Felrakod középsztenderre és megrángatod a villákat. Vagy behúzott elsőfékkel probálod picit mogatni a kormányt előre-hátra, jobbra-balra. Ha picit is kottyan valamerre, vagy minimális holtjáték van akkor rossz.
Azért mondtam hogy én boldogan elgurulok bárkihez a környéken, ha van 10 perce rápillantani, és tudja minek milyennek kell lennie.
A ciripelés a blokkból jön, kicsit olyan szelepes hang, de nem durva, most cseréltem olajat ENEOS 10W40 de semmit nem változott a hangja.
A kormánycsapágyat hogy tudom ellenőrizni?
Hát ezek sokmindentől lehetnek, tényleg nem ártana megnézni élőben. Kormányvibrálás szerintem leggyakrabban gumihibára vezethető vissza. A ciripelést a belül szétrohadt kipufogódob szokta csinálni, tudtommal műszaki hibát nem okoz, úgyhogy ha szereted a tücsköket, akkor maradhat így, ha nem, akkor meg dobcsere megoldja.
A teló felújítás valószínű, ha lekoppan ajdnem kis fékezésnél. A kormány vibráció gyári extra az ER5-höz, de nem 80-nál, inkább 120 körül és nem is feltétlenül vibrálás, inkább szitálás. De ez lehet a rossz telók miatt, esetleg rossz gumik miatt és lehetne a kormánycsapágyak miatt is, de a kormányt tudod ellenőrizni állóhelyben is. Lehet még az elsőkerék csapágyazás is rossz. Ha kotyog picit is, az baj. És persze lehet rossz centírozás is. A ciripelés honnan jön?
De kis fékezésre is kb teljesen összemegy, előző motoromon közel nem ilyen volt, bár az sportmotor volt.
Azért örülnék ha egy ER5 tulaj ránézne kipróbálná, mert nem szeretném hogy egy jófej szerviz a fél motort kicserélje nekem.
Valaki Budapest környékén rá tudna nézni a motoromra? Nincs viszonyítási alapom. Nem tudom minek milyennek kell lennie, bár az első telók sejtem hogy felújítandók, mert fékezésnél összemegy, de pl ez az enyhe ciripelő hang nem tudom mennyire normális. Meg 80 körül kissé vibrál a kormány, ez lehet kormánycsapágy miatt? Köszönöm.
Fuchs. A ZR-be meg ENEOST vettem most kísérletképp.
Naja, 10 ezerből elmegyek asszonnyal moziba, vagy elbukom tippmixen, vagy még millió dolgot lehetne mondani. Te kólát iszol én traubit, végülis ez a lényeg.
Ebben igazad van, de azon a 10 ezren vehetsz egy legszurot vagy 2x tankolsz. Ez a nem mindegy. Mert hogy a kettő között szerintem semmi különbség fékezés hatékonyságban vagy élettartamban, az tuti ziher..
Semmi extra észrevétel, hazudnék, ha azt mondanám, hogy halkabb lett, de az ER5 -öt nem is azért szeretjük, mert úgy jár, mint egy sor4es. Én akkor kezdtem el használni, mikor hozzám került a motor, úgyhogy az előzményekhez képesti állapotról sem tudok érdemben nyilatkozni. Majd a kompressziómérésnél kiderül....
Nekem sehogy. Mint írtam, nem volt még kopott a motor, amikor beleraktam, úgyhogy fülre nem volt különbség előtte/utána. De sokan arról számolnak be, hogy csendesebb lett a motor.
Na ez az. Amit minden véleményhez hozzá kell gondolni, hogy abban marha nagy szerepet játszik az adott vezetési stílus, meg a használati körülmények, amikről viszont általában nem derül ki semmi. Úgyhogy az ember csak erősen szubjektív véleményekre tud támaszkodni, az egyetlen amit tehet. hogy minél több véleményt próbál meghallgatni, hogy jobb képet kapjon. Ha sok vélemény egybevág, az már valószínű nem véletlen.
Tavaly beleborítottam egy adag kezelést az olajba és az volt a tervem, hogy majd mérek kompressziót (pont a kezelés előtt mértek) és majd jól összehasonlítom (egyébként akkor XADO olajjal is ment a masina). Ez azóta sem történt meg, de idén még tervezek egy kezelést olajcsere előtt és utána tuti megmérem kíváncsiságból. Majd beszámolok. Ártani nem ártott, az tuti.
