Sziasztok,
Azzal a problémával fordulnék hozzátok, hogy nemrégiben vásároltam egy motorkerékpárt és most cseréltem le az olajat a tulaj által elmondott kilométernél! Észrevettem, hogy a leeresztő csavarnál repedés van és az olajban is fémszilánkokat találtam. Ez úgy gondolom rejtett hibának minősül és mivel magánszemélytől vettem, rá is vonatkozik a jogszabályban foglaltak, hogy 6 hónapon belül, ha ilyen rejtett hiba tárul elém akkor visszacsinálhatom az egész adás-vételt? Vagy ilyenkor mi a teendő?
Előre is köszönöm a választ!
Így van. De e mellett le is szemlézi a biztosító, hogy valóban megvannak-e.
Érdekesség, miért ne kössetek z Astrához: szerintük a 150.000 Ft-os Hepco Becker dobozpár a Honda gyári felszereltségéhez tarozik, persze ne akarják kifizetni.....
Tudom, hogy esetedben nem Casco-ról beszélünk, de hátha valaki számára még hasznos:
Kíváncsiságból kértem Casco ajánlatot egy biztosítónál (AEGON), és tényleg úgy volt, hogy a motor nagy értékű extra felszereléseit külön fel kellett sorolni, és belevenni a szerződésbe (navigáció, csomagtartó rendszer, sportkipufogó stb.).
A megfelelő led-égővel szerelt megfelelően beállított lámpa nem vakíthat.
Csak egyszerűbb az mondani: Ha le van eresztve a sorompó, abból baj nem lehet !
Mint a cuccilalizmusban,
"prizma nélküli,fényszórótól kettő centiméterre elhelyezett ledes irányjelzőktől"
Ma láttam olyan autót amelyiknek az első irányjelzője a fényszóróégőtől nem volt messzebb 5 centinél. Viszont láttam mégis, hogy balra akar menni. mert a bal reflektorban villogott neki.
"A minősítésnek megfelelő izzóval szerelt, helyesen beállított lámpa nem vakíthat."
A megfelelő led-égővel szerelt megfelelően beállított lámpa nem vakíthat.
Csak egyszerűbb az mondani: Ha le van eresztve a sorompó, abból baj nem lehet !
Mint a cuccilalizmusban,
Még valami! Mi itt nem szégyelljük az identitásunkat, mert adott esetben egymás életét mentjük. Az adatlapodat töltsd ki.
Névtelenekkel nem beszélgetünk.
Ezért kellenek a beszűkült látású vizsgabiztosok.A minősítésnek megfelelő izzóval szerelt, helyesen beállított lámpa nem vakíthat.Maga a lámpa test is az adott járműhöz van minősítve,csak ott teljesíti az előírásoknak megfelelő láthatóságot.A forgalmazott led,halogen ,xenon izzók,lámpatestek nem minősítettek,legalábbis erre a felhasználásra.Az estlegesen rajtuk lévő minősítő nem a járművekben való alkalmazhatóságukat jelöli.
A köcsög vizsgabiztos,rendőr meg szereti hallani: ez gyári.így vettem,két éve is így vizsgázott,ez minősített.Ezek vonatkoznak az átalakított,idomtalan,túrakormányos,üléspúppal,hátsó lábtartó,kapaszkodó nélküli,vágott pályagumikkal,átalakított első futóművekkel,fékrendszerekkel,rendszámvilágítás,prizma nélküli,fényszórótól kettő centiméterre elhelyezett ledes irányjelzőktől sok minden más csodákig.
Természetesen,ha a lakás gázbiztonsági ,érintésvédelmi szemlén minősítetlen,a követelményeknek nem megfelelő szerelvényeket használok,akkor az adott tanúsítvány adó,(nem adó) a köcsög.
Ne is mondd! Szomszéd megyei falun átvezető főúton megelőzött egy ilyen "nagykabátgomb" méretű kerekekkel felszerelt ""robogó" , mert én csak kb a megengedett 50-el mentem. Majdnem leszálltam , mert azt hittem megálltam!
