Tanulságos történet , hogy más ne járjon így !
Motort vásárlás előtt álltam ki is néztem fel is hívtam az eladót.El is mondott mindent mit tudnom kell. A motor hiteles , és kpra szeretném megvenni.Egyeztetés után el is mentem megnézni ,KP a zsebbe utánfutó bérelve stb(160km oda vissza). Szép volt tetszett kelet is majd jött az fizetés 2 variáció volt. Kifizetem neki a pénzt adás-vételi hozom a motort ,rendezi a bankot és küldi a törzskönyvet.A második :új időpont adás-vételi bemegyek vele a bankba kifizetem a tartozást megkapja a törzskönyvet (1 hét)hozom a motort .Hosszas tanakodás után úgy döntöttem az első nekem kedvezőbb a másodikkal se járnák jobban.Meg is történt a papír munka stb. a motort el is hoztam .Egy hét múlva hívom: hol a törzskönyv? válasz még nem kapta meg . Hívom másfél hét még mindig nincs meg de ö be fizette és bármikor megjöhet meg is adta a z ügyintéző számát és beszéltem is vele aki elmondta adminisztrációs hiba volt kicsit csúszik .Belenyugodtam nem vert át befizette.Hív is pár nap múlva meg van (a15 napból volt vissza 3 hogy a nevemre tudjam íratni és mért nem bele eset a hétvége )nem volt mit tenni megint kocsiba ülni elmenni érte és új adás-vételi ( 160km).Meg is kaptam mindent meg is volt minden papírom,kötöttem bíztósitás megcsináltam eredetvizsgát. Irány az okmány iroda . 2 óra várakoztam bejutottam ,oda adom a papírokat erre a ügyintéző azt mondja nem jó ( És itt a lényeg!) nem tudja átírni a nevemre mivel nem a tulajdonstol vettem meg a motort hanem az üzemben tartótol! A forgalmiban a kitöl vetem a motort üzemben tartóként szerepel a törzskönyvön pedig a bank a tulaj !A az üzemben tartó akkor válhat tujadonosá amikor kifizeti és a nevére veszi és így adhatja el .Kérdezem mit lehet akkor tenni, mutatom a bank által küldöt levelet amiböl fénymásolatot kaptam hogy ki van fizetve stb , jó lenne ha az eredeti lenne (de az ugye a másik félnél van )így mehetne tovább a dolog . a másik fél meg fogják büntetni hogy nem irata át a nevére .
mondanom se kell nem láttam az idegtöl . Felhívom a Úriembert és közöltem vele a híreket és meg ígérte postázza az eredetit . Itt tartok most .Kicsit hosszúra sikerült !Számomra tanulságos volt és utána járhattam volna a dolgoknak ,aki hasonló képen szeretne motort venni az járjon utána az okmány irodába ,bankba hogy működik a dolog
Sziasztok kineztem magamnak egy Husaberg TC 450 -est es egy Suzuki DRZ 400 E-t mejik lenne a jobb valasztas mejik a nem szervizigenyesebb ! elore is koszonom
Sziasztok.
Hozzáértők tanácsát szeretném kérni.
Kinéztem egy gépet,Kymco People 250,2005-ös évjáratú,18000 km van benne,egygazdás,szemre egyben van,motorja szépen jár.
Van valakinek esetleg tapasztalata vele,mennyire jó,megbízható gép?Mire kell odafigyelni vételnél,van-e típushibája?Fogyasztás meg ilyenek.
