Most már kell, gondolom Te is 2év A1 után raktad le a korlátlant, anno még én is úgy csináltam, csak tanpályán meg városban kellett vizsgát tenni. De ezt eltörölték.
Persze ez vilàgos hogy fogok ott tanulni új dolgokat, meg nem àrt az ismètlès, èn nem is ezt vitatom, csak így 130lesz a jogsim ...megint
El tudnàm azt kèpzelni hogy indítanànak egy gyorstalpalót az ilyen embereknek, ahol a vàltozàsokat elmondjàk, meg a fontosabb dolgokat, kevesebb pènzèrt. De 40ezerèrt nem sok kedvem van a stop tàblàt tanulni, na mindegy, valaki megèrt valaki meg nem
Nem fogsz belehalni. Én 5 évvel az autós jogsim után csináltam az 'A'-t, és muszáj volt elmennem KRESZ-re. Én is bántam, mert drága mulatság, de sok újat tanultam annak ellenére, hogy azt gondoltam, hogy mindent tudok. És nem feltétlenül a motor-specifikus anyagra gondolok. A hasznodra válik, hidd el.
Egyébként több, mint 10 év alatt változott annyit a KRESZ, hogy megérje elmenni újra. Nem csak Neked, másnak sem ártana...
a vasútnál 2 évente kellett újravizsgázni minden tananyagból
és jóval több anyagból mint a kresz
és a végén már teszteket kellett csinálni ahol már nem lehetett sumákolni
legújabban már a kf vizsgáztat, számítógépes teszt, kb mint a kresz vizsga csak itt 10x szarabb kérdések vannak
szóval máshol is van ám szopás
10 évente meg belefér egy kresz vizsga, még annyiba sincs mint egy kokós-kurvás hétvége
Fasza,(egyébként én is így tudom csak mondom rákérdezek) már bocsánat, de ez mekkora lehúzás már!
Ez felháborító, egyszer már letettem azt a kib... kreszt...motorra, autóra... ennyi erővel 10évente újra lehetne vizsgáztatni mindenkit, na mindegy...
Köszi amúgy hogy válaszoltál! :)
Sziasztok!
28 éves vagyok, több mint 10 éve tettem le az A1-t, most akarok A korlátlant, le kell tennem megint a kreszt, vagy csak elég vezetni?
Köszönöm!
1. Mire jogosít az EU kompatibilis „A2” nemzetközi jogosítvány?
Legfeljebb 395 cm³ vagy efölötti, és 25 - 35 kW közötti motorkerékpár vezetésére.
Az „A1” kategóriás motorkerékpárok vezetésére.
Segédmotoros kerékpár vezetésére.
Motoros tricikli vezetésére 15 kW-ig.
Lassú járműre és pótkocsijának vontatására.
Kerti traktorra.
Állati erővel vont járműre.
A jogosítvány 2 évig kezdő vezetői engedélynek minősül.
Kezdő vezetői engedéllyel 2 évig utast nem szállítható, de . . .
Két év után már nem csak utast szállíthatsz, hanem utánfutót is vontathatsz.
Legfeljebb , VAGY E FÖLÖTTI
A2-vel XT660-at nem vezethet, mert tudtommal a max hengerűrtartalom 500ccm A2-es jogsival. De ha ennyi, akkor is sok gépet vezethet...
Én egyébként maximálisan egyetértek a korhatár emelésével, bár ez valószínűleg nem így lenne, ha nem tudtam volna épp megcsinálni a korlátlan jogsimat 21 évesen...
Aki 18 évesen akar motorra ülni, leteszi az A2-t és vehet magának egy XT660-t. Szerintem az már elég nagymocc'! :)
Nemhiszem, hogy csak pénzszerzés oldaláról közelítették meg a dolgot, a balesetek megelőzése, a nagyobb rutin megszerzésének a gondolata is közrejátszhatott.
Bár tény.. valóban nagyon drága a jogsi minden kategóriára, és ez hogy 10x kell kreszvizsgát tenni, nonszensz.
