Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

sziasztok ha dobozt szeretnék felrakni a mocira mit javasoltok hol kaphatok normális krauzert elfogatható áron köszönöm a tippeket
Eséskor normális jelenség az hogy ég az összes műszerfal égő- anno olvastam róla- szal amikor takáltam, már nem volt újdonság hogy nem indul be pár percig meg karácsony van nyár közepén!
Én azért zokogtam hogy ripityom letty egy két cucc a masinán akkor..
A lámpa nekem is világított, a frászt is rám hozva. Gyorsan leállítottam a gépet, ezt eljátszottam vele (vagy ő velem?) még egyszer, aztán a harmadik indítás után (épp mielőtt zokogva borultam volna motorom mellé ), már kialudt.
Így mehettem Veletek a találkozó utolsó közös gurulására.
Sziasztok!

Gratulálok és sok boldogságot kívánok nektek az esküvőhöz! A babával minden rendben? Hogy érzed magad Kriszti?
nyáron sajnos az én motorom is borult, mégpedig bal oldalra, rögtön leállítottuk a motort, miután felállítottuk vártam egy kicsit, először nem is akart beindulni és égett is az olajnyomás lámpa, nem nyúltunk semmihez, vártunk egy pár percet, aztán pöccre indult
örültem, hogy nem károsodott semmi, meg is őrültem volna
köszi
köszi, benne vagyok, majd koccccccintunk
Hát igen, lehet hogy fordulaton is el tudja vinni a légbuborékot, de addig bizony olajutánpótlás nélkül fut. Mint tudjuk ez a gép sokat kibír.

A szervíz eset tetű nagy pofátlanság. Biztos a szerelő sem tudta, hogy csak ennyiről van szó.
Volt aki azt tanácsolta,hogy meg kell dönteni a másik oldala felé a gépet és rend lesz.Nekem két alkalommal dőlt el és mindkétszer bejelzett a lámpa.Első esetben eltoltam a szervizig (kb.5km)Levettek 5.000-re és csak másnap mehettem érte.Szívás.Második alkalommal elindítottam és mentem a dolgomra.Rövid idő múlva kialudt a lámpa és azóta is béke van.
Olvasva a fórumot gondoltam hasznos, ha megosztom veletek mi a teendő, ha egy szerencsétlen borulás után nincs olajnyomás. Ez akkor fordul elő, amikor járó motornál elborul a gép. Ilyenkor a szivattyú felránt egy kis levegőt, amit aztán nem bír továbbítani.

Szóval, ha ez előfordul akkor egyrészt azonnal le kell állítani a motort (olajnyomás nélkül nem járhat)!

Miután leállítottad kicsit ki kell tekerni az olajszűrőt, de csak annyira,hogy egy minimális mennyiségű olaj kifollyon. Ilyenkor a kifolyt tolajjal együtt a légbuborék is visszajut az olajjáratból. Indítás után el kell aludnia a visszjelző lámpának.