Minden infót megköszönnék.
na ez már dúrva hiba
akkor szokott ijen lenni mikor többen szerelnek 1 motort vagy 1 szerelő egyszerre csinál több motort
nem hiszem hogy annyira amatőr lett volna a szerelő, mindenki hibázhat de az hogy nem nagyon foglalkoztak a dologgal már egyszerüen felháboríttó
Kedves motoros társaim! A következő sorok szolgáljanak intelemként mindazoknak, akik még nem részesültek az egyes márkaszervizek hozzá nem értésének bosszantó következményeiből. Nemrég elvittem a GSX-R-emet a kaposvári Yamaha szervízbe ,mert megérett már lánc, fékolaj, fékbetét stb.. cserére, és én úgy gondolkodtam, hogy egy ilyen volumenű szerelést az „állítólagos” szakértőkre bízni a legbölcsebb. Tévedtem. Nem sokkal azután, hogy kipengettem a pénzt mohó kicsi markukba, és visszakaptam a „frissen szervizelt” gixemeret , olyasmi történt, amire nincs mentség. Útközben kipotyogtak az új fékbetétek! Szerencsére nem történt komoly baj, és az első sokk után visszamentem a Yamahához, hogy kérdőre vonjam őket. Az a nemtörődömség, amivel fogadták a mondandómat is magáért beszél, de az már égbekiálltó, hogy pont akkor élt panasszal egy másik srác is, aki szintén rájuk bízta a gépét, amit olyan ügyesen megbuheráltak, hogy levegős maradt a fékrendszer, így természetesen nem fogott a fék. Nektek nem kell magyaráznom, hogy mekkora gáz lehetett volna mindkét esetből, így a következtetés levonását Rátok hagyom. Annyit kérek csupán, hogy tegyétek közzé ezt a pár sort, hogy ilyen ne történhessen meg újra! Széles utat és gumifákat!
Sziasztok,ujra problémam van ezért fordulok hozzátok motorom suzuki gs 500.(93 as)Kérdésem az lenne hogy:téli pihenő után vacakol az egyik henger feszt ,a gyertya benzin szagu es kormos,csereltem de hideg inditaskor mindig beköpi,ha bemelegszik utána mintha menne ereje is a régi viszont ha megnézem a gyertyát akkor megint fekete,gyanus ez nekem ,hogyan elenőrizzem le hogy mind a két henger megy e ,tavaj olaj csere után ugyan ezt csinálta,e akkor sima gyertya csere megoldotta a gondot,olaj 20W 50 es motul,gyertya ngk amit a könyv ir,kérlek ha tudtok segitsetek elöre is köszönöm mindenkinek
Azért szeretnék mindenképpen sportmotort venni, mert ez a kategória, illetve formavilág tetszik. Már egy sporttúra motor sem tetszik, és egyszerűen nem is tudnám magam elképzelni rajta (Nem vagyok nagyképű, nem azért írok ilyen dolgokat ) Egyszerűen csak a sportmotor fekszik nekem, és ezért szeretnék egy ilyesmit. A keret csak a motorra olyan 600-700 ezer Ft körül van. Természetesen még szükségem lesz ruhára, és jogosítványra is, mert még csak idén januárban töltötem a 21et Használtauto.hu-n néztem elég szép K1,K2-es 600as gsx-rek vannak fent ennyi pénzért. Mi a véleményetek?
Ha 600-as sportot veszel (ha túrázni akarsz akkor miért?) simán számolhatsz kilométerenként 45-50 forinttal.. (értékvesztés nélkül!) főleg ha húzod is neki. Szóval mennyi is a keret, és mennyit akarsz menni?
