Jahm ígértem hogy írok.
Jelentem Tomos szivattyú mint Soha, jó lett a motipes karbi tisztító!
Meg kapott egy új gyertyát is, Ngk B7HS.
Igazából as szűrők nem voltak nagyon köszönöm, csak a lerakódás úgy..
Köszi a tippet a tisztítóra!
Nincs ennek fura hangja? Főleg a második videonál a kipufogó bizonyos szögből hallgatva olyan furcsán pofög.
Egyébként sokat hallottam a Taschner "mester"-ről, erre arra. Tényleg olyan jó szaki? Érdemes hozzá vinni a mocit? Kb milyen árakon dolgozik? Volt egy szerviz ami bevált, de nem kis áremelést hoztak össze erre az évre, úgyhogy megint elkezdtem nézelődni...
Érdekes nekem sem kellet még nagyon szerelnem még 45ezerig,csak karbantartás,Kivéve a műszerfal izzókat átcseréltem leddesekre,meg egyszer kiégett a hátsó izzó.Lánc,fogaskerekek hibátlanok,elsőfékpofák még 2mm a jelzőig,akku 11.éves/yuasa/ de számítok már majd a cserére.Gumi csere 1x volt eddig,bár érik az új csere.Szerintem csak a sok kilóméteres (nem az óra állásnak megfelelő),vagy legyötört hulladékokat kell szerelni.A haver ER-je olaszból behozott,most 37ezernél(vicc) megadta a lánc magát,de első-hátsó fekbetéteket is cserél.
Amúgy épp azon vigyorgok, hogy mennyire jó kis gép az Er5. A Zénél már csak fokozódott a dolog, gyakorlatilag annyira jó értelemben " unalmas" motor, hogy nincs mit szerelni rajta, csak karban tartani.
Remélem így is marad sokáig!?!?
De igen, karburatorosak, a gyújtás változott a későbbi szériaknal, úgy ahogy pl, az első fék is jobb lett a hátsó teló pedig hosszabb rugo úttal rendelkezik stb..
Az ilyen tudatlan, nem szandekos felretajekoztatasbol fordulhat aztan elo, hogy az amugy biztonsagos lanchajtasbol veszelyes mutatvany lesz...a motor nyomateka nem kepes elszakitani a lancot alap esetben, de ha egy rosszul, lazara allitott lanc felfut a lanckerek fogara, az azonnal szakad, csapagyak, tengely szinten...
Hát elméletileg a régebbi széria tankja 1 vagy 2 literrel kisebb, plusz állítólag egy literrel a régi többet eszik, gyakorlatban viszont egy közös túrán talán 1 két decivel evett többet enyémtől a Zimi régi gépe, az meg már ugye simán lehet vezetési sajátosság.
Ma pl valaki dobott egy témát a Hegylakókba, hogy kagylósra (tarajosra) kopott a hátsó gumija pedig senki nem babrálta a lengéscsillapítót és nincs is bajuk. Ja, 2 bar nyomással járkált.........
Kb. ugyanez a szitu ....
Nem is értem a kérdést amúgy! A user manual kerek perec leírja, hogy tedd középállványra a motort, forgasd a kereket addig amig alul a legfeszesebbnek tűnik a lánc és kb a hátsó lánckerék és az első lánckerék között középtávon ellenőrizd a lógást a lánc fel-le nyomásával. Ez 35-45 mm között ideális. Ennyi. Se szögmérő, se körző, se túl sok ész nem kell hozzá. Na jó, egy mérőszalag vagy vonalzó nem árt.
"Bár azt mindig elfelejtem hogy középvasra húzva vagy önsúllyal terhelve
Viszont ha sűrűn mész két személlyel akkor érdemes egy extra centit hagyni neki nehogy felpakolva mindennel kifeszüljön mint a zongorahúr. "
Egy heteg "lancoztunk" a topicodban... Mikor irom, hogy hianyoznak az egyszeru alapok, akkor irsz egy vaskosat, hogy azert mar lattatok par dolgot, nem vagytok teljesen hulyek hozza...
