ER5-höz kb 20 ezer a fékdugattyú és 7500 a tömítés. Inkább takarítok . Amúgy Taschner szaki videói közt is van néhány gyöngyszem, ami pont azt mutatja, hogy a filléres karbantartás elmaradása súlyos tízezres károkat, meg egy rakás anyázást okozott. Amúgy az is elég, ha egyszerűen a kosz miatt nem tud rendesen megszáradni a fém. Ki tudja milyen savas környezetet is előidézve ezzel akár. Az meg idővel megteszi a dolgát.
Van rajta polírozott felület is.
Tudja fene.1997-es cbr600f3.Km az órában 31000 környéke de lánc és fékbetét már utángyártott,és kosz volt dögivel.
De hobbicélú pályázásra elmegy.Kár hogy csak 160-as a gumiméret.
Értem. Azt gondoltam, a sok használat során esetleg lecsiszolta a fékpor+kosz, és kíváncsi lettem volna, kb. milyen távnál lehet számítani ilyesmire... Bár persze nem tudom, hány km van a motorodban, meg ugye minden motor más, a felhasználóról nem is beszélve.
Hát igen, a sok állás nem barátja a motoroknak. Mondjuk az enyém mindig megy, de a pucolás nem az erősségem. Kb. akkor van lemosva, amikor esik az eső. Szegény.
Üdv. Csak azért jobb szerintem spray verzióban, mert sokkal könnyebb vékony rétegben lefújni a szerkezetet, mint pasztát kenegetni kézzel, amúgy valószínűleg nincs különbség. A ledes verziós műszerfalnak szerintem nincs nagyobb fénye egyáltalán, mivel a foglalatok belül amúgy is árnyékoltak és a led nem annyira "körsugárzó", mint egy izzó. Viszont cseréltem a visszajelző lámpákban is ledre, no ott már zavaró lehet, mert sokkal durvább a fénye. Viszont mégsem zavaró, mert menet közben jellemzően nem világít az üres visszajelző,
A sok állás tönkretesz szinte mindent ami fém,pontszerű kráteresek kisebb-nagyobb mértékben.
Szerencsére volt két első komplett féknyergem a street-ből.De a hátsót mindenképp cserélni kell.
Ha megy a motor mindig és nem áll valahol sós tengeri levegőn nincs gond mert annynit pucolod és mozgatod hogy ne rohadjon meg.
Cinkspray-t nem ajánlom,ráragad a dugattyúra és kb olyan vastag mint a kosréteg csak ezt nem távolítod el féktisztítóval meg rongyal.Hogy a nevében fém van az nem jelenti ugyanazt.
Igen, olvastam, hogy spray-t írtál, de gondoltam ha már vettem rézpasztát, megpróbálom azzal. Vagy ha fontos, hogy rászáradjon, akkor van még cink spray-m is. Gondolom koszvédelem szempontjából mindegy, hogy réz, vagy cink, nem? Korróziótól meg a cink is jól véd.
Amúgy rémlik, hogy itt valaki már próbálkozott LED-es műszerfallal, de mintha aztán visszaépítette volna, mert túl erős fényűek voltak a LED-ek. De gondolom ha a ZR-en már megcsináltad, akkor Neked nem zavaró. Így képről egész kellemesnek tűnik. :)
ZR-7. bocsi.
Ja, nem konkrétan kenhető rézpasztára gondoltam, hanem ugyanez spray verzióban. http://www.szerszamstore.hu/re... . Sokféle létezik 1600 Ft-tól- 3000 -ig. És úgy, ahogy mondod: a betétek hátulját és az összerakott, megtisztított féknyereg belső felét érdemes befújni, dugattyúkkal együtt. Ugyanúgy retkes lesz, de egy ronggyal letörlöd és alatta ragyog. A DREMEL cuccot nem ismerem, de jól hangzik. A makacsabb koszokat féktisztítóval és alapos rongyos törölgetéssel szedtem le eddig, de folyamatosan kísérletezem.....
Legújabb projektem az ER5 ön pl. a műszerfal izzóinak cseréje ledes cuccra. Elvileg soha nem fog kiégni. Majd teszek fel képet, hogy mit is rendeltem pontosan. Ez a kép a ZR-7 műszerfala, szintén így tuningolva. Elöljáróban annyit, hogy filléres mulatság.
