Na ja,motoros turán a nap 90%-át motoros ruhában tölti az ember,nem kell sok ruha.
Ha sikerül rávennem öcsémet motorozásra akkor levizsgáztatom a cbr-t és feldobunk neki egy ilyen hengertáskát,max apróból egy jópofa tanktáska és lehet zúzni horvátba,ausztriába.
Ha nem sikerül akkor marad pályázni szegény csóri honda.
Na igen, én abból indultam ki, hogy ne kelljen semmit költenie... Miután nem volt megadva keret... De szerintem túl van ez a túrázás bonyolítva, nem kell hozzá semmi ultraspeciális cucc. Én pl. találtam otthon egy nem használt sima sporttáskát, azzal simán elmentem motoros túrára, jól lehet rögzíteni spaniferekkel, ami szintén volt, a ruhákat meg egyéb elázásveszélyes dolgokat meg úgyis mindig nylonzacskókba rakom a táskán belül is. De akár tényleg rá lehet még húzni egy zsákot, oszt' kalap. Így nem költöttem semmit.
Persze, a speckón kitalált motoros cuccok tényleg nagyon jók, de kérdés, hajlandó-e az ember áldozni erre, vagy inkább kompromisszumot köt.
Amúgy ja, már használtan is tök jó cuccokat lehet venni olcsón, egy doboz sem nagyon használódik el, ha nincs széttörve, akkor ugyanolyan jó, mint az új.
Azért a kukásszsák tényleg túl minimalista,de ha nincs nagy keret egy Louis hengertáska 3500-ért meg két normális spanifer még beleférhet. http://www.bazismotor.eu/shop/...
Lehet ezt varialni, de egy a lényeg, ha túrázás akkor doboz, és ilyen megoldások csak ideig óráig jók. A vége úgyis d doboz, és keret lesz, de ez így is van jól..
Én túrázáskor a minimál cucc híve vagyok, szerintem egyheti cucc el kell férjen egy kisebb hátizsákban. Amúgy meg legeslegolcsóbb megoldás: kukászsák meg gumipók. Ha gumipók sincs, akkor madzag; valami kötöző csak van otthon. Ehhez nem kell venni semmit, és a célnak megfelel, mégha nem is túl igényes; a cuccok nem áznak el, sátornak, hálózsáknak ugye van saját tokja, jól rákötözöd a hátsó ülésre és kész. Utassal már tényleg macerásabb, mert elfoglalja a hátsó ülést (a kis genya :)), szóval oda már valóban elkél valami konzol/platni, ha nem elég a hátára akasztott hátizsák/tanktáska. De a konzol megspórolható, ha puha táskát veszel, van olyan, amelyikhez nem kell tartókeret, és az utas is elfér tőle. Mondjuk nyilván vannak korlátok, méret és súly terén.
Verjem bele a f..omat ebbe az új buzi ótvaros köcsög geci fórumba. Hogy a bánatos kurta anyja rittyedt kochengres geci faszara lehet képet berakni. Rakna bele aki kitalálta ezt az új szar fórum motort...
Ha utas nélkül mennél, akkor a filléres hengerzsák a leggazdaságosabb, az utasülésre rögzítve. Használtan szövet nyeregtáska párt is vehetsz jóáron aprón. Egy tanktáska, és kész. Utassal nem úszod meg a hátsó dobozt konzollal együtt.
Értem, és köszönöm a kiigazítást ! Azt vettem észre, hogy nyilván sokkal tovább tart a töltés. Mondjuk én amúgy is keveset autózok, így az akksi is ilyenkor ki van véve és fűtött helyen feltöltve tárolom.
Más. Milyen áron hozható ki egy túraszett az Er-5 re ? Vagy ki hogyan szokott túrára indulni ? A cókmókokat hogyan rögzítitek ? A motor megvásárlása után leapadt a büdzsé, de nyáron jó lenne elmenni túrára és gondoltam a télen valami olcsóbb megoldást ki kellene találni amivel mondjuk egy kétszemélyes sátor, polifoam, hálózsák és kb. 1 hétre való cumó elpakolható a motoron. A gyári táska szetteket és rögzítőket biztosan nem az én pénztárcámhoz találták ki. Valakinek esetleg erről valami gyakorlati megvalósítása van itt a fórumon ?