Nah utánanéztem pár konkrét összegnek a neten. Egy 600as sportmotor kötelező fizetendő dolgai tehát: Súlyadó: kb. 20.000Ft / 1év, Biztosítás: kb. 40-50.000 Ft/ 1 év. Ezen kívül van még valami más kötelező dolog? Egy kis 125ös gépre gondolom ezeknek az áraknak a töredékei Az már számomra is egyértelművé vált ( ismerősöktől, barátoktól látva, s hallva), hogy egy 2t-s 125ös gép sokkal szervízigényesebb, és inkább többször kell rá költeni kevesebbet. Egy 4t-s 600as motorra pedig csak "esetleg" néha kell csak költeni, viszont akkor nagyobb összeget, de így akkor már évekre "bebiztosítottam" a motor jó élettartamát. A helyzet az, hogy nem csak városi karikázgatásokra szeretném használni a motort, hanem remélem minél több alkalom nyílna arra, hogy elmenjek hosszabb túrákra is motoros barátaimmal, kollégáimmal Azzal én is tisztában vagyok, hogy mivel jár a motorozás. Mármint a két motor közötti hatalmas különbséget, és levetítve oda is, hogy melyik a veszélyesebb. Viszont én mindig is úgy láttam ezt a dolgot, hogy akinek nincs hozzá esze, akinek nincs kontrollja saját maga, és az "emberi értelme" fölött, az akár egy 50es, vagy egy 125ös géppel is olyat borul, hogy ott marad Mindig tisztelni kell az alattunk lévő motort, és tudni azt, hogy ez nem játék! És persze jobban kell figyelni a közúti közlekedésben, mint pl. egy autóból. Mert drága nagyapám mondja azt ( aki egész életében teherszállító sofőr volt, és kb. 2 millió km-t tudhat a háta mögött), hogy az a jó vezető illetve sofőr, és úgy lehet elkerülni a bajt, hogyha te tudod azt a közlekedésben, hogy a másik milyen marahságot akar elkövetni, és kivéded azt
Hát pontos számokat nem tudok, de a súlyadóhoz itt egy honlap: http://kalkulatorlap.hu/teljes... ennél is meg a biztosításnál is elmondható, hogy sokat számít a kor és a papírjában a kw, de én általánosságban azt mondanám, hogy biztosítást és súlyadót együtt nézve kb 20ezer forintos nagyságrendű a különbség! (én azt mondanám nem számottevő) Egyébként sokmindent kell figyelni,mert például a gixxerre egy szett gumi jóval drágább mint az rs-re. Én azt mondanám, hogy inkább azt döntsd el, hogy mire akarod használni, mert városi szaladgáláshoz teljesen fölösleges egy 600as sportmotor. Én személy szerint biztosan a 125ös apriliát javasolnám, ezzel rendesen megtanulhatnál motorozni, aztán ha kevés akkor a gsxr! Tudom,hogy lehet 120lóval is normálisan közlekedni,de ha ott van az ember alatt,akkor már meg is cibálja néha! Az aprilia könnyű,agilis,könnyen szerelhető, relatíve olcsón (3-4százezer Ft) már elég kulturált darabokhoz lehet jutni! Nehéz
Abban biztos lehetsz hogy ha egy évi költségvetést nézel (átlagos szervizzel, papirmunkával, stb) biztos többe fog kijönni egy 600as mint egy 125 ös! És a ráköltés összege nem egyenesen arányos a bütykölés idejével! Egy 600asra 2-3 évente egy jó nagy szerviz és simán oda van 80-120 e ennyiből meg egy bontandó RSt is kapsz. Csak viszonyitás képpen.
Arra, hogy kéne találni 2 hozzám hasonló elvetemült figurát, akik felírnak mindent, ami a motor fenntartásával kapcsolatos, és éppenséggel olyan motorjuk van, amilyeneket te nézegetsz.
Köszönöm szépen a segítséged Igazad van a fenntartási költségeket illetően, hisz egy 2t motor sokkal szerviz igényesebb, mint egy nagy, 4t gép. És azt is tudom, hogy az Apriliákhoz elég drága az alkatrész, mert olasz motor. (Sajnos volt szerencsénk egy 100ezres nagyságrendű javitáshoz a kis régi RS50emen =D) Konkrét árakat nem tudsz véletlenül? Biztosítás, súlyadó stb. ?
Szia!
A jogsi árakról a helyi autósiskola tud pontosat mondani, de nagyságrendileg egy könnyített A1 (B125) 35ezer körül van, egy A pedig 100!
A motorok fenntartásával kapcsolatban előjön az örök 2vs4ütem kérdése. Az előző tulajtól/tulajoktól függ minden, de szerintem egy Aprilia rs125 szervizigényesebb mint egy Gsxr600,ezzel szemben a biztosítás meg a gépjárműadó kevesebb lehet egy 125ös gépre!De pontosat majd olyanok írjanak akiknek van ilyen gépe!
