Én soha nem járatom télen... Kivéve ha lehet menni...
A kipufogót meg le szoktam dugózni kisebb az esély a párásodásra...
Aksit szoktam egyedül lekötni de mivel semmi felesleges elektronika nincs a gépben, felesleges... Nekem is kinti garázsban áll.
Nagy valószínűséggel gyertya baja lesz.
Ez a helyben melegre járatás nem jó dolog, Akkor inkább csináld azt, amit én. Beindit, járat 1-2 percig, felül, és az első 10 km alatt nem forgatom 4 ezer fölé....
Nekem meg kurvara fáj s fejem, hajnal 4- ig buliztunk Sly- al, Er- a- val, meg Kaszással, Jajj de beba...m. De szar ez s másnap, erre valakinek valami ötlete!?
A motor problemhez meg annyit, csináld amit a többiek mondanak, én úgysem értek hozzá!
Köszi a tippeket akkor egy kicsit lassítok a tempón .
Akkor csak ki kell vennem azt a gyertyát, csak kerítenem kell egy hozzá való gyertyakulcsot.
A motort 2200 km el vettem és nekem valósnak tűnik ez a futásteljesítmény. Annyira újszerűnek hat, meg minden a helyén, lánc, fogaskerék, gumin még sörte, stb. Na mind1 is, a lényeg hogy most 4200 at mutat az óra.
Gyertya szerintem még a gyári, de nem vagyok benne biztos, mert a szerszámkészletben talált gyertyakulcs nem hozzá való, azzal nem tudom levenni.
Lehet hogy tényleg a gyertya lett koszos, mert ilyen járatós fajta vagyok, de mindig megvártam hogy a gőz eltűnjön és jó bemelegedjen a motor, kiszáradjon a kipufogó, de akkor ezt nem fogom csinálni.
Gondoltam ha két hetente jár egy kicsit akkor úgy megy mint ha nem is pihent volna télen.
Garázsban áll a gép, ami 1 pár fokkal melegebbet nyújt mint a kinti hőmérséklet.
Még egyszer köszönöm a többieknek is, majd írok a fejleményekről.
Töltsd le a Kawasaki ER-5 C5 04 Service Manual ENGD By Mouse-t.
Az Elektrikal System -Ignition system 293.oldalán mutassa a gyújtó trafó kimérését,értékeit.
De szerintem is nem lehet nagy baj,mint ahogy mh is írta.
A következőket javasolnám:A gyertyát feltétlen ki kell venni,mert az is okozhatja a bajt.Ugyanis ha zárlatos akkor nem tud kialakulni a nagyfeszültség,ezért a kábelon sem tudod mérni.Meg kell vizsgálni a gyújtókábel csatlakozási pontjait és szakadás vizsgálatát,a gyertyapipa állapotát..Ha ezek jók akkor kell a gyujtótrafot vizsgálni.A kisfeszültségi csatlakozást ellenőrizni.Vagy a jobboldalit trafót próbára átrakni hogy az működi- e. úgy.Ha nem akkor,lehet még vezeték szakadás vagy elektronika hiba.Ha nem boldogulsz vele akkor vidd el szervizbe.
Hidegen ,meg amíg nemegyenletes az alapjárat,nem ajánlott a gázhúzogatás,melegen meg minek 6-7 ig üresbe.
Előre is köszönjük áldozatos munkádat.
Egy 2012-re frissített bandapóló nekem mindenképp rendel. Ez már a kötelező felszerelés része.
Istenem, itt fityeg a szekrényen a 2010-es nyakbaakasztó...
Ez a 6-7 körülig dolog, még arra enged következtetni, hogy az elektronika a nyavalyás. Van a YOUTUBE-on egy video, ahol pont ezt mutogatják (erőtelen, nem forog ki). Ezt viszont úgy a legegyszerűbb kizárni sztem, ha átpattintjuk egy másik motorból az elektronikát.
Nekem van egy a garázsban, ... nem tudom merre laksz.
Amikor csináltam az Xj-t,5 km alatt 10(!)gyertyát pusztitottam el
Mindig inditgattam,baxtattam.Le is hányta őket sorra....
Simán lehet gyertyabaj,igazad van.
Megnyugtatásképpen: trafót semmikepp nem kell venned, hiszen van. Kéthengeres. Ha trafóra gyanakszol, csak meg kell cserélni a kettőt, és ha a problémát már a másik henger produkálja ott a hiba.
