Örülök hogy sikerült végre rávilágítani a lényegre. Itt nem a szervízek gányolásáról van most szó. Kérdezted mit csináltok rosszul. Én szépítgetés nyájaskodás nélkül leírtam ami kisejlett az panaszodból. Én teszek rá ki mennyi ideje szerel, hány millió km-t gurult, azzal vagizzon az ovisok elött. A hozzáértés, képesség, szaktudás nem veleünk született képesség.
Az hogy valaki főalkatrész cserékkel elevickél egy szerviz lobogója alatt pár évtizedet akár olyan gányolásokkal mint amit említettél az a tulajdonos hibája is, mert a magyar habitusunk szégyennek és égőnek tartaja a konfrontációt, a reklamálást a nyilt szinen. Inkább elodalgunk kipanaszkodjuk magunkat,és megfogadjuk hogy oda többet nem soha ...
De ettől még probléma fent marad. És annak csak úgy szabad érdemben nekifeküdni, hogy addig nem rakok a szar helyére "új dologot" amíg meg nem fejtettem hogy az elöző miért ment szét. Magyarán hibaanalizissel kezdünk. És csak a gyökérok megszüntetése után építhető be a új cucc. Kb innen úgy néz ki mintha azt csináltátok volna mint mikor kiég egy bizti , és helyére pakolgatom a következőket, sőt akár nagyobbat is teszek , be vagy jól megpatkolom, közben meg leég a jármű. Most hogy megvan a hiba forrása már komolyabb eredmény várható. De azért azon mondatod mellett sem mennék el szó nélkül, hogy egy főtengelyes motorból való a váltó! Azért nem kakasosnyalóka szopogatástól lesz egy blokk főtengelyes! A kihajtott extra teljesítmény a hajtásokon is át megy! Nem biztos hogy ilyen motorból kéne donort csinálni.
Ezzel azt akarom mondani, hogy érdemes megnézni a fogaskerék oldalán lévő kapcsolókörmöket, és ha annak hajtás irányában sokkal nagyobb az éllekerekedése, mint a köröm hátsó(csak motorféknél dolgozó) felületének akkor nem sok értelme van Köszörülés nélkül belerakni.
szia a bontott váltó azért került ki a blokkbol mert az a blokk bontásra volt állitolag mivel fötengelyes lett a moci és inkább szétbontották.Tökéletessen igazad van a mikrométerrel kapcsolatban mivel fater esztergályos volt és tudom miröl van szó.
Csak ugy vagyok a szervizekkel hogy a suzuki robogomon a vizpumpa cseréje hejett beragasztották inkább sziloplasztal a csöpögö nyilást hogy ne lássam hogy rossz a pumpa.Ez hogy mi szerelgetünk ez sajnos kényszer megoldás,mert van egy öreg preciz szaki aki keni vágja az ilyeneket csak sajnos beteg.De a blokk már ujbol az asztalon van,és ha minden igaz hézagolási hiba lessz a dologba mivel mikor meghuzom a váltókart felfelé beljebb megy a tengely amin a fogaskerék van.Egyszer csak összejön
Jó pap is holtig tanul
Az 1200-es Banditba három bontott váltot küldtem vissza, volt olyan amit már a képek alapján elutasítottam, mire egy olyan találtunk amit részben lehetett használni...
Azért szerintem be kéne látni, hogy vannak dolgok, (mint a mikrométeres méricskélések), amit 50 év motoros tapasztalat sem pótol. És azért én megkérdőjeleztem volna hogy a szervízből hozott bontott váltó miért került ki a donorblokkból.
De látom türelmesek vagytok, 4-5 vűáltócsere után már csak akad egy ami pont jó lesz a nagy számok törvénye alapján.
Köszi igaz nem vagyunk szakemberek,csak 15-20-éve motorosok.
Elöttünk rakta össze szerelö is akkor is ez lett a hiba 500km-után.
Na ilyen méricskélésba mi nem mentünk bele,és egy szervizböl hozta a csávó a váltót hogy ez tuti jó lessz hozzá mert ez már egybe van kopva.
Számomra úgy tünik hogy hozzáértés nélkül cserélgetitek a váltót abban a nyomorult gépben. Ha ennek a tipusnek ez gyenge pontja , akkor nyílván a bontott cuccok is hasonlóan "szériahibásak lesznek". Azért egy ilyen művelet elött a hozott donort meg kell mérni, szemügyre kell venni., nem elég ha fényes!Kukactengely kopottsága, léptetővillák vastagsága, a léptető villák hornyának vastagsága a fogaskerekeken. A kapcsolókörmök legömbölyödöttsége a fogaskerék oldalán , és a kapcsoló"zsebek" élének legömbölyödöttsége határozza meg a váltó állapotát. Ez nem virsli hogy valamit beledarálunk ami nem toll meg köröm, aztán majd lesz belőle valami!