Nem a színe zavar a "kékes fényű" izzónak hanem az, hogy vakít mit az állat.
Csak tudod engem ki tud akasztani minden szar szűk látókörű tiltás!
Anno még a múlt évezredben a P21-nek a rendszám alatti sárvédőjére raktam egy piros prizmát. A vizsgán az első dolguk volt, hogy leszedették velem! Ez és az ilyen baromságok tudnak fel idegelni..!
Még valahol az "épített motor " tiltását meg is tudom érteni a szilárdsági számítások, az anyagminőség, és a hegesztési technológia bizonytalanságai miatt, senki ne haljon meg egy összecsukódó motorváz miatt.
De nagyon sokszor a józan ész helyett tiltanak, mert abból baj nem lehet!
Az Audi lámpán ne csodálkozz máshol is vannak kretének nemcsak nálunk!
itt is van értelme mert nézd csak meg az 50es motorokat-robogókat
1 kitételnek kb megfelelnek és mindenki berheli ezerrel kis nyikhaj szarok semmi fékkel 70-100al repesztenek
ugyanez lenne a sorsa a maszek izzóbeépítéseknek is
amúgy elég öreg vagy ahhoz hogy tuti közlekedtél már krumpliizzós autóval, akkor is láttál, pedig kb felét világította mint egy jobb h4
Hát sajna az "ésszerű" meg a "szabályos" nem mindig jár kéz a kézben...
Ahogy írtad az előbb, egyszerűbb rásütni, hogy "nem felel meg az előírásnak", mint kidolgozni egy normális előírást. Ez ugyanaz a témakör, mint amiről lentebb írtak, hogy épített motort gyakorlatilag lehetetlen levizsgáztatni és szabályosan használni. USA-ban meg tudják oldani, mint a LED-es lámpát is, pedig ott sem világít másképp a LED, mint nálunk. Na mindegy. Azért ott is vannak hülyeségek mint mindenhol, most olvastam, hogy betiltották az Audi automata lámpáját, mert az 50 évvel ezelőtti előírás szerint "lennie kell egy kapcsolónak, amivel a vezető válthat tompított és távolsági mód közt", az okoslámpánál meg ugye ez automatán történik.
De tőlem amúgy mindenki azt rak a lámpájába amit akar, a rendőrök/vizsgabiztosok egy része is simán elnézi ezeket a kis "kihágásokat".
(Egyébként a kékes fényű izzó nem biztos, hogy szabálytalan, halogénben is van ilyen, ami szabályosan beszerelhető.)
Mit szólnék, ugyanúgy tilos halogén lámpatestben, mint amit én linkeltem. De amúgy meg az a lényeg, hogy a vizsgabiztos mit szól hozzá. :)
Nálam is úgy kezdődött a dolog, hogy gondoltam lecserélem a halogént olyan LED-esre, amit mutattam, mert hát ki ne szeretne jobban látni, tartósabb égővel? Aztán kis utánajárás után kiderült, hogy nem ilyen egyszerű a dolog, úgyhogy marad a halogén. Ez van, ezek a LED-es fényszórók pl. az USA-ban elfogadottak, ott simán lehet venni hozzá kialakított lámpatestet is, pl. itt egy, és nem kínai, General Electric: http://www.gelighting.com/Ligh...
De persze ugyanezt a terméket a magyar (EU-s) GE oldalon már nem találod meg.
Szóval EU-ban meg marad a halogén. Kivéve persze ha olyan járműved van, amit gyárilag LED-es égővel szereltek. :)
Majd lenyugszanak! De egyébként sem értem: ha nem elég a "láthatáshoz" akkor hogyan zavarhat? De ha csak az orrukig látó beszűkült emberek vizsgáztatnak akkor egy darabig még ez lesz.
Pedig elég lett volna annyi, hogy leellenőrzik a fényszóró fényvetületi képét , hogy-e megfelel -e az előírásoknak -e vagy sem-e!
