Ez is egy vélemény, tiszteletben tartom, de nekem azért fura, mert ugye abból indult ki a beszélgetés, hogy az illető bizonytalan volt, szabad-e ilyen erős motorral kezdeni, mint egy ER-5? Szóval az 50 ló és a gyengébb, 15-30 közt vacillált. Akkor ajánljunk neki egyből 100 lovas Fazer-t? Minek, ha nem érzi magát teljes biztonságban rajta, és esetleg még igénye sincs rá?
Ezzel a "hamar kinövöd" dologgal sem értek egyet, nem mindenkinek az a célja, hogy minél gyorsabban szupersportmotorra üljön, valakit egy 500-as kiszolgál élete végéig. Én pl. a 250-essel is hosszú távra tervezek, már meg is van egy jópár éve, nem nőttem ki, jól ki tudom használni arra, amire nekem kell, pedig tudnék nagyobbat venni, ha akarnék.
Az igaz, hogy a személyes preferencia sokat számít, mindenkinek más a jó. Se a köbcenti, se a hengerszám nem mérvadó... Egy Er-6 meg egy ZX-6R is nagyon más, hiába 600-asok, meg egy sor4 Bandit és sor4 gixxer is, hiába sor4-ek.
Szóval ja, mindent ki kell próbálni, csak az a gond, hogy egy év robogózás után max. annyit érez az ember minden nagy motornál, hogy hú, nagy, erős, nagyon megy. határon meg úgysem fogja hajtani az ember egy próbakör alkalmával, hogy kijöjjön bármelyiknek az esetleges gyengesége. Úgyhogy marad a tapasztaltabbakkal való beszélgetés.
Hát szóval nehéz motorvásárláskor okosnak lenni... Alaposan be kell lőni az igényeket, elvárásokat, mire szeretnénk használni - ha hosszú távra tervez az ember.
Én sem régen vizsgáztam le 20 év robogózás után) és először 125-öst vettem. Városban elég volt, de az asszonyal túra közben "nézegettem az órámat", hogy érjünk már oda, mert már fájt a kezem, annyira kapaszkodtam a kormányba, mert össze-vissza dobálta a szél. 4 évig volt meg.
250-esre akartam cserélni, gondoltam elég lesz az, de szerencsére nem tettem. Nekem is alkalmi áron jött az ER5, elsősorban azért cseréltem le a kicsit, de nem bántam meg. Most úgy érzem, ezzel el leszek már, nem vágyok ezresre és hasonlókra. Autópályán nem járok. Egyéb úton meg minek nagyobb? Én 90-100-zal megyek max.
CBF500-zal vizsgáztam, az sem rossz, sőt, de semmi különös.
Itt a hangra, vibrációra gondolok, ami adja az "érzést" számomra.
A kawába egyből beleszerettem, mikor beindította a kereskedő.
Ha van lehetőség a legjobb ha választás előtt ki tudná próbálni,én személy szerint nagyon sokat olvastam az er5 fórumot mert ilyen motoron gondolkodtam a lányomnak.Legalábbis ez volt az egyik kiszemelt típus ! Véleményt meg arról nem írhatók amit csak próbáltam de hosszabb ideig nem volt a tulajdonomban.Ennek ellenére nem mondtam egy szóval sem hogy rossz választás lenne.A fz6-ot is csak azért említettem mert írta hogy ahol tanul ott fazer-al is tanítanak.De mivel neked volt er5-öd inkább írd meg neki mire figyeljen vásárláskor !Én amikor a lányom motorját vettük vittem a szerelőm mégis jobban tudja mire kell figyelni.
Amúgy a fizikai éretei alapján én inkább egy GTR 1400- ra voksolnék azon el lehet férni, mert az összes 500-600- 750- es, némelyik ezres gépnek a váza manapság a pöcsköszörű kategóriát erősen súrolja, szal 1200- tól felfelé már jobban el lehet férni, csak ezek meg nem kezdő motorok!
Van ráció abban amit mondasz- másrészt abszolute nem értem a posztot.
Riszpekt azért mert teljesen fel akarod vértezni tudással a kollégát, de azt hiszem- mint ahogy más sem írja tele a CB 500 és FZ6 topicot- a de jó motorok ezek, ám nincs vele tapasztalatom, de vegyél inkább Er- 5 - öt hsz. - el, úgy talán joggal nézhetek furán egy Er- 5 topicban megjelenő ilyen jellegű hsz. -el.
Ennek ellenére azt mondom, van benne ráció.