Egyébként csak kíváncsiságból, Nálad mit is jelent a ZR? ZR-7? Vagy a Balius-Xanthus-Zephyr trióból valamelyik? Lattam a hahun egy eladó Xanthus-t, bakker, annyi pénzért meg is venném, ha mindaz igaz, amit leírtak... Meg ha meg tudnám magyarázni otthon, miért kell még egy motor... :D
Én mindig szívesen olvasok ilyesmit, köszi hogy megosztottad! Szerintem pont ez a fórum lényege, hogy a tapasztalatcsere révén megtudjunk olyan dolgokat, amikre egyébként nem is gondolnánk, mert pl. sose szedtük még szét azt a részt a motoron. Úgyhogy igazán értékelem az ilyen leírásokat.
Ez a rézpaszta jó ötlet; én korábban csak azt hallottam, hogy a fék nyikorgásának a megszüntetésére használják, a fékbetét hátulját szokták vele bekenni, ahol a dugattyúkkal érintkezik (értelemszerűen :D). De hogy a dugattyűkra is kenik, ez új, pedig amúgy valóban, amikor legutóbb szétszedtem a hátsó féknyerget (nem az Er-5-ön ), akkor én is láttam apró rozsdapöttyöket. Meg persze mérhetetlen dzsuva jött le, amikor alaposan letisztítottam. Nem csak az út pora, de a fékbetét amikor kopik, ott is apró szemcsék lemorzsolódnak, és ez a finom fékpor beeszi magát mindenhova a nyeregben, úgyhogy a betétcserekor valóban ajánlott egy alapos tisztítás. Ezeknél az úszónyergeknél a csúszócsapok állapota, tisztasága különösen fontos! A rézpasztát is kipróbálom majd a dugattyún, pont a múltkor láttam meglepődve egy háztartási boltban, hogy jé, ott egy tubus rézpaszta, itt autószerelési kellékeket is tartanak? Gyorsan meg is vettem. :)
Amúgy az ilyen nagyon apró rozsdapöttyöket/ráégett koszt Dremellel szoktam leszedni, van hozzá egy gumi polírozócsúcs, ami állítólag nem sérti a fém felületet, és nagyon finom munkát lehet vele végezni. Nem tudom jól csinálom-e, de ez vált be, remélem tényleg nem tesz semmi kárt. Erről van szó: http://www.dremeleurope.com/ge...
Szia. Örülök, ha van értéke a hozzászólásnak. Hát tudnék még mesélni a fékről. Tudom mit gondoltok erről, de a service manual 2 évente írja a tömítések cseréjét is a fékdugattyúknál. Persze erre én is azt mondom, hogy nem kell azt 2 évente bántani, mert nem eszik azt olyan forrón. Viszont amiért érdekes a dolog: Az Er5- ön, a robogómon és most a ZR-en is megcsináltam ezt a felújítást. A tapasztalat az, hogy ha nincs tisztán tartva a nyereg, akkor a dugattyúk kint lévő részére (meg úgy az egész cuccra) annyira rátapad (ég? ) a por és egyebek, hogy apró pöttyökben korrodálódhat (sérül? ) a dugattyúk felülete. Értelemszerűen ha betétet cserélsz, beljebb kerülnek a dugattyúk, ami adott esetben már sérteni fogja a külső (porvédő) vagy rosszabb esetben mindkét szimeringet. Az meg ugye nem jó és nem is olcsó mulatság. Egy profi szerelőnél láttam a youtube-on, hogy miután összerakta a féket, a dugattyúk szabadon lévő részét + a betétek hátulját + a nyereg belső felét befújja réz-spray-vel. (az a cucc, amit pl. a jobb gumisok is használnak a kocsi kerekénél, hogy ne rohadjon össze a felni a kerékaggyal). Ezt én is kipróbáltam legutóbb a ZR-en, mikor betétet cseréltünk, és most , hogy újra le lett véve a fék simán tiszta volt alatta, miután letöröltem. A másik ilyen trükk (szintén annál a szerelőnél láttam), hogy a nyerget kívülről lefújja sima szilikon spray-vel. Sokkal könnyebb így tisztán tartani és óvni a felületet, mert a dzsuva nem közvetlenül tapad a felületre. A másik észrevételem, hogy simán fog a fék, nem ereszt stb, ugyanakkor a porvédő gumi már rég ki van picit gyűrődve a dugattyúra rakódott többéves retek és a betétcserék miatt a dugattyú pozíciójának változásától. Szóval szerintem mindenképpen több figyelmet érdemel a téma, és érdemes ezekre a dolgokra ránézni betétcseréknél és persze normálisan tisztántartani a nyerget.
