Sikerült a weblapodról leszednem a Service Manualt. Hát igen, van benne lánc rendesen. A vezérműlánc talán-talán még cserélhető utánfűzéssel majd nitteléssel (láttam hogy DID-ben elérhető), de kuplunglánc cseréhez már ki kell venni a főtengelyt, sőt csak gyáriban van. Nem szimpi.
Az Er- 5 blokkja az LTD 450- el kezdődött kb. 30 évvel ezelőtt- tehát technikai szempontból egy igazi őskövület- a maga visszafelé forgó főtengelyével- a láncos kuplunggal stb. Tehát ez nem az a mai villanymotor kategória- hanem egy igazi régivágású motorblokk.
Van benne rengeteg lánc meg ez még az a régebbi igazi "kawasakis" illesztésű blokk- tehát csörgősebb.
Nem hiába híják a régi kawákat " vödör csavarnak"- hisz úgy csörögnek mintha egy veder csavart rázogatnál!
De azért annyira ne csörögjön mint egy Hoffher traktor!
Kisebb csörgés még elfogadható!
A kawa Er5-el kapcsolatban szeretnék megtudni több dolgot is, remélem itt választ kapok.
Anyagi okok miatt a típus egy régebbi példányát szeretném megvásárolni (2000 előtti), de van egy-két dolog ami elriaszt. A nyáron sikerült ülnöm egy rutinpályás gépen, ami már elég rendesen le volt harcolva. Volt benne kb. 85 ezer km. A problémám nem a küllemmel volt, hanem a blokk csörgésével. A motorból erős lánccsörgés hallatszott, de ment rendesen, szóval húzott a gép.
Szerintetek az Er5-nél a lánccsörgést a vezérműlánc vagy kuplunglánc kopottsága okozza? Ez a dolog egyedi, vagy minden ER5-nél előjön? A csere mennyire húzza meg a pénztálcámat ha egy ilyen beüt? Korábban ültem egy 'ezeréves' GPZ-n, az is csörgött. Soha sem volt Kawám, nincsenek tapasztalataim, segítsetek ha tudtok.
Köszi.
békés, szeretetben gazdag és áldott karácsonyt kívánunk minden kedves fórumozónak
drága Fisinknek, pedig nagyon boldog születésnapot!
haha, ismét vénültél egy évvel!
Ezért be kellett tolni...