Smkp-val és nagy motorral is mehetsz jogszerűen. A "0" és a "2" az nem tudom mi, de biztosan se nemzeti, se nemzetközi jármű kategória nincs ilyen. Valamit félreolvastál. ( 326/2011.Korm. R. 1. 2. melléklet)
Semmit. Eltiltas alatti vez. Ilyenkor 72 ora orizetbe vétel, majd bilincsbe elszállitanak a bíróságra. ... Ott meg eldöntik h szopsz vagy szopsz. Ebböl nekem több is volt... ugy hogy most igyexem komolyan venni. Csak azt nemtom most akkor motorral se jarhatok vagy mifasz?
Tisztelt Svajci!
Ha van hozzáértő haver nézesd meg vele hogy érdemes-e vele bajlódni! Vélhetőleg ez is kis értékű per lenne és már itt fizetned kellene! Ügyvéd-tárgyalásonként 25-30 e ft. A végén ha nyered és bizonyítod akkor sem biztos hogy az egész ügyvédi költséget megítélik! A szakértői díj kb 80-100000 ft! Másodfokon vakaródzás és egyebek nincsennek! Kártérítési perben legjobb alperesnek lenni,persze csak addig míg pofára nem esik a pofátlanja...!
Ha már hozzányúl, veszett minden.
Teljesen érintetlenül kell a szakértőnek szétszednie a blokkot.
Viszont így, hogy van rajta külső sérülés, ami nem bizonyítható mikor keletkezett, kérdéses vállalná-e szakértő.
Ennek a díja nem kevés és sok idő! Annyira nem nagyértékű a motor, hogy megérje..... + a per, ügyvédek és az eredmény nem garantált.
Olyan lehetetlen megállapítani, hogy mennyi kilométerrel ezelőtt keletkezett! Egy váltót pár kilométeren is lehet kínozni nagyon és több tízezer alatt is vigyázni rá.
Ennek a díja nem kevés és sok idő!
Tisztelt Svajci!
Majdnem földi vagy ! Ha volna egy telefonszámod megbeszélhettük volna...! Nem javaslom a peres utat, mert nagyon sok a buktatója, annak ellenére hogy neked lehet igazad! MSZ- 27-09 keress rá FONTOS és akkor megérted! Ügyvédi költség ,perköltség mszaki szakértő díja....!
Mondjuk nem is kifejezetten a Te esetedre gondoltam, nyilván nem ismerem sem a motort, sem a tulajt... Csak arra mondtam példának, hogy szerintem elég nehéz rábizonyítani az eladóra, hogy becsapott és ezért vissza kell vennie a motort, és sok esetben lehet tényleg nem is szándékosan ver át - olyankor is kötelező lenne visszavennie?
Nem akarlak elkeseríteni, de itt a jogi fórumon ez a rejtett hibás dolog elég sokszor előjön, mind eladói, mind vevői oldalról, és 99%-ban az a vége, hogy nem lehet vele kezdeni semmit, szinte lehetetlen erre hivatkozva pert nyerni a vevőnek.
Talán Nálad ha szétszeded a blokkot, mert gondolom most már úgyis szét kell, és találsz valami súlyos hibát, arról talán tudja bizonyítani egy szakértő, hogy 500 km-nél régebb óta keletkezett...
A szűrőben nem lesz semmi. Mivel a szívóágban van egy fém szita, azon nem megy át a fém darab.
Nagyon apró éppen csillogó fémnek látszó dolgok meg természetes kopás, nem hiba. Főleg ugye, hogy együtt van a váltóval. Ott pár recsegős vagy durva váltás simán jutalmaz apró fémmel....de aztán lehet sosem fog hibaként jelentkezni.
A szűrőt nem néztem, hogy abban volt e! Már ott sokkot kaptam, hogy milyen az olaj minősége ami lejött és utána még nagyobbat, hogy mennyi fém van benne :/
a repedésért járna egy picsánrúgás mert túl lett húzva
mindig túlhúzza a nép ahelyett hogy új tömítést tenne a csavarra
de ez egy párezer ft-s dolog nem érdemes pereskedni
a fémreszelék meg nem tudni....... szűrűben is volt sok?
Én nem is àllitom h szándékos lett volna, de anyagfáradás egy 6éves motornál amibe 21000 km van? És az, hogy ő nem tud a dologról mert nem nézte meg a leeresztett olajat mikor cserélte nem mentesíti. 500kmet mentem vele, kb 2 hete vettem
Na ez az, meg nem az eladót akarom védeni, de simán lehet hogy ő se tudott róla, akkor is vissza kéne vennie? Mondjuk elkezd töredezni a dugattyú, mert anayagfáradás, de neki nem tűnik fel a teljesítménycsökkenés stb., mert amúgyis évente 2x indítja be, aztán végül kihasználatlanság miatt eladja a motort; most ő a köcsög, ha nem bontja szét a blokkot meg szedi atomjaira a motort előtte? Még a leeresztő repedésére is igaz, hogy ha az utóbbi két évben nem cserélt olajat, mert keveset ment, és amúgy meg nem szivárgott, akkor simán lehet, hogy nem vette észre, és nem szánt szándékkal akart átverni.
elvált asszony ritkán szűz........
egy drágább motort tuti úgy vennék csak meg ha ott előttem olajat cserél
ez a 6 havi dolog meg faszság
megnézted megvetted ennyi. kapun kitoltad vége van
vennének tőled egy motort, valamiért mégse jön be az embernek, letiltja hidegen aztán visszaveszed kilógó béllel mert rejtett a hiba
Szia.
Az olajleresztő csavarnál a repedés nem rejtett hiba, hiszen megfelelő szemrevételezésnél látszana. Viszont a fémforgács a blokkban nagyon nem jó, bár nem szakmám, de ennyit én is tudok
A kérdés, hogy mennyit mentél vele a vétel óta? Km/idő?
A rejtett hiba esetén neked kell bizonyítanod, hogy a hiba a vásárlás időpontjában már fennállt. Na ez a problematikája az ilyen eseteknek.
Nem is a repedéssel van bajom mert azt magam is tudom orvosolni, hanem a fémszilánkokkal, ami az olajjal együtt jött ki a blokkból és arra gondoltam, hogy rejtett hiba! Vagy az se számít annak, mert azt nem láthattam és nem is közölték velem, hogy ilyen bibi lenne...
Sajnos ez nem rejtett hiba.
1. Kívülről, szemmel látható, tehát észrevehető!
2. Bármikor te is felüthetted valahol. Ez mondhatja, simán.
Te nem tudod bizonyítani, hogy már a vásárláskor meg volt a hiba -ami nem rejtett- ő róla meg jóhiszeműen azt lehet feltételezni, hogy jelezte volna ha fennáll.
Azért ezzel a magánszemélyre is vonatkozik a jogszabályban foglaltak nem ilyen egyszerű dolog ez és nem bemondásra történik.
Mi is van a jogszabályban? Na ugye! Amire te gondolsz az biztos nincs.
Szerintem nem fogsz tudni semmit elérni, mert nem rejtett hiba. Ha nem nézted meg mit veszel vagy akkor is meg volt a hiba, akkor csak magadat okolhatod, hogy megvetted.
Amit akarsz, azt nem tudod hitelt érdemlően bizonyítani........ de ugye eleve nem rejtett.
Veszett fejsze nyele..........
Ha nem is szimpatikus az írásom, mert nem biztatlak, hogy igen lépj fel ellene...stb. Attól még ez van. Sajnálom.
Legközelebb jobban nézd meg mit veszel, ezt meg hegesztesd meg.
Üdv!