Remélem tudtam legalább pár embernek segíteni ezzel.
Nagyon szar dolog lenn, egy szerencsétlen elborulás miatt trélert hívni.
még csak tanulom a szakmát (egyetem mellett), de igyekszem azért.
Látom otthon vagy a témában.
Srácok!
Ezért jó ez a fórum!
Megtudunk sokat a motorokról !
Annyi infóm van már a benzinesedéssel kapcsolatban, hogy azt sem tudom mihez kezdjek ! Valahol az elején elkezdem.
Nemsokára jelentkezem, hogy mi történt. remélem nem tettem még tönkre a mocit. Akkor infarktust kapok
Köszönöm a hozzászólásokat!
Respect,
Sparrow
Köszi a választ ricsi!
szia, a cső le van dugózva, manuálisan ha kiveszed, akkor tudod leengedni az esetlegesen bekerült benzint. Ha oldalra dől akkor az természetes hogy folyik a benzin orrán száján, az kijön ami a karbikban van. Üzemelő motornál ha nem zár az úszó akkor azt észreveszed, mert elkezd "darálni", nem forog ki, mivel túl sokat kap. Gondolom azért van bedugózva hogy ne tudjon onann szívni, egyébként meg kitalálták az a japánok.
Az olajlámpa kivillanása az más tészta, amikor eldőlt levegőt szívott fel, és azért nem volt olajnyomás. Mázlid volt hogy kidolgozta magából, ezek a régebbi konstrukciójú kawasakik nem nagyon szokták. Hőfokjelző meg azért világít, mert jobban észreveszel 2 piros pöttyöt mint 1-et.
Télire leengedheted hogyha egyártalán nincs beindítva, mert a benzin eltrutyisodik az úszóházban hogyha sokat áll, ami az alapjárati rendszer dugulását eredményezi. Hogyha havonta be van indítva akkor nem szükséges.
Hát ez állati
Lehet, h nem egy rossz ötlet
Azt azért ne feleddjétek, h a gyűrűk asszimetrikusan helyezkednek el a dugattyún, ebből adódóan a benzin a gyűrűhornyokon keresztül beszívároghat a hengerbe!
Valamint azt sem szabad elfelejteni, h a dugattyú felső
részén elhelyezkedő két gyűrű azaz a kompresszió
gyűrűknek, igen nehéz feladatuk van miszerint megfelelő nyomást kell tartani a hengerben. És valljuk be őszintén, h ezt a nyomást csak pillanatokig kell tartania, hosszab időegység alatt ez a nyomás csökken tehát a dugattyún lévő kompressziós gyűrűk áteresztenek azaz nem zárnak tökéletesen.
Ebből kifolyólag ha a hengerbe benzin folyik onnan a gravitáció segítségével lefolyhat a motorblokkba.
Ja, hogy el sem lehet zárni?
Ebből látszik, mennyire gondozásmentes!
Üdv mindenkinek!

Helló b-ricsi!De rég nem írtál ide.

Nekem balra dőlt egyszer a moci,mikor a házunk elé fordultam le..Folyt a benzin a légszűrő ház bal oldalán a kis lyukon keresztül a vázra.Meg forgattam a csapot,ki vettem a légszűrőt,meg mozgattam ujjal a suberokat,el állt a folyás.
De nagyon nehezen indult be,mikor beindult világitott az olajnyomás meg a hőfok jelző (?).Le állítottam,később beindítottam már minden jó volt,nem folyt a blokkban sem benzin.
A légszűrőház jobb oldalán van a le eresztőcső,ami leér a kipucső alá és be van a vége dugózva(?).Na most ha üzemelőmotornál történik a benzintúlfolyás mondjuk állóhelyzetben a jelzőlámpáknál 30fokban és a légszűrőből folyik a benzin a vázra,mert a le eresztőcső be van dugva.Akkor az tűzveszélyes,mert lejuthat a blokk alatt a kipucsőre.Nem jobb lenne ha a le eresztőcső vége nyitott lenne?
Még egy kérdésem van.
Téli le állásra le kell engedni a benzint a karbikból?
Nekem 2008-óta van meg a motor,de a benzincsaphoz én sem nyúltam azóta! Tartalékra van téve és kész! Eddig nem vettem észre semmi extrát,de most beleültettétek a hangyát a fejembe! Meg fogom nézni mi a helyzet vele....:)
Értettem hogy mit írtál. 2tnél a főtengelyszimmering hibájából a váltóolajat szokta enni a motor amikor szív, azt pedig látni meg érezni a szagán, meg nem is megy rendesen. Sűrítéskor meg az égéstérbe vándorol a tüzelőanyag, hisz a felömlőkön keresztül kevesebb ellenállásba ütközik.
A csapot, mivel vákuumos elven működik, nem is lehet elzárni, illetve úgy mondom hogyha nyitott vagy tartalékon van akkor ha nem jár a motor (vagy nem szívod meg a vákuumcsövet) nem folyik rajta át semmi. Pri álláson átfolyik ettől függetlenül, azért van hogy le lehessen engedni, vagy friss összerakás után ne kelljen sokat indítózni, meg lehet tölteni a karburátorokat.
Amióta megvettem az ER5-öt (2006) két tank leszerelést kivéve a benzincsap RES állásban van, sosem zártam még el.
Lehet, hogy ideje lenne elkezdeni....
Zongoristának szeretném az alábbi kérdést feltenni:

- Mi az egészség ellentéte?
- Feleség!


17 éve csinálom ezt a házasság izét, csak kérdezzetek nyugodtan!

Egyébként nagyon sok boldogságot nektek, igazán szép pár vagytok!
ez történhetett, és mivel menet közben állt le, a dugattyúk mozgása miatt akár komolyabb mennyiség is lefolyhatott a benzinből.