Akkor egy egyszeru geometriai feladat igy bevisz az erdobe! A kihajtas a lengovilla csapagyazas es a kerek tengelye 3 pont. A lenkerekek tengelyei akkor lesznek a legtavolabb, ekkor kell a "legtobb lanc", ha egy egyenesre esnek! Vagyis nagyalvanyon es tulterhelve is kozelebb vannak, es " log a lanc"! Altalaban kozepallvanyon azonos mindig a tavolsag, mert a rugostag hossza fix, ezert mindig fix ilyenkor lanckerek tengelyek tavolsaga, ezert ehhez adjak meg a lanc logasat, meet a tervezoasztalon szamithato...minden mas, hogy ki kit ultet ra, meg kesobb mennyi extra szart pakol a motorra, mindig mas helyzetet ad lengovilla szogenek-lanckerekek tavolsaganak. Mindezt a roppant bonyolult geometria adja, amikor ugyanis az elso lanckerek tengelye es a lengovilla forgastengelye nem esik egy tengelybe...
Ha megtalalnad azt a terhelest, hogy egy vonalba egy sikra Essen a tengely, akkor akar "nulla logassal" is beallithatnad.
Mi a pék fasza az a geci ronda alátét a kipufogó végén?
Nem voltak nagyon koszosak, csak a lerakódás ugyi..
Jelentem Tomos szivattyú mint Soha, jó lett a motipes karbi tisztító!
Meg kapott egy új gyertyát is, Ngk B7HS.
Igazából as szűrők nem voltak nagyon köszönöm, csak a lerakódás úgy..
Köszi a tippet a tisztítóra!
http://youtu.be/oTLPmCg2siU
Nincs ennek fura hangja? Főleg a második videonál a kipufogó bizonyos szögből hallgatva olyan furcsán pofög.
Egyébként sokat hallottam a Taschner "mester"-ről, erre arra. Tényleg olyan jó szaki? Érdemes hozzá vinni a mocit? Kb milyen árakon dolgozik? Volt egy szerviz ami bevált, de nem kis áremelést hoztak össze erre az évre, úgyhogy megint elkezdtem nézelődni...
Amúgy igaz.
Remélem így is marad sokáig!?!?
Kb. ugyanez a szitu ....
Mindig hülyét kapok az olyan beszólásoktól hogy két személyre, meg túrára állítgatni kell a láncot...
Nem is értem a kérdést amúgy! A user manual kerek perec leírja, hogy tedd középállványra a motort, forgasd a kereket addig amig alul a legfeszesebbnek tűnik a lánc és kb a hátsó lánckerék és az első lánckerék között középtávon ellenőrizd a lógást a lánc fel-le nyomásával. Ez 35-45 mm között ideális. Ennyi. Se szögmérő, se körző, se túl sok ész nem kell hozzá. Na jó, egy mérőszalag vagy vonalzó nem árt.
Viszont ha sűrűn mész két személlyel akkor érdemes egy extra centit hagyni neki nehogy felpakolva mindennel kifeszüljön mint a zongorahúr. "
Egy heteg "lancoztunk" a topicodban... Mikor irom, hogy hianyoznak az egyszeru alapok, akkor irsz egy vaskosat, hogy azert mar lattatok par dolgot, nem vagytok teljesen hulyek hozza...
Akkor egy egyszeru geometriai feladat igy bevisz az erdobe! A kihajtas a lengovilla csapagyazas es a kerek tengelye 3 pont. A lenkerekek tengelyei akkor lesznek a legtavolabb, ekkor kell a "legtobb lanc", ha egy egyenesre esnek! Vagyis nagyalvanyon es tulterhelve is kozelebb vannak, es " log a lanc"! Altalaban kozepallvanyon azonos mindig a tavolsag, mert a rugostag hossza fix, ezert mindig fix ilyenkor lanckerek tengelyek tavolsaga, ezert ehhez adjak meg a lanc logasat, meet a tervezoasztalon szamithato...minden mas, hogy ki kit ultet ra, meg kesobb mennyi extra szart pakol a motorra, mindig mas helyzetet ad lengovilla szogenek-lanckerekek tavolsaganak. Mindezt a roppant bonyolult geometria adja, amikor ugyanis az elso lanckerek tengelye es a lengovilla forgastengelye nem esik egy tengelybe...
Ha megtalalnad azt a terhelest, hogy egy vonalba egy sikra Essen a tengely, akkor akar "nulla logassal" is beallithatnad.