Én még új vagyok és nem is régóta (1 hónapja) van egy 2000-es ER5-öm. :D
Én vásárlás után a kötelező szerviz keretén belül olajcserekor Castrol 10W-40-et öntöttem bele. Előtte nem tudom mi volt benne de nem tapasztalom az előttem szólók panaszait erre az olajra. A váltó nem vacakol, a motor pedig nem lett hangosabb.. de csendesebb sem. ;)
Nem igazán értem miért van az, hogy ugyan az a motor olaj típus ugyan abban a motor típusbán másképpen "muzsikál". Lehet, hogy változó a motorolaj minősége? Esetleg hamisított olajba futnak bele egyesek?
Amikor Motul volt benne- azt hittem Harley- Davidson lett a szeretett kawámból- olyan nyersen járt a blokk, rezgett mint állat, szal semmi jó nem volt. Szerelőm is csak hüledezett, azt mondta vegyek valamilyen adalékot bele mert kurvára csörög a blokk!
Sly megvette a Cb 500- ba a Motul 5100 10w- 50- et, hiába mondtam neki hogy szar lesz- hát szar is lett tőle a Honda. Ugyanúgy viselkedett mint a Kawám- nála se hiszem, hogy többet játszani fog a motul...
Azt már én is irtam hogy a Fuchsnál 35 fok körül városi forgalomba mintha akadt volna a váltó vagy nem volt egyből üres.
Most Castrol GP1 van benn de ebben a mostani 35 körüli melegekben városi forgalomnál megint előfordult néha,de már nem is érdekel.
Ezt a múltkor is írtad, és őszintén mondom, hogy nem értem.
Az Er-5-el amikor Fuchs olj volt benne, előfordult, hogy egyszerűen nem találtam meg az ürest a pirosnál, 30 Celsius felett. Sokszor jobb híjján egyesbe vártam a zöldet. Miután többek tanácsára egyszercsak a Motult tettem bele, a probléma megszűnt, és a blokk is kevesebb mechanikai zajt produkált.
Az Er-6n -ben foggalmam sincs milyen olaj volt gyárilag. Lehet, hogy Fuchs? Az ezres szervíznél nagy meglepetésemre ugyanzat a Motult rakta bele a Szombathelyi Kawa szervíz, amit az Er-5-höz használtam. Nincs rá panasz.
Nos-én meg pont ezzel az olajjal tapasztaltam azt hogy olyan volt a blokk tőle mint a Hofher traktor! EGY nagy ratyi olaj a szememben!Sly a 10w-50-el járt ugyanigy pont evvel a fajta Motullal!
Motul 5100 10w-40
Én úgy tapasztaltam, hogy az Er-5 és az Er-6n is ezzel nagyon szépen fut, és váltó működésének is kifejezetten jót tett mindkét esetben a Fuchs-hoz képest.
Én meg úgy ünnepeltem,hogy a fél Győrt feldíszítettem a nemzeti zászlónkkal.Az előbb végeztem a begyűjtésükkel.Most nem loptak el egyet sem.Ez is öröm.
Milyen ferde és piszkos a fantáziátok, de legyen annyi elég, hogy szét tettem a lábam... mert ugye az muszáj hogy fel tudjak szállni a motorra ( de TI is erre gondoltatok ). Mi az államalapítást fáklyás evezős felvonulással ünnepeltük és este koncerteztünk. Vigyázzatok mit írtok, mert még a végén Szilárd kipakolja a titkokat .
Hogyne bírnák.A legtöbb un.motorosnak a gépében nincs annyi km. mint ezekben a Kínai (vagy más) replikákban.Jártak már pár országban mióta felvarrtam őket.Mondjuk a Glockner túra megint pihen egy évet mert nem jött össze a szabadidő és a normális idő.
Talán egy osztrák egynapos még befigyel.
Tényleg jó program szokott lenni.Sajna idén nekem kimarad mert 27-én jön haza a pici fiam ámérikából és megyek érte e reptérre.Aki megy annak jó szórakozást kívánok.
Sziasztok!