Üdv,
Úgy néz ki, ha minden jól megy, hogy rövid időn belül végre tudok venni magamnak egy motort. 21 éves vagyok, nem sok tapasztalatom van még a motorozásban. ( 3 évet motoroztam egy 50es robogóval, utána pedig egy 50es sportmotorral, néha néha kipróbálhattam nagyobb sportmotorokat is) A kérdéseim a következők lennének:
- Mennyibe kerül egy "A" korlátlan, nagymotor jogsi? Mennyibe kerül egy A1 jogsi? (Autó jogsim már van, így jó a b125 is. Ez a jogsi milyen képzésekkel jár?)
- Mennyi a fenntartása egy 600as sportmotornak? (GSX-R 600)
- Mennyi a fenntartása egy 125ös sportmotornak? (Apr. RS 125)
hellotok nekem egy olyan problémám lenne hogy a simson alapjárat beállítás azt hogyan kell?van amikor tök szépen jár a motor és nyelgázon olyan mint ha falsot szivna de nem sziv azt már néztem miért van ez ? előre is kösz a válaszokat
Szia!
A saját robogódnál: adás-vételi megkötése a vevővel,aztán ezzel bemész/faxolod/scanneled és eljuttatod a biztosítódnak! Ezzel ennyi is.
A rendszámos gépnél ellenőrizni az adatokat:kell neked forgalmi,törzskönyv (természetesen mindkettő az eladó nevére legyen kiállítva) aztán adás-vételi szerződés megkötése. Ezután az átíráshoz szükséges: eredetvizsga és előzetes biztosítási szerződés (esetleg műszaki ha lejárt,vagy hamarosan lejár), ezekkel bemész okmányirodába,kapott forgalmit, törzskönyvet leadod,fent említett papírokat bemutatod,csekkeket befizeted és kész :)
Motort vásárlás előtt álltam ki is néztem fel is hívtam az eladót.El is mondott mindent mit tudnom kell. A motor hiteles , és kpra szeretném megvenni.Egyeztetés után el is mentem megnézni ,KP a zsebbe utánfutó bérelve stb(160km oda vissza). Szép volt tetszett kelet is majd jött az fizetés 2 variáció volt. Kifizetem neki a pénzt adás-vételi hozom a motort ,rendezi a bankot és küldi a törzskönyvet.A második :új időpont adás-vételi bemegyek vele a bankba kifizetem a tartozást megkapja a törzskönyvet (1 hét)hozom a motort .Hosszas tanakodás után úgy döntöttem az első nekem kedvezőbb a másodikkal se járnák jobban.Meg is történt a papír munka stb. a motort el is hoztam .Egy hét múlva hívom: hol a törzskönyv? válasz még nem kapta meg . Hívom másfél hét még mindig nincs meg de ö be fizette és bármikor megjöhet meg is adta a z ügyintéző számát és beszéltem is vele aki elmondta adminisztrációs hiba volt kicsit csúszik .Belenyugodtam nem vert át befizette.Hív is pár nap múlva meg van (a15 napból volt vissza 3 hogy a nevemre tudjam íratni és mért nem bele eset a hétvége )nem volt mit tenni megint kocsiba ülni elmenni érte és új adás-vételi ( 160km).Meg is kaptam mindent meg is volt minden papírom,kötöttem bíztósitás megcsináltam eredetvizsgát. Irány az okmány iroda . 2 óra várakoztam bejutottam ,oda adom a papírokat erre a ügyintéző azt mondja nem jó ( És itt a lényeg!) nem tudja átírni a nevemre mivel nem a tulajdonstol vettem meg a motort hanem az üzemben tartótol! A forgalmiban a kitöl vetem a motort üzemben tartóként szerepel a törzskönyvön pedig a bank a tulaj !A az üzemben tartó akkor válhat tujadonosá amikor kifizeti és a nevére veszi és így adhatja el .Kérdezem mit lehet akkor tenni, mutatom a bank által küldöt levelet amiböl fénymásolatot kaptam hogy ki van fizetve stb , jó lenne ha az eredeti lenne (de az ugye a másik félnél van )így mehetne tovább a dolog . a másik fél meg fogják büntetni hogy nem irata át a nevére .