Viszont ezzel nagyon előreszaladtunk, mert még semmi okod a trafót hibáztatni (ugyanígy lehet gyertya gyertyakábel, vezérlőelektronika stb.) szóval langsam, nagyon pöpec kis szerkezet ez, piti dolog lesz.
Első, és legfontosabb dolgod, hogy kiveszed a nem járó hengerből a gyertyát, (apropó mennyi km, és mikor volt utoljára cserélve?). Simán előfordulhat, hogy amikor megszivattad szegényt lerakódott rá egy rakat retek, és ha azóta csak rövidebb távokra (értsd kevesebb mint 10-20km) használtad akkor nem tudott róla leégni, és rövidrezárja a gyartyát. (Ha esetleg te is ilyen télen a garázsban 5 percig járató fajta vagy akkor ráadásul üzemszerű ez a dolog ...nem jó neki).
Ha kormos (az lesz) vegyél 1 új gyertyát, vagy tedd bele a legutóbb kicseréltet (Én mindíg megtartom), és jöhetnek a további fejlemények.
Teszteld egy darabig, ha minden rendben kapjon új gyertyát, és kész.
A következő problémával fordulok hozzátok. Ma sajnálattal tapasztaltam hogy amikor beröffentettem az alvó gépet, az egyik henger nem jár. Feltűnt, hogy csak nem akar elmúlni a fehér füst ami eddig egy pár perc után mindig elmúlt.
Megnéztem a hengereket és tényleg, a bal oldali jóval hidegebb volt, és a kipufogó sem ontotta a hőt.
Egyértelmű lett a gond mivel megláttam a benzint is a leömlőnél.
A gyertyát nem sikerült kivenni, mert a gyertyakulcs ami a gyári szerszámkészletében van nem ment rá. Viszont egy ismerősömtől kaptam egy olyan kütyüt amit a gyertyakábelre kell csiptetni és világít egy lámpa rajta ha megy a kábelben a delej.
Már alapjáraton is ki ki hagy ritkán, de magasabb fordulatszámon tisztán látszik hogy nincs a kábelben feszültség. A másik gyújtáskábellel összehasonlítottam, és az teljesen jó.
Van valami ötletetek hogy hogy lehetne tovább haladni?
Talán a bal oldal transzformátor ment tönkre, de nem tudom hogy érdemes lenne venni egyet, és azt sem tudom mennyibe kerül. Ha elég drága aztán kiderül hogy nem is az a baja akkor verhetem a fejem a falba:(
Gondolom a kábel nem lehet sérült mert akkor egyáltalán nem lenne delej. (talán?).
Egyszer régebben már volt ilyen hogy túlszívattam a motort (kezdő vagyok) és akkor is megjelent a benzin a kipufogónál, de nem hiszem hogy már azóta fennt áll a probléma, csak észrevettem volna menet közben és reggelente amikor indítottam.
Amikor meghúzom a gázt érzik is hogy alig akarja venni a fordulatot, és csak küzd, nem fut fel szépen a pirosig, csak úgy 6-7 körülig.
Nem nagyon kínoztam ma délután, eléggé félek hogy valami nagyobb kárt teszek.
Inkább töprengek egyenlőre, elvégre még van idő a jó időig, ha nem szűnik a probláma akkor marad a szervíz tavasszal. De azt se tudom hogy így kibírja e odáíg (kb 20 km).
Ha találkoztatok már ilyennel akkor osszátok meg velem-velünk a tapasztalatokat.
Egyébként nagyon patent a gép és imádom, 2006 os, kevés kilóméterrel.
Jól gondoltad, van már másik póló, csak félig van kész, szerintem ütős lesz!
De az nem TKB- s, hanem kifejezetten Er- 5 póló lesz.
Én most a Banda pólót kérdeztem.
Az új amint kész lesz fent lesz itt!
Nem lazsalok tudod!?!
Titkon abban reménykedtem, hogy a hosszú téli esték alatt felfrissíted/átrajzolod a tavalyi mintát, és megálmodsz vmi újat.
Nem mintha nem lenne remekmű, de fő a változatosság.
Jajj, hagyd már, Parabellum hol - az!?
Nem volt se törökben, sem Afrikában.
Amúgy úgy id ő lesz az, csak kéreti magát!
Majd kiadjuk Neki parancsba, azt nem lesz apelláta!
Igaz Robikam?!?
Beszélek az ormesterrel, azt azért se jöhetsz ki az ágy alól!
De ha találtok jó kis grafikát- én szívesen felrakom!