Nah: Goldfren tárcsa: 34700 Ft, S33 betét: 6700 Ft. Összesen: 41400 Ft.
EBC tárcsa: 39990. FA229HH betét 10990 Ft. Összesen 50980 Ft.
Ez most egy olyan dolog, hogy nekem nincs tapasztalatom a Goldfrennel, Fisi neked meg az EBC-vel, de mindketten azt mondjuk, hogy jó, ami valószínűleg így is van. Hogy kinek, mi a jobb, az meg megint egyéni. Én nem tartom pénzkidobásnak azt a plusz 10 ezret, de nem lennék meglepve sem, ha annyival nem lenne jobb. A ZR-re pl. Goldfren S33-at tettem, de felesleges az összehasonlítás az eltérő gépek miatt. Érdekesség, hogy a gyári szett kb 90 ezerbe kerülniés tuti, hogy nem tudja azt, amit egy mai betét meg tárcsa. (szerintem gyári betétet már nem is gyártanak egy 12 éves motorhoz), ezért az sem lep meg, ha a Goldfren többet bír, mint a gyári szett. Én azt mondom, hogy lehet teszteket, meg véleményeket hallgatni, de a végső megoldás kizárólag a saját tapasztalat lesz ,ahhoz pedig ki kel próbálni ezt, vagy azt.
Na pont ezért kérdeztem, hogy van-e valakinek valós tapasztalata az EBC-vel, mert én sem csak a fizetett tesztekre vagyok kíváncsi.
De egyébként még messze van a féktárcsa/betétcsere, úgyhogy most még csak az információgyűjtés szakaszában vagyok. :) És mint mondtam, nem zártam ki még semmit. Ha korrekt áron jutok Goldfrenhez, és meggyőző, amit hallok róla, akkor simán megveszem azt is. De egyébként a gyári Nissin fékkel sem lenne semmi bajom, csak az áruk... De ezt Te tudod a legjobban, mibe kerül a gyári fék. ;)
A hátsó tárcsa a Ninján valamiért nagyon gyorsan elkopott, volt ott valami nem normális dolog... De nem is ez a lényeg, hanem hogy a cseréje teljesen váratlanul jött, amikor pont nem akartam nagy összeget kiadni. Ezt elkerülendő szeretnék időben felkészülni a következő tárcsa/betét cserére, és esetleg a gyárihoz hasonlóan jó, de olcsóbb alternatívát találni, még mielőtt megint ott tartok, hogy azonnal cserélni kell. Úgyhogy ha valaki tud még valamit, ne tartsa magában. A Goldfrent és az EBC-t már felírtam a listámra. :)
Tesztnek annyit hogy nekem az volt fent az Er5 ön és Bitu is még azt használja, szerintem már lassan elment annyit amennyivel a gyári eredetit már cserélni kellet.. Ennyi nekem elég főleg hogy nem X újság fizetett hirdetését, jaj bocsánat tesztjét olvasom, hanem egy valódi teszt.
Hát lényegében igen... Az EBC-ről jó pár tesztet olvastam, és meggyőző, mindenhol jókat írnak róla, külföldi médiában is. Pl. az egyik tesztben a féktárcsát ugyanolyan fékhatás mellett kevésbé koptatta, mint a többi. Ez azért elég lényeges, főleg ha a féktárcsák árát nézed... Szóval ami drágább (egy hangyányit Weasels szerint :)), az lehet, hogy hosszabb távon olcsóbb.
A Goldfren is biztos jó, és meg is venném, nincs semmiféle ellenérzésem iránta, de pl. teszteket nem nagyon találtam róla. Így a fentiek miatt az EBC-ben jobban tudok bízni, és ha hosszú távon nyerek vele, akkor tényleg megéri a "hangyányi" különbséget szerintem.
Nem tudok róla rosszat mondani, a blokkot meg nem bontom szét, hogy ellenőrizzem a hatását, de remélem segít. Nem került sokba, ha növeli az élettartamot akkor nekem jó. :) Egyébként meg van aki komolyabban is foglalkozott ezzel, cblaci pl. szelephézagot mért, ami csökkent neki a Xado után.
