Hozzászóláshoz be kell jelentkezned


Örülök hogy jól szórakozol, mi is!!
Halovány gondolatom sincs hogy hogy gondolta vagy egyáltalán hogy hogyan kell. Sosem próbálgattam 2,5 mázsával nem játszunk ilyet. Arról nem is beszélve hogy plusz még én is rajta ülök úgy már alsó hangon 3,5 mázsa de inkább több
A Simóm is csinál így.
Szerintem nem úgy értheti hogy mikor váltáskor kihuzat gáz vissza motor bebólint,felvált gáz rá motor eleje kiemel?
Tényleg,a Brigsmotoros fünyíróba jobb lenne a 20w40 ? mert a 10w40t kicsit eszi
Imádtam végig olvasni ezt az eszme futtatást. Nagyon tetszett kellemeset mosolyogtam rajta. Csak annyit dobnék még hozzá hogy még az X11-es sem emeli az orrát 2-ben sem pedig 140 LE és 115 Nm nyomaték van a blokkban.

Mindenkinek köszönöm az így szerzett jó kedvet.
Ahogy itt-ott beleolvastam, a srácot nem olyan nehéz pár "parasztvakítással" megvezetni...nekem az nem kerek, hogy elviszem a motort, mert nem forog ki. (mondjuk nem tudom nála ebben az esetben ez mit jelent) A motort "megtuningolják", csak éppen az alapprobléma marad meg.

Ez jut eszembe róla:
http://youtu.be/ZT2nm-6_Btw
Úgy legyen.

Mondjuk azt is hozzátehetted volna, hogy "hú, tényleg 10W-40 kell bele, bocs fiúk, tévedtem, köszi hogy szóltatok!" De ha nem, hát nem.

Azért remélem az olyanokat is észrevetted azért, hogy a poénkodás közepette Fisi csak előkeresett Neked egy gyári kézikőnyvet (pedig az ER-5-ét már rég eladta), vette a fáradtságot, kikereste az olajat, lefényképezte, berakta ide... Pedig mondhatta volna, hogy mit érdekli őt, azt töltesz a motorodba amit akarsz, ha elrontod, a Te dolgod. Szerintem Neked nem esett le, hogy segíteni próbálunk, inkább megsértődtél. Pedig akár mondjuk egy értelmes beszélgetés is kialakulhatott volna, ahol alátámasztod műszaki érvekkel, hogy miért indokolt Nálad a 20W-50. Na mindegy, Te tudod.
Hát pont ez az!

