Látod, csak szólni kell, egyből megtudjátok a duct tape lenyűgöző történetét!
Én nagyon nem vagyok híve az álló helyzetben járatásnak, szerintem is a motort menet közben kell felmelegíteni. Télen amúgy nem mentem még ER-5-tel, de az injektoros motorom kb. azt csinálja, amit írtál, hogy fokozatosan engedi vissza a "szívatót", azaz induláskor ha hideg van magas alapjáratot tart, majd szépen lassan, apránként egyre lejjebb veszi míg végül eléri a meleg alapjáratot. De ezt nem a garázs előtt várom meg, hanem menet közben, a hajtáslánc többi része is hadd melegedjen. Persze amíg nem meleg, addig csak nagyon kíméletesen hajtom, télen főleg.
Illetve idézem Fisi korábbi hsz.-át, miszerint inkább a gázkarral emeld az alapjératot, ne a szívatóval (illetve szívatóval ne sokáig):
"Hideg a motor, kicsit tovább kell tartott gázzal alapjarat felett tartani. Illetve az először kissé maradhat a szivató is tovább mondjuk egy percet. Tartott gázt direkt írom, ugyanis a sok szivató felhigitja hosszú távon a motor olajat. Lődd be kézzel kb. 1500 környékére hagyd úgy 2-3 percig közben aprókat raprobalva a gáz karra majd látod hogy veszi a gázt. Télen nyűgös ribanc az Ernő, de mint egy jó ribanc ennek is megtalálható a G - pontja kellő gyakorlattal!"
Na lett egy kis élet a fórumon Közben valahogy beugrott még egy kérdés, amivel kapcsolatban érdekelnének a vélemények.
Vannak érvek -ellenérvek a hideg (értsd nagyon hideg) motor járatásával kapcsolatban. Az emberek egy része, sőt azt hiszem az ER5 user manualja is azt tanácsolja, hogy indítás után kíméletesen menet közben kell a motort melegíteni, illetve fokozatosan visszatolni a szívatót.
Na most ha jól emlékszem ez a gép nagyon nem szereti, ha mondjuk 2000-es fordulaton pattintom 1 -be. Szóval muszáj járatni, hogy az induláskor már szinte ne is kelljen a szívató. (ez spéci decemberi szitu, szezonban semmi probléma ezzel)
Szerintetek?
Én ilyet vettem elsőre. Kicsit nehezebb volt benne váltani, de akinek nagyon nincs pénze, annak akkor is jobb, mint egy sportcipő, ne adj Isten, strandpapucs. 6-7 ezer között volt az Aldiban.
A kacsatollas sztori csak városi legenda. A duck szövet már jóval a II. VH előtt létezett, a holland doek szóból származik, ha jól tudom ugyanis a hollandok találták fel és exportálták olcsón nagy mennyiségben ezt a strapabíró szövetet, amit az angol hajósok előszeretettel használtak, ők angolosították a "doek"-et "duck"-ra. Már a Manhattan-híd acél kábeleit is olajos duck szövettel vonták be 1902-ben.
A második világháborúban meg a duck tape előtt is szövetszalaggal zárták le a ládákat vízmentesen, csak annak az volt a baja, hogy a ládák felnyitásához ollóval/bajonettel stb. kellett felvágni. Ennek leváltására találta ki a duck tape-et egy hadiellátmánygyárban dolgozó anyuka, akinek két fia is a fronton szolgált, ugyanis aggódott, hogy a ládák nehezen nyithatóak. A duck tape nagy újdonsága, hogy kézzel téphető volt. A fejlesztés és gyártás jogát végül valóban a Johnson & Johnson kapta meg, pontosabban annak Revolite nevű részlege, aminek már sokéves tapasztalata volt a duck szövettel, ugyanis duck szövetből gyártott orvosi kötözőanyagokat.
Nincs itt összeesküvés. A második világháborúban alkalmazták (Johnson&Johnson) fegyveres/lőszeres ládák vízmentesítésére. Azért duck, mert a kacsa adta az ötletet azzal, hogy úszik a vízen és mégis száraz marad a tolla.