Én azonban a feltett kérdések alapján azt vettem le, hogy ltom67 talán egy cseppet de elgondolkodott az Er mellett, így joggal ajánlhattuk Er topicban a típust.
Megfelelve a kérdéseidre, ugyan úgy mint a Cb 500, vagy az FZ 6 az Er- 5 is teljes értékűen használható- akár két személlyel is túrázni, és 140- ig nem jön az sem zavarba ha fullra van pakolva, és utas is van fent. Persze a végsebessége teljes terheléssel lecsökken 160 környékére, ettől függetlenül a 130- as utazót nagyon vidáman elviszi hosszabb távon is.
Az persze hogy egy erősebb motor jobban bírja, kevésbé veszi észre a terhelést evidens, ezt azt hiszem akármelyik kezdő motoros is tudja.
Nem kelek jobban a típus védelmére, hisz én azóta már egy több mint dupla teljesítményű gépre váltottam, bár az okok közt inkább a hirtelen jött- nagyon jó lehetőség kihasználása volt az ok, nem az elégedetlenség.
Halli
47 évesen mint kezdő gondolom nem a száguldásra vágysz,hanem a motorozást szeretnéd élvezni.Az er5-el nincs tapasztalatom de a cb 500 vagy a FZ6-s-el igen mindegyik nagyon megbízható motor könnyen kezelhető nagyon jó tanuló motor.Ha hosszabb időre tervezed az új motorral a kapcsolatot akkor én a helyedbe a 600-as ba gondolkodnék.
Lehet ez cbf 600 vagy fz6 is kinek melyik tetszik 2 személlyel sem jőn zavarba hosszabb túrára ha mész jól felpakolható és meg se érzi különösebben a többlet súlyt.De azt válaszd ami neked tetszik! Kérdez rá több fórumon mik a tapasztalatok,vélemények !A másik dolog sor2 vagy sor4 amit szeretnél mindegyiknek megvan a maga vonzereje !
Én 20 éves vagyok és első motorra vettem tavaly az er-5-öt, ezen tanultam mikor az A2 csináltam és nagyon megtetszett, az oktatóm is ajánlotta. Előtte nekem sem volt tapasztalatom, csak míg leraktam az A1es majd A2-es jogsit, meg apa régi 400-as burgijával, amit egyszer oda adott , kétszer meg elkötöttem hogy elmenjek a falu másik felébe tippmixet rakni. Elsőre én is tartottam tőle, majd rájöttem, hogy nagyon szelíd egy gép, vszerintem ez fontos tényező egy kezdőnél, viszont nem szabad elfelejteni, hogy nagyobb mint egy 50ccm-es és van ereje is! Nagyon szeretem, nem bántam meg a választásomat, városban és túrákon is megállja a helyét.
Szia, megosztom veled saját tapasztalatomat.
2006-ban vizsgáztam le, és úgy hozta a sors, hogy rögtön 750 ccm-el kezdtem el motorozni. Na ne japán sportgépre gondolj, hanem egy Ural Wolfra. Nagy súly, 40 LE, izomból kell terelgetni, nem volt könnyű.
Amikor megvettem az Er-5-öt, úgy éreztem, olyan kis könnyű és könnyedén repít engem, akár a szél, biztonságban éreztem magam rajta.
Aztán az élet, meg a pénz közbeszólt. Kisebbre kellett cserélnem.
A 125 ccm megtanít az alázatra, mert tudod, úgysem megy jobban.
A 250-el azt éreznéd, hogy jó-jó, de mégis kevés.
Szóval kezdj csak nyugodtam az 500-assal, de még egy 650-essel sem lősz mellé.
Nekem az a meglátásom, hogy ez sokkal inkább egyéni vérmérsékletfüggő, mintsem motorfüggő. Ezért lehetnek vegyes vélemények is.
Ha valaki megijed a biciklinél nagyobb súlytól (vagy egyáltalán a biciklizéstől), bepánikol kanyarban, tépi a gázt, satuféket nyom - az inkább kisebb motorokon gyakoroljon pár évet, amíg ösztönösen tudja lereagálni a helyzeteket. Egy könnyű, lassú, nem hirtelen gyorsuló és megálló motoron ez egyserűbb.
Ugyanakkor aki hideg fejjel, kellő körültekintéssel motorozik, hagy magának időt a tanulásra, az 1000-es sportmotorral is kezdhet, nem fog meghalni, szépen hozzászokik. Ilyen embert is ismerek.
