A jóIsten áldjon meg téged vagy 5-6 apró gyerekkel !Hová mész esőben mikor villámlik!?! De kell szerezned egy vörösréz hálóból ruhát, és az mint Faraday-kalitka megóv a villámtól.A nyelétől nem biztos .
Öööö végülis a lényeget ki lehettt venni belőle,de a kérdésemet amúgy úgy értettem,hogyha esetleg menet közben kap el egy villám a motoron,akkor milyen hatása van a motorosra,és a motorra.Tehát az,hogy a csizma gumi,meg a motor kerekei gumi elég vldelem-e,vagy nem,mert minden bizonnyal a sisakot kapja telibe a villám
szeretnek valami otletet kerni, hogy a beleszaradt piszkot a karburator csatornaibol milyen vegyszerrel lehetne kitisztitani? levegovel, karbi tisztítóval mar próbaltam, de nem sok sikerre jutottam! udv
Ahogyan a felhőből kiinduló villám a talaj felé halad, a legrövidebb utat keresi - és időnként előfordul, hogy ez egy magában szabadon álló motoros testén át vezet. A villám becsaphat az illető sisakjánál, vállánál, a lábán keresztül lefuthat a teste egyik oldalán, majd eléri a lábtartót. Amíg útját megteszi, persze nem kis gyötrelmet okoz. Fájdalmat,haj összekuszálódását, égési sérüléseket,szemgolyó kipukkadását és akár sokkot is előidézhet, de ennek ellenére a villámcsapás energiájának nagy részét a csizma talpa és a sisak teteje fogja fel. A legfőbb veszély, hogy az izmok görcse miatt az életfontosságú funkciók és a motor leáll vagy túlságosan felpörög. Erős áram hosszabb ideig tartó hatása rendszerint súlyos égési sebeket okoz. Az motoros rendszerint nem hal meg, kivéve két esetet: ha a szívén vagy a gerincoszlopán halad keresztül.
Védekezés villámcsapás ellen:
Ha nagy villámlással járó vihar közeleg, vagy kap el minket, húzódjunk be valahová (ne magányosan álldogáló fa alá). A legjobb egy ház vagy egy üzlet esetleg egy atombunker---ami lehet mobil is.
Ha motoron ülünk, a sisakplexit zárjuk be, a fém részeket ne érintsük meg.
Hagyjuk el a kimagasló vagy exponált helyeket.
Barlang, mélyedés akkor nyújthat védelmet, ha legalább 1,5 méter mély és befér a motor.
Kerüljük a nedves talajt, azonnal hagyjuk el a vízfelületeket.
Kerüljük a kőomlás veszélyes szakadékokat.
Védekezhetünk úgy is, ha 10-30 cm vastag szigetelőrétegre állunk (száraz kő, száraz elem, száraz tészta,száraz ág, ruhanemű,légnemű,nőnemű,női motorosnak hímnemű).
Nem ajánlott öreg, magányosan álló fa alatt táborozni, mert a madarak az ürüléküket ránk hullajthatják mikor a villámlást követő dörgés eléri a hallójáratukat vagy a lezuhanó ágak összezúzhatják a sátrat, a motort,a fejünket,nejünket, és a villámcsapás veszélye is itt a legnagyobb. Ennél rosszabb már csak a villámhárítót fogva várni a vihar elmúlását---EZT SEMMIKÉPP NE TEGYÜK.
Köszi...köszi...tesa-twini!
Bammeg, a fényképről hogyan derítem majd ki, hogy joe az én tankomra?
Aha! Megvan, fentről is fényképezd le én kinyomtatom, kivágom a közepét és ráteszem a tankra....
Jaa, de akkor 1:1 -ben fényképezd!
E-mailre küld...... köcce
Lenne egy érdekes kérdésem.Ugye at mindenki tudja,hogyha autóba csap a villám nem történik semmi,még az autó sem áll le,ha menet közben történik a baleset(kivételt képeznek a cabriók,azok benézték olyankor).Azonban mi van a motorokkal?Motorba csap a villám?Mert az oké,hogy a motot is elvezetné az áramot mert szigetel a gumiabroncs,de ott van rajta az a fránya motoros is.Ebből kövekezik,hogy a vezetőt érné a villámcsapás.Vagy itt a motorosok kivltelt képeznek,és elkerüli a villám a motorbiciklit és egyáltalán nem is akar belecsapni?Kösz a segítséget
Mindegyikre tud tárolni, de normál üzemben a kazettára veszi. Ha a kártyára van állítva, az olyan minőségű és felbontású lesz, mint mikor egy digi fényképezőgéppel mozgóképet veszel fel. Kis felbontású gagyi minőség. Jó minőségben csak a kazettára lehet felvenni.
Ez gondolom típustól függ, én se vagyok spíler a dologban, de a samsungnak és a panasonicnak most 50 körül már van jó kamerája ami kártyára rögzít mindent.
