Mindene eredeti, de én csak 74 ezer óta ismerem. nem volt még megbontva a blokk tavalyig. A szokásos karbantartásokon kivul valoszinuleg nem bantottak. Az elso tarcsat es teloszimeringet kellett cserelnem. Kompressziora 9 bart mondtak tavaly a szervizben, ami keves... De amugy pöpec.
Yuasa vagy Yuasa.Nem akkora a különbség az árakban,hogy megérje variálni.Most asszem pont Exidet vettem az Astrába de autót nem szoktam 4-5 évnél tovább használni ez meg elmúlt három.Gondolom a váltásig kibírja.
Üdv. Gyártótól függ, hogy mit ír rá. Van aki a kisebb értéket ( mondjuk ami minusz fokokban igaz) van aki a nagyobb értéket, ami viszont hidegben már nem igaz. Nekem VARTA van bennt, igazábónsemi gondom vele. Amúgy javaslom, hog, akksicsere után mérj egy töltőáramot is.
Most nincs előttem a szervízkönyv, de szerintem az indítóáramra nincs előírás, az elektromos rendszer szempontjából az a lényeg, hogy a 12 Voltot stabilan biztosítsa, meg legyen egy minimális kapacitása, hogy ha leállítod a motort, akkor a helyzetjelző ne merítse le 2 perc alatt. Meg persze ott vannak a fizikai paraméterek (jobbos/balos, ülés alá beférjen) és kb. ennyi.
De igazad van, az indítóáram (CCA) talán a legfontosabb paraméter egy indítóakksinál, minél nagyobb, annál jobb, annál biztosabban indít mindenféle körülmények között, akár félig lemerülve, -20 fokon. Illetve az "erősebb" (nagyobb Ampert leadni képes) akksi valószínű még évek múlva is teszi a dolgát, amikor a másik már elöregedett annyira, hogy nem képes indítani.
Egyébként Rád van bízva, lényegében a Vartával is működni fog a motor, ideális körülmények közt biztosan, de a Yuasa egy magasabb minőségi szintet képvisel, megbízhatóbb, tartósabb, extrém körülmények közt is indít. De valószínű drágább is. Én Yuasa-t vennék, hosszú távon a magasabb ár szerintem megtérül. Ja, és a gyári akksi is Yuasa egyébként.
(Mellesleg régebben sokat beszéltünk az akksikról, Yuasáról, ha van kedved, keress vissza a fórumban).
Sziasztok! Nincs szerencsém ezzel a géppel, akármennyire is szeretgetem.
Most az akksi adta meg magát, de úgy teljesen. Olvasgattam korábbi hozzászólásokat, amit viszont nem találtam, hogy az indítóáram az akksinál mekkora kell, hogy legyen? néztem VARTA-t 90A EN az indítóáram, míg egy YUASA 160A EN? Mért ekkora a különbség? Ki mit ajánl?
Előre is köszi.
A ZR- nél 12 ezer km az olajcsere. Mit mondott a mester? ötezrenként csere és a világ végéig elmegy! Én hallgatok rá. A szűrőcsere szerintem is kell minden olajcserénél, valahogy úgy kerek a történet. Az én Er5- ömben lassan 90 ezer van. Nem a szűrőt fogom megspórolni az biztos. De félre ne érts, te sem teszel semmi rosszat, ha betartod, amit a manual ír. Viszont a túltöltésre tényleg oda kell figyelni!
3 liter olaj kell szurovel együtt. Szűrő cserét ajánlott minden olajcserere beszamitani! Nem kell mindig a gepkonyvre hallgatni. Ebben az egyben legalábbis nem.
De én viszont tavaly cseréltem szűrőt, azóta 4000 km se ment bele. Egyébként a gyári ajánlás is minden második olajcserére ír szűrő cserét. Na meg nem akartam megint plusz 1 liter olajat rendelni, azért a 2 deciért ami a szűrőcsere miatt kell még bele, ugyan is egyáltalán, semmi olajat nem fogyaszt év közben a gép. Az előző olaj maradékával is azt csináltam, hogy félévkor leeresztettem 8 decit, és betöltöttem a flakonban maradt új olajat.
"Nagyon elfoglalt és ez nem véletlen. " ez mondjuk nem ritka, kb minden motorszervizben hegyekben állnak a javításra váró motorok a szezonban :) de azok még drágák is
Nem olajszűrő csere nélkül 3 liter, hanem cserével. Olajszűrő nélkül nem cserélünk olajat. A nagyobb mennyiség (talán 3,4 liter) az üres, vagyis frissen összerakott blokknál igaz.
Üdv. 1: Ne vedd zokon, abszolút segítő szándékkal mondom, hogy hülyeséget csináltál, hogy nem cseréltél szűrőt. Azon a 2400 Ft- on már ne múljon a következő 6000 km -ed. Másrészről, aki lyukakat furkál a kipufogóba, valószínűleg egy idióta és más böszmeségekre is képes. (szerinted ő rendszeresen cserélte a szűrőt? ) 2: Az olajszintet "vízszintes " talajon, középsztenderre állítva kell ellenőrizni. Ha úgy jó, akkor jó! Ha jóval a max jelzés felett van és nem is látszik, hogy mennyire, akkor én leeresztenék belőle. (vagy előbb utóbb magától is kijön valahol)
Szerviz: Én csak jót tudok róla mondani. Nagyon elfoglalt és ez nem véletlen. Érti és érzi a gépeket, nem vetet meg semmit feleslegesen és arról is folyamatosan egyeztet. Az ára valamivel olcsóbb, mint egy szakszerviz, és abszolút nincs elszállva magától. Amit viszont meg kell fizetni azt meg kell fizetni ezen nincs mit ecsetelni, de megéri. Ja és persze garanciát vállal a munkájára, amit áll is!
Az egy kipufogó dugó. Mivel az előző tulaj, jó igényessen a kimenet külső gyűrűje, és a belső gyűrű között randomban belefúrkált pár lyukat fúrógéppel, hogy jobb hangja legyen. Jó is a hangja, csak éjfélkor hazafelé (dombon lakom), nem lenne osztatlan sikerem vele. Az a cucc pedig egy tömör aluminium dugó (persze lyukkal a közepén) ami ráfekszik ezekre a lyukakra(alul még egy csavar hogy a helyén maradjon, bár amúgy is elég jól befeszül), így csak az eredeti lyukon jön ki a cucc.
Most cseréltem olajat, szűrőt nem. Leeresztéskor meleg volt a motor (forró az olaj) hátulja fel volt emelve, és persze függőlegesen állt a motor.
Beletöltöttem a rendelt 3 liter olajat, és kezdtem is anyázni a japánokat, mert a manualban szűrő csere nélkül 3 liter olajat írnak, de semmi nincs a kisablakban. Aztán kitoltam a fényre, és rájöttem, hogy de van, csak a sötét olaj után ez az új világos olaj alig látszik :D
Beindítottam pár másodpercre, majd megvártam míg leülepszik. Most olyan, hogy ha oldal támaszon van akkor üres az olajos ablak. Ha függőlegesben van akkor viszont tele az ablak. Ez vajon még belefér, vagy eresszek le egy keveset?
Meg se tekeri inditasnal. Azt hiszem megint szerelő lesz, ebben az évben már harmadszor