Te valószínű nem fogsz fának menni az első kanyarban, robogózás után a kétkerekes élet sem ismeretlen számodra, szerintem nem kell félni az 500-astól.
Az ER-5 kiváló kezdőmotor amúgy, nagyon kezes, nem ideges, a feleségem is ilyennel kezdett, pedig ő nulla tapasztalattal ült rá, soha semmi gondja nem volt vele, nem érezte "sok"-nak.
Mivel lesz rá érvényes jogosítványod, a válasz igen, szabad:)
szvsz teljesen felesleges kisebbre visszaülni, ha már ilyeneken tanultál.
Egy 125-ös az er5-höz képest is gyakorlatilag bicikli.
Persze ha az anyagi lehetőségeid nem engedik a nagymotort, az más.
Véleményem szerint nyugodtan lehet ER 5-el kezdeni.Nem hülyeség a lépcsőzetesség se persze.Vagy húsz év kihagyás után én ezzel lettem újrakezdő.Béketűrő masina.Nem fog bántani ha ésszel bánsz vele.Korod alapján azt feltételezem amúgy is.
47 évesen 1 év 50ccm robogózás után eldöntöttem, hogy megszerzem a korlátlan A-jogsit 30 éc B-kat jogsival a hátam mögött.
A Motoros sulin ezen és 600 Fazer és Hornet-eken tanítják a gyakorlatot.
Szabad a hétköznapokban is egyből ezzel a motorral kezdenem (183cm/105kg) és ilyet vennem, vagy öngyilkosság? Vegyes véleményeket olvasok, hogy fokozatosság kell 125ccm és 250ccm előbb stb...
Nektek mi a véleményetek?
Ezzel a "hamar kinövöd" dologgal sem értek egyet, nem mindenkinek az a célja, hogy minél gyorsabban szupersportmotorra üljön, valakit egy 500-as kiszolgál élete végéig. Én pl. a 250-essel is hosszú távra tervezek, már meg is van egy jópár éve, nem nőttem ki, jól ki tudom használni arra, amire nekem kell, pedig tudnék nagyobbat venni, ha akarnék.
Az igaz, hogy a személyes preferencia sokat számít, mindenkinek más a jó. Se a köbcenti, se a hengerszám nem mérvadó... Egy Er-6 meg egy ZX-6R is nagyon más, hiába 600-asok, meg egy sor4 Bandit és sor4 gixxer is, hiába sor4-ek.
Szóval ja, mindent ki kell próbálni, csak az a gond, hogy egy év robogózás után max. annyit érez az ember minden nagy motornál, hogy hú, nagy, erős, nagyon megy. határon meg úgysem fogja hajtani az ember egy próbakör alkalmával, hogy kijöjjön bármelyiknek az esetleges gyengesége. Úgyhogy marad a tapasztaltabbakkal való beszélgetés.
Hát szóval nehéz motorvásárláskor okosnak lenni... Alaposan be kell lőni az igényeket, elvárásokat, mire szeretnénk használni - ha hosszú távra tervez az ember.
250-esre akartam cserélni, gondoltam elég lesz az, de szerencsére nem tettem. Nekem is alkalmi áron jött az ER5, elsősorban azért cseréltem le a kicsit, de nem bántam meg. Most úgy érzem, ezzel el leszek már, nem vágyok ezresre és hasonlókra. Autópályán nem járok. Egyéb úton meg minek nagyobb? Én 90-100-zal megyek max.
CBF500-zal vizsgáztam, az sem rossz, sőt, de semmi különös.
Itt a hangra, vibrációra gondolok, ami adja az "érzést" számomra.
A kawába egyből beleszerettem, mikor beindította a kereskedő.
Riszpekt azért mert teljesen fel akarod vértezni tudással a kollégát, de azt hiszem- mint ahogy más sem írja tele a CB 500 és FZ6 topicot- a de jó motorok ezek, ám nincs vele tapasztalatom, de vegyél inkább Er- 5 - öt hsz. - el, úgy talán joggal nézhetek furán egy Er- 5 topicban megjelenő ilyen jellegű hsz. -el.
Ennek ellenére azt mondom, van benne ráció.
Én azonban a feltett kérdések alapján azt vettem le, hogy ltom67 talán egy cseppet de elgondolkodott az Er mellett, így joggal ajánlhattuk Er topicban a típust.
Megfelelve a kérdéseidre, ugyan úgy mint a Cb 500, vagy az FZ 6 az Er- 5 is teljes értékűen használható- akár két személlyel is túrázni, és 140- ig nem jön az sem zavarba ha fullra van pakolva, és utas is van fent. Persze a végsebessége teljes terheléssel lecsökken 160 környékére, ettől függetlenül a 130- as utazót nagyon vidáman elviszi hosszabb távon is.
