Gyárit már nemigen fogsz találni, egy ideje már nem gyártják, akinek van, az injkább eladja a motorral együtt, nem jellemző, hogy külön leveszi valaki és árusítja. Bontottat szökőévben egyszer hirdetnek, amik szinte mind olyanok, hogy párból az egyik sérült.
Szóval marad vagy az egyedi gyártás, vagy az utángyártottak (a Fehling jut most hirtelen eszembe, de volt egy másik cég is), utóbbiak szerintem nem olyan jók. Nekem egyedi gyártásban sikerült egy nagyon minőségi kópiát csináltatni, de az illető már nem foglalkozik ilyenekkel, úgyhogy sajnos nem tudok tippet adni. Körbe lehet érdeklődni fémműveseknél esetleg, ki hajlandó legyártani egy ilyet, a motoros bizniszben azért benne vannak egy páran, pl. doboztartó konzolokat is csinálnak sokan "házilag".
Sokféle megoldás van. (S egyesek szerint valós megoldás nincs.) Az én kombóm riasztós tárcsazár + bazi vastag&erős lánc + ponyva. A tárcsazár a szimpla tologatást gátolja + riaszt, ha valaki babrálni kezd a motoron (pl. hozzáér), a lánc rögzíti egy stabil tárgyhoz, hogy ne tudják csak úgy felemelni se, a ponyva meg elrejti a védelmi rendszereket és a motort, így a tolvaj nem tudja, mivel áll szemben, vagy egyáltalán érdemes-e vesződnie egy esetleg vacak állapotú motorral.
Mechanikai védelem terén szerintem ennyit lehet tenni, ennél feljebb már csak a riasztók és nyomkövetők vannak, szerintem. Meg a biztonsági őr. :)
Kivéve, ha riasztós a féktárcsazár. Akkor tuti nem fogod rajtafelejteni elinduláskor. Mielőtt még egyáltalán bele tudnád tenni a gyújtáskulcsot a zárba, már ott fog Neked vijjogni. Már akkor megszólal - nem halkan -, ha ráülsz, vagy megbököd a kormányt.
Így van. Én a másik motorommal télen is endurózok, erre az esetre nekem is javasolták a kisebb hőértékű gyertyát. De itt tényleg arról van szó, hogy a nyári mondjuk 10-30 fok közti hőmérséklet helyett -10-10 fok közti hőmérsékleten használom tartósan. De ER-5-nél szerintem normál utcai használatnál nem indokolt, magasabb értékű pláne nem. Referenciaként megint a pályázást tudom felhozni, voltam olyan pályanapon, ahol nem voltak futamok, hanem "open pit lane" volt, vagyis mindenki akkor ment fel és le a pályáról, amikor akart. Én volt, hogy egy órán keresztül fent voltam, és keményen hajtottam a motort, de ekkor sem volt gond a gyári értékű gyertyával.
Ez megint olyan, mint az olajviszkozitás, hogy kb. arra az esetre érvényes, ha elmész világot járni, és gyökeresen más klímaviszonyok közt motorozol tartósan. Mondjuk a Szaharában bolyongsz hetekig-hónapokig. Na akkor érdemes a hőértéket meg a viszkozitást változtatni. Egyébként ha nem nagyon mész ki Európából, akkor az esetek >90%-ában megfelelő a gyári előírás.
Üdv. Ez lehet magyarázat a hőérték változtatására. http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070202/, de szerintem az ER5 nél nem kell ezzel foglalkozni.
Ezek a műveletek el lettek végezve február végén, a szinkronizálással együtt. Viszont érzem hogy nem húz annyira a motor mint akkor, s azt akarom ellenőrizni, hogy nem-e állítódott el.
