Motormosóról nekem is rémlik valami hasonló sztori, mint amit bogyo112 írt. Talán Totalcar-on olvastam valamikor.
A JASO MA-hoz még egy kis kötekedés: régen volt a JASO MA, amit az alapján adtak meg, hogy bizonyos mutatók beleestek-e egy adott tartományba vagy nem; a részletekre hadd ne térjek ki, most lényegtelen. (Egyébként írtam már itt erről, meg Google is tud segíteni. :)) Utána ezt a tartományt ketté bontották - ha minden mutató a felső tartományban van, akkor MA2 minősítést kap az olaj, ha mindegyik az alsóban, akkor MA1-et, ha vegyes, akkor csak MA.
Szóval az MA minősítés nem olyan rossz, az MA1-nél jobb. Illetve ha a régi, bontatlan rendszer szerint osztályozták, akkor lehet hogy még az MA2-t is teljesíti, csak akkor még nem vették külön. És igen, nyugodtan be lehet tölteni ER-5-be.
De a lényeg ettől nem változik, összességében a linkelt Eneos olaj minőségben, teljesítményben egy alacsonyabb szintet képvisel a Fuchs Comp4-hez képest (de igazából még a Super4-hez képest is). Gondolom az Eneos-nak is van ettől jobb olaja, csak az vagy nem kapható nálunk, vagy nem ennyire pénztárcabarát. Ha bejön, ár-érték arányban tényleg nagyon jó választás lehet. A hosszú távú hatásokat meg úgysem nagyon tudjuk bizonyítani.
A motormosó adalékoktól óva intenélek: fellazítja a megkövült, kátrányos trutyikat a blokk alján, azok meg majd szépen a legszűkebb olajfuratokat fogják eltömíteni. Autószerelő ismerősöm tapasztalata több kocsival. A jó szándéknak motorgenerál lett a vége.
Hát igen, szét kell nézni rendesen, mert üzlet és választék van bőven.
Még egy szösszenet, ha már ennyire belemerültünk: Az ER5 -be megfelelő a JASO MA-is és ráadásul, ha összejön egy jó szezon, akkor a végére, vagy közben már cserélhetem is le az olajat. Ezen akár 4-8 ezre forintot is spórolhatsz. Kicsit sántít a hasonlat, de ez olyasmi, hogy a MOL, vagy SHELL überbenzintől sem lett űrhajó a gépből, ennek ellenére én azt vallom, hogy a saját tapasztalat, ami igazán számít ezért mindig kisérletezem ésszerű határokon belül.
Őszintén szólva a XADO és a FUCHS Comp között sem vettem észre semmilyen különbséget. Különben a ZR-be azért vettem az ENEOST, mert eszi az olajat cseppet és olcsóbb az 1800 Ft-os olajat utántöltögetni.
Ha ott beválik, kipróbálom majd az ER-be is (bár most van egy liter Fuchs-om tarcsiba, ugyhogy valszeg az megy vissza, ha lejár ez periódus)
Még gondolkodom valamilyen belső motormosó cuccon, esetleg azzal valami tapasztalat?
Amúgy ahogy Fisi mondja, ne a Comp4-gyel vesd össze, mert az már szintetikus észter alapú, nem csak egy szimpla félszint., az egy magasabb szintet képvisel, a jóval komolyabb API SL követelményeit is teljesíti, míg az Eneos csak az API SG-t. Ezért annak inkább a Super4 a megfelelője a Fuchs palettájából (de az is teljesíti a JASO MA2-t és az API SF/SG/SH-t), amit linkeltem; ami 2190 Ft a Fuchs saját oldaláról rendelve.
De a Comp4 is csak 2790.
Az Eneos meg az Egü-nél 2501.
Hát, nagyon meg kell nézni, mit honnan rendel az ember. Most nézem, hogy az olajnetshop-nál a Comp4 akciós árú, az eredeti ára 3962 Ft volt?! Hogy lehet ekkora különbség ugyanazon olaj árában a különböző boltok közt? Nem semmi.
Akkor csak véletlen egybeesés, de tényleg mostanában mindenhol ezt olvasom, sokan kezdik kipróbálni.
Amúgy mondom, tényleg jó, nemcsak hogy japán, de pl. a MotoGP-ben a gyári Yamahák ilyennel mennek, számos egyéb versenysportban is jelen vannak, rengeteg japán autó gyári olaja. Ázsiában a legnagyobb olaj- és benzincég. Szóval igen csak ott vannak a csúcskategóriában, a Motul és a Repsol magasságában. Csak úgy látszik Magyarorsázgon még csak most kezd elterjedni. (Mondjuk az 1000 Ft/l-es árkülönbség durva, valahol nagyon olcsón szerzed be.)
