Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

No tessék. Akkor csak igazam volt. Fuchs rulzz!
Noh, akkor nem lesz belső mosás
Motormosóról nekem is rémlik valami hasonló sztori, mint amit bogyo112 írt. Talán Totalcar-on olvastam valamikor.

A JASO MA-hoz még egy kis kötekedés: régen volt a JASO MA, amit az alapján adtak meg, hogy bizonyos mutatók beleestek-e egy adott tartományba vagy nem; a részletekre hadd ne térjek ki, most lényegtelen. (Egyébként írtam már itt erről, meg Google is tud segíteni. :)) Utána ezt a tartományt ketté bontották - ha minden mutató a felső tartományban van, akkor MA2 minősítést kap az olaj, ha mindegyik az alsóban, akkor MA1-et, ha vegyes, akkor csak MA.

Szóval az MA minősítés nem olyan rossz, az MA1-nél jobb. Illetve ha a régi, bontatlan rendszer szerint osztályozták, akkor lehet hogy még az MA2-t is teljesíti, csak akkor még nem vették külön. És igen, nyugodtan be lehet tölteni ER-5-be.

De a lényeg ettől nem változik, összességében a linkelt Eneos olaj minőségben, teljesítményben egy alacsonyabb szintet képvisel a Fuchs Comp4-hez képest (de igazából még a Super4-hez képest is). Gondolom az Eneos-nak is van ettől jobb olaja, csak az vagy nem kapható nálunk, vagy nem ennyire pénztárcabarát. Ha bejön, ár-érték arányban tényleg nagyon jó választás lehet. A hosszú távú hatásokat meg úgysem nagyon tudjuk bizonyítani.
A motormosó adalékoktól óva intenélek: fellazítja a megkövült, kátrányos trutyikat a blokk alján, azok meg majd szépen a legszűkebb olajfuratokat fogják eltömíteni. Autószerelő ismerősöm tapasztalata több kocsival. A jó szándéknak motorgenerál lett a vége.
Hát igen, szét kell nézni rendesen, mert üzlet és választék van bőven.
Még egy szösszenet, ha már ennyire belemerültünk: Az ER5 -be megfelelő a JASO MA-is és ráadásul, ha összejön egy jó szezon, akkor a végére, vagy közben már cserélhetem is le az olajat. Ezen akár 4-8 ezre forintot is spórolhatsz. Kicsit sántít a hasonlat, de ez olyasmi, hogy a MOL, vagy SHELL überbenzintől sem lett űrhajó a gépből, ennek ellenére én azt vallom, hogy a saját tapasztalat, ami igazán számít ezért mindig kisérletezem ésszerű határokon belül.
Őszintén szólva a XADO és a FUCHS Comp között sem vettem észre semmilyen különbséget. Különben a ZR-be azért vettem az ENEOST, mert eszi az olajat cseppet és olcsóbb az 1800 Ft-os olajat utántöltögetni.
Ha ott beválik, kipróbálom majd az ER-be is (bár most van egy liter Fuchs-om tarcsiba, ugyhogy valszeg az megy vissza, ha lejár ez periódus)
Még gondolkodom valamilyen belső motormosó cuccon, esetleg azzal valami tapasztalat?
Na ez jó. Én meg pont olyan oldalakat néztem hirtelen, ahol az Eneos drágább, a Fuchs meg olcsóbb. Így már értem. Ezeket néztem amúgy:
http://www.egumotors.hu/eneos_...
http://www.silkolene.hu/produc...

Amúgy ahogy Fisi mondja, ne a Comp4-gyel vesd össze, mert az már szintetikus észter alapú, nem csak egy szimpla félszint., az egy magasabb szintet képvisel, a jóval komolyabb API SL követelményeit is teljesíti, míg az Eneos csak az API SG-t. Ezért annak inkább a Super4 a megfelelője a Fuchs palettájából (de az is teljesíti a JASO MA2-t és az API SF/SG/SH-t), amit linkeltem; ami 2190 Ft a Fuchs saját oldaláról rendelve.
De a Comp4 is csak 2790.
Az Eneos meg az Egü-nél 2501.

Hát, nagyon meg kell nézni, mit honnan rendel az ember. Most nézem, hogy az olajnetshop-nál a Comp4 akciós árú, az eredeti ára 3962 Ft volt?! Hogy lehet ekkora különbség ugyanazon olaj árában a különböző boltok közt? Nem semmi.
Tegyük hozzá, hogy a Fuchs JASO MA2 minősítésű, tehát elvileg jobb olaj illetve komolyabb..
Dehogy is. De minek kevergetni meg próbálgatni ha már van egy jól bevalt dolog?! :)
ENEOS: http://www.olajwebshop.hu/eneo...
FUCHS: http://olajshopnet.hu/spd/05FU...
Innen rendeltem hónap elején.

