Üdv. Szétszedni mindent könnyű, de összerakni már nehezebb :) első teló összerakásnál hogy tegyem a szimeringet a helyére ha közben a króm száron kell lennie? olajból 350ml kell száranként igaz? Köszönöm.
Jó a Fuchs.Második cserén vagyok már túl.Eddig Castrol Act-evo és Motul a blokkba.A hívők szétszednek:semmi érdemleges különbséget nem vettem észre.Mindezt úgy,hogy igen hamar heghallom a gép zörejeiben történt változást.
A motorodba a Silkolene Pro 4 lenne jó.
NEM! A Fuchs egyébként nagyon jó márka, többen is használjuk és nagyon jó tapasztalatok vannak vele, DE! a Titan Sync autóba való! A fő különbség egy autó és motor kenése közt, hogy a legtöbb motornál a sebességváltót/tengelykapcsolót is a motorolaj keni, míg autónál külön olaj van a motorba és a sebváltóba. Ezért (is) más követelményeknek kell megfelelnie. Az ER-5-be (és a legtöbb motorba) pl. nem szabad olyan motorolajat rakni, aminek nincs MA minősítése.
A Fuchs-nál a Silkolene sorozat az, ami motorokhoz készül: http://www.silkolene.hu/
Ebből ajánlanám a Comp4-et, de az olcsóbb Super4 is túlteljesíti az ER-5 összes követelményét, sima utcai használatra tökéletesek.
Most járok motorkerékpár vezetői tanfolyamra s az oktatónak is van egy Er-5-je. Kérdeztem tőle, hogy milyen meghibásodásai voltak az eltelt 70.000 km alatt. Erre az egyre, erre az O gyűrű problémára emlékezett csak, meg egy teleszkópszár szimmering cserére. Az O gyűrű valószínűleg típusbetegség. De azért elég meggyőző, hogy küzdő módban is ilyen csekélyke meghibásodása volt a típusnak.
Márkaszerviz, vas-műszaki bolt, motoralkatrész bolt, ilyesmik. A pontos méretét nem tudom sajnos, nekem az Ivanicsnál cserélték mikor levették a szelepfedelet. amúgy filléres.
Ne köszönd!Nem találsz jót a bontottak között.Elég régen befejezték a gyártást(Talán tíz év talán nem)De a használt is minimum tíz éves.Ezt a kört Qrva drágán végigjártam.És öt hónapig nem volt motorom.Szaki képtelen volt megoldani.Hozott bontottat digóktól=görbe volt a szár.Vett hazai temetőből:görbe volt a szár.Ez nem típushiba de tudom mitől görbül el.Extremitás,kalandvágy,mifaszom.90,000+járulékai az ára,hogy legyen rugózás hátul.Esetleg elárulom.YSS (Egy héten belül megkapod.Jól néz ki és vastagabb a telószár.Kényelmes pedig spártai volt.Többet nem segítek mert max fél év múlva kinövöd mint a többi jóképességű.
Gyanúm szerint van túlfolyó a tágulásin is.Mert egyszer nekem kijött a lötty rajta.És az a farok idom alól csordogált.Hűtő folyadék csere volt és a jóképességű (Szinte csak ilyen van) szaki elcseszte a légtelenítést.
Na erre nem gondoltam. Az viszont biztos lehet, hogy a motor egyfajta stabil állapotára adják meg,hogy hogyan mérj. Értem ezalatt, hogy a ráülős módszernél már az sem lenne mindegy, hogy mekkora tömegű ember ül rá. Viszont a közép, vagy oldalsztenderes megoldás a lengőkar vagy a lánc terhelés szempontjából nevezhető konstansnak, ezért meg lehet hozzá adni, hogy mit mérj.