Ez a müszer alkalmas a porlasztók szinkronizálására. Viszont mielött ezen müveletet végrehajtod, elötte illik:
-szelephézagokat ellenőrizni, beállítani
- nyomást mérni a hengerekben
-kitakarítani a porlasztókat, ha szükséges beállítani az úszószinteket, kicserélni az elöregedett tömítéseket
-a pilot csavarokat alap-gyári helyzetbe tekerni
-szinkronizáláskor megemelni az alapjárati fordulatot 1500-1700 fordulat/ percere
majd ha ott a jó a szinkron, akkor visszavenni az előírt alapjáratra a fordulatot, és a Pilot csavarokkal finomítani, ha kicsit elmászna
Ekkor van értelme ennek a műveletnek. (azért jó ezt ilyen alapossággal végigcsinálni legalább egyszer-egyszer, mert nem csak be lesz állítva, a motor, de kapsz róla egy átfogó képet, kisebb lesz az esélye, hogy egy hibás úszószínt tűszelep miatt befolyik a benzin a blokkba, zárnak a szelepek rendesen. Nem kell mindig ilyen mélyen, de amikor ismeretlenek a fenti tényezők, igazán érdemes . Egy tízen éves motornál már nem életbiztosítás a gyári tömítésszett, főleg a növekvő etanol tartalmú benzinek miatt, már nem bírnak annyit, mint régen. Az etanol agresszívebb mint a benzin, és a fúvókákat is erősen tudja korrodálni adalékok hiányában, melyek felületi minősége és kalibrált furat keresztmetszete is változik, és sajnos nem a jó irányban. Tisztításkor erre is lehet gondot fordítani.
Rebbal-nek ha még aktuális:
Én a louis féle univerzálisat választottam de nem igazán vagyok megelégedve vele, nekem nagyon kemény. Arra figyelj, hogy évjárattól függően más a hossza a hátsó csillapítóknak.
Ennél egyszerűbben nem lehet megmondani! Fogd egy satuba merőlegesen a telót úgy h a rugó nincs benne. A belső csöved nyomd le ütközésig és a tetejétől mérve 127+-2mm- nél ne legyen alacsonyabban, vagy magasabban az olaj azaz pont ott legyen. (sima 15 cm.ig kihúzható tolómérővel megmérheted, vagy vágj hozzá valami mérőpálcát, ami pont ilyen hosszú). Ha csak olajat cseréltél, akkor kb 298 ml megy bele, ha totál szétszedted és csontszárazra eltakarítottad, akkor 351+-2 kell bele. A szimmeringet meg úgy tudod beütni, hogy ráhúzol valamit a telószárra, ami pont olyan széles mint a szimmering karimája és szépen a helyére ütögeted. Amúgy a manualból kiderül hogyan kell csinálni, azért hívják service manualnak.
A leírásod többszöri átolvasása után álltam neki a feladatnak, de így is elakadtam. Vizuális típus vagyok, egy leírásból nyilván nem tudom úgy megcsinálni mintha videón látnám. A manualt is molyolgattam de csak egy kép van amin mutatnak minden egyes kis alkatrészt. Abból nem derül ki hogy s mint kell szét illetve összerakni. Illetve az angolom nem túl jó. Ebből nem tudom mennyi olaj kell száranként:
Completely Dry 346 ±2 mL (11.70 ±0.07 US oz.)
351 ±2 mL (11.87 ±0.07 US oz.): ER500-C4 ∼
When Changing Oil approx. 295 mL (9.97 US oz.)
approx. 298 mL (10.08 US oz.): ER500-C4 ∼
Fork Oil Level Fully compressed, without fork spring, below
from inner tube top 127 ±2 mm (5.00 ±0.08 in.)
below from inner tube top 120 ±2 mm (4.72
±0.08 in.): ER500-C4 ∼
Fork Spring Free Length 338.5 mm (13.33 in.) 332 mm (13.07 in.)
438.5 mm (17.26 in.): ER500-C4 ∼ 430 mm (16.93 in.)
azért kérdeztem meg itt, hátha valaki csak egyszerűen megmondja :)
És azért nem akarom szervizbe vinni, mert szeretném én is megtanulni, hogy legközelebb már tudjam, és esetleg segíthessek másoknak is ebben ha szükséges.
Köszönöm az infót. Más vajom is lett. :( Nem pörög ki a motor menet közben. Csak 7-8 ezerig. Végsebessége 120 kmh. Nem érzem magam biztonságban rajta. Üresben viszont kipörög. Kaja probléma elvileg nincs. Gyertyákat cseréltem. Nem lett jobb.
Segítsen valaki! :'( :-(
Sárospatak környéke