Álljon meg a menet, pont hogy fordítva van! A nyomatékosítás kedvéért rakok is ide egy smiley-t, aminek a fejéből gémkapcsok állnak ki:
Szóval tölteni LEGFELJEBB a kapacitás egytizedével lehet, azaz pl. egy 8 Ah-s akksit nem szabad többel, mint 0,8 A. Ezért nem jó a kis kapacitású motoros akksikhoz egy sok amperrel töltő autós töltő, tönkreteszi az akksit. Ha kisebb az áramerősség, az nem baj, legfeljebb lassabban tölti fel. (Szóval ja, az Aldis motoros töltővel is nyugodtan tölthetsz autós akksit, csak ahogy bogyo112 írta, számolj az idővel, ha sürgősen indulnod kell, akkor azért nem fog félóra alatt használható akkut csinálni egy lemerültből, inkább bikázd be a szomszéd autójáról.)
Én már harmadik éve használom az enyémet nagy megelégedéssel, kocsihoz, motorhoz is. Ma rátöltöttem vele a 3 hete nem használt motorom vadi új Yuasa akksijára (ugyan nem motoroztam a vassal mostanság, de a kis kompresszorral a motor szivargyújtójáról szoktam pumpálni a zasszony bringáját kb. hetente) 10 perc alatt végzett a töltéssel. Kocsi akkuhoz (az enyém csak 45Ah-s) viszont sok idő kell, ha tényleg le van merülve, akkor 14-15 óra is. Ma leápoltam és eltettem a motort "jobb időkre": 10 fok alatt nemigen vagyok hajlandó gurulni, mert nincs téliesített ruhám.
Beruháztam erre az Aldi-s töltőre. Elsőre nekem is pozitív vele a tapasztalatom. Ennyi pénzért, ráadásul 3 év garanciával elég meggyőző. Direkt rákérdeztem a boltban és azt mondták, hogy ha elromlik és nem tudják cserélni vagy javítani, visszaadják az árát. A töltő egyébként meglepett mert ugye úgy szokás töltőt vásárolni, hogy legalább akkora áramerősséggel tudjon tölteni mint az akksi teljesítményének az 1/10-e. Ez viszont maximum 3.8 A-el tölt, viszont a leírása alapján akár egy 120 Ah-s akkumulátort is tud tölteni. Ez fura. Mindenesetre az autóm 55 Ah akkumulátorát szépen feltöltötte.
Ha sikerül rávennem öcsémet motorozásra akkor levizsgáztatom a cbr-t és feldobunk neki egy ilyen hengertáskát,max apróból egy jópofa tanktáska és lehet zúzni horvátba,ausztriába.
Ha nem sikerül akkor marad pályázni szegény csóri honda.
Persze, a speckón kitalált motoros cuccok tényleg nagyon jók, de kérdés, hajlandó-e az ember áldozni erre, vagy inkább kompromisszumot köt.
Amúgy ja, már használtan is tök jó cuccokat lehet venni olcsón, egy doboz sem nagyon használódik el, ha nincs széttörve, akkor ugyanolyan jó, mint az új.
http://www.bazismotor.eu/shop/...
Más. Milyen áron hozható ki egy túraszett az Er-5 re ? Vagy ki hogyan szokott túrára indulni ? A cókmókokat hogyan rögzítitek ? A motor megvásárlása után leapadt a büdzsé, de nyáron jó lenne elmenni túrára és gondoltam a télen valami olcsóbb megoldást ki kellene találni amivel mondjuk egy kétszemélyes sátor, polifoam, hálózsák és kb. 1 hétre való cumó elpakolható a motoron. A gyári táska szetteket és rögzítőket biztosan nem az én pénztárcámhoz találták ki. Valakinek esetleg erről valami gyakorlati megvalósítása van itt a fórumon ?
Szóval tölteni LEGFELJEBB a kapacitás egytizedével lehet, azaz pl. egy 8 Ah-s akksit nem szabad többel, mint 0,8 A. Ezért nem jó a kis kapacitású motoros akksikhoz egy sok amperrel töltő autós töltő, tönkreteszi az akksit. Ha kisebb az áramerősség, az nem baj, legfeljebb lassabban tölti fel. (Szóval ja, az Aldis motoros töltővel is nyugodtan tölthetsz autós akksit, csak ahogy bogyo112 írta, számolj az idővel, ha sürgősen indulnod kell, akkor azért nem fog félóra alatt használható akkut csinálni egy lemerültből, inkább bikázd be a szomszéd autójáról.)