Amúgy minek drágább a Goldfrennel? A MÁRKA jelzés miatt? Mivel n3m úszó tárcsa tök mindegy a márka, egy vasdarab az egész, és a Goldfren egy egész jó kis vasdarab nem rossz mintázattal, jó a fekbetetje is..
Na igen, én sem azért néztem, mert elkopott, csak puszta kíváncsiságból, hogyha egyszer cserélni kell, akkor kihez lehet fordulni. De aztán amikor szétszedtem, láttam, hogy vagy 80.000 km-t valószínű elmegy (vagy mondhatnám, vezetési stílustól függően 50-100e-t).
A ciripelés a blokkból jön, kicsit olyan szelepes hang, de nem durva, most cseréltem olajat ENEOS 10W40 de semmit nem változott a hangja.
A kormánycsapágyat hogy tudom ellenőrizni?
Lehet ide amúgy vendégként írni? Ez új.
Azért örülnék ha egy ER5 tulaj ránézne kipróbálná, mert nem szeretném hogy egy jófej szerviz a fél motort kicserélje nekem.
Naja, 10 ezerből elmegyek asszonnyal moziba, vagy elbukom tippmixen, vagy még millió dolgot lehetne mondani. Te kólát iszol én traubit, végülis ez a lényeg.
EBC tárcsa: 39990. FA229HH betét 10990 Ft. Összesen 50980 Ft.
Ez most egy olyan dolog, hogy nekem nincs tapasztalatom a Goldfrennel, Fisi neked meg az EBC-vel, de mindketten azt mondjuk, hogy jó, ami valószínűleg így is van. Hogy kinek, mi a jobb, az meg megint egyéni. Én nem tartom pénzkidobásnak azt a plusz 10 ezret, de nem lennék meglepve sem, ha annyival nem lenne jobb. A ZR-re pl. Goldfren S33-at tettem, de felesleges az összehasonlítás az eltérő gépek miatt. Érdekesség, hogy a gyári szett kb 90 ezerbe kerülniés tuti, hogy nem tudja azt, amit egy mai betét meg tárcsa. (szerintem gyári betétet már nem is gyártanak egy 12 éves motorhoz), ezért az sem lep meg, ha a Goldfren többet bír, mint a gyári szett. Én azt mondom, hogy lehet teszteket, meg véleményeket hallgatni, de a végső megoldás kizárólag a saját tapasztalat lesz ,ahhoz pedig ki kel próbálni ezt, vagy azt.
Na pont ezért kérdeztem, hogy van-e valakinek valós tapasztalata az EBC-vel, mert én sem csak a fizetett tesztekre vagyok kíváncsi.
De egyébként még messze van a féktárcsa/betétcsere, úgyhogy most még csak az információgyűjtés szakaszában vagyok. :) És mint mondtam, nem zártam ki még semmit. Ha korrekt áron jutok Goldfrenhez, és meggyőző, amit hallok róla, akkor simán megveszem azt is. De egyébként a gyári Nissin fékkel sem lenne semmi bajom, csak az áruk... De ezt Te tudod a legjobban, mibe kerül a gyári fék. ;)
A hátsó tárcsa a Ninján valamiért nagyon gyorsan elkopott, volt ott valami nem normális dolog... De nem is ez a lényeg, hanem hogy a cseréje teljesen váratlanul jött, amikor pont nem akartam nagy összeget kiadni. Ezt elkerülendő szeretnék időben felkészülni a következő tárcsa/betét cserére, és esetleg a gyárihoz hasonlóan jó, de olcsóbb alternatívát találni, még mielőtt megint ott tartok, hogy azonnal cserélni kell. Úgyhogy ha valaki tud még valamit, ne tartsa magában. A Goldfrent és az EBC-t már felírtam a listámra. :)
A Goldfren is biztos jó, és meg is venném, nincs semmiféle ellenérzésem iránta, de pl. teszteket nem nagyon találtam róla. Így a fentiek miatt az EBC-ben jobban tudok bízni, és ha hosszú távon nyerek vele, akkor tényleg megéri a "hangyányi" különbséget szerintem.
Nem tudok róla rosszat mondani, a blokkot meg nem bontom szét, hogy ellenőrizzem a hatását, de remélem segít. Nem került sokba, ha növeli az élettartamot akkor nekem jó. :) Egyébként meg van aki komolyabban is foglalkozott ezzel, cblaci pl. szelephézagot mért, ami csökkent neki a Xado után.