Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ki nem szól semmit?
Vizsgabázis? Az nem szól
Rendőr, ha útközben megfog? Az már igen.
Tréler vagy útvonalengedély........de jó magyar szokás, hogy elsunnyogsz vele a vizsga helyszinre, de abból lehet bibi
csak útközben ne kapjon el a yard mert alsó hangon 30as a bünti
Köszi! ;)
Semmi!
Majd elviszed jövőre!
Sziasztok! Ha lejár a műszakim és nem akarom egyből megújítani, akkor mi a helyzet? Ha fél év múlva viszem műszakira, akkor nem szólnak semmit?
T C!
Igy mar nem csak a kornyeken!
Tisztelt oggy771!
Ahogy Papa Maci irta beirni a konyvbe!
Tisztelt tyutyi!
En szemelyszerint koszonom az infot hogy hova ne menjek vasarolni! Egy javaslatom azert megis lenne a megyei fogyvedelmet keresd meg vajon ok mit mondanak, ha lehet majd a gvh-t is! Ha lett volna telefonszamod egy kicsit bovebben elmondtam volna mire kell vigyazni.......! Az elvezd a felhotlen motorozast
szlogenu kft.-vel Te is vigyazz! Ok nem csizmakkal ugyeskednek hanem motorokkal!
Szeles utat kivan:Cseristi
Nem, én a kecskemétire gondoltam. Azt sem tudtam, hogy van pesti boltjuk is.
Az elméleted megmagyarázna sok dolgot, erre nem is gondoltam. Bár a Full-Gas-ról is rebesgettek egyszer hasonlót...
erre van egy elméletem. Bár te szerintem a pestire gondolsz, de az egész egy pénzmosoda. Nem a bevétel számít. Lsd. a termékek minősége, az eladók hozzáállása....
bár nincs időm minden hsz-t alaposan átolvasni, kissé be vagyok havazva, de a javítás valóban jogszerű. E mellett azért én beírnék a panaszkönyvbe, amikor azt kéred megváltozik a hozzáállás....ugyanis, ha abba beleírsz a felügyeleti hatóság ellenőrzi, mi lett a megoldás.
Sisakkal jártam hasonlóan.
A zsírúj tökben már pár felvétel után összegyűrődött az arcpárna.
Nem foglalkoztam vele, de amikor már a gumicsík is elszakadt a plexi alatt, akkor visszavittem a boltba, hogy gyerekek egy két hónapos sisaknak nem így kéne kinéznie!
Ők továbbküldték a forgalmazónak (Pinkmotor), aki lefényképezte a hibákat, s elküldte Belgiumba! a gyártónak.
Idő tellett (lassan 2 hét), türelmem fogyott..
Boltot hívogattam, hogy kőne erősen a bukó már (nincs másik), ahol csak mondogatták, folyamatba van az ügy..!
Montam a boltosnak, a belgák még most elküldik a képeket a kaucsukültetvényre, mega cérnagyárba is ?
Mer akko karácsonyra se lesz bukóm!
Ekkor felhívtam a forgalmazót, ahol a nemtúlbarátságos hölgyemény még majnem leis baszott, h ezt most, h így, ménem a forgalmazót csesztetem?
Akkor agy edurrant, és "burkoltan"a f.védemlre célozgattam..!
Két nap múlva a kezembe volt a sisak, mindkét! arcpárna cserélve, s a tömítés okádék módon kivagva s beletéve 1 másik csík..
Bocs a hosszú monológért, csak okulásként írtam, h keménynek kell lenni, különben a fejünkre szarnak!
Azt csodálom, hogy a parilla még nem ment csődbe. Nagyon rossz hírük van a környéken...
lehet még annyi csavar hogy amikor pl egy áruházlánc veszi meg a gyártótól a terméket elállhat a gyártó által vállalt garanciától
ekkor van az hogy olcsóbban tudja árusítani mert olcsóbban is kapja meg( a gari és a tétel miatt)
pl a barkácsáruházak a kisgépeket vagy a telefontársaság a telefonokat árulhatják így
de a parilla egy nulla kis cég szóval ott ilyesmi tuti nincs
Hát én úgy sejtem nagy baj volna ha a végfelhasználó minden apró-cseprő-szarsággal a gyártót üldözné Nos jó esetben a gyártót földi halandó el sem érheti, legfeljebb a portáig telefonál
Normál esetben ezek a dolgok úgy működnek, hogy a kereskedőtől akitől lett vásárolva az adott dolog, ahhoz kell visszavinni a beszart terméket Ő küldi vissza, vagy a nagykerhez, vagy közvetlen a gyártóhoz, attól függ éppen hány lépcsős a rendszer. (ugyi gyártó-nagyker-kisker-földi halandó) Nos a gyártónak felelösséget kell válalni az általa előállított szarjáé. pl. nem lehet a kolbász mérgezett, a kóla bedöglött, a sör pocsojaízű, vagy egy motoros csizma leváló talpú. De gyártás során előfordulhatnak hibák és esetleg kikerülhet a termék a kereskedelmi láncba. Pl. Ilyenkor szokott lenni amikor tízezrével hívják vissza a járgányokat valami elbaszott faszság miatt.
Nos lényeg a lényeg a kereskedő a kicserélt terméket visszajutatja a gyártóhoz, aki cserébe küld helyette, ergó a kereskedőnek vesztesége nincs (legfeljebb presztis, mert ég a feje, hogy ilyet forgalmaz, holott a termék hibájáról nem tehet. (nos ez lenne a normál eset. a sz@pás akkor van, ha valami félrészeg, a börgyárból kirúgott szűcs hefteli a hamisítványait a bolt alatti pincében Akkor csak kapugarancia van
Nem értetted mit írtam. A gyártói garanciát a gyártó felé érvényesíted (mert ő vállalta), ez azt jelenti, hogy a gyártó fogja neked kicserélni, ő vállalja a költségeket stb. Nem a kereskedő. Ettől még nyilván nem neked személyesen kell visszavinned a gyártóhoz, a kereskedő többnyire vállalja az ügyintézést. De a lényeg az, hogy ilyenkor a kereskedő, ahogy írod, csak közvetítő, tehát nem is mérlegelhet, hogy cserél vagy nem. Tehát eleve nem mondhatta volna a Parillás néni, hogy ő nem cserél, ha a gyártó jótállást vállal. Tehát nem is állt volna elő ilyen helyzet.