mondanom se kell nem láttam az idegtöl . Felhívom a Úriembert és közöltem vele a híreket és meg ígérte postázza az eredetit . Itt tartok most .Kicsit hosszúra sikerült !Számomra tanulságos volt és utána járhattam volna a dolgoknak ,aki hasonló képen szeretne motort venni az járjon utána az okmány irodába ,bankba hogy működik a dolog
Kinéztem magamnak egy Daelim Vs 125 motort.
Esetleg van valakinek tapasztalata vele? Vezethetőség, megbízhatóság, alkatrész ellátás, ilyesmi.
Előre is köszi a segítséget.
Hozzáértők tanácsát szeretném kérni.
Kinéztem egy gépet,Kymco People 250,2005-ös évjáratú,18000 km van benne,egygazdás,szemre egyben van,motorja szépen jár.
Van valakinek esetleg tapasztalata vele,mennyire jó,megbízható gép?Mire kell odafigyelni vételnél,van-e típushibája?Fogyasztás meg ilyenek.
Minden infót megköszönnék.
akkor szokott ijen lenni mikor többen szerelnek 1 motort vagy 1 szerelő egyszerre csinál több motort
nem hiszem hogy annyira amatőr lett volna a szerelő, mindenki hibázhat de az hogy nem nagyon foglalkoztak a dologgal már egyszerüen felháboríttó
ez a kamera mindenben jobb annál, motorozáshoz tökéletes
ez a kamera menyire lenne jó enduró videókhoz motorra?
A jogsi árakról a helyi autósiskola tud pontosat mondani, de nagyságrendileg egy könnyített A1 (B125) 35ezer körül van, egy A pedig 100!
A motorok fenntartásával kapcsolatban előjön az örök 2vs4ütem kérdése. Az előző tulajtól/tulajoktól függ minden, de szerintem egy Aprilia rs125 szervizigényesebb mint egy Gsxr600,ezzel szemben a biztosítás meg a gépjárműadó kevesebb lehet egy 125ös gépre!De pontosat majd olyanok írjanak akiknek van ilyen gépe!
Üdv,
Úgy néz ki, ha minden jól megy, hogy rövid időn belül végre tudok venni magamnak egy motort. 21 éves vagyok, nem sok tapasztalatom van még a motorozásban. ( 3 évet motoroztam egy 50es robogóval, utána pedig egy 50es sportmotorral, néha néha kipróbálhattam nagyobb sportmotorokat is) A kérdéseim a következők lennének:
- Mennyibe kerül egy "A" korlátlan, nagymotor jogsi? Mennyibe kerül egy A1 jogsi? (Autó jogsim már van, így jó a b125 is. Ez a jogsi milyen képzésekkel jár?)
- Mennyi a fenntartása egy 600as sportmotornak? (GSX-R 600)
- Mennyi a fenntartása egy 125ös sportmotornak? (Apr. RS 125)
Válaszotokat előre is várom, és köszönöm
így nem tűnik olyan vészesnek :)
A saját robogódnál: adás-vételi megkötése a vevővel,aztán ezzel bemész/faxolod/scanneled és eljuttatod a biztosítódnak! Ezzel ennyi is.
A rendszámos gépnél ellenőrizni az adatokat:kell neked forgalmi,törzskönyv (természetesen mindkettő az eladó nevére legyen kiállítva) aztán adás-vételi szerződés megkötése. Ezután az átíráshoz szükséges: eredetvizsga és előzetes biztosítási szerződés (esetleg műszaki ha lejárt,vagy hamarosan lejár), ezekkel bemész okmányirodába,kapott forgalmit, törzskönyvet leadod,fent említett papírokat bemutatod,csekkeket befizeted és kész :)