Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Anita vagyok és a tiszakécskei bulira mi is szeretnénk menni kis Szivecskémmel, akinek van egy eladó CB öccáza . Én csak utas szemszögből tudok nyilatkozni, de szerintem a CB kényelmesebb, mondjuk én egyszer ültem Fisi mögött, nekem nagyon furcsa volt, hogy a feje a két lábam között és a nyakában ülök .

Üdvözlünk Mindenkit: Sly és Anita
Nekem meg pontosan az ellenkezője igaz! Motullal úgy ment mint egy traktor-a Fuchssal meg olyan mint a bársony!
Beterveztem, hogy kimegyek, majd beszámolok róla milyen volt
aki tud menjen, biztos, hogy nagyon jó buli...
a vén papucsos....
Visszanéztem, hát én is belepofázok.
Gadus! Amíg Er-5-öm volt a Fuchs olajat nem szerettem. Bár nem fogyasztotta, de nagyon barátságtalan tudott lenni a váltókar különösen kánikulában, városban.
Akkor Motul 10w-40-re váltottam és a blokk elhalkult, a váltó meg finom lett hirtelen.
Most az Er-6n-be is ugyanolyan Motult használok, a váltó lézer pontosságú, javaslom próbáld te is ki a Versysbe.

Üdv: Cipri
Oké öregúr!
Köszi köszi köszi
Olvass a sorok között Fisikém
Hát komolyan mondom csak ezért irigylem a hondásokat.(finom váltó)Amúgy a csirkeszárny öreguraknak váló
Mennél egy szutyukival- majd meggondolnád a kijelentést...
Nekünk se Gs 500 - unk van áldja mindenki a teremtőt, de azért szeretünk...
Nekem 42000km volt a mociban mikor eladtam.Semmi olajat nem fogyasztott(6000-6000-ig)Egyszer raktam bele castrolt( nekem se tetszett hangos volt a blokk)de több olajat nem evett.A fusch jobb bróbáld meg azzal.(hozzátenném hogy most a versysben is az van de a váltó ugyanúgy csattog váltásnál mint az er-5 nél)Úgy látszik hogy a kawánál nem erősség a finom váltó
Nem, hála az égnek , csak idejöttem belepofázni..

(am az adatlapomon minden info fent van)
"Itt nincs víz meg hasonló hűtőközeg" neked nem ERnőd van?

Egyébként ha nagyon sok km van a vasban, akkor a kopás miatt akár elfogadható lehet a 2-3deci.

De egy átlagos futásteljesítménynél szerintem sok.
A gyártó is csak azért írja le ezeket az értékeket, hogy védje a seggét, az esetleges péntek délutáni műszak során készül rosszabb daraboknál
1000kmeren a 3 deci az lóf.sz. Itt nincs víz meg hasonló hűtőközeg. Gyári leírásokban is az van, hogy 1 liter/1000 km olajfogyasztásig nem kell a blokkhoz nyúlni (am a legtöbb motor leírásában ez benne van)

Más gépek meg lehet hogy látszólag nem fogyasztanak olajat, de azért erre mérget ne vegyetek.. simán pótolhatja a hiányzó szintet a benzinből is.

Más magyarázatot nem tudok az olajfogyasztásra, mert utána újra visszaállt a normális szintre.

Elmentem vele eddig 60ezer kilométert gond nélkül, úgyhogy nem hiszem, hogy baja lenne a blokknak.
Jó de Dipshitében már nagyon sok kilométer van! Amúgy az tényleg elég sok olajfogyi!
A váltóakadást rá lehet fogni, de az olajfogyasztást tuti nem, hisz elmondásod szerint ugyanolyan viszkozitású olajat tettél bele. Ezeket pedig rendszeresen ellenőrzik, tehát elhanyagolható, hogy vékonyabb lenne az előírtnál.

Nekem még az 1000 km-ként 2-3deci is qrva sok! Ott valami gond lehet a blokkal...

Én évente cserélek a vasba olajat, és a szezononként átlagosan megtett 6000km alatt nekem egyszer se kellett utánatölteni.
Nálam "olyan komoly" hibák nem jöttek ki. Akadozott a váltóm (kelletlen volt kapcsolni) és már azt hittem valami komoly motorikus baja van a gépnek, mert az akkor állandó 1000 kilométerenkénti 2-3 decis olajfogyasztásom 1 liter fölé ment. Pedig a viszkozitáson nem változtattam, csak a márkán. Előtte, és azóta is csak Valvoline van a gépben.

Más GS 500 tulajnak szintén váltó problémái lettek, és a bandit forumban meg kissé hamar szorult generálozásra az egyik gép, amibe újkorától csak castrolt tettek.
Nem volt még castrolom a gépbe, nem akarom védeni, de egy ilyen neves gyártótól gyanús lenne, hogy az olaja nem bírja ki az ERnő által támasztott követelményeket 6e km alatt...

Mi volt a rossz tapasztalt tárgya?
Miben nyilvánult meg?
Szerintem ezt otthoni körülmények közt nem lehet mérni.

Egy érdekes cikk az olajokról:
http://totalcar.hu/magazin/tec...
De egyszerű olajok között is van különbség. Ha pedig árban nincs nagy eltérés, miért is érné meg castrolt venni, bármi más helyett?

Az egy dolog, hogy nekem rossz tapasztalatom van a Castrollal, de rajtam kívül még egy rakás felhasználó így van vele.
ezeket a gépeket viszonylag egyszerű olajokhoz tervezték, így ha az ember cseréli megfelelő időben, és nem gyilkolja a gépet, akkor ez nem okozhat gondot.

Mondjuk hangsúlyoznám, hogy itt az egyszerű olajra gondolok, és nem a f*s tesco-sra
Ha a többi fórumban is körbekérdezősködsz, senki se fogja ajánlani a Castrolt, voltak furcsa esetek
Kb. 16-ebből úgy 3-4a tartalék.
98 as ER5-nek kb mekkora a tankja és mennyi liter a tartalék?
Hát igen...

HA csak 20 ezer km lett vissza tekerve akkor már 100 ezer körül jársz pl...
Akkor meg már minden megtörténhet. De lehet az anyaghiba is-anno pl. régi Lada 65-nél szintén vezérmű tengelyes lett pedig fater mindig lassan ment vele odafigyelt rá. Újabb lada meg már 85-nél jár a legegyszerűbb Opel félszinttel és semmi baja sincs!Pedig 4évente cserélteti az idős benne az olajat!