A héten voltunk a Kékesen, sajnos nem mocival. Gondolom, sokan voltatok már, és láttátok a motoros emlékhelyet. Ha nem, akkor azoknak bizonyára érdekes lesz ez a pár kép, amit felteszek. Drapál Jánossal (motorversenyző volt) nekem még volt szerencsém találkozni, a középiskolai koleszünkben tartott előadást. Gyöngyös- Eger utat, a Mátrán keresztül (24-en) nagyon tudom ajánlani mindenkinek, de csak ésszel. Az egyik kanyarban találkoztunk egy motorossal, majdnem elkaszált minket.
Én még új vagyok és nem is régóta (1 hónapja) van egy 2000-es ER5-öm. :D
Én vásárlás után a kötelező szerviz keretén belül olajcserekor Castrol 10W-40-et öntöttem bele. Előtte nem tudom mi volt benne de nem tapasztalom az előttem szólók panaszait erre az olajra. A váltó nem vacakol, a motor pedig nem lett hangosabb.. de csendesebb sem. ;)
Nem igazán értem miért van az, hogy ugyan az a motor olaj típus ugyan abban a motor típusbán másképpen "muzsikál". Lehet, hogy változó a motorolaj minősége? Esetleg hamisított olajba futnak bele egyesek?
Amikor Motul volt benne- azt hittem Harley- Davidson lett a szeretett kawámból- olyan nyersen járt a blokk, rezgett mint állat, szal semmi jó nem volt. Szerelőm is csak hüledezett, azt mondta vegyek valamilyen adalékot bele mert kurvára csörög a blokk!
Sly megvette a Cb 500- ba a Motul 5100 10w- 50- et, hiába mondtam neki hogy szar lesz- hát szar is lett tőle a Honda. Ugyanúgy viselkedett mint a Kawám- nála se hiszem, hogy többet játszani fog a motul...
Most Castrol GP1 van benn de ebben a mostani 35 körüli melegekben városi forgalomnál megint előfordult néha,de már nem is érdekel.
Lehet ez tulaj függő, ha jól bánik az ERnővel, akkor az hálából nem csörög
Az Er-5-el amikor Fuchs olj volt benne, előfordult, hogy egyszerűen nem találtam meg az ürest a pirosnál, 30 Celsius felett. Sokszor jobb híjján egyesbe vártam a zöldet. Miután többek tanácsára egyszercsak a Motult tettem bele, a probléma megszűnt, és a blokk is kevesebb mechanikai zajt produkált.
Az Er-6n -ben foggalmam sincs milyen olaj volt gyárilag. Lehet, hogy Fuchs? Az ezres szervíznél nagy meglepetésemre ugyanzat a Motult rakta bele a Szombathelyi Kawa szervíz, amit az Er-5-höz használtam. Nincs rá panasz.
Én úgy tapasztaltam, hogy az Er-5 és az Er-6n is ezzel nagyon szépen fut, és váltó működésének is kifejezetten jót tett mindkét esetben a Fuchs-hoz képest.
Milyen ferde és piszkos a fantáziátok, de legyen annyi elég, hogy szét tettem a lábam... mert ugye az muszáj hogy fel tudjak szállni a motorra ( de TI is erre gondoltatok ). Mi az államalapítást fáklyás evezős felvonulással ünnepeltük és este koncerteztünk. Vigyázzatok mit írtok, mert még a végén Szilárd kipakolja a titkokat .
Üdvözlet Mindenkinek!
Anita
Talán egy osztrák egynapos még befigyel.
Bírják még a dobozok?
Augusztus 25- 26- 27- Pirates Family motoros találkozó- Szelidi tó.
Ngyon jó együttesekkel!
Belépő- előre láthatólag 4500 pizz a 3 napra. Aki akar jöjjön!
De mivel Sly tesókám is fel szokott ide nézni nem írok többet erről...
A sztori amúgy az, hogy Anitának az Er magasabb súlypontja okozott meglepetést- ez a hivatalos verzió!
A héten voltunk a Kékesen, sajnos nem mocival. Gondolom, sokan voltatok már, és láttátok a motoros emlékhelyet. Ha nem, akkor azoknak bizonyára érdekes lesz ez a pár kép, amit felteszek. Drapál Jánossal (motorversenyző volt) nekem még volt szerencsém találkozni, a középiskolai koleszünkben tartott előadást. Gyöngyös- Eger utat, a Mátrán keresztül (24-en) nagyon tudom ajánlani mindenkinek, de csak ésszel. Az egyik kanyarban találkoztunk egy motorossal, majdnem elkaszált minket.
Sly, mennyit engedsz a feléből?