Az persze hogy egy erősebb motor jobban bírja, kevésbé veszi észre a terhelést evidens, ezt azt hiszem akármelyik kezdő motoros is tudja.
Nem kelek jobban a típus védelmére, hisz én azóta már egy több mint dupla teljesítményű gépre váltottam, bár az okok közt inkább a hirtelen jött- nagyon jó lehetőség kihasználása volt az ok, nem az elégedetlenség.
A döntés persze ltom 67- é....
Én inkább a Hondáját vittem volna el egy körre !
47 évesen mint kezdő gondolom nem a száguldásra vágysz,hanem a motorozást szeretnéd élvezni.Az er5-el nincs tapasztalatom de a cb 500 vagy a FZ6-s-el igen mindegyik nagyon megbízható motor könnyen kezelhető nagyon jó tanuló motor.Ha hosszabb időre tervezed az új motorral a kapcsolatot akkor én a helyedbe a 600-as ba gondolkodnék.
Lehet ez cbf 600 vagy fz6 is kinek melyik tetszik 2 személlyel sem jőn zavarba hosszabb túrára ha mész jól felpakolható és meg se érzi különösebben a többlet súlyt.De azt válaszd ami neked tetszik! Kérdez rá több fórumon mik a tapasztalatok,vélemények !A másik dolog sor2 vagy sor4 amit szeretnél mindegyiknek megvan a maga vonzereje !
Addigra veterán motor lesz.
Láttad a Vulcan S vidit!?
2006-ban vizsgáztam le, és úgy hozta a sors, hogy rögtön 750 ccm-el kezdtem el motorozni. Na ne japán sportgépre gondolj, hanem egy Ural Wolfra. Nagy súly, 40 LE, izomból kell terelgetni, nem volt könnyű.
Amikor megvettem az Er-5-öt, úgy éreztem, olyan kis könnyű és könnyedén repít engem, akár a szél, biztonságban éreztem magam rajta.
Aztán az élet, meg a pénz közbeszólt. Kisebbre kellett cserélnem.
A 125 ccm megtanít az alázatra, mert tudod, úgysem megy jobban.
A 250-el azt éreznéd, hogy jó-jó, de mégis kevés.
Szóval kezdj csak nyugodtam az 500-assal, de még egy 650-essel sem lősz mellé.
Ha valaki megijed a biciklinél nagyobb súlytól (vagy egyáltalán a biciklizéstől), bepánikol kanyarban, tépi a gázt, satuféket nyom - az inkább kisebb motorokon gyakoroljon pár évet, amíg ösztönösen tudja lereagálni a helyzeteket. Egy könnyű, lassú, nem hirtelen gyorsuló és megálló motoron ez egyserűbb.
Ugyanakkor aki hideg fejjel, kellő körültekintéssel motorozik, hagy magának időt a tanulásra, az 1000-es sportmotorral is kezdhet, nem fog meghalni, szépen hozzászokik. Ilyen embert is ismerek.
Te valószínű nem fogsz fának menni az első kanyarban, robogózás után a kétkerekes élet sem ismeretlen számodra, szerintem nem kell félni az 500-astól.
Az ER-5 kiváló kezdőmotor amúgy, nagyon kezes, nem ideges, a feleségem is ilyennel kezdett, pedig ő nulla tapasztalattal ült rá, soha semmi gondja nem volt vele, nem érezte "sok"-nak.
Ha már úgyis ezen tanulsz akkor mindenképp evvel folytasd!
Ha kell leírás küldj mailt aztán elküldöm oda.
Mivel lesz rá érvényes jogosítványod, a válasz igen, szabad:)
szvsz teljesen felesleges kisebbre visszaülni, ha már ilyeneken tanultál.
Egy 125-ös az er5-höz képest is gyakorlatilag bicikli.
Persze ha az anyagi lehetőségeid nem engedik a nagymotort, az más.
A Motoros sulin ezen és 600 Fazer és Hornet-eken tanítják a gyakorlatot.
Szabad a hétköznapokban is egyből ezzel a motorral kezdenem (183cm/105kg) és ilyet vennem, vagy öngyilkosság? Vegyes véleményeket olvasok, hogy fokozatosság kell 125ccm és 250ccm előbb stb...
Nektek mi a véleményetek?
Köszi előre is a válaszokat!