Mit ír a gyári service manual? HA elolvastad volna nem kérdeztél volna botorságot, meg nem csináltál volna hülyeséget.. Tessék előbb művelődni, utána nézni mindennek mielőtt neki kezdesz valaminek!
Lánc lógása mérőszalaggal mérve a villa közepe felé 35- 40 mm!
Igazad lehet. Nem voltam rest és végigmértem az összes láncszemet. 5.87 mm-től 6.45 mm-ig változik a csapok távolsága. A legtöbb láncszem 6 mm. környéke, de van pár kiugróan nagyobb távolság.
Töltök fel pár képet. Ti ebben az esetben cserélnétek-e ezeket a szerintem meglehetősen jó állapotú lánckereket is ?
Töltöttem fel egy videót is ezzel kapcsolatban: http://youtu.be/9zMQJlmZZXU
A lanc nem egyenletesen van megkopva, ezert egyes reszek hosszabbak, masik reszek rovidebbek, vagyis nem azonos a csap vagy szemtavolsag. A lanc a veget jarja, kezdj gyujteni uj lancra. Addig ugy legyen beallitva, hogy sehol NE feszuljon, mert akkor kinyirod a kihajto tengely csapagyat meg lanckerek DOB csapagyat is.
Üdv. Nemrég újítottam fel a robogóm első teleszkópját mert kő kemény volt. A Kawával épp ellentétes a helyzet, már gázelvételre is összeül, ennek is meg lehet itthon csinálni a felújítását? Az elv elég hasonló lehet. Mire figyeljek? Valaki leírná részletesen a menetét? mennyi olaj kell bele száranként? Előre is köszönöm.
Lazíts a bowdenen, azzal növeled a holtjátékot, de ez sem igazán jó megoldás, mert a holtjátékot ésszerű keretek közt kell tartani. Inkább tekrerd 4-5 re a kar pozicionálót. A fogásponton nem változtat, de érzésre kényelmesebb lesz. Amúgy az enyém is fennt fog, szerintem ezek ilyenek.
Most olvasom a felhasználó kézikönyvet és azt írja, hogy az un. nyomatékátvivő kar anyáját is fel kell lazítani a láncfeszesség állításához. Na, ez elmaradt !
Egyébként tök jó. Most járok vezetni tanfolyamra és a fejünkbe verték, hogy a lánc feszessége 1-2 cm. láncközépen nézve. Erre mit ír a kézikönyv ? 1-2 cm. igen de le is 1-2 meg fel is 1-2 azaz összesen 4 cm. is lehet. Magyarán tök felesleges volt eltökölni két órát. Mondjuk annyi haszna volt, hogy a sebességváltó karból ki volt esve az összehúzó csavar és azt legalább most észrevettem. Fura is volt, hogy lötyög a sebváltókar.
Sziasztok !
Ma estére láncfeszességet szerettem volna állítani az Er5-ön. Azt hittem milyen tök egyszerű, gyorsan végzek. Aztán mikor sikerült belőnöm egy jó feszességet a csavarok meghúzása után a hátsó kereket megpörgetve veszem észre, hogy akad egy ponton. 3 db. láncszemnél. Mindig ugyanott. A lazább lánccal biztosan nem volt ilyen "hiba". Tudom, mert nemrég vettem a motort és alaposan átnéztem rajta sok mindent, többek között a csapágyazást is. Az a pont ahol nem fut simán a lánc ott meg is feszül. Igyekeztem egy láncközépen mérve 1 cm-es láncholtjátékot beállítani, de ha ehhez a ponthoz ér az első lánckerék akkor a lánc megfeszül s alig lehet kézzel pár millimétert nyomni rajta középen. Értetlenül állok a probléma előtt. Nagyon vigyáztam rá, hogy a lengővillán található rovátkák pontosan, hajszálpontosan egyezzenek mindkét oldalon. még tolómérővel is lemértem a távolságot. Tehát elvileg a hátsó kerék központosan fut. Utána lazítottam a láncon, most már ugyanott volt a lengése láncközépen nézve mint annak előtte ( 4 cm. ) és bár így alig tapasztalható az akadás ha megforgatom a hátsó kereket, de ha ahhoz a ponthoz ér a lánc akkor a feszessége hirtelen megváltozik. Lecsökken. Be is indítottam középtámaszon, hogy milyen is ez menet közben és bizony a lánc le fel csapkod. Nem tudom ezt nem néztem eddig még sosem, hogy ilyen volt-e ? Vagy ilyen egyébként is középtámaszon a lánc viselkedése ? Nem tudom.
Valaki esetleg tapasztalt valami ilyesmit közületek ?
A lánc még bőven jó egyébként. Még van három rovátka ahová lehet állítani. S elég tiszta is. Megforgattam kézzel minden láncszem görgője könnyen forog. Lánckerekeken semmi elváltozás. Nem tudom miért lehet ez. Létezne, hogy mégsem központosan fut a hátsó kerék ?
A másik: Hogy is van ez a kuplunggal ? Az enyém a kuplungkar legfelső 1/3-ában kezd el fogni. Ez nem túl jó elinduláskor. Szeretném levinni, hogy a kuplungkar közép állásában már legyen egy határozott pont ahol fog a kuplung. Hogyan is kell ezt beállítani ?
Szaisztok!