Köszönjük meg állam bácsinak ezt a csodálatos rendszert... kidobattak egy kamasszal 100ezret a semmire -.-"
Hát köszi a gyors válaszokat, asszem akkor inkább megpróbálok egy offroad vonalon elindulni. Ha már más nincs.
A bírság mértékéről itt olvashatsz. A vezetéstől -ha megfogtak- eltiltanak, és ha ez után is közlekednél, akkor jobb, ha tudod, hogy járművezetés az eltiltás tartalma alatt bizony elzárással is sújtható szabálysértés.
Ezek után gondold újra a tervedet.
Jólvan, köszi a válaszokat :) De azért ezzel az új jogsirendszerrel elmehetnek a... fenébe. még 3 hónapot vártak volna, akkor letehettem volna a korlátlant. Nincs olyan szabály hogy aki még a szabályváltozás előtt csinálta az A1-et, az leteheti a nagyot véletlenül? Vagy most tényleg mégegyszer végig kell csinálnom az egészet A2 néven?
Hányszor lehet eljátszani?
Ezt egyszer, utána már benne leszel a rendszerben és visszaeső leszel és ha még ez eltiltás alatt is történik, akkor csak gyűlik a probléma....
Tisztában lehetsz a dolgokkal. Mindent úgy kell használni, ahogy a használathoz szükséges szabályok előírják.
Ez elég tiszta, nem?
Tudom hogy nem számít, ezt csak a fórumozóknak írtam, hogy legalább valamennyire megérthető legyen miért csinálom, ha csinálom. Az hogy konkrétan milyen mértékű pénzbüntetés, vagy hányszor lehet ezt bejátszani, hogy "csak" pénzbüntetés legyen, arról tudnátok mondani valamit?
Egyelőre nem vettem semmit, most készülök eldönteni, és ha nagyon nem ajánljátok, akkor hagyom a fenébe az egészet. Csak szeretnék tisztában lenni a dolgokkal.
A volt motorom már kétszer vizsgázott piros, fényvisszeverős felnicsíkkal Debrecenben. Még anno én követtem el, a kutya se szólt érte. És így igaz, olcsóbb ott vizsgáztatni.
Nem hinném, hogy szólnának, de valóban nem lehetne ilyen szín oldalra...
A járművek első felében borostyánsárga, második felében borostyánsárga vagy piros lehet. Ezért vannak így matricázva a rendőr autók is
Tényleg igaz hogy nem nézik jó szemmel a NKH-nál műszaki vizsgán a fényvisszaverős felnicsíkokat? (piros,fehérről hallottam konkrétan). Jogosan utasítják vissza vagy csak kötekedés? Gondoltam megyek hozzájuk mert az olcsóbb, de akkor lehet marad a maszek ott ilyen gond talán nincs!?
Sziasztok!
Nem egészen tudom, hogy ez jó topik-e nekem, de azért megkérdezem, Ha "csak" egy A1-es jogosítványom van, és igazoltatásnál egy 600-as mocin elkapnak, akkor milyen büntetésre lehet számítani?
20 éves vagyok, már 3 éve leraktam az A1-et hátha lehet nagyjogsim mostanra, de pont rosszkor változtatták meg a jogszabályt így nagyobb jogsit nem tudok letenni. A2-t nem játszom végig, mert nagyon drága meg sok idő lenne még egyszer egy "utolsó előtti" jogsi... Szóval, most gondolkodom hogy szerzek egy motort, és használom jogsi nélkül. Milyen következményei lehetnek?
El tudnàm azt kèpzelni hogy indítanànak egy gyorstalpalót az ilyen embereknek, ahol a vàltozàsokat elmondjàk, meg a fontosabb dolgokat, kevesebb pènzèrt. De 40ezerèrt nem sok kedvem van a stop tàblàt tanulni, na mindegy, valaki megèrt valaki meg nem
Egyébként több, mint 10 év alatt változott annyit a KRESZ, hogy megérje elmenni újra. Nem csak Neked, másnak sem ártana...