Aztán készültek vízálló cipők és nadrágok, sátrak is a duck-szövetből.
A duct tape is helyes.
Ha jót akarsz venni akkor ezt nagyon ajánlom!
Kutya szerint aki a Hegylakok blogot is vezeti, annyira szellős hogy hegyek között reggel, meg hidegebb helyeken majdhogynem fázott a lába! És Gore -texes nem kell mondani ugyé.. http://www.euromotor.hu/shop/p...
Pont ilyen cipőt vettem tavaly Mikikém! :)
Csak a vízálló változatot. Konklúzió, még most is ér annyit -2-3 0 celsius fok) mint eddigi melegebb munkavédelmi bakancsom. Viszonylag kényelmesen lehet lenni benne csizmától kényelmesebb.
Eddig jól vizsgázott, bár árban annyi mint egy csimma -42 ezer Ft.
A vicc kedvéért bármit. :)
Csak már néha kifekszek ezektől a fordításoktól-ferdítésektől. TeCső és hasonlók. :) Mennyivel egyértelműbb (és rövidebb) mondjuk egy ragszalag vagy szigszalag...
Mondjuk én ezt Duct Tape-ként ismertem (heh, rá is van írva). De valóban használják a Duck Tape elnevezést is, viszont ott a duck nem a kacsát jelenti, hanem a sávolykötésű szövetet (a duck ugyanis egy szövetfajta, ld. még: "ducks", ami egy matrózok körében elterjedt szövetnadrág volt). Szóval akkor már helyesen fordítva: csinvat szalag.
Tesco szatyor+kacsaszalag kombó mindent visz ilyen téren.
Kesztyűre ha kicsi a kezed a sima xl-es gumikesztyű a takarítórészlegről 400-ért tökéletes,csak ott vagy meglőve ha 12-es méretű alapból a kezed,akkor szorítani fog picit.
Via ferrata és sportcsizma? Kemény vagy. Én nem vállalnék hegymászást motoros csizmában. Mármint OK, egy "megállunk a parkolóban, és felsétálunk a kiépített úton a várhoz" típusút simán, de annál komolyabbat nem, ha nem muszáj.
Eső ellen nekem általában elégnek bizonyult, hogy kívülről ráhúzom a (vízálló) nadrágomat. Ha a csizma van kívül, akkor nekem is beázik (mondjuk szerintem nem a cipzárnál, hanem simán felülről befolyik). Mondjuk ha útközben kap el az eső, és kívülről vettem fel a csizmát, akkor már mindegy, mire megállok, hogy ráhúzzam, már beázott.
Én nagyon nem vagyok híve az álló helyzetben járatásnak, szerintem is a motort menet közben kell felmelegíteni. Télen amúgy nem mentem még ER-5-tel, de az injektoros motorom kb. azt csinálja, amit írtál, hogy fokozatosan engedi vissza a "szívatót", azaz induláskor ha hideg van magas alapjáratot tart, majd szépen lassan, apránként egyre lejjebb veszi míg végül eléri a meleg alapjáratot. De ezt nem a garázs előtt várom meg, hanem menet közben, a hajtáslánc többi része is hadd melegedjen. Persze amíg nem meleg, addig csak nagyon kíméletesen hajtom, télen főleg.
Illetve idézem Fisi korábbi hsz.-át, miszerint inkább a gázkarral emeld az alapjératot, ne a szívatóval (illetve szívatóval ne sokáig):
"Hideg a motor, kicsit tovább kell tartott gázzal alapjarat felett tartani. Illetve az először kissé maradhat a szivató is tovább mondjuk egy percet. Tartott gázt direkt írom, ugyanis a sok szivató felhigitja hosszú távon a motor olajat. Lődd be kézzel kb. 1500 környékére hagyd úgy 2-3 percig közben aprókat raprobalva a gáz karra majd látod hogy veszi a gázt. Télen nyűgös ribanc az Ernő, de mint egy jó ribanc ennek is megtalálható a G - pontja kellő gyakorlattal!"