Megígértem még egy hónapja Weasels-nek, hogy mondom mi volt a mocival, végül is szerelő lett, a benzincsap volt a ludas, nem működött a vákum és telement a dekni benzinnel. Szépen ki lett pucolva, új olaj+szűrő, gyertya(az sem árott, olyan fekete volt mint az éjszaka). Szóval most okés a gép, de van még mit csinálni rajta míg gyári állapot lesz megint.
Pl most térek rá olyan apróságokra, mint fordulatszám mérő, ami eddig se volt fontos, de ha már rajta van, akkor had mozogjon gázadásra az a kis mutató.
Úgyhogy valamelyik hétvégén szétszedem és megnézem mért nem működhet, addig ha valakinek van ötlete szívesen fogadom.
Köszi még egyszer az eddigi tanácsokat
UI:majd töltök fel egy videót is gépről
Lánc lógása mérőszalaggal mérve a villa közepe felé 35- 40 mm!
Köszönöm !
Töltök fel pár képet. Ti ebben az esetben cserélnétek-e ezeket a szerintem meglehetősen jó állapotú lánckereket is ?
Töltöttem fel egy videót is ezzel kapcsolatban: http://youtu.be/9zMQJlmZZXU
Egyébként tök jó. Most járok vezetni tanfolyamra és a fejünkbe verték, hogy a lánc feszessége 1-2 cm. láncközépen nézve. Erre mit ír a kézikönyv ? 1-2 cm. igen de le is 1-2 meg fel is 1-2 azaz összesen 4 cm. is lehet. Magyarán tök felesleges volt eltökölni két órát. Mondjuk annyi haszna volt, hogy a sebességváltó karból ki volt esve az összehúzó csavar és azt legalább most észrevettem. Fura is volt, hogy lötyög a sebváltókar.
Ma estére láncfeszességet szerettem volna állítani az Er5-ön. Azt hittem milyen tök egyszerű, gyorsan végzek. Aztán mikor sikerült belőnöm egy jó feszességet a csavarok meghúzása után a hátsó kereket megpörgetve veszem észre, hogy akad egy ponton. 3 db. láncszemnél. Mindig ugyanott. A lazább lánccal biztosan nem volt ilyen "hiba". Tudom, mert nemrég vettem a motort és alaposan átnéztem rajta sok mindent, többek között a csapágyazást is. Az a pont ahol nem fut simán a lánc ott meg is feszül. Igyekeztem egy láncközépen mérve 1 cm-es láncholtjátékot beállítani, de ha ehhez a ponthoz ér az első lánckerék akkor a lánc megfeszül s alig lehet kézzel pár millimétert nyomni rajta középen. Értetlenül állok a probléma előtt. Nagyon vigyáztam rá, hogy a lengővillán található rovátkák pontosan, hajszálpontosan egyezzenek mindkét oldalon. még tolómérővel is lemértem a távolságot. Tehát elvileg a hátsó kerék központosan fut. Utána lazítottam a láncon, most már ugyanott volt a lengése láncközépen nézve mint annak előtte ( 4 cm. ) és bár így alig tapasztalható az akadás ha megforgatom a hátsó kereket, de ha ahhoz a ponthoz ér a lánc akkor a feszessége hirtelen megváltozik. Lecsökken. Be is indítottam középtámaszon, hogy milyen is ez menet közben és bizony a lánc le fel csapkod. Nem tudom ezt nem néztem eddig még sosem, hogy ilyen volt-e ? Vagy ilyen egyébként is középtámaszon a lánc viselkedése ? Nem tudom.
Valaki esetleg tapasztalt valami ilyesmit közületek ?
A lánc még bőven jó egyébként. Még van három rovátka ahová lehet állítani. S elég tiszta is. Megforgattam kézzel minden láncszem görgője könnyen forog. Lánckerekeken semmi elváltozás. Nem tudom miért lehet ez. Létezne, hogy mégsem központosan fut a hátsó kerék ?
A másik: Hogy is van ez a kuplunggal ? Az enyém a kuplungkar legfelső 1/3-ában kezd el fogni. Ez nem túl jó elinduláskor. Szeretném levinni, hogy a kuplungkar közép állásában már legyen egy határozott pont ahol fog a kuplung. Hogyan is kell ezt beállítani ?
A fordulatszám mérőnél elsőre kontakt hibára gyanakodnék.
Megígértem még egy hónapja Weasels-nek, hogy mondom mi volt a mocival, végül is szerelő lett, a benzincsap volt a ludas, nem működött a vákum és telement a dekni benzinnel. Szépen ki lett pucolva, új olaj+szűrő, gyertya(az sem árott, olyan fekete volt mint az éjszaka). Szóval most okés a gép, de van még mit csinálni rajta míg gyári állapot lesz megint.
Pl most térek rá olyan apróságokra, mint fordulatszám mérő, ami eddig se volt fontos, de ha már rajta van, akkor had mozogjon gázadásra az a kis mutató.
Úgyhogy valamelyik hétvégén szétszedem és megnézem mért nem működhet, addig ha valakinek van ötlete szívesen fogadom.
Köszi még egyszer az eddigi tanácsokat
UI:majd töltök fel egy videót is gépről
Ja, a fékre az olaj nem lehet rossz. Amikor kiskocsiba raktam be Riga kerekeket,bezsíroztam a dobfékeket hogy könyebben guruljon.kb 13 voltam akkor.
Még jó hogy minden gépkönyvet elteszek!
Tessék!