Egyszerűbba -nem felel meg-et beqrni!
Még nem kapták meg az M.SZ.M.P.K.B.P.B.K.M.K.Ü.T. K. politikai állásfoglalását /irányelveit az alkalmazhatóságról! .
Ha jól értem a cikkben azzal volt baj, hogy LED fényforrást szereltek nem LED-hez tervezett lámpatestbe. Ez így tilos. Pl. hirdetnek ilyet: http://www.kepesmotor.hu/lampa...
Ennél más a fényforrás alakja, mérete, fényereje stb., mint egy hagyományos halogénizzónál, ezért ha ezt beteszed a halogénhez tervezett lámpatestbe, akkor más vetületet fog adni, ezért tilos (csakúgy, mint a xenonizzó a halogénhez tervezett lámpatestben). Hogy más tényezőkről (pl. hőtermelés) ne is beszéljünk.
Viszont ha veszel egy gyári LED-es indexet, vagy egy előírásoknak megfelelő LED-es nappali menetfényt, akkor azokat minden gond nélkül fel lehet szerelni, mert ott ugye már a lámpatest is a LED-hez van kialakítva.
Értelemszerűen ezekbe viszont nem szabad pl. hagyományos izzószálas égőt tenni. :)
Tisztelt Ferkó56!
Ha töröd a gépet és márkakereskedésben veszel hozzá gyári ropogós burkolatot attól még nem lesz új....! Legfeljebb látszatra kikímélt,csak azt nem értem hogy akkor ezeket miért adják olyan drágán, ja mert piacgazdaság van ! És ugye a szegény kereskedő.......!
Tisztelt Ferkó56!
Csak egy kis apróság hogy mi a különbség a hifi és a motor között! Nekem sikerült pert nyernem egy olyan ügyben ami egy japán mkp gyártási évén alapuló jogvita és az ehhez kapcsolódó ár miatt kezdődött! Be sikerült bizonyítanom a gyártási évet ami hamisan lett feltüntetve ! Ennek következménye egy jelentős értékcsökkenés lett! Ezzel csak azt akarom mondani és nem állítom hogy a tied hasonló betegségben szenved, a forgalmazó, az importőr és a biztosító is tisztában van a vázszám karakterek alapján hogy mikori gyártású a mkp! Ez esetenként nem egyezik az ugyanezen forgalmi engedélyben szerelő gyártási évvel!( Egy két esetben tapasztaltam gyanús dolgokat de volt aki a történtek előadása után legyintett és volt aki szidta őket! Ezzel együtt előfordulhat hogy több áfát is fizetünk magasabb vételár estén! Hidd el ha a mszki szakértő kimondta hogy a gyártási évnek köze van az árhoz akkor erre a körülményre figyelj! Nem rossz szándékból írtam le! Lopáskor, töréskor biztos figyelnek erre is hiszen ezeknek van jelentőségük ,a bíróság kimondta!
Aki nem hiszi járjon utána vagy tanuljon a saját kárán,mert előfordulhat hogy simán átadnak egy forgalmit úgy hogy nem is gondol a tulajdonos a hamis bejegyzésre! Az árcsökkenésnek egy bizonyos idő után jelentkezni kellene az árban az árlapon a szerződésben is! A műszaki cikkek is érték vesztettek a korral párhuzamosan legfeljebb csak eddig nem törődtem vele!
Tisztelettel: Cseristi
Azzal a problémával fordulnék hozzátok, hogy nemrégiben vásároltam egy motorkerékpárt és most cseréltem le az olajat a tulaj által elmondott kilométernél! Észrevettem, hogy a leeresztő csavarnál repedés van és az olajban is fémszilánkokat találtam. Ez úgy gondolom rejtett hibának minősül és mivel magánszemélytől vettem, rá is vonatkozik a jogszabályban foglaltak, hogy 6 hónapon belül, ha ilyen rejtett hiba tárul elém akkor visszacsinálhatom az egész adás-vételt? Vagy ilyenkor mi a teendő?
Előre is köszönöm a választ!