és jóval több anyagból mint a kresz
és a végén már teszteket kellett csinálni ahol már nem lehetett sumákolni
legújabban már a kf vizsgáztat, számítógépes teszt, kb mint a kresz vizsga csak itt 10x szarabb kérdések vannak
szóval máshol is van ám szopás
10 évente meg belefér egy kresz vizsga, még annyiba sincs mint egy kokós-kurvás hétvége
Ez felháborító, egyszer már letettem azt a kib... kreszt...motorra, autóra... ennyi erővel 10évente újra lehetne vizsgáztatni mindenkit, na mindegy...
Köszi amúgy hogy válaszoltál! :)
28 éves vagyok, több mint 10 éve tettem le az A1-t, most akarok A korlátlant, le kell tennem megint a kreszt, vagy csak elég vezetni?
Köszönöm!
Legfeljebb 395 cm³ vagy efölötti, és 25 - 35 kW közötti motorkerékpár vezetésére.
Az „A1” kategóriás motorkerékpárok vezetésére.
Segédmotoros kerékpár vezetésére.
Motoros tricikli vezetésére 15 kW-ig.
Lassú járműre és pótkocsijának vontatására.
Kerti traktorra.
Állati erővel vont járműre.
A jogosítvány 2 évig kezdő vezetői engedélynek minősül.
Kezdő vezetői engedéllyel 2 évig utast nem szállítható, de . . .
Két év után már nem csak utast szállíthatsz, hanem utánfutót is vontathatsz.
Legfeljebb , VAGY E FÖLÖTTI
Én egyébként maximálisan egyetértek a korhatár emelésével, bár ez valószínűleg nem így lenne, ha nem tudtam volna épp megcsinálni a korlátlan jogsimat 21 évesen...
Nemhiszem, hogy csak pénzszerzés oldaláról közelítették meg a dolgot, a balesetek megelőzése, a nagyobb rutin megszerzésének a gondolata is közrejátszhatott.
Bár tény.. valóban nagyon drága a jogsi minden kategóriára, és ez hogy 10x kell kreszvizsgát tenni, nonszensz.
Hát köszi a gyors válaszokat, asszem akkor inkább megpróbálok egy offroad vonalon elindulni. Ha már más nincs.
Ezek után gondold újra a tervedet.
Ezt egyszer, utána már benne leszel a rendszerben és visszaeső leszel és ha még ez eltiltás alatt is történik, akkor csak gyűlik a probléma....
Tisztában lehetsz a dolgokkal. Mindent úgy kell használni, ahogy a használathoz szükséges szabályok előírják.
Ez elég tiszta, nem?
Egyelőre nem vettem semmit, most készülök eldönteni, és ha nagyon nem ajánljátok, akkor hagyom a fenébe az egészet. Csak szeretnék tisztában lenni a dolgokkal.
A járművek első felében borostyánsárga, második felében borostyánsárga vagy piros lehet. Ezért vannak így matricázva a rendőr autók is
Kategóriára érvényes jogosítvány hiánya. Pénzbüntetés és eltiltás....ha a motorral minden rendben van.
Tényleg igaz hogy nem nézik jó szemmel a NKH-nál műszaki vizsgán a fényvisszaverős felnicsíkokat? (piros,fehérről hallottam konkrétan). Jogosan utasítják vissza vagy csak kötekedés? Gondoltam megyek hozzájuk mert az olcsóbb, de akkor lehet marad a maszek ott ilyen gond talán nincs!?
Nem egészen tudom, hogy ez jó topik-e nekem, de azért megkérdezem, Ha "csak" egy A1-es jogosítványom van, és igazoltatásnál egy 600-as mocin elkapnak, akkor milyen büntetésre lehet számítani?
20 éves vagyok, már 3 éve leraktam az A1-et hátha lehet nagyjogsim mostanra, de pont rosszkor változtatták meg a jogszabályt így nagyobb jogsit nem tudok letenni. A2-t nem játszom végig, mert nagyon drága meg sok idő lenne még egyszer egy "utolsó előtti" jogsi... Szóval, most gondolkodom hogy szerzek egy motort, és használom jogsi nélkül. Milyen következményei lehetnek?
csak ami már megszűnt 20 éve attól nehéz kikérni az adatokat