Már lassan kezdek rájönni, hogy te a szokásaid rabja vagy.
Eladótól függően akár 1000 Ft/l -el olcsóbb az ENEOS és olajat többször cserélsz, mint fékbetétet..... Ráadásul japán, úgyhogy nem hinném, hogy rossz. XADO, FUCHS már volt a gépekben, 3 -ból meg már levonható megfelelő következtetés, hogy érződik -e különbség.
Nekem nem szitál. De mint mondtam, sokmindentől lehet ez, akár egy rosszul beállított hátsó teleszkóppártól is. Kicsit kevesebb az előfeszítés, leül a hátulja, hátrébb kerül a súlypont, az eleje meg elkönnyül. Az ER-5 amúgy is érzékenyebb erre, mert alapból kevesebb súly van az elején, mint egy sportosabb motornak.
Amúgy mi ez a nagy felhajtás az Eneos körül? Valahol ingyen osztogatják? :) Az elmúlt 2-3 hónapban szinte minden fórumon találkoztam legalább egy "kipróbálom az Eneos-t" kommenttel, hogy stílusos hasonlattal éljek, a csapból is ez folyik. :) De amúgy biztos jó olaj, jókat olvastam róla. Váltani azért nem fogok. :)
Még nem tudom, valószínűleg a hétvégén borítom bele. Most egy pár hétig nálam lesz még a vas, úgyhogy lesz vele tapasztalat, majd elmondom.
70-nél szita? Annyival még sose mentem, csak városban használom az ER5-öt.
Na de tényleg. Igazából majdnem minden sebességnél szitál picit, ha elengeded a kormányt, ahogy a totalbike-os teszben is írják.
Az Er5- nél típus jellegzetesség a 70 km/h- nál jelentkező enyhe szita, főleg kopott guminál.
SEM ALATTA- SEM FELETTE NEM SZITÁLHAT!
Szal idővel majd előjön az a szita ha megkopik a guma..
Előírás a 12 de Er5 nem volt még nagyon amelyiken 24 ezernél előbb kellett volna állítani a szelephézagot- anno ezt a szakszervízben mondták a 12 ezres kötelező szelephézag ellenőrzésnél. Meg is fogadtam utána mindig 24 ezrenként ellenőriztettem a szelephézagot..
Még mindig nem biztos, hogy értem, de ha arra célzol, hogy milyen az eredeti, akkor legjobb ha guglizol egy képet. Amúgy az eredetibe bele van nyomva (gravírozva) a Kawasaki márkajelzés.
Üdvözlök Mindenkit.
Nemrég szereztem be az er-5 gépet,szóval új vagyok.
Köszönöm Mindenkinek aki hozzá szólt a fórumba ,sokat segített a vásárlás előtt , és után is.
Rögtön egy kérdéssel fordulok : lehet tudni,hogy milyen fajta kipufogó volt az eredeti,erről nem olvastam még.
2005 előtti modellek esetében 12.000 km.-enként szelephézagot kell állítani a felhasználói leírás szerint. Nekem is ciripel egyébként. Főleg 5.000 feletti fordulaton már jól hallható a cincogás. Engem is zavar, de nemsokára nagyszervíz lesz aztán remélem megoldódik.
A JASO MA-hoz még egy kis kötekedés: régen volt a JASO MA, amit az alapján adtak meg, hogy bizonyos mutatók beleestek-e egy adott tartományba vagy nem; a részletekre hadd ne térjek ki, most lényegtelen. (Egyébként írtam már itt erről, meg Google is tud segíteni. :)) Utána ezt a tartományt ketté bontották - ha minden mutató a felső tartományban van, akkor MA2 minősítést kap az olaj, ha mindegyik az alsóban, akkor MA1-et, ha vegyes, akkor csak MA.
Szóval az MA minősítés nem olyan rossz, az MA1-nél jobb. Illetve ha a régi, bontatlan rendszer szerint osztályozták, akkor lehet hogy még az MA2-t is teljesíti, csak akkor még nem vették külön. És igen, nyugodtan be lehet tölteni ER-5-be.
De a lényeg ettől nem változik, összességében a linkelt Eneos olaj minőségben, teljesítményben egy alacsonyabb szintet képvisel a Fuchs Comp4-hez képest (de igazából még a Super4-hez képest is). Gondolom az Eneos-nak is van ettől jobb olaja, csak az vagy nem kapható nálunk, vagy nem ennyire pénztárcabarát. Ha bejön, ár-érték arányban tényleg nagyon jó választás lehet. A hosszú távú hatásokat meg úgysem nagyon tudjuk bizonyítani.