Szerintem két lehetőség van, vagy a szerelő tényleg ért a dolgához, és épített egy jó kis motort, csak nem akarta/tudta elmondani, mit is csinált, és ezért kihagyott ilyen részleteket, hogy állított a vezérlésen meg kicserélt még ezt meg azt hogy minden rendesen működjön... Reménykedjünk, hogy így van. A másik lehetőség meg, hogy egy botcsinálta szerelőről van szó, csak meggyőzte a kollégát, hogy ő mekkora májer, aztán valamit fúrt-faragott érzésre - a lényeg, hogy hangosabb legyen, akkor már megvan a placebo effektus, hogy jobb/erősebb lett a motor.
Gyári, sport, direkt
Ezt hogy érted?
Milyen legszuro van porlasztokon?
oké, majd dobok fel videót ;) nyomaték alul van nem felül :)
No én meg csak annyit hogy mióta ide jöttél hülyeségeket beszélsz. Most akkor kipörög a motor vagy sem? MErt eddig nem de gázadásra emeli az elejét.. Mesélj még...
Írkálod itt a baromságokat a blokkról mikor először azt hiszem a tiéd volt 2 ütemű valami 8 liter olajjal a blokkban?! Szóval ha kész lesz majd készíts egy vidit hogy el is higgyük a sok hülyeséget- gázadásra még szerintem a Z 750 S em sem emeli az elejét- pedig az 110 lovas- de elhisszük.
A szerelőd egy Isten adta tálentum- de szegény szét vágja az amúgy jól megtervezett kipufogót így épp az alsó és közepes fordulatszám tartományt elgyengítve, de emeli gázadásra az elejét- ahha... Szerintem nem sokan visszük gyári szervízbe a motorunkat amit tudunk otthon megcsinálunk, kivéve a kipufogó szét vágását! Eddig a mezőgazdasági bóóóótbááá se jártam de ezentúl rád hallgatva megyek majd Traktor olajat venni - mert attól jó halk lesz a blokk. Szerelő srác keni vágja a blokkot de a tanksapkát már nem volt ideje leelenőrizni?
Amúgy attól egy idő múlva sehogy sem menne.
ÉS a végére kérdezem tőled én- faszért nem veszel egy ER6 -ot? Jó nyomatékos- 210 a vége sokkal jobb futómű, fékek fogyasztás stb.. Lassan pénzben már úgyis ott vagy egy első szériás áránál?
No annak lenne értelme, nem egy szolid túrasport gépet szét hegyezni...
No sok sikert!
CSak annyit tennék hozzá ehez a beszélgetéshez, hogy amikor megvettem motort már nem pörgött ki :) és akkor még minden gyári volt elvileg:) a szerelő pedig érti dolgát, nem az első er-5 öt csinálta már, keni vágja az ex 500-as blokkot, amit kértem tőle, tisztességesen megcsinálta, és alul is erős, emeli gázadásra az elejét..... CDI ma kipróbálva, nem az baj, lehet a benzinsapka lesz a ludas..... Üdv! Na mindegy, nem írok ide... mindenki vigye a kawa szervizbe gyári motorját, az enyémbe 90ezer van és még sokáig menni fog, ezt garantálom :)
Ezzel után kétlem!
Nézzük a jó oldalát, úgy megy a gép, á sok módosítással, hogy még egy széria Er 5 is leelőzi!!
Ennyi baszakodas helyett valóban célszerűbb lett volna egy komplett Gpz500S blokk 60 lóval, vagy simán a vezermu tengelyeket kicserélni az is hozott volna sokkal többet mint ez a furas faragás..
Ha alacsonyabb lett henger, akkor elmászott a vezérlés is...
Szerintem is sok. Komoly versenymotoroknál is tizedmilliméterekkel szoktak játszani. Persze az ER-5 blokk alapból nincs nagyon kihegyezve, nem egy sportmotor, úgyhogy el tudom képzelni, hogy tolerálja, fizikailag megvalósítható. Csak ugye amit mondasz, az kérdéses, hogy a többi alkatrész mennyire bírja, amik nem erre lettek tervezve. Olyan dolgokról nem is beszélve, hogy vajon mi lett a vezérléssel...
Én lehet inkább tényleg egy az egyben átemeltem volna egy GPz 500 blokkot, ha kell ez a kis plusz teljesítmény.
De bízzunk benne, hogy a szerelő valóban érti a dolgát.


Amúgy 1,3 mm levétele a hengertalpból elég soknak tűnik. Megnő a kompresszió aztán jól odaver a főtengelycsapágyaknak is.
Köszönöm Mikikèm!

Hozzá tenném még, hogy jobb legyen a féktáv, javaslom WD40 el a hátsó és első fékpofákat befújni!!!
Fisikém, néha olyat szólsz, sírva röhögök...
Huh... Először gondoltam kihagyom ezt a kört, az érdekes hozzáállásod miatt, de végülis miért van a fórum, ha nem segítünk egymásnak... Szóval, összefoglalva a válaszok a különböző hozzászólásaidra:

- Nehéz így megmondani, miért is nem forog le. Ráadásul annyi módosítás van a blokkon és környékén, hogy még ha tudnánk is, mi okozza az adott hibát az ER-5-nél, akkor sem biztos, hogy nálad is úgy van, mert a Te motorod már eléggé más... Más karbi, más kipu, nincs kiegyenlítőcső, más benzincsap, henger levágva stb....
De amúgy a "nem tudja kiforgatni" probléma lehet benzinellátás (nem kap elég anyagot - gyertyakép, karbi, benzincsap), elrontott gázáramlás (nyitott kipu), vezérlés/szelep probléma, gyújtás probléma is valóban... Érdekes, hogy a szerelődnek nem tűnt fel ez a "kis gond".

