Kicsi elmélet:
Motorgumi
A jól beállított nyomás elengedhetetlen a gumi lehető legoptimálisabb tapadásához, ezenkívül mérsékelhető általa a fokozott gumikopás és elhasználódás.
Ha a motorunk guminyomása alacsony (NEM LAPOS!):
Ebben az esetben egyenes menetben nagyobb felületen tapad a motorkerékpár gumija, így jobb tapadást biztosít.Viszont mivel nem megfelelő a nyomás, a gumi (karakterisztikája), formája nagy mértékben változik, ezáltal kanyarban nem a megfelelő felületen fog érintkezni (legördülni) az aszfalttal, így a tapadás kedvezőtlen lesz és ez balesetveszélyes.
A laposabb gumik kevésbé kopnak, mivel a nagyon felületen jobban el tud oszlani a motor súlya így nem is kopik annyira!
Ha a guminyomás túl nagy:
Egyenes menetben kisebb lesz a tapadás, mivel a gumi túlfújt állapotban nem tud kellőképp benyomódni, így nem tudja biztosítani a kellő tapadást.
Kanyarban a guminak deformálódni kell és hozzá kell idomulni a talajhoz, ez szintén nem következik be. A kerék megcsúszhat és balesetet szenvedhetünk.
Fékezéskor is nagy szerepe van a guminyomásnak. Mint tudjuk fékezéskor az első kerekekre tolódik át a motor súlya. A teleszkóp nyeli el ezt a többletsúlyt, de a guminak ilyenkor van a legnagyobb szerepe. Ilyenkor kell a legjobb tapadást biztosítania. A terhelt guminak be kell nyomódni és nagyobb felületen kell biztosítania a tapadást mint egyenes menetben. Ha a gumi túl van fújva, nem tud kellőképp benyomódni ezáltal nem fog a tapadási felület a megfelelőre nőni és ez okozhatja a gumik megcsúszását. Mint sejtitek az első kerék megcsúszása igen veszélyes!
Mikor kell ellenőrizni a guminyomást?
- Legalább két hetente ellenőrizzük (de az sem árt ha minden napi elindulás előtt megnézzünk).
- Ha a hőmérséklet nagymértékben változik.
Mindig tartsuk be a gyár által előírt guminyomást és gumiméretet a biztonságos közlekedés érdekében! Legtöbb esetben, ha utast viszünk a gyár más guminyomás értéket ír elő az egyes gumiknak. Mindig nézzünk utána ennek az értéknek és a legközelebbi benzinkútnál, vagy még otthon állítsuk be a kellő értékre.
Szia Zimi. Egy rendes motor akksi kb,max 4év oszt kuka.Ne csodálkozz!Én csodálkozok mert a ER aksija még mindig fickós több min hatévesen.Soha nem töltöttem,nem volt fűtött garázsban,nem használtam télen.Kíváncsi vagyok ezt a telet túléli-e.
Készüljünk aa ER-5 találkozóra!Ha akkor ebben a szép országban leszek.Spanyolföld bár messze van de jobb.Sokkal.Kár,hogy nem vagyok fiatalabb.
Bár ami ránk vár a jövő évben...
Meg kellene valahogy rendíteni a svájci frankot, pl. Osama bin Laden foglalkozhatna az USA helyett Svájccal is egy kicsit, hátha megzuhanna a pénzük...
tényleg punnyadt a banda, reméljük, hogy nemsokára mindenki felrázódik, hiszen 3 hónap és itt a tavasz, lehet fölpattanni a motorkákra
BUÉK mindenkinek!
Motorgumi
A jól beállított nyomás elengedhetetlen a gumi lehető legoptimálisabb tapadásához, ezenkívül mérsékelhető általa a fokozott gumikopás és elhasználódás.
Ha a motorunk guminyomása alacsony (NEM LAPOS!):
Ebben az esetben egyenes menetben nagyobb felületen tapad a motorkerékpár gumija, így jobb tapadást biztosít.Viszont mivel nem megfelelő a nyomás, a gumi (karakterisztikája), formája nagy mértékben változik, ezáltal kanyarban nem a megfelelő felületen fog érintkezni (legördülni) az aszfalttal, így a tapadás kedvezőtlen lesz és ez balesetveszélyes.
A laposabb gumik kevésbé kopnak, mivel a nagyon felületen jobban el tud oszlani a motor súlya így nem is kopik annyira!
Ha a guminyomás túl nagy:
Egyenes menetben kisebb lesz a tapadás, mivel a gumi túlfújt állapotban nem tud kellőképp benyomódni, így nem tudja biztosítani a kellő tapadást.
Kanyarban a guminak deformálódni kell és hozzá kell idomulni a talajhoz, ez szintén nem következik be. A kerék megcsúszhat és balesetet szenvedhetünk.
Fékezéskor is nagy szerepe van a guminyomásnak. Mint tudjuk fékezéskor az első kerekekre tolódik át a motor súlya. A teleszkóp nyeli el ezt a többletsúlyt, de a guminak ilyenkor van a legnagyobb szerepe. Ilyenkor kell a legjobb tapadást biztosítania. A terhelt guminak be kell nyomódni és nagyobb felületen kell biztosítania a tapadást mint egyenes menetben. Ha a gumi túl van fújva, nem tud kellőképp benyomódni ezáltal nem fog a tapadási felület a megfelelőre nőni és ez okozhatja a gumik megcsúszását. Mint sejtitek az első kerék megcsúszása igen veszélyes!
Mikor kell ellenőrizni a guminyomást?
- Legalább két hetente ellenőrizzük (de az sem árt ha minden napi elindulás előtt megnézzünk).
- Ha a hőmérséklet nagymértékben változik.
Mindig tartsuk be a gyár által előírt guminyomást és gumiméretet a biztonságos közlekedés érdekében! Legtöbb esetben, ha utast viszünk a gyár más guminyomás értéket ír elő az egyes gumiknak. Mindig nézzünk utána ennek az értéknek és a legközelebbi benzinkútnál, vagy még otthon állítsuk be a kellő értékre.
állati finom volt
én pozitív vagyok
De majd szerzek!
Ne búsúljatok, már csak kb. 6 hónap és újra bulizunk egy jót együtt a tanyán!
Mágikátok
És ennek 21. századi, magyarországi változata:
Boldogulj, ahogy tudsz!
Szerintem csak rosszabb lesz jövőre, a szomorú csak az, hogy lassan 20 éve ezt mondogatjuk minden Szilveszterkor.
De ne szomorkodjunk, van elég pálinka készletem, ez a fő!
Kívánok én is szélesutat meg olcsó benzint,de ez úgysem lessz!Ezért kívánok sikerekbenn,egészségbenn gazdag boldog újévet!
BUÉK mindenkinek, hozzon mindenkinek azt az új év, amit szeretne!
én egészséget, nyugalmat és sok-sok pénzt szeretnék
Pedig ott van még mindig a helyén Tesókám- keresd csak meg!
Készüljünk aa ER-5 találkozóra!Ha akkor ebben a szép országban leszek.Spanyolföld bár messze van de jobb.Sokkal.Kár,hogy nem vagyok fiatalabb.
Bár ami ránk vár a jövő évben...
Meg kellene valahogy rendíteni a svájci frankot, pl. Osama bin Laden foglalkozhatna az USA helyett Svájccal is egy kicsit, hátha megzuhanna a pénzük...
BUÉK mindenkinek!