakni és mosáskor beázott, ki kellett szárítanom ezt leszámítva tökéletesen bevált
Nincs...sajnos, de már láttam vízhatlan tartót motorra, azt hiszem, a Vaterán.
Eddig úgy navigáltam (Pesten), hogy a füles a fülemben, vagyis csak hang után. Meg lehet szokni.
De a tartó nem akadály, a telefonomnak autós tartót is én csináltam, egy webkamera 3 ágú lábából és egy szellőzőrácsba kapaszkodó univerzális gps tartóból.
Magam részéről semmiképp nem basztatnám a motor saját rendszerét, mégha oly egyszerű is.
A legtisztább megoldás, ha az akkumulátor pozitív sarujától elviszünk egy külön biztosítékkal ellátott vezetéket.
Nagy baj lenne, ha rákötöd valamilyen eszközre és zárlat esetén kiver vmit a motoron .
Egyébként normál autósboltban 5000-nél jóval olcsóbban lehet vízmentes aljzatot kapni, és nem is olyan bumszli, mint a képen lévő.
Igen- én is ezért választom az előre vezetést, a tank alatt a fő kábelköteghez rögzítve a szivargyújtó vezetékét- és végig vezetve az ülés alá- teljesen el lehetne bujtatni- semmi nem látszana, és lenne útban..
Külön kábel, külön biztosíték.