- Szerintem mondtam már korábban, de úgy látom olyan vagy, aki nem szeret mások tanácsára hallgatni, csak a saját kárán ugye... De javaslom most is, hogy szerezz be egy normális, gyári, valóban ER-5-höz való szervízkönyvet. Korábban már többször jöttél ilyen érdekes adatokkal a szervízkönyvre hivatkozva, minthogy az olajat 8000 km-enként kell cserélni, a szelephézagot 15000-enként kell állítani, az előírt olaj a 20W-50-es... Fogalmam nincs, ezeket honnan szeded, de köze nincs az ER-5-höz. Esküszöm letöltöttem egy GPz szervízkönyvet, hátha azzal kevered, de abban sem találtam ilyen dolgokat.

- A korábbi évjáratok gyújtása nem sz*r, mármint abban az értelemben, hogy nincs vele gond, nem romlik el, és ilyen problémák sincsenek vele, hogy nem pürüg ki a motor. A nálam lévő ER-5 első szériás, mégsincs vele kipörgési gond, és 140-150-nél többet megy tuning nélkül is. Annyi igaz a történetből, hogy az egyik modellfrissítés során módosítottak a gyújtást, amitől a fogyasztás csökkent. De nincs gond a régivel sem.

- A 20W-50 nem gyári előírás az ER-5-höz. Igen, kivételes esetben alkalmazható, pl. ha Afrika körutazásra megy az ember az ER-5-tel. Normál használat során azonban 10W-40, Fisi lefényképezte Neked a tényleges gyári ER-5 előírást.

- Az interferenciacső (két leömlő közti összekötő) nem a fojtás miatt van benne. Elég ha megnézed, hogy az összes gyárilag fojtatlan ER-5-ön is ott van, meg még egy sor egyéb motoron és tuningkipufogón is, köztük versenymotorokon is. A gázlengések optimalizálása miatt van rajta, pl. azt tudja, hogy amikor az egyik henger kipufogó szelepe nyit, a másik henger leömlőjében alacsony a nyomás, és ez az összekötő csövön keresztül segíti a töltetcserét, hatékonyabban "szippantja ki" az elégett gázokat. Ez egy adott fordulatszámtartományban működik jól, és persze van ahol már nem érvényesül, jellemzően magas fordulatszámoknál akár negatív hatása is lehet.
Én azt tudom elképzelni, hogy a szerelőd magas fordulatszámú, pörgős motort akart csinálni, ezért vágta ki, mert így talán egy picivel többet tud pörögni és a csúcsteljesítmény is nagyobb egy hangyányit. Cserébe viszont valószínű több teljesítményt vesztettél az alsó-közepes fordulatszámokban.
De ne keverjük a tuningolást a fojtás kivételével, gyári állapot visszaállításával.

- Egyébként mi lett volna a célja ennek a tuningolásnak, hogy a GPz teljesítményét kihozzátok az ER-5-ből? Ha jól veszem ki, a szerelőd egy sokat pörgő, de erőtlenebb blokkot csinált. Ehhez én cserélném az áttételt, és akkor már lehet a kipörgéssel sem lenne gond. Jó lehet, ha pl. pályamotort akarsz csinálni kis pályákra, ahol folyamatosan nyélen vagy, de nem kell nagy csúcssebesség. Úgy a pörgős blokkot a rövid áttétellel jól ki lehet használni. Mondjuk szerintem az ER-5 pont nem az a motor, amiből érdemes versenymotort faragni, de ez egyéni vélemény, ha Neked így tetszik... (Tuningolt (verseny)motornál ne feledkezzünk meg a nagyobb igénybevételről, fokozott szervízigényről sem!)

- Végezetül szerényen és nem kötekedve javasolnám a műszaki ismereteid bővítését. Értékelem a jó szándékot, hogy tanácsot adsz másoknak, csak az a baj, hogy ha tévúton jársz, akkor másokat is könnyen tévútra viszel. Nem tudom, tisztában vagy-e vele, hogy pl. a henger magasságának csökkentése milyen hatással van a motorra és miért, vagy hogy az olaj osztályozása, minősítései mit jelentenek, és milyen körülmények közt hogy viselkedik az adott olaj... De ilyen beszólások után, ahol az olaj viszkozitását a hengerszámmal hozod összefüggésbe, gyanítom nem.
Jé. valaki le tudja írni az "apropó"-t rendesen franciául...