nem tudom, hogy történt, csak azt, hogy menet közben leállt, és amint sikerült beindítanom, vittem szerelőhöz. Ő mutatta, hogy híg az olaj és milyen jó, hogy egyből odahoztam, mert így nincs kenés, beállhat az egész. Benzin volt az olajban, az biztos.
A karburátor meg tele volt apró rozsdadarabokkal.
milyen szimmering hibára gondolsz? Tüzelőanyag-ellátó rendszerben nincs szimmering. Egyébként a gyűrűk bizonyos hézaggal vannak illesztve, nyomás hatására kezdenek csak tömíteni, ami kb annyit jelent hogy álló motornál ha folyadékot öntesz a hengerbe az átfolyik rajta.
Befolyhat. Ha nem jár a motor és nem zár el a csap (mondjuk rossz), vagy pri (leengedő) állásban van, akkor a benzin folyását az úszó és a tűszelep szabályozza/akadályozza meg. Namost ha a tűszelep kopott vagy nem tud lezárni(pl rozsda, koszdarabka), akkor szépen megtelik a karbi, onnan pedig befolyik a szelep mellett az égéstérbe, ott pedig le a dugattyú mellett.
Az olajfogyasztásról meg annyit hogy minden motor eszi az olajat, mégpedig azért mert a szelepszárszimmeringek átengednek valamennyit amennyi a szelep kenéséhez szükséges. Ennek a helyére pedig benzin kerül az égéstérből, azért nem látni szintkülönbséget. Persze ez elég minimális mennyiség, de ezért is kell gyakran cserélni az olajat.
Zimi cimbora nekem úgy rémlik,hogy a karburátoron keresztül amúgy is szokott benzin kerülni a hengerekbe Ha nem így lenne nem berregne Ha nyakig töltöd benyával a hengert akkor se juthat az olajba.Max. ha nincs dugattyú gyűrű a dugón de akkor megint nem berreg.Továbbra sem értem.Kétüteműnél szimmering hibát mondanék de itt az nem jön képbe.
sziasztok srácok!
szerencsére szombaton minden ok volt, szépen zajlott le minden, még családi veszekedés sem volt
veletek minden ok?
látom, hogy már nagyjából mindenki készül az idei mágikára
Nekem voltak ilyen gondjaim az ER5 megvásárlása után közvetlenül, aminek egy ismételt olajcsere lett a vége.
A benzin akkor kerül a karburátorokon keresztül a hengerbe és így az olajba, ha a karbiban valami dugulást okoz.
Nekem a tankom belseje tiszta rozsda volt és mint utólag kiderült, hiányzott az egyik tankszűrő is. Szóval nekem a trutyi belekerült a karbikba. A motor leállt, aztán az olajszint jelző nyíláson keresztül látszott, hogy valami híg szar lett benne hirtelen olaj helyett.
Szerencsére ez megoldódott egy vasgolyós-összerázós, rozsdamarós tank takarítás és a tankszűrő pótlása után. Mindez 2008.08.09-én történt (sajnos ez már történelem).
Egyébként pontos kimutatásom van a költségekről. A tankolást leszámítva nekem a motor 2009-ben 109.630 Ft plusz költséget okozott, 2010-ben pedig 62.500 Ft-ot. A 109 ezerben benne van a komplett túrafelszerelés is: Givi csomagtartó, doboz, tanktáska, túraplexi, nyeregtáska.
2010-ben meg vennem kellett hátsó gumit, akkut, volt olajcsere és műszaki vizsga, karbiszinkron, szelephézag.
Na, most jó kis számvetést csináltam szegény Kawa Er5-ösömről, amit azóta más használ.
Megszagoltam! Szúrós szagú. Az lehet a benzin?
Már vettem olajat+szűrőt. Legkésőbb szombaton csere. De előtte a Fisi tanácsára megnézem a benzin csapot. Ahoz még fogok kérni egy kis itinert:-)
Nekem alapból maximumon van az olajszint-és ott is marad! mikor estem nekem ugyan se több se kevesebb nem lett tőle-igaz kb. csak két percig hevert a földön.
Szerintem sehogy sem megy bele,ha oldalt hever akkor minek folyna félig felfelé a benzin!?
Öregem!
Emlékeztek, mikor mágikánál utsó nap felmentünk a várhoz?
Na, ott azon a hegyoldalon nekem is eldőlt a gépem, és ki tudja, meddig hevert a fűben, míg vissza nem értünk.