Kicsit képzavar van itt, úgy érzem. Van a magyar "3 napos csere" törvény, ami a magyar kereskedőre vonatkozik (bizonyos termékek esetén), nem a gyártóra. Meg van a gyártó által vállalt jótállás, amihez a boltosnak köze nincs, csak közvetíthet.
Ld. előző hsz.-em. :) Ha van rajta gyári garancia, vagy a boltos úgy dönt, hogy ő vállal garanciát (de erre semmilyen törvény nem kötelezi), akkor nincs miről beszélni, cserélniük kell.

Itt a vita arról megy, hogy a boltos nem akart cserélni, ebből gondolom, hogy nem vállalt semmilyen jótállást; erre mondták, hogy de 3 napon belül kötelező, erre mondtam, hogy sajna nem, az csak bizonyos termékeknél van, csizmánál nincs. Röviden ennyi a történet. :)

Az alábbi hsz.-em alapján ha a Dainese csizmám a 24. hónapban anyaghiba miatt szétmegy, én is teljes joggal küldhettem volna vissza a Dainese-nek, hogy cserélje ki. De ennek semmi köze a "3 napos törvény"-hez.
Ez marhaság. A kereskedő a közvetítő, így nyilván rajta keresztül érvényesíted a garanciát. Nehogy már a gyártóhoz kelljen rohangálni mindennel...
nem kell elhinni,amit egy seggfej,szarrágó,pénzéhes kereskedő mond.... igenis menj el a fogyasztóvédelemhez!az esetek nagyobb százalékában a vevőnek ad igazat. akkor aztán majd kussban lesz a hölgy. nekem egy szar edzőcipőnek1év után kettészakadt a hátulja és a deichmanban sűrű elnézések közepette cserélték be...na szóval ez a lényeg!
Ezért kérdeztem én is először, hogy nincs-e garancia rá? Már nem esküszöm meg, de szerintem nekem a Dainese csizmámra a gyártó vállalt 2 év garanciát. Ha a Diadora-nál is így van, akkor semmi gond, visszaküldöd, kicserélik, tiszta sor. De ezt a gyártó felé kell érvényesíteni, nem a forgalmazó felé; a gyártó által vállalt garancia nem keverendő a kereskedők kötelező jótállásával az ominózus kormányrendeletben említett termékek esetén.
nem feltétlen igaz ez a lábbelis dolog
pl a gyereknek pár éve vettünk egy tépőáras nike sportcipőt 6 hónap jótállással
olyan 3-4 hónapos volt amikor eltört az egyik műanyag basz rajta amin át kell hajtani a tépőzárat
visszavittük és adtak helyette egy másikat, vagyis egy másik típust ami fűzős csak az ezerpárszáz ft különbözetet kellett kifizetni
de ha kellett volna adtak volna egy ugyanolyan tépőzárast is csak megrendült a bizalom
Én is ezt a rendeletet linkeltem be, a mellékletben meg fel van sorolva, hogy milyen termékekre érvényes. Sajnos se ruházat, se sportfelszerelés nincs közte, semmi, amibe beleférne a motoros csizma; szinte csak műszaki cikkek vannak a mellékletben. Magyarul erre a csizmára nem érvényes a jótállás, se a 3 napos cserekötelesség.
Egyébként kicsúszni már nem fog a 3 napból, mert az a csereigény bejelentésére érvényes, nem magára a cserére. Tyutyi 3 napon belül bejelentette, ő mindent megtett, innentől kezdve a bolt térfelén pattog a labda - azaz pattogna, ha lenne jótállási kötelezettségük. De nincs.

Amúgy se kereskedő, se jogdoktor nem vagyok, csak utánanéztem a dolgoknak, segíteni szerettem volna, mert tudom milyen lesújtó, amikor tehetetlenül nézed hogy a sokáig spórolt pénzed egy pillanat alatt semmivé lesz. De sajnos szerintem ebből a helyzetből nem lehet többet kihozni. Ennyi. :(

Mondjuk talán mégsincs minden veszve, az emlegetett topic-ban volt aki egy ragasztással tökéletesen helyrehozta, szóval legalább nem kell kidobni. De akkor sem ezt várja az ember egy új csizmától.
Biztos nem rendeltetésszerűen használtad
Felhúztad a lábadra
Nem volt mellékelve hozzá egy címke, hogy csak vitrinben, páramentes környezetben szobahőmérsékletetn tartható?
Én nem ismerem a helyet csak a Hayabusa topic-ból vettem, ott írta valaki, hogy sokszor jár oda vásárolni, és sose volt rossz tapasztalata.
Eleinte még én is nézegettem, de egy pár éve leállt, és már nem lehetett feltölteni semmit, így szépen elavult az egész, ma már csak olyan termékek vannak fent szinte, amiket boltban már nem tudsz megvenni. Így tényleg nem sokat ér. Nem értem miért nem lehet oda bárkinek feltölteni bármit, akár moderálás nélkül; hasznos lenne.
Na mindegy ez már más téma. :)