Csak azt nem értem , hogy ezt neked a kivonáskor nem mondták, illetve én úgy tudom , hogy az okmányiroda automatikusan kellene hogy az adóigazgatásnak jelentse a kivonást !?
szvsz,ha adásvételive mész,neked semmi költséged nincs visszamenőleg,de azt is kevesen tudják és nem igazán reklámozzák az okmányirodában,hogy családtagok közötti gpjmű adás-vételnél nincs vagyonszerzési illeték,de kell vinni a születési anyakönyvi kivonatokat,igy csak a forgalmiért kell fizetni
önkörmányzatból jöttek teljesítményadó nemfizetés miatt felszólítások a motorra ,mert ha nem, akkor nem is tudnak róla,hogy volt apudnak motorja
A motorom ki van vonva a forgalomból ideiglenesen.
Erre jött egy csekk, hogy fizessem be a gépjármű adót.
A biztosítást sem kell fizetnem.
Szabályos ez?
Nekem van egy javaslatom: Nincs már meg a rendszám!
Aztán így érdeklődj , hogy "összerakhatod-e , és le tudod -e így műszakizni , és az mennyibe fog kerülni neked?
Aztán írd meg a tapasztalataidat
"A MABISZ az alábbiakban teszi közzé a fedezetlenségi díjak 2014. évre érvényes tarifáit. A fedezetlenségi díjak naptári évre vonatkoznak, így amennyiben a fedezetlenséggel érintett időszak két naptári évet is érint, eltérő díjak kerülhetnek felszámításra."
Nem ír maximumról, csak napi díjról.. elég durva lenne cirka 7500 nap után perkálni, még úgy is hogy régen nyilván nem 50 forint körül volt a napidíj, hanem kevesebb.
Üdv mindenki!
Egy kis tanácsért fordulok hozzátok, remélem sikerül adni is.
Problémám nem nagy, de még is itt kérdezem meg, minthogy egyből az okmány irodára menjek, el is mondom miért.
Ott kezdődik a történet, hogy édesapám motorját szeretném újra talpra állítani, ami jelen esetben egy MZ TS 125 '82-es évjáratú.
Probléma ott kezdődik vele, hogy erre a motorra utoljára bármilyen(műsztaki, gép jármű adó, biztosítás....) kötelezettség teljesítés az állam felé 1993-ban történ utóljára meg, azaz '93 júliusig volt műszakija és '93 év végéi volt biztosítás fizetve a mocira, de utána és azóta se semmi, és még a rendszám se lett leadva és nem lett az se bejelentve, hogy nem kívánja használni a motort édesapám.
Rendszám van, okmányai megvannak, a motort rendbe kellene szedni,de az itt nem lényeg.
A legfonosabb kérdésem, hogy milyen kötelezettségeket vonhat maga után, ha bejelentkezem akár okmányolásra, akár műszakira, ÉS esetleg változik-e valami múltbéli kötelezettség telesítése HA tulajdon jog változás történne, azaz adásvételivel ( pölö én ) megvásárolnám. ( ezért nem kopogtattam okmány irodán, nehogy egyből ránk muntassanak, hogy " most akkor fizetsz, ha eddig nem".
Köszönöm mindenki válaszát, és hogy elolvastastad!
Elvileg kapnod kellene egy tájékoztatást hogy nevezett gpj.-vel baleset és károkozás nem történt! Utána én vagy még a vásárlás napján azonnal írnék a magyarországi vezérképviseletnek hogy nevezett gpj.-mű mikor került az országba,valamint kérnék egy állásfoglalást a vételárról! Mindenesetre ha hitelre veszed akkor a kereskedés nevében nem írhatja alá senki! Ha aláírja és bármi kiderül a mkp-ról támadható a szerződés! A szerződésnek tartalmaznia kell a futamidőt és rálátásod kell hogy legyen a kamatra is amit nekik írásban kell közölniük feléd! Az írásbeliséget a Bank alkalmazottjának kell aláírni a hely,dátum, (én javaslom)idő feltüntetésével! Ha bármi van akkor az MNB-nek van egy vizsgálati osztálya és hidd el eléggé hatékonyak a PATKÁNYOKKAL szemben! Az APEH is! A FoGyvéd-is!
Tisztelt Warpig!
Van egy Msz 27-09 sz. rendelet amit most fejből idézni nem tudok,de ha meg tudod találni kérlek keress rá! Érdemes! Mielőtt megveszel bármit is nagyon nézd meg és át hogy mit is és mennyiért pont az előbb említett dolog miatt! Egy kis óratekergetés egy kis ez na megy egy kis az is és ......!
Annyival egészíteném ki, hogy csak arra az esetre vonatkozik, ha a megvásárlás pillanatában fenn állt az adott hiba, vagy azzal szoros összefüggésbe hozható hiba ok, melynek közvetlen következménye az adott hiba. Ha a kereskedő bizonyítja az első hat hónapban, hogy a hiba a vásárlás pillanata után keletkezett, a szavatosság alól mentesül. Az autó használtsági fokából eredő károkért a kereskedő nem felel.