Én tudatlan vagyok ez ügyben....
Az a miniDV kamera, amelyik fogad SD kártyát (gondolom akkor SDHC-t is) az nem csak a fényképeket tárolja a kártyára? A videó felvételt is kártyára tárol, az nem a kazettára?
Én pont így jártam tavaly a JVC-vel, sajnáltam 20 rugóval többet a jobbra és szépen lassan(nem is olyan lassan, a 2. túrán már elkezdte a szarakodást) tönkre is ment, igaz eleinte egy SV1000-en meg a lányom M800-án volt amik erősen ráztak a Békához képest...
Jó motorozást!
bazeeeeeeeee.
Ahogyan a felhőből kiinduló villám a talaj felé halad, a legrövidebb utat keresi - és időnként előfordul, hogy ez egy magában szabadon álló motoros testén át vezet. A villám becsaphat az illető sisakjánál, vállánál, a lábán keresztül lefuthat a teste egyik oldalán, majd eléri a lábtartót. Amíg útját megteszi, persze nem kis gyötrelmet okoz. Fájdalmat,haj összekuszálódását, égési sérüléseket,szemgolyó kipukkadását és akár sokkot is előidézhet, de ennek ellenére a villámcsapás energiájának nagy részét a csizma talpa és a sisak teteje fogja fel. A legfőbb veszély, hogy az izmok görcse miatt az életfontosságú funkciók és a motor leáll vagy túlságosan felpörög. Erős áram hosszabb ideig tartó hatása rendszerint súlyos égési sebeket okoz. Az motoros rendszerint nem hal meg, kivéve két esetet: ha a szívén vagy a gerincoszlopán halad keresztül.
Védekezés villámcsapás ellen:
Ha nagy villámlással járó vihar közeleg, vagy kap el minket, húzódjunk be valahová (ne magányosan álldogáló fa alá). A legjobb egy ház vagy egy üzlet esetleg egy atombunker---ami lehet mobil is.
Ha motoron ülünk, a sisakplexit zárjuk be, a fém részeket ne érintsük meg.
Hagyjuk el a kimagasló vagy exponált helyeket.
Barlang, mélyedés akkor nyújthat védelmet, ha legalább 1,5 méter mély és befér a motor.
Kerüljük a nedves talajt, azonnal hagyjuk el a vízfelületeket.
Kerüljük a kőomlás veszélyes szakadékokat.
Védekezhetünk úgy is, ha 10-30 cm vastag szigetelőrétegre állunk (száraz kő, száraz elem, száraz tészta,száraz ág, ruhanemű,légnemű,nőnemű,női motorosnak hímnemű).
Nem ajánlott öreg, magányosan álló fa alatt táborozni, mert a madarak az ürüléküket ránk hullajthatják mikor a villámlást követő dörgés eléri a hallójáratukat vagy a lezuhanó ágak összezúzhatják a sátrat, a motort,a fejünket,nejünket, és a villámcsapás veszélye is itt a legnagyobb. Ennél rosszabb már csak a villámhárítót fogva várni a vihar elmúlását---EZT SEMMIKÉPP NE TEGYÜK.
eeefelejtettem.
sima 5 csavaros volt a tl tankbetöltője. max átfaragod.
Bammeg, a fényképről hogyan derítem majd ki, hogy joe az én tankomra?
Aha! Megvan, fentről is fényképezd le én kinyomtatom, kivágom a közepét és ráteszem a tankra....
Jaa, de akkor 1:1 -ben fényképezd!
E-mailre küld...... köcce
Havillámgyorsvagynemcsapbeléd....
jobbulást
Lenne egy érdekes kérdésem.Ugye at mindenki tudja,hogyha autóba csap a villám nem történik semmi,még az autó sem áll le,ha menet közben történik a baleset(kivételt képeznek a cabriók,azok benézték olyankor).Azonban mi van a motorokkal?Motorba csap a villám?Mert az oké,hogy a motot is elvezetné az áramot mert szigetel a gumiabroncs,de ott van rajta az a fránya motoros is.Ebből kövekezik,hogy a vezetőt érné a villámcsapás.Vagy itt a motorosok kivltelt képeznek,és elkerüli a villám a motorbiciklit és egyáltalán nem is akar belecsapni?Kösz a segítséget
sony mini dv-t tartott.
Semmi baj nem volt vele, csak néha nagy sebességnél 200+ kicsit bekockázott....
A rázkódást nem szeresse, egy idő után kikapcsol.
Én nem akarok 320x240 -ben rögzíteni videót! Az borzalmas....
Tippek?
Ez?
Az a miniDV kamera, amelyik fogad SD kártyát (gondolom akkor SDHC-t is) az nem csak a fényképeket tárolja a kártyára? A videó felvételt is kártyára tárol, az nem a kazettára?