Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok,
Szükségem lenne egy ER5 műszerfalra (2 óra,+visszajelzők) ha esetleg van valakinek eladó. Ha lehet válogatni akkor üzemanyag szintjelzős kellene. :) de nem feltétel. Csak jó állapotú legyen.
totalbikeosok is megjárták ezt a környéket

link

A cikk egész jó, de egy dolgon Én nagyon kiakadtam:

"magyarokkal is találkoztunk – akik meglepően kicsi motorokkal érkeztek, egy Honda CB500-assal és egy Kawasaki ER5-össel"

Ezen én mindig kiakadok, amikor ezt a kategóriát meglepően kicsi/tanuló/női stb.. motoroknak nevezik, és csodálkoznak, ha ilyen helyeken találkoznak velük...

Miért lenne egy er5/cb500/GS500 kicsi/kezdő stb?
Úgy gyorsul mint egy átlag sportkocsi, röhögve tudja tartani bármelyik szabályosan megengedett sebességet beleértve az autó pályatempót is...

Esküszöm nem értem az embereket...
Jövőre fog eltelni a 2 év a legutóbbi fékfékfolyadék csere óta, így akkor akarok egy kis upgradet rajta.

Szerintem ha már nekiállok, akkor kap új betétet, fémfékcsövet, és fékfékfolyadékot is, így bízom benne, hogy érezhető lesz a fejlődés .

Tényleg fékfolyadékból is van valami speckó, amire érdemes váltani? Most sima DOT 4 -es van benne
hát jah, a fék elég lightos rajta gyárilag. Valamennyi lehet segíteni egy normális fém fékcsővel meg betéttel, olajjal, de én is amikor visszaülök egy sportmotorról, mindig fura hogy lehet húzni 4 ujjal is. Először a fékcsövet cseréld le, x-bike-ban lehet kapni goodridge-et már 12-15e től.
Nekem még nem látszik kopás, viszont az első féktől annyira nem vagyok elájulva (mondjuk, amíg nem használtam komolyabb vasat addig nem tűnt fel)...

Igazából nagyon sokat nem használom, nem járok sportosan, de ha gáz szituba keverednék, akkor jól jönne kicsit kraftosabb fék.

Ha lesz zseton lehet jövőre, én beruházok egy szinteres fékbetéte és megnézem mennyivel lesz jobb
Ja ja szólok majd. sztem valamikor a hét közepén ráveszem magam h leszereljem, általában ez a legnehezebb része a műveletnek h rávegyem magam :D:D
De csörgök ha megye.
Király a kép BAU!

Hiába Görögbe csak ilyen kawasakit láttunk!

Mikor mégy a háttámládat heggeszteni?
Ha mennél akkor előtte szólj mert szeretném lepolíroztatnia saválló lemezt amit a Fery készített a kádhoz.
Kíváncsi vagyok h megcsinálja-e az Indián.
Elvinnéd majd neki a lemezt?
Nem a 3 X öccá
Látod mondtam én h motort vegyél
Naon szívesen. Bármikor ha kedved -vetek tartja gyere -tek.
Akkor már én is beszállok a motorozásba
Valószínüleg a kettő együtt okozza a rezgést.
Valószínűleg túl van, vagy volt feszítve, és amiatt ment gallyra. A parabellum által említett egyenetlen nyúlás is ugyanez. Ha kicsit feszes a lánc nagy berugózáskor meghúzódik, és csak egy része nyúlik. Ahol megnyúlt ott persze nem fog jól illeszkedni a lánckerékbe (az okozza a csattogást, hogy a láncszemnek be kell csúsznia/pattannia a normál hosszúságú láncszem helyére).

Normál használat során egyenletesen nyúlik a lánc, és akkor a lánckeréknek is van ideje utána kopni. A lánc egyenletes nyúlása okozza a lánckerék kifogasodását, amiből lehet következtetni a csereérettségre.

Mikor lecseréltem a gumijaimat sajnos én sem figyeltem kellőképpen a feszességre 30mm körül volt 35-40mm helyett, és 500km múlva hallottam az eredményt (gondolom egy-két nagyobb hupli megkínozta). Lazítottam rajta... szerintem még helyre tud kopni, bár nem lesz ez 40000km-es... sajnos.
Szia Anyuci! Na, még a gép előtt ülsz, vagy már simogatod a legújabb kis motorost? Minden szépet és jót kívánok Neked és lehető legkönnyebb szülést! Zongorista meg ne féljen, neki "csak" néznie kell...
Így is úgyis cserés lesz.Ha előbb nem akkor télen.Mert akkor friss szettel kezdjük az új szezont.Momentán másfél éves az első egy hónap körüli a hátsó.Ez km-ben számolva elöl ca.15 hátul 4000km.
Nem fog megmacskásodni már egyik se.
45000-el elégedett lennék de szerintem azért előbb lesz a csere.
Gyári stikliről szó sincs! Ez nálam soha nem tapasztalt jelenség! 2 fajta Dunlop, és most a Brigivel sincs gond.