Pedig van ahol más a módszer, pl. ahol nincs középállvány. A Ninjámnál pl. a szervízkönyv szerint oldalsztenderen kell mérni, és ott csak 20-30 mm mozgás engedélyezett, gondolom pont azért mert így jobban eltávolodik az első lánckeréktől, mintha a lengővilla a levegőben lógna. Magyarul ha tényleg ráülve, ráterhelve állítasz be 35-40 (vagy 25-30) mm-t, akkor lazább lesz a lánc, mint kéne.
Na ebben jó sok tanulság volt! Köszi a leírást amúgy. Bár én sem értettem, miért a filctolltól véded a kezedet a kesztyűvel... (Bár persze az egyéves gyerekem is össze szokta filctollazni a kezét, szóval végülis érthető. ) Viszont az olajos tapadós szmötyi lemosásához én a Lidl-ös W5 kéztisztítót használom, íme: www.flickr.com%2Fphotos%2Fgame...]https://www.google.be/url?sa=i...[/url]
Nem kerül sokba és nagyon jó, olyan mint a smirgli, egy körömhegynyi elég belőle sokszor, és úgy lehozza az olajfoltot mint a sicc (amit sima szappannal órákig tart lesikálni).
:D hála a kézikönyveteknek megtudtam csinálni én pakolgattam el a csöveket pl a karbinak van egy közös csöve azt a tank alá tettem közben az valójába az ülés alatt elvész a semmibe a fennmaradó csövet kellett a tank alá dugni ....Annyiszor szedtem szét és raktam össze ,hogy mostanra fejből csukott szemmel tudom mi hová való:D Viszont a karbi szint-el még játszanom kell mert ha elveszem a gázt akkor durran egyet.A tankból folyamatosan jött a szemét Tettem fel egy szűrőt és kimostam a tankot. még az olajat lecserélem,meg a levegőszűrőt és pöpec lesz.
JA meg csodálkoztam ,hogy nem úgy fékez a moci ahogy elvárható lett volna , de betudtam annak ,hogy ezt így kell megszokni ,de gondoltam megnézem nem levegős e a fékrendszerem......az volt most olyan első fékem lett ,hogy el sem hiszem
Köszönöm mindenkinek a segítséget ;)
A motorodba a Silkolene Pro 4 lenne jó.
NEM! A Fuchs egyébként nagyon jó márka, többen is használjuk és nagyon jó tapasztalatok vannak vele, DE! a Titan Sync autóba való! A fő különbség egy autó és motor kenése közt, hogy a legtöbb motornál a sebességváltót/tengelykapcsolót is a motorolaj keni, míg autónál külön olaj van a motorba és a sebváltóba. Ezért (is) más követelményeknek kell megfelelnie. Az ER-5-be (és a legtöbb motorba) pl. nem szabad olyan motorolajat rakni, aminek nincs MA minősítése.
A Fuchs-nál a Silkolene sorozat az, ami motorokhoz készül: http://www.silkolene.hu/
Ebből ajánlanám a Comp4-et, de az olcsóbb Super4 is túlteljesíti az ER-5 összes követelményét, sima utcai használatra tökéletesek.
Érdeklődni szeretnék, hogy a Fuchs 10W-40 Titan Syn MC motorolaj jó választás-e az ER-5 -be?
Köszönettel: Kovács Tibor
Válaszokat előre is köszönöm! :)
Van valakinek Er-5 hátsó lengés csillapítói esetleg ? Előre is köszönöm!
https://c2.staticflickr.com/6/...
Nem kerül sokba és nagyon jó, olyan mint a smirgli, egy körömhegynyi elég belőle sokszor, és úgy lehozza az olajfoltot mint a sicc (amit sima szappannal órákig tart lesikálni).
JA meg csodálkoztam ,hogy nem úgy fékez a moci ahogy elvárható lett volna , de betudtam annak ,hogy ezt így kell megszokni ,de gondoltam megnézem nem levegős e a fékrendszerem......az volt most olyan első fékem lett ,hogy el sem hiszem
Köszönöm mindenkinek a segítséget ;)