Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A jóIsten áldjon meg téged vagy 5-6 apró gyerekkel !Hová mész esőben mikor villámlik!?! De kell szerezned egy vörösréz hálóból ruhát, és az mint Faraday-kalitka megóv a villámtól.A nyelétől nem biztos .
Csukd be a plexit és semmi bajod nem lesz.

Jó motorozást!





bazeeeeeeeee.
Öööö végülis a lényeget ki lehettt venni belőle,de a kérdésemet amúgy úgy értettem,hogyha esetleg menet közben kap el egy villám a motoron,akkor milyen hatása van a motorosra,és a motorra.Tehát az,hogy a csizma gumi,meg a motor kerekei gumi elég vldelem-e,vagy nem,mert minden bizonnyal a sisakot kapja telibe a villám
szeretnek valami otletet kerni, hogy a beleszaradt piszkot a karburator csatornaibol milyen vegyszerrel lehetne kitisztitani? levegovel, karbi tisztítóval mar próbaltam, de nem sok sikerre jutottam! udv
CSAK VIHARBAN!
jo,akkor ezen túl igy fogok motorozni.........gumipók alatt egy 35ös gumipad
beállhatsz,csak legyen alattad 10-30 cm szigetelőanyag.
akkor ne álljak be a vizbe motorral?
A villám hatása a motorosra

Ahogyan a felhőből kiinduló villám a talaj felé halad, a legrövidebb utat keresi - és időnként előfordul, hogy ez egy magában szabadon álló motoros testén át vezet. A villám becsaphat az illető sisakjánál, vállánál, a lábán keresztül lefuthat a teste egyik oldalán, majd eléri a lábtartót. Amíg útját megteszi, persze nem kis gyötrelmet okoz. Fájdalmat,haj összekuszálódását, égési sérüléseket,szemgolyó kipukkadását és akár sokkot is előidézhet, de ennek ellenére a villámcsapás energiájának nagy részét a csizma talpa és a sisak teteje fogja fel. A legfőbb veszély, hogy az izmok görcse miatt az életfontosságú funkciók és a motor leáll vagy túlságosan felpörög. Erős áram hosszabb ideig tartó hatása rendszerint súlyos égési sebeket okoz. Az motoros rendszerint nem hal meg, kivéve két esetet: ha a szívén vagy a gerincoszlopán halad keresztül.

Védekezés villámcsapás ellen:
Ha nagy villámlással járó vihar közeleg, vagy kap el minket, húzódjunk be valahová (ne magányosan álldogáló fa alá). A legjobb egy ház vagy egy üzlet esetleg egy atombunker---ami lehet mobil is.
Ha motoron ülünk, a sisakplexit zárjuk be, a fém részeket ne érintsük meg.
Hagyjuk el a kimagasló vagy exponált helyeket.
Barlang, mélyedés akkor nyújthat védelmet, ha legalább 1,5 méter mély és befér a motor.
Kerüljük a nedves talajt, azonnal hagyjuk el a vízfelületeket.
Kerüljük a kőomlás veszélyes szakadékokat.
Védekezhetünk úgy is, ha 10-30 cm vastag szigetelőrétegre állunk (száraz kő, száraz elem, száraz tészta,száraz ág, ruhanemű,légnemű,nőnemű,női motorosnak hímnemű).
Nem ajánlott öreg, magányosan álló fa alatt táborozni, mert a madarak az ürüléküket ránk hullajthatják mikor a villámlást követő dörgés eléri a hallójáratukat vagy a lezuhanó ágak összezúzhatják a sátrat, a motort,a fejünket,nejünket, és a villámcsapás veszélye is itt a legnagyobb. Ennél rosszabb már csak a villámhárítót fogva várni a vihar elmúlását---EZT SEMMIKÉPP NE TEGYÜK.
NO KÉP...
eeefelejtettem.

sima 5 csavaros volt a tl tankbetöltője. max átfaragod.
Köszi...köszi...tesa-twini!
Bammeg, a fényképről hogyan derítem majd ki, hogy joe az én tankomra?
Aha! Megvan, fentről is fényképezd le én kinyomtatom, kivágom a közepét és ráteszem a tankra....
Jaa, de akkor 1:1 -ben fényképezd!
E-mailre küld...... köcce
Hali!
Havillámgyorsvagynemcsapbeléd....
Ja. Valszeg a bukóba csapna, mert az a legmagasabb. Kivéve a hónaljszárítós kormányú csoppereket.
de belecsap motorba is föleg a vezetöjét süti ropogosra, uyhogy vigyázz bármikor belédcsaphat a villám, csak gumiruhába menj ki az utcára is

jobbulást
Üdv

Lenne egy érdekes kérdésem.Ugye at mindenki tudja,hogyha autóba csap a villám nem történik semmi,még az autó sem áll le,ha menet közben történik a baleset(kivételt képeznek a cabriók,azok benézték olyankor).Azonban mi van a motorokkal?Motorba csap a villám?Mert az oké,hogy a motot is elvezetné az áramot mert szigetel a gumiabroncs,de ott van rajta az a fránya motoros is.Ebből kövekezik,hogy a vezetőt érné a villámcsapás.Vagy itt a motorosok kivltelt képeznek,és elkerüli a villám a motorbiciklit és egyáltalán nem is akar belecsapni?Kösz a segítséget
lefotózom, megnézed és ha kell akkor megbeszéljük,hogy ingyen a tiéd lehet. én csinátam vasbú.

sony mini dv-t tartott.
Ez meg egy Panasonic Hi8-assal....
Semmi baj nem volt vele, csak néha nagy sebességnél 200+ kicsit bekockázott....
Sony DCR-HC96-tal
A rázkódást nem szeresse, egy idő után kikapcsol.
Arról nem is beszélve, hogy 4500 mennyivel szimpátikusabb mint 8600! A lánc cserénéjénél a kis fogaskerék bőven kijött belőle!
Végre valaki, aki azon a gondolati síkon van, amin én!
Én nem akarok 320x240 -ben rögzíteni videót! Az borzalmas....
Mindegyikre tud tárolni, de normál üzemben a kazettára veszi. Ha a kártyára van állítva, az olyan minőségű és felbontású lesz, mint mikor egy digi fényképezőgéppel mozgóképet veszel fel. Kis felbontású gagyi minőség. Jó minőségben csak a kazettára lehet felvenni.
Új?
Tippek?
Ez?
Ez gondolom típustól függ, én se vagyok spíler a dologban, de a samsungnak és a panasonicnak most 50 körül már van jó kamerája ami kártyára rögzít mindent.
Én tudatlan vagyok ez ügyben....
Az a miniDV kamera, amelyik fogad SD kártyát (gondolom akkor SDHC-t is) az nem csak a fényképeket tárolja a kártyára? A videó felvételt is kártyára tárol, az nem a kazettára?
Én pont így jártam tavaly a JVC-vel, sajnáltam 20 rugóval többet a jobbra és szépen lassan(nem is olyan lassan, a 2. túrán már elkezdte a szarakodást) tönkre is ment, igaz eleinte egy SV1000-en meg a lányom M800-án volt amik erősen ráztak a Békához képest...