Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ha van egy ilyen kivonatás akkor nkh-vizsga és ismét forgalomba lehet helyezni?
Ez csak az szgk-nál van így, a motor, tgk, utánfutó stb.-hez nem kell bontási igazolás, azt csak simán ki lehet vonatni.
a végleges kivonatás az hogy leadod a bontóban, ott írnak papírt aztán kivonják az okmányirodában
legalábbis kocsinál
Végleges?..persze, épp ma a biztosítómnál mondták, hogy ha új kamiont veszek akkor a bonus-t csak akkor írják át ha végleg kivonatom vagy eladom, ha csak ideiglenesen vonatom ki akkor nem írják át a másikra a bonus-t..
Értem, ha még így van akkor jelen esetben az utolsó vevő láthatta, hogy kié volt eredetileg a jármű.....viszont akkor sem tudhatta már ha megvolt a két okmány érvénytelenítve, hogy nem annak a tulajdona akitől vette hisz csak egy csomó adás-vételit nézegethetett.
egyáltalán van erre mód?
mintha már ezt megszüntették volna pár éve
Én 12 éve vonattam ki utoljára, végleg járművet.
Akkor kilyukasztották a törzskönyvet és a forgalmit. Aztán visszaadták.
Ilyet még nem csináltam így nem tudom, a törzskönyvet és a forgalmit is bevonják? ....kérdem azt azért mert ha kivonatom végleg a kamiont akkor csak adás-vételivel tudom majd eladni?
Az, hogy minek kellene és mi történik két dolog.
Jóhiszemű? Hm...... Meggyőződött, hogy valóban a tulajdonos adja-e el a motort?
Nem. Mivel nem volt olyan nevű törzskönyv akitől ő vette....... ezért ő (is) hibázott!
Saját döntése volt, hogy így is megvásárolta és pénzt adott érte.
Ezt nevezik tanulópénznek.
Bukta a dolgot és legfeljebb polgári úton követelheti a neki eladótól a kárát.
Egy forgalomból végleg kivont motort, amely 2 további emberen megy még keresztül nem biztos hogy az utolson kellene hogy csattanjon az ostor. Ő jóhiszemüen vásárolt, hisz minden papir megvan, az előzményekről fogalma sem lehetett....
Dear Jogi Bear!

Tudnál nekünk valamit mondani a külföldről behozott, forgalomba helyezendő gépjárművek utáni vagyonszerzési illeték
fizetési kötelezettségről?

Mert ugye itt van a következő jogszabály részlet:

A jogszabály hatályos állapota jelenleg az 1990. évi XCIII. törvény 2§ 3.bek. alapján:
Ingónak vagy ingóhoz kapcsolódó vagyoni értékű jognak jogügyleten alapuló szerzése esetében - a belföldön már nyilvántartásba vett gépjármű és pótkocsi, illetve az ezekhez kapcsolódó vagyoni értékű jogok, továbbá a belföldi ingatlanvagyonnal rendelkező társaság vagyoni betétje kivételével
- e törvényt akkor kell alkalmazni, ha az ingó átadása, illetve a vagyoni értékű jog megszerzése belföldön történt.

Nagy a felhajtás de eszerint ha az adás-vétel külföldön történt akkor nem kell v.sz.illetéket fizetni.

Mi az amit idénre változtattak? - üti e azt az iménti idézett passzus?

Köszi minden érintett nevében!
És amikor a 3-4 kopasszal együtt vonultok kóterbe akkor vidáman veregetitek egymás hátát, na, jól megadtuk a szemétnek mi?.... ....ez csak elméletben olyan egyszerű.....szerintem...
tsanyi "No...akkor kb. itt van az indok, hogy miért van szükség ügyvédekre." Érdekes módon nekem továbbra sem kell ügyvéd. Elég 3-4 kopasz ork és no kec-mec.
A "jóbarát" mit adott el, mikor nem is az övé? Jóbarátot megagyalni, feljelenteni.
Mivel nem az övé, miért marad(hat)na nála?
A motort senki nem iratta a nevere mivel vegleg kivontak a forgalombol,igy ez nem kötelező. Nincs rendszam, csak adasveteli , törzskönyv, forgalmi. Az első jogtalan elado alahamisitotta az erdeti tulaj alàiràsàt adatait. Vàrhato ezek tukreben ha rendorsegi ugy lesz belole, a mostani "tulajdonostol" elveszik a jarmuvet?
tulajdonjog akkor keletkezne, ha a tulajdonostól vásárol. Mivel egyik eladó sem volt tulaj ezért a motor nem az övé.
Hogy bonyolítsam: ha a motor át lett írva, akkor a vevő jogosan feltételezte, hogy a motort a tulajdonostól vette, közhiteles nyilvántartás szerint vásárolt, így keletkezhetett tulajdonjoga is.
Bocs, a harmadik tulajnál derült ki a dolog...
Ezt ki tudja valaki bogozni?
Van egy tulaj és a motorja. Kimegy hosszabb időre külföldre a motort egy "barátjának" kölcsönadja aki mint a mesében összetöri. A tulaj ad neki egy meghatalmazást hogy a balesettel kapcsolatban tudja intézni a dolgokat. Hosszú idő után /5 év/ rendeződik a történet a motor végleg kivonásra kerül a forgalomból. A "jóbarát" eladja a forgalomból kivont motort a tulaj tudta nélkül.Aki megvette szintén, eladja. És ez még 2x... A 4. tulajnál borul a bili..... És ilyenkor mi van?
Lefoglalhatják a motort a jelenlegi tulajtól? Ki kit perelhet? Utolsó tulaj orgazda? A motor nincs forgalomban jelenleg sem.
köszönöm a választ remélem igy lesz holnap megyek ügyvédhez gondolom ir egy fellebbezést remélem addig nem jönnek a motorért
ügyvéd. Tulajdonos vagy, ha a jármű-nyilvántartásban nem szerepelt a bejegyzés a vásárláskor, akkor, mint jóhiszemű harmadik személy, akivel szemben nem volt közhiteles nyilvántartásba bejegyzett vh. jog tulajdonjogot szereztél.
No...akkor kb. itt van az indok, hogy miért van szükség ügyvédekre....a lehúzást meg igaz, hogy ők teszik meg az emberrel, de ehhez az is kell, hogy a bíróságok évekig húzzanak el ügyeket...ha az ítélkezés gyorsabb és alaposabb lenne nem kéne ügyvédeket sem évekig foglalkoztatni még piti ügyekért is...
Szia!
Keress fel egy ügyvédet, de minnél hamarabb. Mindenkit megillet a tulajdon védelme. http://polgarijog.uw.hu/A.22_v...
De ehez kérj jogi segítséget, hogy törvényes legyen.
Szia!
Szerinted eddig nem keveredett bele? Hülyeséget ne írj inkább.
A motort meg úgyis tudják hogy nálad van, ha akadályozod a rendőrség munkáját, azzal csak belekeveredsz a dologba. Szerintem...