Köszi a tanácsot!
A megfigyeléseim alapján próbálok reagálni, aztán majd elmondod a véleményed.
Apriliákat meg honda nsr eket nézegettem csak 50-es mert arra van jogsi és azt fent is tudom tartani... arra gondoltam ezek értékállóbbak, mint 1 robi. KB 160 ezer körűl vannak, ha akarnék se tudnék rá többet költeni.
Bukó az minimum, ruhában még nem igazán gondolkodtam.
tegnapelőtt Néztem egy mocit Állítólag full olajcsere, gumicsere, lánc felújítva, új fékek... de magamtól nem tudtam megállapítani igaz e v csak mondja külsőre nagyon jól néz ki.
A Motorja egyből indúlt, szép hangja van...legalábbis nekem tetszett...
Esetleg honnan lehet tudni, hogy nem lett e nagyon szétpörgetve?
Ja és az esetleges rendszámozáshoz milyen papírok kellenek egy 50 esnél?
Köszike
Egyszer én már leirtam pár dolgot, ezért most csak kimásolom:
Ruha kell, ne sajnáld rá a pénzt, többe kerül ha nem tudsz dolgozni pl egy törés miatt, és még fáj is.
Csizma, térdvédős naci, kabát, kesztyű, bukó alap.
Nagyon drágát ne vegyél, főleg ha később el is akarod adni, nézd meg, kérdezz utána van-e alkatrész hozzá, és milyen áron. költőpénzt hagyj bőven, át kell iratni stb, ezen kívűl a kopó cuccokat is cserélni kell esetlegesen, és az olajat mindenképpen cseréld le! Nézd meg a fékbetéteket, gumikat, láncot, ezek sokba kerülnek.
Nézd meg milyen állapotban van a gép, foglalkoztak-e vele, vagy csak hajtották. A szép festés nem minden, láncfeszesség, kerekek lötyögnek-e, kormány nem-e szorul,nem lötyög, fék rendesen fog-e.
A motor indul-e rendesen, kell-e sokáig inditózni, füst és társai, kipufogó kormoz-e. Nyitott kipufogó jót szól, de eredetivel az igazi (ezért most tuti megköveznek) gázadásra hogyan reagál, kidobálja-e a sebességeket. Vannak mocik amik hangosak Kawa és amik halkak, ennek jó utánajárni.
Sérüléseket érdemes megnézni, ha csak idom sérült, az szerintem nem vészes, menet közben nincs sok befolyása, de a váz ne legyen sérült, ne húzzon egyik irányba sem. Ha ferdén állnak a számok a kilóméterszámlálóban, akkor vissza lett csavarva. Évszámot tudod ellenőrizni a váz vagy motorszám alapján katalógusból, illetve a felniben is benne van.
Eszembe jut valami még beírom, vagy kérdezz nyugodtan
Szeva! Én télen szeretném lefesteni és arra gondoltam hogy homokfújóshoz elviszem a felniket és a tiszta fém felületet alapozom és arra megy a festék. Majd alakul.
Hello!
Szeretnéma segítségeteket kérni, ugyanis le szeretném festetnia felnimet csak nem tudom h az eredeti festék rajta maradhat e megtapad e rajta a következő réteg alapozó és festék?
Vagypedig le kell csiszoljam az egészet? Vagy egyáltalán hogyan csináljam légyszi segítsetek
Véleményem szerint esetedben az ETZ a nyerő masina
Vígan tudsz vele rohangálni a városban, az átírás nevetséges (125x18 HUF + 6000 forgalmi + 6000 törzskönyv / ha tudod az eredetvizsgát az eladóval intéztesd el, mert az 17e)
az éves biztosítása meg kb 6000 HUF, tehát nem egy komoly összeg
biztosítás valami pár ezer Ft volt nekem még pár éve. nem hiszem hogy sokkal több. ilyne max 5000 lehet.. egy robesz azért elég olcsó... ha agyoncsapod is, sőt ha tunningolnád is, akkor sem egetverő.. ha lenne lóvém akkor vennék egy fasza robeszt a vároba, kicsit meghegyezve..
Teljesen kezdő vagyok, és most szeretnék motort venni, csak nem tom, hogy fent fogom e tudni tartani.
Ha valaki tudja hogy benzinen kívül mire kell költeni egy robogón az írja már meg!