Nincs ebben semmi trükk, ennyi az ára
Akkor csak véletlen egybeesés, de tényleg mostanában mindenhol ezt olvasom, sokan kezdik kipróbálni.

Amúgy mondom, tényleg jó, nemcsak hogy japán, de pl. a MotoGP-ben a gyári Yamahák ilyennel mennek, számos egyéb versenysportban is jelen vannak, rengeteg japán autó gyári olaja. Ázsiában a legnagyobb olaj- és benzincég. Szóval igen csak ott vannak a csúcskategóriában, a Motul és a Repsol magasságában. Csak úgy látszik Magyarorsázgon még csak most kezd elterjedni. (Mondjuk az 1000 Ft/l-es árkülönbség durva, valahol nagyon olcsón szerzed be.)
Már lassan kezdek rájönni, hogy te a szokásaid rabja vagy.
Eladótól függően akár 1000 Ft/l -el olcsóbb az ENEOS és olajat többször cserélsz, mint fékbetétet..... Ráadásul japán, úgyhogy nem hinném, hogy rossz. XADO, FUCHS már volt a gépekben, 3 -ból meg már levonható megfelelő következtetés, hogy érződik -e különbség.
Nincs ebben semmi felhajtás. Gondoltam kipróbálom. Előtte nem is olvastam róla.
Felesleges. A Xado olaj, vagy Fuchs + XADO gél kombonal úgysem lesz jobb..
Hát n3m tudom. Amennyire emlékszem csak 70nel szitalt alatta felette nem. MÉG 120nal sem..
Nekem nem szitál. De mint mondtam, sokmindentől lehet ez, akár egy rosszul beállított hátsó teleszkóppártól is. Kicsit kevesebb az előfeszítés, leül a hátulja, hátrébb kerül a súlypont, az eleje meg elkönnyül. Az ER-5 amúgy is érzékenyebb erre, mert alapból kevesebb súly van az elején, mint egy sportosabb motornak.

Amúgy mi ez a nagy felhajtás az Eneos körül? Valahol ingyen osztogatják? :) Az elmúlt 2-3 hónapban szinte minden fórumon találkoztam legalább egy "kipróbálom az Eneos-t" kommenttel, hogy stílusos hasonlattal éljek, a csapból is ez folyik. :) De amúgy biztos jó olaj, jókat olvastam róla. Váltani azért nem fogok. :)
Még nem tudom, valószínűleg a hétvégén borítom bele. Most egy pár hétig nálam lesz még a vas, úgyhogy lesz vele tapasztalat, majd elmondom.
70-nél szita? Annyival még sose mentem, csak városban használom az ER5-öt.
Na de tényleg. Igazából majdnem minden sebességnél szitál picit, ha elengeded a kormányt, ahogy a totalbike-os teszben is írják.
No osztán há hogy műxik Kendnek az azenejos olaj? Lett belőle űrhajó?
Az Er5- nél típus jellegzetesség a 70 km/h- nál jelentkező enyhe szita, főleg kopott guminál.
SEM ALATTA- SEM FELETTE NEM SZITÁLHAT!
Szal idővel majd előjön az a szita ha megkopik a guma..
Előírás a 12 de Er5 nem volt még nagyon amelyiken 24 ezernél előbb kellett volna állítani a szelephézagot- anno ezt a szakszervízben mondták a 12 ezres kötelező szelephézag ellenőrzésnél. Meg is fogadtam utána mindig 24 ezrenként ellenőriztettem a szelephézagot..
Gurulj le Kalocsára, majd megszakértem neked!
Még mindig nem biztos, hogy értem, de ha arra célzol, hogy milyen az eredeti, akkor legjobb ha guglizol egy képet. Amúgy az eredetibe bele van nyomva (gravírozva) a Kawasaki márkajelzés.
Csak a kipufogódob típus. Most nekem mivv van fent (olasz).
Ezt hogy érted? Kawasaki 18087-1153. Ilyen.
Üdvözlök Mindenkit.
Nemrég szereztem be az er-5 gépet,szóval új vagyok.
Köszönöm Mindenkinek aki hozzá szólt a fórumba ,sokat segített a vásárlás előtt , és után is.
Rögtön egy kérdéssel fordulok : lehet tudni,hogy milyen fajta kipufogó volt az eredeti,erről nem olvastam még.
2005 előtti modellek esetében 12.000 km.-enként szelephézagot kell állítani a felhasználói leírás szerint. Nekem is ciripel egyébként. Főleg 5.000 feletti fordulaton már jól hallható a cincogás. Engem is zavar, de nemsokára nagyszervíz lesz aztán remélem megoldódik.