És, ha már ennyire belejöttem az írásba: Kerékcsapágyak. Tavaly az Er5 ön (mivel darabokban volt a hátsókerék) gondoltam egy merészet és kicseréltem a csapágyakat, szimeringeket. Akkor néhányan felvetettétek, hogy minek. Nos, most hétvégén, ahogy visszaraktam a ZR elsőkerekét, kotyogott. Tiszta ideg voltam, hogy mi a franc baja van. Újra kivétel, ellenőrzés, semmi nem hiányzik. Tengely vissza, mozgatom és mit ad isten, lötyög az egyik csapágyban. A hiba oka: A jobb oldali szimering mellett bejutott a víz és szépen megette a csapágyat, ami hiába zárt, idővel szépen berohadt. Észrevételem: Van egy távtartó közdarab a km meghajtóval ellentétes oldalon ((jobb oldal), ami belemegy ebbe a szimeringbe. Nos gondolom az évek során le-fel rakosgatták az első kereket gumicserék (defekt) során, közben jobbra-balra, le-fel mozgatták a tengelyt, hogy betaláljon a helyére, ezalatt ez a távtartó is feszegette ide-oda a szimering belsejét. Ennek az lett az eredménye, hogy szépen kitágult a szimering belső átmérője úgy, hogy gyakorlatilag kiesik belőle ez a távtartó. Mondanom sem kell, hogy így a víz is szép lassan bejut és idővel elvégzi a dolgát. És ehhez hozzájön az is, hogy természetesen a távtartó is csak ott fényes, ahol éppen futott a szimeringben, körülötte ugyanúgy rátapadt ezeréves dzsuva, ami tovább sérti a szimeringet, ha rakod vissza a kereket és ide-oda mozog. (De az is lehet, hogy egyszerűen csak elfáradt a szimering)
Nos ezzel is csak azt akarom mondani, hogy ha meg van bontva az első kerék, akkor mindenképp érdemes ezt is ellenőrizni, illetve ragyogó tisztán visszarakni a helyére a dolgokat. (Amúgy nem vészes: szimering 300 Ft (gyári 1900) csapágyak 1600/db) Szóval szereztem néhány tapasztalatot a hétvégén és ezek után ezekre nagyon oda fogok figyelni.
Nagyon örülök, hogy felhoztad a témát, mert valóban fontos. Ráadásul a csere se nem bonyolult (főleg ha segítőd is van, de egyedül sem nehéz), se nem időigényes, se nem költséges. Egy dobozból mindhárom motorunkban lecserélem a fékfolyadékot.
És a magyar? Van aki esküszik, hogy a nyugati (osztrák, német stb.) benzinnel jobban megy a jármű, van aki meg arra esküszik, hogy a keletivel megy jobban (ukrán, román stb.). Ha olvasom a véleményeket, lassan már az a benyomásom, hogy Magyarországra hozzák a benzinkészlet legalját...
Tudja fene.1997-es cbr600f3.Km az órában 31000 környéke de lánc és fékbetét már utángyártott,és kosz volt dögivel.
De hobbicélú pályázásra elmegy.Kár hogy csak 160-as a gumiméret.
Hát igen, a sok állás nem barátja a motoroknak. Mondjuk az enyém mindig megy, de a pucolás nem az erősségem. Kb. akkor van lemosva, amikor esik az eső. Szegény.
Szerencsére volt két első komplett féknyergem a street-ből.De a hátsót mindenképp cserélni kell.
Ha megy a motor mindig és nem áll valahol sós tengeri levegőn nincs gond mert annynit pucolod és mozgatod hogy ne rohadjon meg.
A dugattyúk hogy mentek úgy tönkre (ráadásul 5)? Korrózió, vagy így elkoptak?
Elég a rézpaszta.
Amúgy rémlik, hogy itt valaki már próbálkozott LED-es műszerfallal, de mintha aztán visszaépítette volna, mert túl erős fényűek voltak a LED-ek. De gondolom ha a ZR-en már megcsináltad, akkor Neked nem zavaró. Így képről egész kellemesnek tűnik. :)
Ja, nem konkrétan kenhető rézpasztára gondoltam, hanem ugyanez spray verzióban. http://www.szerszamstore.hu/re... . Sokféle létezik 1600 Ft-tól- 3000 -ig. És úgy, ahogy mondod: a betétek hátulját és az összerakott, megtisztított féknyereg belső felét érdemes befújni, dugattyúkkal együtt. Ugyanúgy retkes lesz, de egy ronggyal letörlöd és alatta ragyog. A DREMEL cuccot nem ismerem, de jól hangzik. A makacsabb koszokat féktisztítóval és alapos rongyos törölgetéssel szedtem le eddig, de folyamatosan kísérletezem.....