Úgy vélem a szakértelmen kivül minden adott a környezetedben.
A gyári méretek és tűrései szükségesek egy ilyen vizsgálathoz, amit service manuale-ban találsz meg.
SOS valaki elmonhatná mit rontok el
a mocimba már a második váltó van de mostse jó,mindig a harmadik sebesség szarik be,mert mikor 3-ba van zörög rendessen az egyest meg kidobálja.Multkor ledarált két kereket is,és benn maradt hatodikba
Ma hoztak egy váltót bele lett téve de mostmeg kidobálja az egyest meg megint zörög 3-rom ba áááááááááá
aki tud valami tanácsot adni annak örök hála! am6 minarelli blokkrol van szó.
Gondolom valahol az Alföldön laksz, van esetleg SKYPE- od ? Keress az e-mail címem alapján. ott megbeszélhetjük részletesen. A szerelő valamit elnézhetett.
Kössz a választ! Most beszéltem a könyvelőmmel ,azt mondja nincs bejelentési kötelezettséged ha eladsz egy gépjárművet.Szerintem nem engem akarnak basztatni hanem a vevőt valamiért.........?
Szerintem hívd fel telefonon az ügyintézőt, az majd elmondja a teendőt. A saját lakhelyeden is érdeklődhetsz bár találkoztam már tudatlan ügyintézővel is mert amilyen jogszabályok nálunk vannak hát....
Sziasztok!Segítség!Tavaly eladtam egy motort(sv650).Most kaptam a vevő helyileg illetékes apeh-játol egy levelet amiben nyilatkozatot kérnek az adás vétel körülményeiről!Be kellet volna jelentenem a tavalyi adóbevallásban jövedelemként vagy mi?Most meg akarnak büntetni a vérszívók vagy mifaszom.............Valaki járt már így? Segítsetek légyszi mit lehet ilyenkor a céljuk?
Csak annyi pénzt hagyj ott a motorért, amennyit legrosszabb esetben is ér. Valamint ajánld fel, hogy a vételár hátralevő részét akkor fizeted ki ha tényleg nincs "nagy" baja. Ha bizalmatlan, akkor tegyétek ügyvédi letétbe a fennmaradó részét a vételárnak... a többi részét remélem hozzá tudod már képzelni.
Nem új motort vásárolni mindig rizikós
( am meg, ha tényleg csak karbipucolást igényel, akkor a kedves eladó miért nem végzi el, ha el akarja adni a gépet, ami amúgy nem "sáros". Egy alapos karbipucolásnak nincs nagy anyagi vonzata )
Motor vásárlá előtt állok és a kinézet példányrol annyit kell tudni,hogy régóta állt most nem indul be.
Állitolag karbi pucolás kell neki az eladó szerint.
400-as gsxr-röl van szó.
Van valami olyan praktika vásárlásnal amit tudnátok ajánlani vásárláskor?
Az hogy valaki főalkatrész cserékkel elevickél egy szerviz lobogója alatt pár évtizedet akár olyan gányolásokkal mint amit említettél az a tulajdonos hibája is, mert a magyar habitusunk szégyennek és égőnek tartaja a konfrontációt, a reklamálást a nyilt szinen. Inkább elodalgunk kipanaszkodjuk magunkat,és megfogadjuk hogy oda többet nem soha ...
De ettől még probléma fent marad. És annak csak úgy szabad érdemben nekifeküdni, hogy addig nem rakok a szar helyére "új dologot" amíg meg nem fejtettem hogy az elöző miért ment szét. Magyarán hibaanalizissel kezdünk. És csak a gyökérok megszüntetése után építhető be a új cucc. Kb innen úgy néz ki mintha azt csináltátok volna mint mikor kiég egy bizti , és helyére pakolgatom a következőket, sőt akár nagyobbat is teszek , be vagy jól megpatkolom, közben meg leég a jármű. Most hogy megvan a hiba forrása már komolyabb eredmény várható. De azért azon mondatod mellett sem mennék el szó nélkül, hogy egy főtengelyes motorból való a váltó! Azért nem kakasosnyalóka szopogatástól lesz egy blokk főtengelyes! A kihajtott extra teljesítmény a hajtásokon is át megy! Nem biztos hogy ilyen motorból kéne donort csinálni.
Ezzel azt akarom mondani, hogy érdemes megnézni a fogaskerék oldalán lévő kapcsolókörmöket, és ha annak hajtás irányában sokkal nagyobb az éllekerekedése, mint a köröm hátsó(csak motorféknél dolgozó) felületének akkor nem sok értelme van Köszörülés nélkül belerakni.