A legfontosabb, hogy ez csak akkor igaz, ha a kereskedő cég nevén van az autó. A kereskedők azonban általában bizományosan értékesítenek, és az adásvételi szerződést a magán tulajdonossal köti a vevő. Na ilyenkor nincs szavatossági kötelezettség. Uez a bevett gyakorlat a külföldről behozott motorok esetében is. A szerződést is alaposan át kell olvasni, nehogy lemondassanak a szavatossági igényedről.
12 hónap jótállás vonatkozik a kereskedésre.
Ebből az első 6 hónapban neki kell bizonyítania, hogy a hiba nem áll fent. A második 6 hónapban neked kell bizonyítanod, hogy fenn állt.
Ha jól emlékszem így van.
Sziasztok!
Ha a motor forgalmijában az van hogy "ideiglenesen kivonva március 1-ig", akkor az február 28 23:59-ig van kivonva vagy még március 1-én is?
Kérdés, hogy mikori dátum volt az adás-vételin? Én most ez miatt szopok na meg az időközben megváltozott alvázszámot nem jelentettem le az előző biztinek így nem találták a rendszerben, de azt megoldottam és így nem ismerték el a bonus igazolásomat...a negyedéves 63 rugó helyett 110-re emelték és még az előző negyedévhez képesti különbözetet is ki kell fizetnem és így 150 lesz a köv. negyedév.....de szépen elmagyarázták így szavam nem lehet.
önkörmányzatból jöttek teljesítményadó nemfizetés miatt felszólítások a motorra ,mert ha nem, akkor nem is tudnak róla,hogy volt apudnak motorja
A motorom ki van vonva a forgalomból ideiglenesen.
Erre jött egy csekk, hogy fizessem be a gépjármű adót.
A biztosítást sem kell fizetnem.
Szabályos ez?
Aztán így érdeklődj , hogy "összerakhatod-e , és le tudod -e így műszakizni , és az mennyibe fog kerülni neked?
Aztán írd meg a tapasztalataidat
"A MABISZ az alábbiakban teszi közzé a fedezetlenségi díjak 2014. évre érvényes tarifáit. A fedezetlenségi díjak naptári évre vonatkoznak, így amennyiben a fedezetlenséggel érintett időszak két naptári évet is érint, eltérő díjak kerülhetnek felszámításra."
Nem ír maximumról, csak napi díjról.. elég durva lenne cirka 7500 nap után perkálni, még úgy is hogy régen nyilván nem 50 forint körül volt a napidíj, hanem kevesebb.
Egy kis tanácsért fordulok hozzátok, remélem sikerül adni is.
Problémám nem nagy, de még is itt kérdezem meg, minthogy egyből az okmány irodára menjek, el is mondom miért.
Ott kezdődik a történet, hogy édesapám motorját szeretném újra talpra állítani, ami jelen esetben egy MZ TS 125 '82-es évjáratú.
Probléma ott kezdődik vele, hogy erre a motorra utoljára bármilyen(műsztaki, gép jármű adó, biztosítás....) kötelezettség teljesítés az állam felé 1993-ban történ utóljára meg, azaz '93 júliusig volt műszakija és '93 év végéi volt biztosítás fizetve a mocira, de utána és azóta se semmi, és még a rendszám se lett leadva és nem lett az se bejelentve, hogy nem kívánja használni a motort édesapám.
Rendszám van, okmányai megvannak, a motort rendbe kellene szedni,de az itt nem lényeg.
A legfonosabb kérdésem, hogy milyen kötelezettségeket vonhat maga után, ha bejelentkezem akár okmányolásra, akár műszakira, ÉS esetleg változik-e valami múltbéli kötelezettség telesítése HA tulajdon jog változás történne, azaz adásvételivel ( pölö én ) megvásárolnám. ( ezért nem kopogtattam okmány irodán, nehogy egyből ránk muntassanak, hogy " most akkor fizetsz, ha eddig nem".
Köszönöm mindenki válaszát, és hogy elolvastastad!
Van egy Msz 27-09 sz. rendelet amit most fejből idézni nem tudok,de ha meg tudod találni kérlek keress rá! Érdemes! Mielőtt megveszel bármit is nagyon nézd meg és át hogy mit is és mennyiért pont az előbb említett dolog miatt! Egy kis óratekergetés egy kis ez na megy egy kis az is és ......!
A legfontosabb, hogy ez csak akkor igaz, ha a kereskedő cég nevén van az autó. A kereskedők azonban általában bizományosan értékesítenek, és az adásvételi szerződést a magán tulajdonossal köti a vevő. Na ilyenkor nincs szavatossági kötelezettség. Uez a bevett gyakorlat a külföldről behozott motorok esetében is. A szerződést is alaposan át kell olvasni, nehogy lemondassanak a szavatossági igényedről.
Ebből az első 6 hónapban neki kell bizonyítania, hogy a hiba nem áll fent. A második 6 hónapban neked kell bizonyítanod, hogy fenn állt.
Ha jól emlékszem így van.
Ha kereskedésből veszek motort létezik garancia vagy jótállás? Vagy ez a kereskedéstől függ?
idomhegesztők már dörzsölgetik a tenyerüket
Ha a motor forgalmijában az van hogy "ideiglenesen kivonva március 1-ig", akkor az február 28 23:59-ig van kivonva vagy még március 1-én is?