Legújabb projektem az ER5 ön pl. a műszerfal izzóinak cseréje ledes cuccra. Elvileg soha nem fog kiégni. Majd teszek fel képet, hogy mit is rendeltem pontosan. Ez a kép a ZR-7 műszerfala, szintén így tuningolva. Elöljáróban annyit, hogy filléres mulatság.
Ez a rézpaszta jó ötlet; én korábban csak azt hallottam, hogy a fék nyikorgásának a megszüntetésére használják, a fékbetét hátulját szokták vele bekenni, ahol a dugattyúkkal érintkezik (értelemszerűen :D). De hogy a dugattyűkra is kenik, ez új, pedig amúgy valóban, amikor legutóbb szétszedtem a hátsó féknyerget (nem az Er-5-ön ), akkor én is láttam apró rozsdapöttyöket. Meg persze mérhetetlen dzsuva jött le, amikor alaposan letisztítottam. Nem csak az út pora, de a fékbetét amikor kopik, ott is apró szemcsék lemorzsolódnak, és ez a finom fékpor beeszi magát mindenhova a nyeregben, úgyhogy a betétcserekor valóban ajánlott egy alapos tisztítás. Ezeknél az úszónyergeknél a csúszócsapok állapota, tisztasága különösen fontos! A rézpasztát is kipróbálom majd a dugattyún, pont a múltkor láttam meglepődve egy háztartási boltban, hogy jé, ott egy tubus rézpaszta, itt autószerelési kellékeket is tartanak? Gyorsan meg is vettem. :)
Amúgy az ilyen nagyon apró rozsdapöttyöket/ráégett koszt Dremellel szoktam leszedni, van hozzá egy gumi polírozócsúcs, ami állítólag nem sérti a fém felületet, és nagyon finom munkát lehet vele végezni. Nem tudom jól csinálom-e, de ez vált be, remélem tényleg nem tesz semmi kárt. Erről van szó: http://www.dremeleurope.com/ge...
És, ha már ennyire belejöttem az írásba: Kerékcsapágyak. Tavaly az Er5 ön (mivel darabokban volt a hátsókerék) gondoltam egy merészet és kicseréltem a csapágyakat, szimeringeket. Akkor néhányan felvetettétek, hogy minek. Nos, most hétvégén, ahogy visszaraktam a ZR elsőkerekét, kotyogott. Tiszta ideg voltam, hogy mi a franc baja van. Újra kivétel, ellenőrzés, semmi nem hiányzik. Tengely vissza, mozgatom és mit ad isten, lötyög az egyik csapágyban. A hiba oka: A jobb oldali szimering mellett bejutott a víz és szépen megette a csapágyat, ami hiába zárt, idővel szépen berohadt. Észrevételem: Van egy távtartó közdarab a km meghajtóval ellentétes oldalon ((jobb oldal), ami belemegy ebbe a szimeringbe. Nos gondolom az évek során le-fel rakosgatták az első kereket gumicserék (defekt) során, közben jobbra-balra, le-fel mozgatták a tengelyt, hogy betaláljon a helyére, ezalatt ez a távtartó is feszegette ide-oda a szimering belsejét. Ennek az lett az eredménye, hogy szépen kitágult a szimering belső átmérője úgy, hogy gyakorlatilag kiesik belőle ez a távtartó. Mondanom sem kell, hogy így a víz is szép lassan bejut és idővel elvégzi a dolgát. És ehhez hozzájön az is, hogy természetesen a távtartó is csak ott fényes, ahol éppen futott a szimeringben, körülötte ugyanúgy rátapadt ezeréves dzsuva, ami tovább sérti a szimeringet, ha rakod vissza a kereket és ide-oda mozog. (De az is lehet, hogy egyszerűen csak elfáradt a szimering)
Nos ezzel is csak azt akarom mondani, hogy ha meg van bontva az első kerék, akkor mindenképp érdemes ezt is ellenőrizni, illetve ragyogó tisztán visszarakni a helyére a dolgokat. (Amúgy nem vészes: szimering 300 Ft (gyári 1900) csapágyak 1600/db) Szóval szereztem néhány tapasztalatot a hétvégén és ezek után ezekre nagyon oda fogok figyelni.