Szerintem vmi padka, vagy úthiba miatt megsérül a gumi. Fogadjunk, hogy új gumival nem fogja csinálni. Irány a gumis.
Ja hozzá teszem a tácsában ugye 38 e km van- és már 4,4 mm a vastagsága- a gépkönyv szerint meg 4,5 a service limit. Az új tárcsa meg 5,1- 5,2 mm. Azért köszi hogy van bő fél mm kopás megengedve- aztán dobhatod a pébe.
No persze nem panaszkodom annyira, mert elég bőszen használom, és szinte csak kizárólag az első féket! a Ferodo betétek be is kékítették enyhén a tárcsát- mondjuk nem is kell egy ujjnál többel húznom a féket hogy megálljak!
Teljesen egyet értek Norbi!

Mondjuk nekem meg az extra szar, kiba gagyi gyári féktárcsa van szarrá kopva!
De tényleg- nagyon ki vok akadva a 2005- ös széria tárcsájára- szerintem szinte az összes gyári hibás -nem edzették meg rendesen a gyárban vagy mi?
Nézegetve a talin, a régebbi szériák tárcsájá,t szinte újszerűnek mondható volt mindegyik, de ránézve pl. Kenő,- Én tárcsámra tök ugyanaz a hanglemez szerű szar!

Fel is veszem a kapcsit az ügyben kawazsoltival- ő ajánlott anno 32 ezerért EBC tárcsát a vasra! Ma a Big Banget felhívva, a gyárira mondtak 87 ezret- de ők is használnak valami jó minőségű, más gyártó által kreált tárcsákat- abban kb. 44 ezerre saccolták a tárcsa árát.
A féktárcsa a csavaroknak darabja ott 700 pézz- ebből rögtön 6 kell. Kawazsolti szerint lehet pár be is fog szakadni a kerékbe cserekor- mivel le is van menet ragasztózva?!
Tényleg cserélt már valaki tárcsát?

A lánc nekem eddig 38 ezernél jár, szép a fogaskerék pár- inkább csak a szinter van lekopva róla, a fogakon kopás nem látszik.
Szerintem el fog menni 45 ezer km- et ami a láncvédőre rá is van vezetve!

Attól többet szerintem nem fog senkié sem nagyon elmenni- de majd meglátjuk mire megy vele Parabellum?!
Nekem az első gumi van eléggé kagylósra kopva, szerintem nekem ez is okozza az észlelet dobolást 170- körül. No most ezt a gumit lassan lépésben tolva is eléggé érezhetően remeg ez eleje a motornak!
Jövőre le is cserélem!
Mondjuk épp 20 ezer van ez első gumiban- bele gondolva de durva!
Ez tipikus!
Mondom az út hihetetlen mértékben tudja szivatni az embert!És ebben sajna nem segít a kawa viszonylag kis súlya meg a magas súlypontja sem... De elárulom a nagy titkot az új gumit kb. 1.5év után újra kéne centirozni!Nálad is inkább a gumi lesz a ludas!Azt centiroztasd újra!
Esetleg függ a vezetési stílustól is, ha valaki nagyon sokat motorfékezik, annak hamarabb kopik a lánckerék, nyúlik a lánc.

Haver virago-ján volt olyan, hogy 35e km -nél még szinte gyáriak voltak a fékbetét/tárcsa, viszont a lánc/lánckerék már erősen megviselt csere éretté vált
Szerintem normális motorozás mellett (Rólad csak azt tudom feltételezni)és ilyen rendszeres lánc ápolás mellett a 22.000km még nem sok.Én 5-600-anként fújom AS rendszerben.De volt már olyan 1600-as túra ahová nem vittem sprayt.Mondjuk egy túrára se.
Lényeg 38000 körül jár és köszöni jól van.
Van itt Győrben egy márkatárs ca.25000-rel és ő is panaszkodik a láncra.Neki meg egyenetlenül nyúlt meg.Lehet,hogy gyári hibás a lánc?
Hali!
Tegnap lezavartunk 200kmt.A párom mondja hogy végig rezgett a lábtartó.
Finoman kattog a lánckeréken a lánc ha lassan forgatom a hátsó kereket.Lehet hogy a lánc van ki?Bár nincs megnyúlva,22ezer van benn,300anként kenem.
A hátsó gumi kagylós,1,5 mm a közepe,már csere érett lessz lassan.Talán attól rezeghet a lábtartó?
Az MZ-nek szerintem a váza se elég merev, ahhoz a hatalmas teljesítményhez
Hát kb 85 km/h alatt csinálja.