Még egy szösszenet, ha már ennyire belemerültünk: Az ER5 -be megfelelő a JASO MA-is és ráadásul, ha összejön egy jó szezon, akkor a végére, vagy közben már cserélhetem is le az olajat. Ezen akár 4-8 ezre forintot is spórolhatsz. Kicsit sántít a hasonlat, de ez olyasmi, hogy a MOL, vagy SHELL überbenzintől sem lett űrhajó a gépből, ennek ellenére én azt vallom, hogy a saját tapasztalat, ami igazán számít ezért mindig kisérletezem ésszerű határokon belül.
Őszintén szólva a XADO és a FUCHS Comp között sem vettem észre semmilyen különbséget. Különben a ZR-be azért vettem az ENEOST, mert eszi az olajat cseppet és olcsóbb az 1800 Ft-os olajat utántöltögetni.
Ha ott beválik, kipróbálom majd az ER-be is (bár most van egy liter Fuchs-om tarcsiba, ugyhogy valszeg az megy vissza, ha lejár ez periódus)
Még gondolkodom valamilyen belső motormosó cuccon, esetleg azzal valami tapasztalat?
http://www.egumotors.hu/eneos_...
http://www.silkolene.hu/produc...
Amúgy ahogy Fisi mondja, ne a Comp4-gyel vesd össze, mert az már szintetikus észter alapú, nem csak egy szimpla félszint., az egy magasabb szintet képvisel, a jóval komolyabb API SL követelményeit is teljesíti, míg az Eneos csak az API SG-t. Ezért annak inkább a Super4 a megfelelője a Fuchs palettájából (de az is teljesíti a JASO MA2-t és az API SF/SG/SH-t), amit linkeltem; ami 2190 Ft a Fuchs saját oldaláról rendelve.
De a Comp4 is csak 2790.
Az Eneos meg az Egü-nél 2501.
Hát, nagyon meg kell nézni, mit honnan rendel az ember. Most nézem, hogy az olajnetshop-nál a Comp4 akciós árú, az eredeti ára 3962 Ft volt?! Hogy lehet ekkora különbség ugyanazon olaj árában a különböző boltok közt? Nem semmi.
FUCHS: http://olajshopnet.hu/spd/05FU...
Innen rendeltem hónap elején.
Nincs ebben semmi trükk, ennyi az ára
Amúgy mondom, tényleg jó, nemcsak hogy japán, de pl. a MotoGP-ben a gyári Yamahák ilyennel mennek, számos egyéb versenysportban is jelen vannak, rengeteg japán autó gyári olaja. Ázsiában a legnagyobb olaj- és benzincég. Szóval igen csak ott vannak a csúcskategóriában, a Motul és a Repsol magasságában. Csak úgy látszik Magyarorsázgon még csak most kezd elterjedni. (Mondjuk az 1000 Ft/l-es árkülönbség durva, valahol nagyon olcsón szerzed be.)
Eladótól függően akár 1000 Ft/l -el olcsóbb az ENEOS és olajat többször cserélsz, mint fékbetétet..... Ráadásul japán, úgyhogy nem hinném, hogy rossz. XADO, FUCHS már volt a gépekben, 3 -ból meg már levonható megfelelő következtetés, hogy érződik -e különbség.
Amúgy mi ez a nagy felhajtás az Eneos körül? Valahol ingyen osztogatják? :) Az elmúlt 2-3 hónapban szinte minden fórumon találkoztam legalább egy "kipróbálom az Eneos-t" kommenttel, hogy stílusos hasonlattal éljek, a csapból is ez folyik. :) De amúgy biztos jó olaj, jókat olvastam róla. Váltani azért nem fogok. :)
70-nél szita? Annyival még sose mentem, csak városban használom az ER5-öt.
Na de tényleg. Igazából majdnem minden sebességnél szitál picit, ha elengeded a kormányt, ahogy a totalbike-os teszben is írják.
SEM ALATTA- SEM FELETTE NEM SZITÁLHAT!
Szal idővel majd előjön az a szita ha megkopik a guma..
Nemrég szereztem be az er-5 gépet,szóval új vagyok.
Köszönöm Mindenkinek aki hozzá szólt a fórumba ,sokat segített a vásárlás előtt , és után is.
Rögtön egy kérdéssel fordulok : lehet tudni,hogy milyen fajta kipufogó volt az eredeti,erről nem olvastam még.