És nekem is a maximumnál van az olajszint....
Nade azóta megtettem vagy 3000 km-t!
Hogy a rákba mehet bele a benya a blokkba?
Eddig úgy tudtam, az mindenfelé le van zárva, légmentesen, tömítésekkel.....
Gyorsabb, ha leírom:
Olajleeresztő csavart kitekered, olajszűrőt letekered, megvárod hogy az olaj kifollyon (kb.15 perc alatt tuti végbemegy) persze egyenesben álljon a moci. Csavar vissza, új szűrő be (előtte kis olaj a tömítésre, és ahogy elkezd szorulni onnan egy negyed tekerés). 3 liter olaj belemehet, es kész!
Utána indítás, és figyelj rá, hogy legyen olajnyomás!
Amúgy nekem elég sántítós ez a sztori. Most mindig azt írod hogy sok benne az olaj. Pá rendesen folyna akkor nem csak kicsit lenne több benne szerintem az olajos benzin hanem sokkal!
Haver Gtr 1000-én pl. Majd két liter ment le a blokkba anno!
Volt erős benzin szaga az olajnak-nagyon híg volt!?
Kimértétek vízmértékkel a talajt!?
Ha ezek kipipalva-akkor már inkább lehet biztosat mondani!
Nem azért hogy mondjam- de jó szerencsétlen lehetett a gyerek-ha ennyi ideig hagyta a földön heverni! Hívj fel-az adataimnál ott a szám-ott elmondom mit tegyél!
Rendben, akkor nem parázok!
Oksi, olaj, olajszűrő csere az első lépésben! Hogyan csináljam sufniban?
Nem kell még egyszer leírni csak, csak írd meg a topik számot, és már keresem is.
Amúgy a bal oldalára dőlt a motor. és ott volt 15-20 percig, míg jött a felmentő sereg
A motorral SEHOVA SE MENJ míg ez a lötty van benne!
Az olajat szűrőt cserélni kell! Ne hagyd benne a régi szűrőt sem!
Sok oka lehet hogy benzin került bele-nem maradt szerviz álláson a csap-jól zár e a csap stb. Ekkor szokott inkább tele folyni!Lehúzott benzin cső mellett tessék ezeket ellenőrizni! Utána olaj csere és figyel ezerrel!
Ha nem volt fémes a mocc hangja akkor megúsztad!Ettől többet is kibír az Er5-meg átugrott olajpumpat is!Persze nem 100km- en keresztül!
Én ha bármilyen járgányt veszek, az az első dolgom, hogy az alap dolgokat (olaj, olajszűrő, légszűrő, öregebb gépeknél fékolaj sebváltóolaj, gyertya) cserélem. Nem feltétlenül azért, mert nem bízom benne, hogy megvoltak, de így pontosan tudom, mikor voltak cserélve, és sok idő után is emlékszem rá, mert nem elmondták, hanem megcsináltam.
Egyébként miből derítettétek ki, hogy benzin van az olajban? Mert az hogy több van benne lehet cserekori túltöltés is amivel nem foglalkoztak.
Bármi is a helyzet sztem. fogd fel ezt egy alapos motormosásnak (ha tényleg benzin az), és cserélj olajat (sztem. szűrővel, hiszen ott is maradhat vissza sok benzin). Korábban leírtam hogy kell, nem nagy meló, és valószínüleg erre a szezonra letudtad a cserét.
Hy! Szerintem az olajat azt egyből cseréld le! Én ugyan nem vagyok szerelő,de szerintem annyi benzin nem folyhatott az olajba! Mondjuk az sem mindegy hogy melyik oldalra dölt a motor! Szerintem egyenőle ne parázz be,cseréld le az olajat-használd a motort,aztán ha utána is benzint találsz a blokkba akkor van gáz! De remélem nem fogsz benne találni! :)
Tavaly augusztusban cserélve lett minden. Olaj, olajszűrő, levegő szűrő, gyertya. Egy ismerős motorszerelő srác végezte a cserét. Én elhiszem neki.
Az mit eredményezhet, hogy a légszűrő házba is ment olaj?
De akkor most ne járjak vele, ugye? Míg legalább az olajat ki nem cseréltem.
Ja még egy nem tudom, hogy írtam-e. Úgy derült ki hogy lehet benya az olajban, hogy magasabb a nívó szint a kémlelő ablakban ha egyenesen áll a motor.
A karburátor meg tele volt apró rozsdadarabokkal.