PL: a biztosítás mennyibe kerül..stb, és azon kívűl van még amire vásárláskor fizetni kell.
adatlapomon vannak képek(azt hiszem)
link meg pl itt:link
megbízható motor,hibátlan állapot,egyszerűen ezekkkel a szavakkal le is írtam.nem tudok negatívumot mondani.nem csörög nem zörög,gyári rajta minden(kiv_első gumi,de megvan a gyári abból is)
utolsó hét ez,mikor még eladó,nem garantálom h meglesz sokáig,mert holnap már lehet elviszik
ha kell akkor a napokban kell eljönni érte,de előtte hívj fel hogy nem vitték-e el,elkerülendő egy felesleges kört.
bármilyen felmerülő kérdésre válaszolok
Én sajnos nem tudok mindenre válaszolni neked, de a simsont egyből kivenném a listáról. Te jobban ismered a fővárosi közlekedést, gyanítom az 50ccm blokk bőven kevés lenne, 100 körül nem kapni izom Simsont ami kivisítja a 90-et (ja, annyival nem is mehet, akkor tulajdonképpen mindegy:)). Főleg nem 120 kilóval..Amit írtál a bicikliút használatáról, az segédmotorkerékpárral csak városon kívül érvényes, tehát szabályosan ezt az előnyét nem használhatod ki.
Jawa-t nem ismerem, akkor még csünt voltam nagyon.
MZ egész jó lehet, majdhogynem olyan mint egy Simson, csak ugye nagyobb. Ebből adódóan szerintem meg tudna bírkózni a 120 kilóval és a forgalom ritmusával is. Én sok futárt látok MZ-n, igaz Győrött, nem Bp-n.
Az átíratás meg a többi kulidolog egyszer lenne csak, igaz fizetned kéne utána, de úgy tudom kis ccm-nél nem olyan vész.
Sziasztok! Ponggi vagyok (ponggi.hu) 40éves hapsi.
Anno 7évet motoroztam... azzal keltem-feküdtem. Kb. 15éve motormentes vagyok.
Ezen az állapoton szeretnék változtatni - részben a Bp.-i közlekedési helyzet miatt is.
...segítségre szorulok, kellene a tanácsotok!
Anno a szoci blokk motorjait ismertem, használtam (Simson 51B, N, ETZ150, JAWA350 )
Jelenleg csak minimális összeget tudok szánni erre a projektre, azaz 100eFt körül.
Kizárólag városi közlekedésre szánom, viszont én 120kg-s megtermett fazon vagyok.
Budapesten lakom III.ker 4-emeletes panel. Ez a lopásveszély miatt érdekes.
Zárt pincerész van, de oda 7 lépcsőn tudom a mocit le/fel tolni.
A mai motorokat nem ismerem, de nem ragaszkodom az ismertekhez.
Spekulálok...
Simson. Kb. 100eFt-ért már láttam tetszetőseket hirdetni.
Nem tudom, hogy a termetemnek megfelelő lenne-e?
Szerintem ezt le tudnám vinni a zárt pincébe, cégnél meg vigyáznak rá.
Nincs vele átiratási, vizsgáztatási macera, viszont Bp.-i viszonylatban jellemzően letolnának az útról.
Igaz, tudnék vele kerékpárúton is közlekedni.
JAWA350: Nagy kedvencem.
Nem tudom mennyire lopják ezt a régi típust, de ez az ablakom alatt éjszakázna.
Gondoltam vastag lánc + ponyva megoldásra.
Garantáltan elbírna, és a közlekedés ritmusát is fel tudnám venni. ...viszont macera a viszgáztatás, átiratás.
ETZ150/125: hasonló, bár lehet hogy ezt még a pincébe is le tudnám vinni...
Nagyon számítok az értő tanácsotokra. Más tipus is jöhet.
Ha tudtok megbízható eladó mocit ami a feltételeknek megfelel, örömmel fogadnám.
Megvenni a jövő héten tudnám Bp.-en.
Hát annyira nem...:DMert szineket látok, de pl ha két olyan szín kerül egymás mellé amit tévesztek akko van a gond
Van a dokinak az a "babos" könyve amiben a szines kis körök egymás melett vannak, abból élből elhasaltam, de a többivel nincs gond
Köszi a tanácsot!
A megfigyeléseim alapján próbálok reagálni, aztán majd elmondod a véleményed.
Apriliákat meg honda nsr eket nézegettem csak 50-es mert arra van jogsi és azt fent is tudom tartani... arra gondoltam ezek értékállóbbak, mint 1 robi. KB 160 ezer körűl vannak, ha akarnék se tudnék rá többet költeni.
Bukó az minimum, ruhában még nem igazán gondolkodtam.
tegnapelőtt Néztem egy mocit Állítólag full olajcsere, gumicsere, lánc felújítva, új fékek... de magamtól nem tudtam megállapítani igaz e v csak mondja külsőre nagyon jól néz ki.
A Motorja egyből indúlt, szép hangja van...legalábbis nekem tetszett...
Esetleg honnan lehet tudni, hogy nem lett e nagyon szétpörgetve?
Ja és az esetleges rendszámozáshoz milyen papírok kellenek egy 50 esnél?
Köszike